atmosferyczny Zgłoś #301 Napisano 12 Września 2016 To już wiadomo dlaczego ciężko dostać te części - to oni je skupują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Borus Zgłoś #302 Napisano 6 Grudnia 2016 Czytam i czytam wszystkie posty... Panowie czego się boicie? Jeśli boicie się zdjąć zderzak to rzeczywiście pozostaje Wam ASO lub mechanik. Jeśli podejmujecie się zdjąć zderzak ( odsunąć go lekko ) to co Wam szkodzi zajrzeć do lampy? Nie ma się czego bać. Miałem to samo " AFS inoperative!... " Problemem był rzeczywiście silnik ale... Panowie! Zobaczcie dokładnie lampę w środku. W środku są 3 śruby który wystarczy rozkręcić i wymienić silnik choć też nie do końca bo np. u mnie poluzowała się śruba. Problem znikł. Nie trzeba robić żadnej adaptacji także po wymianie silnika. Jeśli lubicie porobić sobie sami przy aucie to troszkę inicjatywy a na pewno Wam się uda. Znam dokładnie te lampy i służę pomocą jak coś. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaus Zgłoś #303 Napisano 17 Grudnia 2016 Witam. Również i mnie dopadł błąd 02629 Czujnik położenia przechylenia strona lewa ,, AFS Inoper...." . Lewa lampa przy teście wogóle nie skręca i mało kiedy się podnosi. Prawa również nie skręca i coraz rzadziej się podnosi . Czy to zachowanie prawej lampy może być spowodowane uszkodzeniem silniczka prawo -lewo w lewej lampie ? Czy owy silniczek jest taki sam w obu lampach i można przekładać z prawej do lewej ? Jest sens sprawdzania czujników na wachaczach, jeśli tak to jak to zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #304 Napisano 17 Grudnia 2016 Błąd nie ma nic wspólnego z czujnikami na wahaczach. Problem jest w silniku, albo czujniku który znajduje się w lampie nad żarnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaus Zgłoś #305 Napisano 17 Grudnia 2016 Czyli czujnik i silnik to dwa oddzielne elementy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #306 Napisano 17 Grudnia 2016 Tak. W lampach poliftowych częściej padał czujnik. W przedliftowych na dwoje babka wróżyła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaus Zgłoś #307 Napisano 17 Grudnia 2016 (edytowane) Mój jest z 2005. Można je zamieniać między prawą a lewą lampą tzn. czy są takie same? Dzisiaj po pracy chcę do nich zaglądnąć , mimo że nie mam nic na zamianę. Liczę że może być jakaś błacha sprawa np. brak styku. Możesz mi powiedzieć na co zwrócić uwagę. Co sprawdzić ? Jest możliwość wyjąć lewą lampę bez ściągania całego zderzaka tzn. odkręcić wszystkie śruby prócz dwóch za prawym nadkolem i odsunąć lewą stronę zderzaka ? Z góry dzięki. Edytowane 17 Grudnia 2016 przez kaus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #308 Napisano 17 Grudnia 2016 Trzeba zajrzeć do etki i sprawdzić czy te silniki mają takie same numery. Na zdrowy rozum nie, bo obie lampy mają różny zakres ruchu, ale to równie dobrze może być regulowane programowo. Niestety nie wiem. Co do wyjęcia lampy to da się zrobić tak jak piszesz, ale musisz mieć specjalny klucz i chwytak, żeby odkręcić i przykręcić śrubę dolnego zaczepu. Ja przy takich temperaturach zdjąłbym zderzak jednak, bo trzeba by go było mocno odginać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #309 Napisano 17 Grudnia 2016 Silników z czujnikami prawo lewo nie ma części zamiennych, więc w ETCE zapomnij. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #310 Napisano 17 Grudnia 2016 Ja zawsze mówię, że od niewiedzy gorsza jest tylko niepełna wiedza. Po co się Bartek wcinasz? Przy okazji się wyjaśniło że silniki są takie same w prawym i lewym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #311 Napisano 17 Grudnia 2016 Ja zawsze mówię, że od niewiedzy gorsza jest tylko niepełna wiedza. Po co się Bartek wcinasz? Przy okazji się wyjaśniło że silniki są takie same w prawym i lewym.[ATTACH=CONFIG]150129[/ATTACH] Ten siłownik, co podałeś, jest od ruchu góra dół (zasięg reflektorów) a nie lewo prawo. A ja pisałem o tym od lewo prawo - dynamiczne doświetlenie zakrętu i tego nie ma w ASO do dostania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #312 Napisano 17 Grudnia 2016 (edytowane) To przepraszam. Niedogadanie. Na pierwszym zdjęciu widać ten czujnik, który lubi się psuć tak samo często jak sam silnik. Z drugiego wynika, że to jest taki sam silniczek Edytowane 17 Grudnia 2016 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaus Zgłoś #313 Napisano 18 Grudnia 2016 Udało mi się wyjąć lampę bez ściągania całego zderzaka. Niestety ale sprawdzenie przewodów i styków w złączkach nic nie pomogło. Element ruchomy w lampie działa lekko. Zastanawia mnie na jakiej zasadzie działa czujnik skrętu. Jest elementem zamocowanym na silniczku i jest to dwa rezystory, dwa kondensatory i jeden element A50L którego nie znam. Po zamontowaniu, w jego pobliżu na elemencie ruchomym jest plastik z jakimś małym elementem w kształcie walca -magnes ? Muszę więc szukać gdzieś całego silniczka z czujnikem. Na portalu aukcyjnym nie znalazłem. Macie jakieś namiary gdzie można kupić? Są firmy naprawiające lampy po wysłaniu ale trwa to kilka dni z kurierem a przed świętami auto potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #314 Napisano 18 Grudnia 2016 Czujnik Hall'a - wykrywa pole magnetyczne. Na koszu lampy przykręcony jest plastikowy uchwyt z magnesem. Generalnie czujnik wykrywa położenie "zero", czyli ustawienie świecenia na wprost. Silnik jest krokowy. Na początku, podczas inicjowania systemu, sprawdzane jest prawidłowe działanie systemu, między innymi ustalenie położenia "zero" i czy zakres ruchów lewo prawo jest pełny i czy wraca do zera. Błąd jest, jeżeli jest luz na tzw. "fasolce", czyli połączeniu elastycznej końcówki siłownika z koszem - jest śruba, która wkręcona jest do kosza. Jeżeli jest słabo przykręcona, to podczas drgań (wpadnięcie w dziurę), zmienia się położenie "zera" - mimo, że silnik nie obracał się, a kosz nie jest już w "zerze" - więc błąd. Błąd jest też wtedy, gdy nie ma pełnych zakresów ruchu w lewo i prawo - nie jest "na środku" (we właściwym położeniu) przykręcony siłownik na fasolce. Jeżeli są problemy z silniczkiem - ciężko się obraca - to też może być błąd. Czujnik może mieć też "zimne luty" - przelutowanie niektórym pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaus Zgłoś #315 Napisano 22 Grudnia 2016 Lampa naprawiona. Mój czujnik okazał się dobry. W pierwszej kolejności należy sprawdzić połączenie czujnika z modułem skrętu, a konkretnie tak jak w moim przypadku poprawienie styków ( konektorów ) w wtyczce czujnika. Z czasem nie trzymają dobrze pinów podczas ruchu. Nigdy wcześniej nie zauważyłem problemów z lampą, nie było też sygnalizacji migającej kontrolki, a po sprawdzeniu błędów i ich częstotliwości okazało się , że sterownik zarejestrował ponad 200 razy 02629. Czyli już dużo wcześniej musiały być chwilowe braki ciągłości połączenia czujnika z modułem podczas pracy soczewki, na tyle krótkie, że nie było sygnalizacji na desce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #316 Napisano 31 Grudnia 2016 u mnie dziś zapapiła się żółta żarówka i na desce wywaliło komunikat Kurvenlicht (AFS) ohne Funktion. Bordbuch. Co to może być.Dodam iż swiatła swiecą na odelgłość 2m od zderzaka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #317 Napisano 1 Stycznia 2017 Pomoże ktoś w temacie????Może to wina któregoś czujnika poziomowania??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #318 Napisano 1 Stycznia 2017 a test robi po odpaleniu zapłonu i świateł a może dźwigienka na wahaczu czyta że auto jest obładowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #319 Napisano 1 Stycznia 2017 u mnie dziś zapapiła się żółta żarówka i na desce wywaliło komunikat Kurvenlicht (AFS) ohne Funktion. Bordbuch. Co to może być.Dodam iż swiatła swiecą na odelgłość 2m od zderzaka. Jaki błąd pokazuje po podłączeniu komputera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawela122 Zgłoś #320 Napisano 1 Stycznia 2017 nie robi testu własnie.Chwilowo nie mam kabelka żeby podpiąć.Mam tylko stary vag 4.09.Nie wiem czy on się połaczy z passatem.Sprawdziłem dziś tylko 2 czyjniki L i P przód poziomowania.Wyglądają ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach