Skocz do zawartości

radekrp90

Moderator
  • Zawartość

    1803
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    17

O radekrp90

  • Urodziny 29.10.1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Radek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Tczew

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.4 TSI 122KM
  • Rok produkcji
    2009
  • Link do tematu o samochodzie
    57787

Ostatnie wizyty

1364 wyświetleń profilu
  1. Ta nietypowa tarcza 3C8 to już raczej CC (nie Passat CC), bo jest ikona Side Asssit.
  2. radekrp90

    klimatyzacja b6

    Zamyka, ale to nie kwestia czujnika jako takiego, a uruchomienia funkcji automatycznego obiegu wewnętrznego. Przynajmniej tak rozumiem opis w SSP
  3. radekrp90

    Potencjometr silnika regulacji klapy nawiewu

    Nie sądzę, są jedynie zunifikowane. Potencjometr i tak się wytrze.
  4. Nie wiem co w silniku diesla jest pod lepszą kontrolą. Zaletą, w ujęciu kontroli procesu spalania, jest fakt, że mamy tam nadmiar powietrza i dawkę podawaną w konkretnym momencie... ale przecież w FSI też to tak działa, a ilość powietrza jest dokładnie określona, poza tym moment zapłonu określa iskra, a nie punkt samozapłonu. Co innego silnik stacjonarny gdzie proces spalania w ujęciu do długości cyklu jest relatywnie długi ale nie bez powodu, w środku miasta jeśli ma być elektrociepłownia z silnikami spalinowymi to będzie to silnik gazowy, bo spaliny są najczystsze (więc de facto silnik o zapłonie iskrowym). Kolejna sprawa to cząstki stałe - to problem wszystkich silników o wtrysku bezpośrednim, ale ten problem w silnikach benzynowych załatwia GPF. Pozostaje jeszcze kwestia NOx pod obciążeniem. W dieslu AdBlue załatwia to ale zużycie tego czynnika jest spore, jeśli faktycznie ma neutralizować NOx. W benzyniakach mamy póki co tylko EGR i ewentualnie recyrkulację wewnętrzną (przez fazy rozrządu) ale przez temperaturę spalania ilość tlenków azotu jest spora. Ogólnie należy pamiętać, że ograniczenie emisji tlenków azotu jest w sprzeczności ze sprawnością silnika - jeśli silnik ma wykazywać wysoką sprawność, to temperatura spalania będzie wysoka, a co za tym idzie emisja tlenków również. Obniżamy emisję NOx, sprawność spada... M.in. dlatego TDI Bluemotion SCR wykazywały niższe zużycie paliwa, bo proces spalania był przeprowadzany w wyższej temperaturze, bo nadmiar NOx był redukowany w katalizatorach SCR.
  5. Nie będzie spełniać bo? GPF w przeciwieństwie do DPF ma bardzo dobre warunki pracy.
  6. Właśnie wydaje mi się, że @Daku opisuje jakąś grubszą modyfikację
  7. Jak to jest z tym jezykiem polskim, bo prawdę mówiąc już się z tym pogubiłem... Jaka wersja musi być i co trzeba wgrać, i jakie są tego wszystkiego wady?
  8. Programatorem EEPROM jedynie (trzeba rozebrać licznik).
  9. radekrp90

    Radio w zamian za rns510

    Tyle, że w PL DAB prawie nie ma: https://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting
  10. Kosztują grosze ale musisz pamiętać o instalacji. Moc jak wyżej podano 250W przy czym na poszczególne kanały przypada: - około 50W na przednie i tylne basowe, około 10-15W na przednie średniotonowe i około 5-10 W na wysokotonowe. Poza tym jedyne różniące się głośniki między standardowym systemem, a tym z tym prostym wzmacniaczem (tzw. Sound System albo dawniej Monsoon) to głośniki w przednich drzwiach: - oryginalne: 3C0035453 - dla SoundSystem: 3C0035454A Zaleta tego wszystkiego jest taka, że masz zamiast 80W (teoretyczna moc z końcówek radia) około 250W z wzmacniacza. No i widać, że głośnik przedni ma większą cewkę co może dawać też lepsze przenoszenie niskich częstotliwości.
  11. radekrp90

    diesel Passat B4 1.9 ciężko pali/brak mocy

    Jeśli odpala to raczej nie, ale nie zaszkodzi sprawdzić. Prędzej będzie to jednak coś z przekaźnikiem świec.
  12. radekrp90

    Dziwne zachowanie bixenonu w B6

    Zależy czego będzie błąd, jak samego skrętu to wysokość świecenie będzie regulowana. Jeśli padła regulacja wysokości - zjadą na sam dół.
  13. radekrp90

    diesel Passat B4 1.9 ciężko pali/brak mocy

    B4 pojedzie nawet bez licznika - nie ma on nic do pracy silnika.
  14. radekrp90

    diesel Passat B4 1.9 ciężko pali/brak mocy

    Po pierwsze - podpiąć pod VAG'a i sprawdzić podstawowe rzeczy w TDI - kąt wtrysku, dawki, przepływomierz, doładowanie i błędy. Problemy z kontrolkami to może być efekt stacyjki ale nie musi. Może jest gdzieś problem z samym ECU lub czujnikiem temperatury ale bez VAGa to wróżenie z fusów.
  15. radekrp90

    Wydech z przepustnicami wydechu :)

    6 tysięcy za kata? Porządny uniwersalny wkład to 1/10 tej ceny.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności