Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

To już wiadomo dlaczego ciężko dostać te części - to oni je skupują :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam wszystkie posty... Panowie czego się boicie? Jeśli boicie się zdjąć zderzak to rzeczywiście pozostaje Wam ASO lub mechanik. Jeśli podejmujecie się zdjąć zderzak ( odsunąć go lekko ) to co Wam szkodzi zajrzeć do lampy? Nie ma się czego bać. Miałem to samo " AFS inoperative!... " Problemem był rzeczywiście silnik ale... Panowie! Zobaczcie dokładnie lampę w środku. W środku są 3 śruby który wystarczy rozkręcić i wymienić silnik choć też nie do końca bo np. u mnie poluzowała się śruba. Problem znikł. Nie trzeba robić żadnej adaptacji także po wymianie silnika. Jeśli lubicie porobić sobie sami przy aucie to troszkę inicjatywy a na pewno Wam się uda. Znam dokładnie te lampy i służę pomocą jak coś.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Również i mnie dopadł błąd 02629 Czujnik położenia przechylenia strona lewa ,, AFS Inoper...." . Lewa lampa przy teście wogóle nie skręca i mało kiedy się podnosi. Prawa również nie skręca i coraz rzadziej się podnosi . Czy to zachowanie prawej lampy może być spowodowane uszkodzeniem silniczka prawo -lewo w lewej lampie ? Czy owy silniczek jest taki sam w obu lampach i można przekładać z prawej do lewej ? Jest sens sprawdzania czujników na wachaczach, jeśli tak to jak to zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd nie ma nic wspólnego z czujnikami na wahaczach. Problem jest w silniku, albo czujniku który znajduje się w lampie nad żarnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli czujnik i silnik to dwa oddzielne elementy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. W lampach poliftowych częściej padał czujnik. W przedliftowych na dwoje babka wróżyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój jest z 2005. Można je zamieniać między prawą a lewą lampą tzn. czy są takie same? Dzisiaj po pracy chcę do nich zaglądnąć , mimo że nie mam nic na zamianę. Liczę że może być jakaś błacha sprawa np. brak styku. Możesz mi powiedzieć na co zwrócić uwagę. Co sprawdzić ? Jest możliwość wyjąć lewą lampę bez ściągania całego zderzaka tzn. odkręcić wszystkie śruby prócz dwóch za prawym nadkolem i odsunąć lewą stronę zderzaka ? Z góry dzięki.

Edytowane przez kaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zajrzeć do etki i sprawdzić czy te silniki mają takie same numery. Na zdrowy rozum nie, bo obie lampy mają różny zakres ruchu, ale to równie dobrze może być regulowane programowo. Niestety nie wiem. Co do wyjęcia lampy to da się zrobić tak jak piszesz, ale musisz mieć specjalny klucz i chwytak, żeby odkręcić i przykręcić śrubę dolnego zaczepu. Ja przy takich temperaturach zdjąłbym zderzak jednak, bo trzeba by go było mocno odginać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silników z czujnikami prawo lewo nie ma części zamiennych, więc w ETCE zapomnij.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze mówię, że od niewiedzy gorsza jest tylko niepełna wiedza. Po co się Bartek wcinasz? Przy okazji się wyjaśniło że silniki są takie same w prawym i lewym.

etka1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zawsze mówię, że od niewiedzy gorsza jest tylko niepełna wiedza. Po co się Bartek wcinasz? Przy okazji się wyjaśniło że silniki są takie same w prawym i lewym.

[ATTACH=CONFIG]150129[/ATTACH]

 

Ten siłownik, co podałeś, jest od ruchu góra dół (zasięg reflektorów) a nie lewo prawo.

A ja pisałem o tym od lewo prawo - dynamiczne doświetlenie zakrętu i tego nie ma w ASO do dostania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przepraszam. Niedogadanie.

DSCN5910.JPG

Na pierwszym zdjęciu widać ten czujnik, który lubi się psuć tak samo często jak sam silnik. Z drugiego wynika, że to jest taki sam silniczek

DSCN5912.JPG

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wyjąć lampę bez ściągania całego zderzaka. Niestety ale sprawdzenie przewodów i styków w złączkach nic nie pomogło. Element ruchomy w lampie działa lekko. Zastanawia mnie na jakiej zasadzie działa czujnik skrętu. Jest elementem zamocowanym na silniczku i jest to dwa rezystory, dwa kondensatory i jeden element A50L którego nie znam. Po zamontowaniu, w jego pobliżu na elemencie ruchomym jest plastik z jakimś małym elementem w kształcie walca -magnes ? Muszę więc szukać gdzieś całego silniczka z czujnikem. Na portalu aukcyjnym nie znalazłem. Macie jakieś namiary gdzie można kupić? Są firmy naprawiające lampy po wysłaniu ale trwa to kilka dni z kurierem a przed świętami auto potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Hall'a - wykrywa pole magnetyczne.

Na koszu lampy przykręcony jest plastikowy uchwyt z magnesem.

Generalnie czujnik wykrywa położenie "zero", czyli ustawienie świecenia na wprost.

Silnik jest krokowy.

Na początku, podczas inicjowania systemu, sprawdzane jest prawidłowe działanie systemu, między innymi ustalenie położenia "zero" i czy zakres ruchów lewo prawo jest pełny i czy wraca do zera.

Błąd jest, jeżeli jest luz na tzw. "fasolce", czyli połączeniu elastycznej końcówki siłownika z koszem - jest śruba, która wkręcona jest do kosza.

Jeżeli jest słabo przykręcona, to podczas drgań (wpadnięcie w dziurę), zmienia się położenie "zera" - mimo, że silnik nie obracał się, a kosz nie jest już w "zerze" - więc błąd.

Błąd jest też wtedy, gdy nie ma pełnych zakresów ruchu w lewo i prawo - nie jest "na środku" (we właściwym położeniu) przykręcony siłownik na fasolce.

Jeżeli są problemy z silniczkiem - ciężko się obraca - to też może być błąd.

Czujnik może mieć też "zimne luty" - przelutowanie niektórym pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampa naprawiona. Mój czujnik okazał się dobry. W pierwszej kolejności należy sprawdzić połączenie czujnika z modułem skrętu, a konkretnie tak jak w moim przypadku poprawienie styków ( konektorów ) w wtyczce czujnika. Z czasem nie trzymają dobrze pinów podczas ruchu. Nigdy wcześniej nie zauważyłem problemów z lampą, nie było też sygnalizacji migającej kontrolki, a po sprawdzeniu błędów i ich częstotliwości okazało się , że sterownik zarejestrował ponad 200 razy 02629. Czyli już dużo wcześniej musiały być chwilowe braki ciągłości połączenia czujnika z modułem podczas pracy soczewki, na tyle krótkie, że nie było sygnalizacji na desce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie dziś zapapiła się żółta żarówka i na desce wywaliło komunikat Kurvenlicht (AFS) ohne Funktion. Bordbuch. Co to może być.Dodam iż swiatła swiecą na odelgłość 2m od zderzaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś w temacie????Może to wina któregoś czujnika poziomowania???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a test robi po odpaleniu zapłonu i świateł a może dźwigienka na wahaczu czyta że auto jest obładowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie dziś zapapiła się żółta żarówka i na desce wywaliło komunikat Kurvenlicht (AFS) ohne Funktion. Bordbuch. Co to może być.Dodam iż swiatła swiecą na odelgłość 2m od zderzaka.

 

Jaki błąd pokazuje po podłączeniu komputera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie robi testu własnie.Chwilowo nie mam kabelka żeby podpiąć.Mam tylko stary vag 4.09.Nie wiem czy on się połaczy z passatem.Sprawdziłem dziś tylko 2 czyjniki L i P przód poziomowania.Wyglądają ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności