Skocz do zawartości

radekrp90

Moderator
  • Zawartość

    491
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O radekrp90

  • Urodziny 29.10.1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Radek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Tczew

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.4 TSI 122KM
  • Rok produkcji
    2009
  • Link do tematu o samochodzie
    57787

Ostatnie wizyty

89 wyświetleń profilu
  1. diesel Sanki belka przednia passat b4 1.9 tdi

    Podany przez Ciebie numer dotyczy silników 1.8. Dla 1.9 TDI mocowanie ma oznaczenie: 357199315R (stosowane w silnikach 2E,1Z, ACX,, ADY, AEK, AEP,, AFT, AGG, AFN,AHU z ręczną skrzynią biegów).
  2. Oznaczenia silników 3C

    Wejdź w ETKA-online > https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 Wybierz CarProg2 > Menu > Search Engine (...) > wpisz kod silnika > masz modele i roczniki
  3. Prędkościomierz oszukuje

    Racja - były jeszcze 240.
  4. Prędkościomierz oszukuje

    Normalnie 220, 260 to wersje "mocniejsze" - G60, 16V, AFN (B4) oraz VR6. Jeśli masz 200 to masz licznik z T4.
  5. Jaki to jest model felg ... ?

    Interlagos - 3C8601025D (8JX18H2 ET41)
  6. Zawsze mnie zastanawiało, jak można wydawać diagnozę o stanie wtrysków na podstawie tylko logów z VCDS/VAG Przecież te korekcje zależą nie od samego wtrysku ale od wydajności całego cylindra (sprawność napełniania - czyli czy kanały dolot/wylot są drożne, kompresji, nagarów i oczywiście wydajności samych wtryskiwaczy). Moim zdaniem dopiero badanie korekcji z testem przelewowym daje jakąś informację o stanie wtrysków. No chyba, że w TDI-CR zaszyto jakąś super-diagnostykę ale raczej wszystkie silniki mają tak samo
  7. Biksenon - światła do jazdy dziennej

    Co nie jest do końca zgodne z przepisami jeśli zostawimy oryginalne halogeny, o czym należy pamiętać.
  8. Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

    Ok - czytam to co napisałem i faktycznie, źle się wyraziłem (jak zwykle za zwięźle w stosunku do tego co chciałem przekazać), bo przecież gaz do dechy = kick-down. Mój błąd. Chodzi mi właśnie o sytuację nie wykorzystującą Kick-down - czyli wciskamy dość mocno gaz ale nie na tyle aby wywołać redukcję, wtedy właśnie mamy spory moment obrotowy na dość niskich obrotach. Układ drży i nie potrzebnie się obciąża. Ja osobiście auta z DSG nie prowadziłem żadnego jeszcze więc ciężko mi się wypowiadać w tej kwestii ale skoro jednak przy normalnej jeździe czyli lekkie przyspieszanie też drży to coś jest ewidentnie w tym oprogramowaniu skopane. Z tego co wiem to działanie miało na celu zmniejszenie "ruchów" w mechatronice - mniejsze jej zużycie ale jak widać poszło to w złą stronę.
  9. żarówka, żarnik, ksenon

    Z Allegro, z oficjalnego sklepu f-y Osram. Nie chcę robić reklamy więc jak coś to podam namiar na PW. Cena nieco wyższa niż średnia na allegro (za dwie sztuki z przesyłką 512 PLN) ale jest w zestawie jakaś tam LED lampka "gratis" oraz na 100% są to oryginały - wczoraj przyszły i sprawdzałem je na stronie Osram. Wizualnie opakowanie oraz same żarówki również wyglądają OK.
  10. żarówka, żarnik, ksenon

    Ja tego samego się nasłuchałem gdy chciałem zakładać żarówki Tungsram Megalight Ultra +120% (niebieskie) - a to, że w nocy źle widać, w deszczu jak bez świateł... poza tym, że wystarczyły na dość krótko to były Ok. W deszczu i tak się światło dość mocno odbija więc wolę mieć dobre oświetlenie w suchej aurze szczególnie, że zimą codziennie jadę w ciemnym Tutaj też widać mniej więcej jaka będzie barwa: https://www.atlantalightbulbs.com/color-temperature-scale/
  11. Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

    Przy normalnej jeździe raczej nie jeździsz zero-jedynkowo (choć dla niektórych kierowców to normalna jazda) - wtedy ten układ pracuje poprawnie, ale jeśli często zdarza się nam przyspieszać z "zera" na pedale gazu wciśniętym do dechy to można się obawiać o trwałość układu. W takim wypadku jednak sterownik powinien wykorzystać funkcję kick-down ale jak opisano to wyżej nowe wersje oprogramowania skrzyń DSG zdają się stosunkowo ospale zbijać biegi w dół i tu jest problem. Z jednej strony - mniej zbędnych ruchów, z drugiej zbędne obciążenie układu.
  12. żarówka, żarnik, ksenon

    Pooglądaj sobie światła w "nowszych" Mercedesach - one seryjnie mają właśnie żarówki Osram Cool Blue Intense 5500K/6000K. Z zewnątrz wpadają właśnie w niebieski ale zgodnie z rozkładem barw, to czysta biel. Ja takie właśnie zamówiłem i "idą" już do mnie. Montaż będzie jednak dopiero za około 2-3 tygodnie (chyba, że wcześniej lewy padnie totalnie) i wtedy zrobię zdjęcia dla porównania. Nie wiem czy tyle chce Ci się czekać
  13. Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

    Nikt nie każe Ci docierać silnika, nikt nie każe Ci też wierzyć w to, że obciążanie silnika, którego punkt pracy przypada na około 2500-3500 obrotów na minutę, nie powoduje negatywnych skutków. Powoduje, tylko że w eksploatacji krótkoterminowej nie ma to znaczenia (względnie). Po tyłku dostaje jednak wszystko to co ma tłumić drgania - koła dwumasowe, koła pasowe, poduszki silnika. Gdy Ty jako kierowca odczuwasz drgania to jest informacja, że te wymienione wcześniej elementy (komfortu*) osiągnęły granice swojej pracy - czyli więcej nie zdołają już wytłumić. Kolejna sprawa to fakt, iż w takich warunkach układ korbowotłokowy jest najbardziej obciążony - odbija się to na panewkach, sworzniach i wałach (swego czasu było "sporo" 2.0 TDI-DSG z pękniętym wałem, podobnie było w dostawczych Mercedesach i Fordach po wprowadzeniu eko-strzałek - pękanie wałów lub tłoków przez po pierwsze przelanie silnika, spalanie stukowe oraz drgania). Oczywiście efekt tego nie pojawi się po 100 czy 200 tysiącach km, a raczej dwa razy później ale się pojawi. Tego problemu nie zauważyłem jak do tej pory tylko w skrzyni Multitronic - jazda ze stałym obciążeniem to obroty około 1100-1200, wystarczy jednak musnąć gaz i obroty podskakują na 1500-1600 (A6 C7 TDI) - nie ma drgań, nie ma zwłoki. Ale to skrzynia bezstopniowa, w której takie "akcje" są możliwe. Docieranie to również nadal przydatna praktyka (jak również nie korzystnie z przeglądów typu LL, poza specyficznymi scenariuszami korzystania z pojazdu ale i tu zapewne będziesz miał odmienne zdanie) nawet w nowych pojazdach. W nowym silniku zawsze znajdą się jakieś produkty tarcia i się tego nie uniknie, lepiej więc po tym 1000-2000 km olej wymienić ale dla pracy silnika w przedziale około 150-250 tyś km nie powinno mieć to znaczenia. Jako ciekawostkę tylko powiem, że serwisant w Audi zalecał taką zmianę np.: po kapitalnym remoncie silnika 2.0 TFSI EA888 (nowy blok, wał, korbowody... ogólnie naprawa brania oleju). Nie oczywiście jako zalecenie serwisowe ale dobra rada Nie wymuszam oczywiście zmiany przyzwyczajeń czy coś w ten deseń - nie jestem inżynierem samochodowym (mnie interesują zupełnie inne poziomy mocy niż tam jakieś marne kilowaty ) więc moje opinie mogą być błędne. Zresztą sam zamierzam jako kolejne auto wybrać właśnie takie ze skrzynią automatyczną (w tym DSG/S-tronic) ale pewne algorytmy w nowych autach są, według mnie i kilku innych osób, sprzeczne z technicznym zdrowym rozsądkiem. Ale to temat na inną rozmowę * takie elementy jak koło dwumasowe czy poduszki silnika mają znaczenie właśnie dla komfortu pracy kierowcy - mają zminimalizować drgania i rezonanse pochodzące od układu napędowego w kabinie przy wykorzystaniu wysokiego momentu obrotowego silnika. Oczywiście podstawowym założeniem konstrukcyjnym było to aby mniejsze drgania przekazywać na skrzynię biegów ale to tylko efekt dostosowania diesla do pracy w samochodzie osobowym gdzie ważna jest szeroko pojęta reakcja na gaz i stosuje się lekkie kola zamachowe. Gdyby jednak wykorzystywać obroty od około 2 - 2.2 tysiąca - koło dwumasowe byłoby w zasadzie zbędne. A tak mamy dwa pozytywne efekty - komfort użytkownika oraz obniżenie emisji CO2.
  14. Awarie, naprawy reklamacyjne B8

    To tylko maszyna - zawsze coś może zawieść. Ja bym szukał problemu po stronie silnika, nie ACC. Dziwne jednak, że po wyłączeniu ACC nadal działa tempomat. Z tego co pamiętam, z algorytmu działania tego systemu, jakikolwiek błąd po stronie silnika powinien powodować całkowite wyłączenie zarówno ACC jak również CCS (czyli zwykły tempomat).
  15. diesel pompa oleju

    W każdym, który ma 2.0 TDI lub 2.0 FSI, lub 2.0 TFSI na pasku rozrządu. Przy okazji - nie piszmy wszystkiego wielkimi literami
×