Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 7.02.2018 o 20:05, pawel.lbn napisał:

(...)W tych kostkach, do których podłączone były żarówki wszystko stykało elegancko  i było czyściutkie, na wszelki wypadek psiknąłem sprayem kontaktowym, wytarłem i docisnąłem, ale tam wszystko było ok. Co ciekawe tam w kostce miernik wykazuje ciągłość obwodu, natomiast nie ma napięcia - czy to normalne?

IMG_20180207_165939.jpg

 

Jak Ty tak sprawdzasz elektrykę jak na tym zdjęciu to do żadnego wniosku nie dojdziesz. Jak można sprawdzać przejście stykając końcówki do jednego pinu.... równie dobrze mogłeś dotknąć czerwony do czarnego siedząc w domu na kanapie :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe wiem, ale to moje początki z majsterkowaniem więc na wszelki wypadek sprawdzałem wszystkie sposoby, które mi przyszły do głowy. Akurat wrzuciłem takie zdjęcie ale gdy dotykalem końcówkami miernika  roznych pinów w tej kostce to nie było ani ciągłości obwodu ani napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepsze mierniki pokazują w takim układzie "test diody", po po drugiej stronie jest układ scalony/tranzystor/dioda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam UT33C i tam teoretycznie sprawdzanie ciągłości obwodu ma funkcję testu diody więc nie wiem o co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam passata  cc 2009r. 2.0 tsi i ostatnio pojawił mi się problem z reflektorami. Po odpaleniu silnika, podczas poziomowania świateł (dół-góra, prawo-lewo) światła zeszły na dół podczas testu i nie mogą się podnieść do góry. Po zmroku widać, że "próbują" iść do góry i w niewielkim stopniu drgają, no ale niestety nie podnoszą się, w efekcie świecą zaraz przed maską. Mowa o dwóch lampach. Test lewo prawo normalnie przebiega. Na desce pojawia się kontrolka świateł no i opis: No bend lighting (AFS) function. Owner's manual. U kolegi podpinałem do komputera i w ogólnym programie nie znalazło usterki. Po sprecyzowaniu na światła pojawił się błąd: 00471 - Moduł sterowania elektrycznie regulowanych amortyzatorów -Kody kontroli usterek -Stały. Chciałbym poznać waszą opinię co się mogło uszkodzić, bo wydaje mi się, że raczej to nie są lampy tylko jakiś czujnik, bądź moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasuje ten błąd naprawić tylko nie wiem czemu ale  wydaje mi się, że on nie będzie miał nic wspólnego z nie podnoszący mi się światłami. Bo jak czytam to kody błędów dotyczące świateł zaczynają się przeważnie 002.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zrób jeszcze raz skan.

Ale warto sprawdzić kodowanie, o którym wyżej wspomniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w VW CC 2012 b7 po lifice lampy są takie same jak w B6? Nie mówię o wyglądzie tylko konstrukcji. Mam u siebie bixenony skrętne, ze światłami adaptacyjnymi (automatycznie przełączają się światła drogowe i mijania), automatycznie ustawia się zasięg świecenia zależny od prędkości itd. i oczywiście błąd AFS. Po uruchomieniu silnika skręcam kierownicą w prawo (na postoju) to zapala mi się prawy halogen przeciwmgielny. Jak skręcę w lewo to, halogen lewy się nie zapala i wywala komunikat: Światła kierowane (AFS) nie działają. Instrukcja obsługi. Światła przeciwmgielne działają. Dla pewności wymieniłem obie żarówki, ale nie pomogło. Jakieś pomysły?

 

Screenshot_4.png

Błąd jaki mam w VCDS:

2 Faults Found:
5276435 - Stationary Cornering Lamp Left 
          C1083 13 [009] - Open Circuit
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 181
                    Mileage: 190787 km
                    Date: 2017.09.27
                    Time: 19:45:01

13705995 - Databus 
          U1123 00 [008] - Received Error Message
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 243
                    Mileage: 192753 km
                    Date: 2017.12.02
                    Time: 16:53:11

 

 

Edytowane przez mientki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj żarnik wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Mundek84 napisał:

spróbuj żarnik wymienić

Żarnik xenonów? Bo obie H8 w przeciwmgielnych wymieniłem. A ten błąd z VCDS, który podałem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, mientki napisał:

Żarnik xenonów? Bo obie H8 w przeciwmgielnych wymieniłem. A ten błąd z VCDS, który podałem? 

miałem ten sam komunikat w B6 winny był żarnik, który się raz zapalił raz nie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, mientki napisał:

Czy w VW CC 2012 b7 po lifice lampy są takie same jak w B6? Nie mówię o wyglądzie tylko konstrukcji. Mam u siebie bixenony skrętne, ze światłami adaptacyjnymi (automatycznie przełączają się światła drogowe i mijania), automatycznie ustawia się zasięg świecenia zależny od prędkości itd. i oczywiście błąd AFS. Po uruchomieniu silnika skręcam kierownicą w prawo (na postoju) to zapala mi się prawy halogen przeciwmgielny. Jak skręcę w lewo to, halogen lewy się nie zapala i wywala komunikat: Światła kierowane (AFS) nie działają. Instrukcja obsługi. Światła przeciwmgielne działają. Dla pewności wymieniłem obie żarówki, ale nie pomogło. Jakieś pomysły?

 

Screenshot_4.png

Błąd jaki mam w VCDS:


2 Faults Found:
5276435 - Stationary Cornering Lamp Left 
          C1083 13 [009] - Open Circuit
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 181
                    Mileage: 190787 km
                    Date: 2017.09.27
                    Time: 19:45:01

13705995 - Databus 
          U1123 00 [008] - Received Error Message
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 243
                    Mileage: 192753 km
                    Date: 2017.12.02
                    Time: 16:53:11

 

image.png

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=26275  odnośnie błęd 5276435 

 

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-u1123.html odnośnie błędu U1123

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież w błędzie jest wyraźnie "Stationary Cornering Lamp Left", a poniżej "Open Circuit" - zacząłbym od sprawdzenia żarówki doświetlania zakrętów ewentualnie wtyczki lub bezpiecznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żarówka doświetlania zakrętów to ta zaznaczona na zdjęciu? Tam jest zwykła H7 ? W halogenach przeciwmgielnych miałem H8. Właśnie te wymieniłem z obu stron.

doswietlanie_zakretow.png

 

Z tego co widzę na tej stronie: https://zarowkadoauta.pl/pojazd/volkswagen-cc-2012/ to są po 2 żarniki xenonowe D3S na lampę. Jeśli się nie mylę...

Jednak H7 55W...  http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/CC/2013/737/R/9/941/941000#7

737941000.thumb.png.2d5186b05d5f923cd02fbda10b9e9d38.png

Myślałem, że zaboli po kieszeni :) Jutro to sprawdzę i dam znać.

Edit:

Żarówka H7 wymieniona. Błędu nie ma. Problem rozwiązany. Dzięki za pomoc :)

IMG_8606.thumb.JPG.87b92db614b7e4acd348d230103a210e.JPG

Edytowane przez mientki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pisałem ostatnio, odnośnie błędu: No bend lighting (AFS) function. Owner's manual. Mechanik stwierdził uszkodzony sterownik świateł (moduł). Następnie wycenił nowy sterownik na koszt od 2-2,5 tysiąca, a naprawę starego koło 500zł. Czy ktoś mi powie czy ta cena to jest prawdziwa, bo czytałem, że nowy moduł kosztuję gdzieś koło 500+? Gdzie znajduję się ten moduł? Mam zrobione zdjęcie pod schowkiem przy kierowcy:

cc.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ceny kosmos... Moduł jest między radiem a schowkiem, najszybciej wyjąć schowek by się tam dostać. Czytaj forum, nie zawsze błędy oznaczają awarię modułu itp... u mnie były to dno stykające piny w kostce przy lewym reflektorze... Ich wysunięcie cienkim twardym przedmiotem spowodowało eliminacje błędu. Inni mieli również hochliki bez większych awarii i kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo mam, pewnie błąd  02629 wyskakiwał ci. Też mi specjaliści mówili że cała lampa albo moduł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wywaliło 00471 - Moduł sterowania elektrycznie regulowanych amortyzatorów co nie wiem jak połączyć z lampami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, i chodzi o to, ze jak obniżasz zawieszenie to automatycznie jest podnoszona soczewka od lampy(strumień światła pada dalej od lampy) i analogicznie jak podnosisz zwiesenia to sumień światła pada bliżej lampy. Mogę się mylić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności