Skocz do zawartości

radekrp90

Moderator
  • Zawartość

    1236
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    13

O radekrp90

  • Urodziny 29.10.1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Radek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Tczew

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.4 TSI 122KM
  • Rok produkcji
    2009
  • Link do tematu o samochodzie
    57787

Ostatnie wizyty

921 wyświetleń profilu
  1. Odpowiedź na oba pytania: nie. Nie sprawdzisz bez urządzenia (jest do tego jakiś tester czy coś w ten deseń). Za długi zawór nie zmieści się w obudowie.
  2. radekrp90

    klimatyzacja b6

    Czyszczenie nie wiele daje. Ja wymieniłem około tygodnia temu potencjometr na nowy z Chin i działa. Po czyszczeniu pracował normalnie około 1 dnia i był powrót do "stukania".
  3. radekrp90

    Klimatyzacja

    Parownik jest chłodny czy lodowaty? Jakie są przewody przy zaworze rozprężnym (ciepłe/zimne)?
  4. radekrp90

    Sensory PDC /przod/

    W VCDS jest chyba możliwość sprawdzenia każdego z nich z osobna. Może poza czujnikiem była też uszkodzona wiązka elektryczna.
  5. Ale Panowie - jeśli o mnie chodzi to nie jestem typem "rajdowca" i nie mam parcia na moce niczym auto klasy GT3. Auto ma dawać jako-taką przyjemność z jazdy w codziennym użytkowaniu (na tą prawdziwą to raczej bym wolał jakieś starsze V8 z celownikiem). Wolałbym mieć w Passacie 2.0TSI, a najlepiej 3.6 (i nie chodzi mi tu o jego osiagi, a dźwięk który podobnie jak w V8 mi się zwyczajnie podoba) ale na tą kosiarkę nie mogę narzekać. Królem lewego pasa nie jestem, a inna prawda jest taka, że Polacy nie potrafią jeździć autostradami. U nas można jechać albo 80-90 prawym pasem albo 160-180 lewym inaczej będziesz "zamrugany". Ja ustawiam zawsze przepisowe 140 (wg GPS) i tak jadę prawym pasem ile się da, jeśli coś wyprzedzam i widzę, że coś szybko się zbliża chowam się - po co sobie wzajemnie utrudniać życie. Sam natomiast strzału dlugimi użyłem może 3 razy. Ale to nie temat o tym Dość powiedzieć, że przy moim stylu jazdy B4 1.9TDI palił mi raptem pół litra mniej niż ten. Jeździłem trochę nowym A6 TDI 177KM i spalanie wyszło mi podobne jak w TSI - oczywiście osiągi lepsze ale nie na tyle na ile wynikało by to z parametrów (wiem, że waga inna). Obecnie diesle niby są w odwrocie ale to jeszcze trochę potrwa, szczególnie w Niemczech.
  6. radekrp90

    Ksenon gaśnie podczas odpalania.

    Gdyby był to sam ksenon to bym szukał po stronie przetwornicy ale skoro cała strona to raczej Bordnetz.
  7. radekrp90

    Volkswagen Arteon

    Siedziałem w każdym z wymienionych aut (choć nie jeździłem Arteonem tylko oglądałem w salonie) więc wiem o czym piszę A3 jest według mnie dużo lepiej poskładane od Passata, materiały są podobnej jakości ale jednak jest w nim jakoś przytulniej. A4, A5 i A6 to już zupełnie inna liga jak VW. Chyba, że tak Trzeba jednak przyznać iż postęp zrobili straszliwy.
  8. Tylko dlaczego je usilnie odradzasz skoro to tylko Twoje zdanie? Nie każdy potrzebuje 2.0 TSI 280 koni Da się tym autem zrobić autostradową trasę z prędkością 170 km/h ustawioną na tempomacie. Pomijam, że i tak trzeba co chwilę hamować i przyspieszać ale o dziwo przy tej prędkości robi to mimo wszystko dość sprawnie. Tylko tyle lub aż tyle. Ale jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów i przyspieszeń od 120 do 200 w kilka sekund to raczej nie patrzy na Passata Druga sprawa - jeździłem 2.0 TDI-177 KM i skłamałbym pisząc, że jest wolny ale prawdę mówiąc d**y to nie urywa w stosunku do tego co prezentuje na papierze Po 3.0 TDI nic mnie nie zachwyci
  9. radekrp90

    Volkswagen Arteon

    Jeśli już chodzi o drogę hamowania - ona zawsze jest za długa Nie przeczę, jest to istotny parametr pojazdu (tym bardziej usportowionego). Problem jest jednak taki, że ma na to wpływ dużo parametrów i teraz pytanie czy z Arteonem 280KM porównywać wersję Stinger 2.0T (słabsza i gorsze hamulce) czy Stinger GT 3.3 (mocniejsza niż Arteon ale ma też niby lepsze hamulce). Prawdę mówiąc nie czytałem nic o ich skuteczności więc się nie wypowiem Jeśli chodzi o materiały - według mnie Audi vs VW to nie ta liga i tego nie trzeba tłumaczyć. Nawet A3 jest lepiej wykonane jak Passat/Arteon. Odnośnie jeszcze samego A4 - mam styczność z A5 poprzedniej generacji i A6 C7. Różnica między nimi jest ale nie tak duża aby pisać/mówić, że A4 to nie Audi
  10. radekrp90

    Volkswagen Arteon

    Nie wiem Kolego do czego pijesz. Wypowiadam swoją opinie i tyle. Według mnie i dla mnie, z tego co wnioskuję z testów i opisów (bo sam nie jechałem ani jednym, ani drugim) uważam Stingera za ciekawszą propozycję. Nie idealną ale ciekawszą. Akurat odnośnie asystentów te w Kii są niby lepiej dopracowane niż w VW - działają płynniej i bardziej intuicyjnie ale to może być subiektywna ocena testujących. Nie wiem też czego ja mam być nieświadomy - rzucasz argumenty i zaczepki, ale kompletnie nie widzę celu Twego działania. Ale dla niektórych świat kończy się na VW. Z wymienionych kilka postów wcześniej aut ja wolałbym zwyczajnie A4. Nawet jeśli Arteon jest "stylistyczną petardą" (na tyle na ile VW może sobie na to pozwolić) czy nawet nieco większy w tylnej części, to jednak jak dla mnie są od niego dużo ciekawsze i przyjemniejsze dla oka auta w tej cenie, bo nie dla każdego liczy się wożenie dwóch literek na grillu Zresztą sam Arteon nie ma zachwyca w wielu miejscach, bo dla mnie to nic innego jak kolejna generacja VW CC. Ciekawszy od Passata, ale na szczęście jest też konkurencja Poza tym - zniszczenia w autach testowych (bo tak można nazwać bicie tarcz) to akurat o niczym nie przesądza. Swego czasu psioczono na A-klasę AMG gdzie po 10.000 km testów pękała skóra fotela kierowcy ale u użytkowników nic takiego nie występowało... Przypadek? Nie sądzę.
  11. radekrp90

    klimatyzacja b6

    Mam na myśli to, że zakładając NOWY kompresor do układu, który pracował zostawiasz w NOWYM tyle oleju ile zlejesz ze STAREGO. Czyli, jeśli po demontażu zlejesz ze starego 15ml to z nowego zlewasz 80ml aby zostało właśnie te 15ml.
  12. radekrp90

    Volkswagen Arteon

    Arteon robi robotę tylko jako biały - wtedy widać wszystkie smaczki. Tak samo B8 - tylko biały (lub jakiś inny jaskrawy) R-line do mnie przemawia.
  13. Nie to nie był ukłon dla miast tylko dla Unii Europejskiej i szeroko-pojętych ekooszołomów. Pisząc "całe niemcy 160-180" zastosowałem skrót myślowy. Oczywistym jest, że bez ograniczeń fragmentów nie ma aż tak wiele jak by się mogło wydawać co nie oznacza, że jest to kilka kilometrów. Inna sprawa to bardzo częste przebudowy i ograniczenia do nawet 60 km/h ale pisałeś, że nie da się jechać ze stałą dużą prędkością to pragnę Cię poprawić, że się da i nie ma to wpływu na ten silnik o ile robi się to z głową. Ja sam szukałem 2.0 TSI (jeśli już Passata), a ostatecznie z różnych względów padło na to. Nie przeczę - zabawa zaczyna się od 2-óch litrów, a najlepiej jak jest więcej i silnik ma więcej jak 4-y cylindry ale uwierz mi jako tzw d**owóz 1.4 TSI robi bardzo dobrą robotę. Może nie pojedzie 230 km/h ale ile razy normalny człowiek, normalnym autem, rozwija takie prędkości?
  14. radekrp90

    klimatyzacja b6

    Jeśli założono z olejem będącym w sprężarce to na 100% masz go za dużo. W sprężarce jest tyle oleju ile idzie na nowy, pusty i suchy układ. Jedyną opcją byłoby, sprawdzenie ile było oleju w starym kompresorze i wtedy tyle samo zostawić w nowym. Teraz niestety tylko płukanie. Ale może jakieś spece powiedzą coś innego choć nie sądzę. Denso są bardzi wrażliwe na ilość oleju, a w skrajnym przypadku można zatrzeć/przegrzać go jego za dużą ilością (ze względu na brak regulacji wydajności).
  15. W końcu ACC to w zasadzie Automatyczna Regulacja Dystansu (nie na darmo w Mercedesie nazwano to Distronic), a zmiana prędkości to efekt uboczny tej regulacji
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności