Jump to content

radekrp90

Moderator
  • Content count

    1,924
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

About radekrp90

  • Birthday 10/29/1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Radek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Tczew

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.4 TSI 122KM
  • Rok produkcji
    2009
  • Link do tematu o samochodzie
    57787

Recent Profile Visitors

1,470 profile views
  1. Nie nerwuj się - przecież wiem co napisałeś To było tylko jako luźne nawiązanie do Twojej wypowiedzi, mogłem to bardziej rozwinąć
  2. @Dreyfus Jeśli Ci nie bierze nic oleju to znaczy, że masz System Automatycznego Uzupełniania Smarowidła Czyli dolewa benzyny, nie ma innej opcji, bo każdy silnik pali, chyba że 200-300 ml między wymianami uważasz za "nic". Ja dolewam około 300-600 ml ale raz, że ostatnio auto prawie tylko w mieście jeździ, ja sam raczej ekojazdy nie uznaję (chyba, że w trasie), a poza tym odma trochę mi puszcza więc wszystko razem daje taki, a nie inny efekt. Zmartwieniem jest jeśli co 10.000 km musisz zmieniać tylko filtr, bo olej masz świeży (czyt. co 1000 km dolewasz 500 ml ).
  3. Ja to wiem, ale na szybko można było odnieść wrażenie, że piszesz o tym drugim - dlatego wolałem sprostować
  4. @Wolfe Ale to w przypadku zastosowania panelu z Sharana, ten wymieniony (końcówka FB) jest od Passata
  5. Powinien działać. Seria według ETKA wygląda następująco: 5K0907044CC 5K0907044DK 5K0907044ED 5K0907044FB
  6. Ten z przyciskiem "REST" to z Sharana.
  7. radekrp90

    Jak wyprogramować AFS z licznika .

    Błędy masz opisane - sprawdź kodownia, połączenia (najlepiej przemyć jakimś alkoholem), skasować błędy i próbować wykonać nastawy podstawowe. Jeśli nie zadziała, spróbuj odłączyć akumulator na około 15-30 minut.
  8. Do tego typu instalacji jest moduł IPCU - można użyć oryginalnego Webasto (dość drogi) lub zamiennika. Ważne aby sygnał zasilania do wentylatora nie był podawany do sterownika Climatronic (można użyć diody zabezpieczającej) oraz aby po uruchomieniu auta i/lub Climatronic nawiew był już sterowany panelem, a nie tym sterownikiem dodatkowym. Może brzmi to skomplikowanie ale wystarczy poszukać "IPCU Webasto" i będzie mnóstwo wyników
  9. Jak dla mnie, według tego co słyszę, wszystkie mniej lub więcej biorą. Oczywiście apogeum to lata 2010-2013 ale te późniejsze też nie są idealne Ale temat dotyczy 1.4 TSI EA211 i tego się trzymajmy.
  10. Ale tu dużo zależy zarówno od egzemplarza oraz od tego jak było/jest użytkowane. W TSI-TC była np. seria turbosprężarek gdzie gdy użytkownik "zamulał" turbosprężarka traciła uszczelnienie (bo do pracy uszczelnień labiryntowych musi być odpowiednie ciśnienie po stronie wirnika). Niby po jakimś czasie to zmieniono. Być może u Ciebie również jest taka sytuacja i turbosprężarka puszcza olej ale bez dogłębnej diagnozy to gdybanie. Zgłosić do ASO możesz ale nie oczekiwałbym nadzwyczajnej reakcji. @Dreyfus To, że Tobie nie bierze to nic nie znaczy. 1.4 TSI EA288 to zupełnie inny silnik niż 2.0 TSI jakiejkolwiek generacji I żeby nie było... już wiele razy słyszałem o braniu oleju przez właśnie te "nowsze i lepsze" 1.4 TSI.
  11. Możesz zgłosić ale póki nie "jara" litra na 1000 km nic nie zrobią zapewne.
  12. radekrp90

    Olej w skrzyni biegów - co ile wymieniać?

    Obiecane instrukcje. Nie ma tu informacji serwisowych, nie mam do nich dostępu (tzw. TPI). Jedyne co wiem to dla skrzyń 0AH, 02S oraz 0AJ (nie ma tutaj ale procedura jak dla 0AH) zaleca się dolanie zwyczajnie 200-300 ml bez uruchamiania silnika czujnikiem wstecznego. 0A4 1.6 1.9 2.0 TDI 5G - Olej 1.pdf 0A4 1.6 1.9 2.0 TDI 5G - Olej 2.pdf 0A4 1.6 1.9 2.0 TDI 5G - Olej 3.pdf 0A4 1.6 1.9 2.0 TDI 5G - Olej 4.pdf 0A4 1.6 1.9 2.0 TDI 5G - SPIS.pdf 0AH 1.6 75kW 5G - Olej.pdf 0AH 1.6 75kW 5G - Spis.pdf 02Q 2.0 TSI 2.0 TDI - Olej 1.pdf 02Q 2.0 TSI 2.0 TDI - Olej 2.pdf 02Q 2.0 TSI 2.0 TDI - Olej 3.pdf 02Q 2.0 TSI 2.0 TDI - Olej 4.pdf 02Q 2.0 TSI 2.0 TDI - Spis.pdf 02S 2.0 FSI 1.4 TSI-TC 1.8 TSI - Olej.pdf 02S 2.0 FSI 1.4 TSI-TC 1.8 TSI - Spis.pdf
  13. Hella 3R z adapterem pasuje (adapter około 100 zł). Do tego trzeba coś podciąć w korpusie soczewki oraz w osłonie lekko oraz należy zmodyfikować zasilanie przesłony ale sam nie mogę znaleźć teraz tego linku i szukam od tygodnia znów tej informacji. Fajnie świecą też soczewki stosowne w Mercedesach ale niestety są one niby za duże. Ogólnie co do Hella 3 - koszt soczewek z adapterem to około 400-500 zł ale są one wykonane niby dużo lepiej niż jakakolwiek Valeo.
  14. radekrp90

    Olej w skrzyni biegów - co ile wymieniać?

    Wczoraj się niestety nie wyrobiłem. Co do niuansów - to z jednej strony masz zalecenia, z innej procedurę. Zwyczajnie w wielu nowych skrzyniach korkiem "wlewowym" nie wlejesz pełnej ilości oleju. Polecam filmik Marewela na YT - fajnie to wytłumaczył:
  15. Nie zwróciłem uwagi, że pytający nie ma DSG Więc tak - nie da się. Swap na DSG albo swap na CR Obie opcje wydają się nie opłacalne (podobnie jak w moim przypadku gdzie musiałbym robić swap na 1.4 TSI-TC, 1.8 TSI albo... rzeźbić ECU z TSI-TC).
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy