Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć powodów może być kilka.

Szkoda że nie zapisałeś jaki błąd wyskoczył bo to by pomogło w diagnozie. Czy błąd wraca? Czy świeci ci się żaróweczka na blacie? (Jeśli nie to nie martw się - wróci)

1. Test jest tylko jeśli auto stoi, jak ruszysz to jest tylko dół - góra

2. Masz uwalony czujnik skrętu, który znajduje się w lampie nad żarnikiem

3. Masz uszkodzony / zatarty mechanizm przesuwu soczewki

 

Ja osobiście obstawiam 3, co może oznaczać konieczność wymiany lampy. Sprawdź jeszcze czy doświetlanie dynamiczne działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, to u mnie potrafi w czasie zwyklej jazdy wyskoczyc AFS inopr., po restarcie s-ka wszystko OK, ostatnio na dolku podskoczyl i to samo, podejrzewam czujnik skretu, nawet nie chce myslec o ze moze sie lampa sypac, za duzo roboty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto błąd który wywaliło:

Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-A.lbl

Part No SW: 5M0 907 357 A HW: 5M0 907 357 A

Component: AFS-Steuergeraet X014

Revision: H01 Serial number:

Coding: 2301953

Shop #: WSC 00028 028 00001

VCID: 326F1EFBD6EF

 

Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329

Component: AFS-Lst.-Modul l X018

Coding: 00000035

 

Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 330

Component: AFS-Lst.-Modul r X018

Coding: 00000035

 

1 Fault Found:

02629 - Sensor for Swivel Module Position; Left

014 - Defective - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101110

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 2

Reset counter: 177

Mileage: 139915 km

Time Indication: 0

Date: 2015.04.04

Time: 08:10:09

 

Freeze Frame:

Voltage: 14.20 V

Speed: 0.0 km/h

ABS 1

po skasowaniu błędu, tak jak pisałem zrobiłem test ruchów góra dół prawo lewo- wszystko działało, choć na lewej lampie z lekkim opóźnieniem.

Doświetlanie zakrętów działa, brak skrętnych xenonów oraz brak testu po uruchomieniu auta i włączeniu świateł. Na upartego zgodzę się że występuje ruch góra dół po odpaleniu świateł. Jak pisałem lampa była rozebrana i silniczki są sprawne. Czy możliwe aby coś się wykrzaczyło podczas usunięcia błędu? Nadmienię że mechanik podejrzewa że mógł uszkodzić się moduł skrętu, który jest gdzieś w okolicach schowka przed pasażerem. Aczkolwiek nie ma żadnego błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika bo cię wpuszcza w koszty. Sterownik w kabinie to nie jest moduł skrętu, To że jest na nim napisane AFS jeszcze o niczym nie świadczy :).

 

Za skręt odpowiedzialne są małe moduły, które są umieszczone wewnątrz lampy nad żarnikiem (przecież pisałem ci to już wcześniej). Błąd który ci się zapisał jest dosyć jednoznaczny. Albo poszedł ten moduł (to się często zdarza w lampach przedliftowych), albo co bardziej prawdopodobne uszkodzony jest mechanizm skrętu. To że przechodzi test vcds-em jeszcze o niczym nie świadczy. Ważniejsze są kąty jakie osiągają lampy.

 

Jest też jeszcze szansa, że padł moduł zasięgu, który jest pod osłoną tam gdzie się montuje żarnik.

 

Tak czy tak szukaj serwisu specjalizującego się w xenonach, a nie nie mechanika od passatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto zostawiłem u jednego z najlepszych mechaników od elektryki w Łodzi na ul. Lublinek, wiem z tego co mi przekazał że potencjometry w lampie odpowiadające za skręt działają prawidłowo. Lampa była wymontowana i sprawdzona. No to teraz zabiłeś mi ćwieka, bo jak nie Oni to kto, tym bardziej że po akcji w ASO u "BiednegoArka" z rozrusznikiem nie bardzo wiem komu ufać.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

specjalista od xenonów okolice Łodzi, coś ktoś, może polecić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz speca od xenonów nie elektryki. Usterka może być mechaniczna. Może zasugeruj im to co ci napisałem. Ale pytanie czy mają części na wymianę żeby sprawdzić co padło.

Dobry spec od xenonów w jest w katowicach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, zrobiłem wywiad i mówili że się znają w tym temacie, choć rzeczywiście nie posiadają części tylko na zamówienie. Więc autko zostawiłem do naprawy i du.a. Jakiś konkretny namiar bo niedługo majówka i trasa ok 750 km i wole mieć sprawne światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki w takim razie w poniedziałek kontakt i zobaczymy co zaświeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ci to naprawią to daj znać co było przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej opisywałem swój przypadek to teraz dorzucam kod błędu:

 

02628 - czujnik położenia prawego modułu obrotowego

Lampa działa, test przechodzi i chwilę po odpaleniu wywala błąd AFS. Raz błąd jest szybciej raz po paru kilometrach.

 

Chcę niedługo wyciągnąć lampę i się tym zająć.

 

Najważniejsza rzecz, którą zrobię to przeczyszczenie styków. Ale chciałbym mieć też pod ręką silniczek na podmiankę.

 

I zaczyna się problem. Jaki silniczek kupić i gdzie? Passat z 2006 roku modelowo 2007. Lampy starszego typu.

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=silniczek+passat+xenon&search_scope=wszystkie+działy&bmatch=seng-v6-sm-isqm-2-default-0113

Parę ogłoszeń jest ale nie mam pewności czy silniczki pasują do mnie.

 

Dajcie proszę informację co powinienem zakupić.

 

Pozdrawiam

Łukasz :)

 

PS. złącza na wahaczach wyczyszczone i sprawdzone - nic nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
02628 - czujnik położenia prawego modułu obrotowego

 

W lampie są dwa silniczki .U mnie powodem był ten drugi http://wrzutnik.net/showpic.2.csp1430830564c.JPG z płytką drukowaną (silniczek skrętu) chociaż w praktyce lampa przechodził wszystkie test :góra/dół i skręt reflektorów [ATTACH=CONFIG]131863[/ATTACH]

Jeśli po odpaleniu samochodu i włączeniu świateł reflektory wykonały test i ustawiły się na odpowiedniej wysokości to wszystko było O.K.nawet jak po chwili wywaliło błąd . Natomiast jak błąd wyrzuciło przy odpalaniu samochodu to reflektory świeciły nisko i testu nie był wykonywany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie kupiles ten silniczek? U mnie jest blad skretu. Gora dol ok. A blad przy i przed testem nigdy sie nie pokazal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdzie kupiles ten silniczek? U mnie jest blad skretu. Gora dol ok.

 

Szukaj na allegro,OLX itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ma to jakis numer? Różni się silniczek w nowszych modelach? Sprzedawcy marnie opisują.

 

Dobra, zamówiłem:

http://www.lampy-samochodowe.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=78&virtuemart_category_id=1

Edytowane przez lukas_wrocek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ma ktoś moze namiary na elektryka/magika trójmiasto lub okolice bo mi rownież zapala się komunikat AFS etc. i zaczyna migac żarowka. Ciekawostka jest to, że czasem zapala się kilka sekund po odpaleniu silnika, a czasem przejade kilka km, a nawet 300 i nic, testy po odpaleniu również przechodza jak zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ma ktoś moze namiary na elektryka/magika trójmiasto lub okolice bo mi rownież zapala się komunikat AFS etc. i zaczyna migac żarowka. Ciekawostka jest to, że czasem zapala się kilka sekund po odpaleniu silnika, a czasem przejade kilka km, a nawet 300 i nic, testy po odpaleniu również przechodza jak zawsze.

 

A nie zmieniałeś przypadkiem w ostatnim czasie żarników??

Edytowane przez Bimbasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie zmieniałeś przypadkiem w ostatnim czasie żarników??

 

Żarniki zmieniałem w grudniu, a komunikat zaczał pojawiać się gdzieś na poczatku lutego, myślisz ze w tym mam sie doszukiwać błedów? Kurde wywalać nastepne 500zł to raczej mi sie nie uśmiecha, tym bardziej że nic się z nimi złego nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zna ktos speca od xsenonow w lubelskim???

mi juz coraz czesciej AFS wyskakuje :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żarniki zmieniałem w grudniu, a komunikat zaczał pojawiać się gdzieś na poczatku lutego, myślisz ze w tym mam sie doszukiwać błedów? Kurde wywalać nastepne 500zł to raczej mi sie nie uśmiecha, tym bardziej że nic się z nimi złego nie dzieje

 

Żarniki nie mają nic do tego. Pada ci mechanika lampy. Podstawa podpięcie pod kompa i sczytanie błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności