dawid18721 Zgłoś #221 Napisano 3 Sierpnia 2015 mi po sczytaniu wyskoczył błąd - 0A44 czujnik pozycji swiatla kierunkowego z prawej - uszkodzony, w czasie jazdy tylko wyskakuje nigdy po uruchomieniu, po ponownym restarcie prawa lampa najpierw sama sie testuje a potem obydwie naraz i tak prawie za kazdym razem - potem w czasie jazdy zazwyczaj znowu wyskakuje zarowka PYTANIE: próbowac czyscic 2 czujniki na wachaczach czy raczej silniczek do bani - ktos to naprawil na forum? idzie to obleciec tanim kosztem? dzieki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #222 Napisano 3 Sierpnia 2015 Czujniki na wahaczach nie mają nic do tego. Numer błędu raczej źle oczytałeś. Możesz spróbować jeszcze sprawdzić czujnik który jest w środku w lampie nad żarnikiem. Silniczek w twojej lampie da się wymienić w miarę prosto po odkręceniu modułu który jest od dołu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid18721 Zgłoś #223 Napisano 3 Sierpnia 2015 po podlaczeniu komp. dokladnie taki komunikat mam - 0A44 czujnik pozycji swiatla kierunkowego z prawej - uszkodzony - dzieki bede kombinowal, pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #224 Napisano 5 Sierpnia 2015 Proszę o wskazanie specjalisty w naprawie z zakresu błędu AFS we Wrocławiu lub okolicach. Na marginesie-od 6 lat jeździłem z nie działającymi spryskiwaczami świateł, jak tylko to naprawiłem to padło coś w bi xenonach. Czy przypadkiem mycie lampek nie zalewa opraw i elektroniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #225 Napisano 10 Sierpnia 2015 Cześć Przeczytałem wszystkie 3 tematy o walce z xenonem w B6 dopadł mnie błąd 02629 - po włączeniu zapłonu lampy idą w górę i chyba w dół (choć nie wiem czy nie tylko w samą górę i wracają do poziomu), nie chodzą lewo - prawo, dynamiczne doświetlanie zakrętów też nie działa, ale soczewki świecą w poziomie (xenony nie opadły w dół). Dodatkowe informacje: 7L6941329 AFS-Lst.-Modul l X018 - 7L6941330 AFS-Lst.-Modul r X018 02629 - Czujnik położenia modułu przechylania z lewej strony Jak wyczytałem to: 1. do wymiany jest czujnik (lub silniczek z czujnikiem) od położenia lewo - prawo (ten głębiej w lampie) lub 2. sterownik dynamicznego oświetlenia zakrętu (7L6941329 AFS-Lst.-Modul l) Przeczytałem też na Ross-Techu, że When found in Volkswagen Passat (3C): Headlight Leveling, check TPI 2012732. - If the Fault Code is static (not intermittent) and the Left Subsystem/Slave Swiveling Module has Software Level X017 or lower just replace the Swiveling Module - do NOT replace the Headlight/Housing at this point. - If the Fault Code is intermittent and the Left Subsystem/Slave Swiveling Module has Software Level X017 or lower replace the Swiveling Module and the Headlight/Housing. - If the Left Subsystem/Slave Swiveling Module has Software Level X018 replace only the Headlight/Housing. Ponieważ jak widać moje moduły mają software X018, to by oznaczało, że wymiana czujnika (silniczka) nie pomoże. Przez Headlight/Housing mam rozumieć 7L6941329 AFS-Lst.-Modul l, czy oznacza to coś innego? Rozumiem, że czujniki przy wahaczach nie mają nic z tym wspólnego. Silniczek z czujnikiem mam na podmiankę w razie czego, czy jest jeszcze coś o czym muszę pamiętać, żeby 3 razy nie rozbierać zderzaka? Pozdrawiam Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #226 Napisano 10 Sierpnia 2015 Michał w poradzie ross-techu jest mowa żeby przy tym sofcie wymienić całą lampę . I to może się okazać niestety prawdą. Czujnik nad żarnikiem i silniczek to jedno, a sam mechanizm to drugie. Jeśli padła zębatka to nic nie da wymiana silnika. Sprawdź czy da się skasować błąd. Jeśli nie i po każdym kasowaniu od razu wraca to masz 99% że padł czujnik w lampie, albo moduł. Jeśli da się go skasować ale w raca przy robieniu testu to padł silniczek. Jeśli da się skasować ale wraca sporadycznie to niemal na bank uwalony jest mechanizm w samej lampie. Trochę z tym zabawy ale wszystko da się sprawdzić Test góra dół robiony jest zawsze pod odpaleniu auta. Test prawo lewo tylko jeśli auto stoi. Więc jak odpalisz i od razu ruszysz to nie zrobi testu p-l i teoretycznie nie powinien wywalić błędu. Pobaw się trochę odpalaniem i ruszaniem i będziesz mógł dokładniej zdiagnozować problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #227 Napisano 10 Sierpnia 2015 Na postoju zawsze wywala błąd po zapaleniu zapłonu (w nocy widziałem że soczewki idą do góry i w dół), nawet podczas postoju nie idą lewo prawo. Jak skasuję błąd to nie wraca, póki nie wyłączę i włączę zapłonu. Rozumiem, że wymieniam ten wewnętrzny silniczek (koło żarnika xenonu)? A ten wystający z lampy to od czego jest? Góra - dół? Lampa to dawca, biorca siedzi w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #228 Napisano 10 Sierpnia 2015 Dolny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #229 Napisano 10 Sierpnia 2015 A ten na pierwszym planie w prawym górnym rogu, to od czego? Dziś porobię testy vcdsem lewo prawo, góra dół. Jeśli lampa będzie miała problem ze zjechaniem w dół, to raczej ten też powinienem wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #230 Napisano 10 Sierpnia 2015 Testy nic nie dadzą. Tyle, że jak będziesz je robił to słuchaj czy w lampie nic nie terkocze i czy kąty skrętu są odpowiednie i powtarzalne. Jeśli będzie terkotało to znaczy że gdzieś zębatka jest wyrobiona. Zapal lampy przy ścianie i siądź w bagażniku i patrz czy pójdą w dół. Jak pójdą to znaczy że silnik jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #231 Napisano 10 Sierpnia 2015 No jakby któryś silnik był nie tak (np. spalony), to nie przechodziłby testu. Ale tak, też sprawdzę (problem w tym, że mam Nivo z tyłu ale bez wybojów się nie podniesie). ps. robią już vcdsa bezprzewodowego czy trzeba mieć przedłużkę kabla, coby wyjść przed maskę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #232 Napisano 10 Sierpnia 2015 problem w tym, że mam Nivo z tyłuTo autko na podnośnik i poruszać czujnikiem. Pewnie robią, ale po co chcesz wychodzić przed maskę? Stajesz przed murkiem i obserwujesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #233 Napisano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) OczywiścieOczywiście nie wytrzymałem do wieczora, zrobiłem test (kabel starcza zeby wyjsc przed lampe ) i ciekawy wynik wyszedł. Jak dawalem dynamiczne doświetlenie lewe to soczewka szła do góry, jak w prawo to do dołu szła soczewka. Jak testowalem ruch w górę to soczewka szła w lewo, jak testowalem w dół, to soczewka szła w prawo. Jest jakaś prawidłowość. Moduł raczej sprawny bo w lampie poprzedniej działał, chyba że przy przekładce coś uszkodzilem, ale nie podejrzewam. Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #234 Napisano 10 Sierpnia 2015 Do modułu wchodzą 3 wtyczki. Teoretycznie się nie da, ale może tobie się udało coś pomieszać przy podłączaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #235 Napisano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Raczej nie, bo mała wtyczka jest zintegrowana taśma z dużą, nie da się tego źle podłączyć. Robilem zdjęcia, chyba że w nowej lampie ktoś w środku wtyczki zamienił. Tylko po co, np podpial odwrotnie do silniczków. Lampa produkcja 10.2014. Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #236 Napisano 10 Sierpnia 2015 Ale to nowa nowa czy nowa z allegro? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #237 Napisano 10 Sierpnia 2015 Nie no uzywka z allegro, wygląda jak nowa nową bym odesłał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #238 Napisano 10 Sierpnia 2015 No to musisz sprawdzić kabel po kablu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #239 Napisano 11 Sierpnia 2015 A nie wiesz gdzie moduł 7L6941329 można nabyć, bo wszędzie są z literką A, a to rozumiem, że musiałbym wymienić też w prawej lampie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #240 Napisano 11 Sierpnia 2015 z literą A są zdaje się do lamp polifotwych. Tam są 2 jednakowe sterowniki. Nie wiem czy w ogóle by podeszły do lamp przedliftowych. Zagadaj z tym gościem czy coś ma http://xenon-ekspert.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach