Skocz do zawartości

radekrp90

Moderator
  • Zawartość

    1580
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    16

O radekrp90

  • Urodziny 29.10.1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Radek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Tczew

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.4 TSI 122KM
  • Rok produkcji
    2009
  • Link do tematu o samochodzie
    57787

Ostatnie wizyty

1213 wyświetleń profilu
  1. radekrp90

    Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

    Wałek był chyba po regeneracji, czy fabrycznie są już takie przebarwienia termiczne?
  2. radekrp90

    Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

    Nie jest z tym tak łatwo. Bezwładność naszego rynku jest tak duża, że auta pokroju "Passat" czy inne "VW" długo jeszcze będą synonimem, jak by to nie zabrzmiało, dobrej inwestycji. Niestety nawet współczesny VW Polo jest nafaszerowany taką dawką drogich rozwiązań, że jego ewentualna naprawa to nieomal szkoda całkowita.
  3. radekrp90

    Mycie silnika

    Jeśli silnik nie cieknie i nie było przy nim robione nic co powodowało zachlapanie olejem, paliwem lub płynem chłodniczym to po co to dotykać? Pomijam auta typu "projekt' robione dla efektu wizualnego. Jeśli już chcesz myć to użyj dedykowanej chemii i myjki na lekkim ciśnieniu tak aby spłukać rozpuszczone detergentem zabrudzenia. W B6 jeszcze silnika nie myłem (bo i nie mam takiej potrzeby) ale w B4 myłem go chyba ze 2-3 razy (środkiem K2 którymś).
  4. radekrp90

    numery silnika passat b7

    Czyli skończyła się numeracja (wyprodukowano 999.999 silników) i masz kolejne 100.000 Do Ciebie będzie wersja 03C198229C. EDIT: Dlatego Ty masz zapewne CAX D04134 co oznacza blok CAX (bo A, B i C na końcu to wersje mocy CAXA to 122 KM, a CAXC to 125 KM) o numerze 130134.
  5. radekrp90

    Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

    Prawda jest taka, że w 2.0 TDI zawsze warto tam zaglądać W Twoim, jak dobrze widzę, powinna być pompa na długi imbus.
  6. radekrp90

    TPMS - z czujnikami - montaż

    Kable trzeba przekładać w ELV - jak znajdę wrzucę link do (klasycznie dla mnie) obcojęzycznego tematu (bo my Polacy nie chcemy się za bardzo wiedzą dzielić... więc w naszym języku są zawsze skąpe info...). Chyba, że ktoś szybciej sam wrzuci. EDIT: Połączyć piny 8 i 10, i odłączyć kompletnie przewód biegnący do pinu 8. Źródło (koniec strony): https://www.drive2.com/l/505381999565865478/
  7. Śruba taka jaka wynika z zastosowanej korby. Kolory panewek to selekcje, ale w przypadku EA888 nie ma zbyt wielkiego wyboru, bo producent nie przewiduje szlifów więc musisz brać to co jest. Wcześniej jednak warto zobaczyć jak wyglądają obecne i jaki jest wymiar czopa w stosunku do tego co przewiduje fabryka. Jeśli będzie Ci potrzebna dokumentacja to podeślę.
  8. Uszczelkę pod głowicą Tak na serio, rozważ zmianę "popychaczy" zaworowych. Pozbędziesz się ostatniego ewentualnego elementu mogącego powodować stukanie. Do tego jest chyba sitko w wałku ssącym, które można przy okazji wymienić/wyczyścić. Warto też sprawdzić pompę wody, bo często padają w nich. Czy coś jeszcze? Jedynie czyszczenie głowicy i układu dolotowego skoro i tak całość będzie na zewnątrz, a dla zapaleńców oddać do polerowania kanały dolotowe tak aby nic się do nich nie kleiło.
  9. radekrp90

    FIS - Ukryte funkcje.

    Musisz spojrzeć w VCDS, bo chyba tam była ta opcja. Chociaż w jakimś temacie było, że to zależy od SW licznika. Poniżej opis dla Golfa 6 ale w naszych licznikach kanały są identyczne (przynajmniej jak takie same widziałem) więc powinno działać: https://forum.golf6.pl/vw-instrukcje/wyswietlanie-temperatury-oleju-mfa-golf-6-t4591.html
  10. radekrp90

    W jakich silnikach występuje dwumasa?

    Tylko dla DSG A link podałeś dla 2.0 i 1.9.
  11. radekrp90

    TPMS - z czujnikami - montaż

    O działaniu TPMS-High (bo tak to się powinno nazywać ) decyduje moduł komfortu, a nie gateway. Różnica jedynie taka, że chcąc montować moduł z B7 musisz mieć gateway z CAN-Extended lub chociaż 7N0 (piszę z pamięci, więc możliwe, że coś mieszam). W przypadku zestawu typowego dla B6, czujniki komunikują się bezpośrednio z modułem komfortu. Poniżej ostatnie rewizje z ETKA. Dla wersji EU (kod PR-7K3): -- Produkcja do 03.11.2008: --- 3C0 959 433 AF = TPMS 433 MHz + piloty 433.92 MHz (PR-5D1/5D9)+ dwie szyby elektryczne --- 3C0 959 433 AJ = TPMS 433 MHz + piloty 433.92 MHz (PR-5D1/5D9)+ dwie szyby elektryczne -- Produkcja po 03.11.2008: --- 3C0 959 433 AL = TPMS 433 MHz + piloty 433.92 MHz (PR-5D1)+ cztery szyby elektryczne --- 3C0 959 433 AM = TPMS 433 MHz + piloty 433.92 MHz (PR-5D1)+ cztery szyby elektryczne Dla wersji US (kod PR-7K4): --- 3C0 959 433 AN = TPMS 315 MHz + piloty 315 MHz (PR-5D2)+ dwie szyby elektryczne --- 3C0 959 433 AP = TPMS 315 MHz + piloty 315 MHz (PR-5D2)+ cztery szyby elektryczne
  12. A co to zmienia w odniesieniu do pytania Autora tematu? Co do samej naprawy, jak wyżej - jeśli nie ma konieczności wymiany uszczelniacza wału to łatwiej by było zrobić to na aucie ale jeśli chcesz kompleksowo... i jednak chcesz wyciągać silnik to wychodzi on... dołem VW-CC.pdf
  13. radekrp90

    Zmiana odblysnika w bi-ksenonie skretnym.

    No racja, zapomniałem, że lampa chowa się pod "belką". Ja bym tylko ciął trochę inaczej - tak aby nie przechodzić przez powierzchnie/krawędzie uszczelniające. Jeszcze jedno - jak rozumiem, nie da się w ten sposób dojść do całego odbłyśnika. Edit: Znalazłem ten opis łącznie z montażem DLA: https://www.drive2.ru/l/498072996020224581/ Chyba zaryzykuję i zainwestuję w opalarkę i ten zestaw narzędzi. Najwyżej coś urwę Póki co mam nadzieję, że samo wytarcie soczewki załatwi sprawę, bo takie grubsze rzeczy zostawię sobie na nowy rok.
  14. Nie ma reguły z tymi przebiegami. Przyjmuje się zwyczajnie, że łańcuchowy rozrząd jest bezobsługowy, a w przypadku problemów z silnikiem sprawdza się jedynie jego ustawienie. To element eksploatacyjny i tyle i nie powinien decydować o zakupie lub nie danego pojazdu. To, że dzisiejsze łańcuszki są delikatne, a eksploatacja oraz wysilenie aut zmieniła się na przestrzeni lat powoduje, że już nie osiągniemy przebiegów jak w starych Mercedesach czy BMW (choć i tam zalecano kontrolę przy 250-300 tysiącach km). W VCDS pokazuje jedynie błąd korelacji ale w przypadku 1.8/2.0 TSI dużo lepszym rozwiązaniem jest zaglądnięcie na napinacz - wystarczy zdemontować zaślepkę i widać wysunięcie napinacza. W znanym mi aucie rozrząd w 2.0 TFSI przeskoczył po ~140.000 km przy czym auto zrobiło około 60.000 km od remontu (wymiana tłoków, korbowodów i pierścieni). Z moim 1.4 jest przecież podobnie - jednym padało co 30.000 ja wymieniłem po ponad 120.000 Mi szybciej padła skrzynia jak łańcuch Poza tym... ceny dzisiejszych rozrządów (które np.: w zamiennikach FEBI są znośnej jakości) powodują, że to żadna różnica: dla 1.4 komplet części to 1300 zł w ASO, dla 1.8/2.0 około 1100 zł w zamienniku (1400 ASO jak pamiętam), a BMW N47 to 1500/2200 (zamiennik/ASO). Dla porównania 2.0 TDI-CR to około 800 zł w ASO za same części więc czy to aż taka tragedia?
  15. Opcja uruchamiania z Menu Comfort jest tylko w BCM (wyjątek Bordnetz + Audi A3 8P, podobno).
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności