Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

Jak poszła naprawa czujnika pochylenia?? Teraz już wszystko ok?? To samo czeka mnie w sobote....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie VAG pokazywał czujnik położenia modułu przechyłu, koszt naprawy 250zł, xenon-serwis w Luboniu. Narazie wszystko jest ok, lampy wykonują test, nie ma błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozszczelniła mi się zaślepka od pozycyjnych/doświetlania i dostała się wilgoć do środka (przyparował reflektor tak jak widać na zdjęciu).

Ksenon przestał świecić, wywaliło błąd AFS i Front left dipped beam defective, nie działa doświetlanie po obu stronach. Możliwe jest to, że padł palnik przez to, że dostała się tam woda? Czy soczewka jest raczej szczelna? Na razie do przyszłego weekendu nie mam możliwości podpięcia komputera i sprawdzenia błędów. 

Czy jeżeli żarówka H7 od doświetlania się spaliła to ksenon też nie będzie działał?

24116358_1738273932852138_393962286_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2017 o 17:16, merfolk napisał:

Rozszczelniła mi się zaślepka od pozycyjnych/doświetlania i dostała się wilgoć do środka (przyparował reflektor tak jak widać na zdjęciu).

Ksenon przestał świecić, wywaliło błąd AFS i Front left dipped beam defective, nie działa doświetlanie po obu stronach. Możliwe jest to, że padł palnik przez to, że dostała się tam woda? Czy soczewka jest raczej szczelna? Na razie do przyszłego weekendu nie mam możliwości podpięcia komputera i sprawdzenia błędów. 

Czy jeżeli żarówka H7 od doświetlania się spaliła to ksenon też nie będzie działał?

24116358_1738273932852138_393962286_o.jpg

w passatach B6 wszystko możliwe, u mnie komunikat ASF się pojawiał przed zupełnym wypaleniem gazu w żarniku, druga rzecz jak u mnie wystąpiła to, że ktoś wcześniej przede mną wymieniał żarnik a wyjmując wtyczkę ułamał zabezpieczenie, co skutkowało wysunięciem się wtyczki przy jeździe po wertepach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem w swoim pass światła DRL, sygnał poszedł z wiązki przy lewej lampie, po całej operacji przywitał mnie błąd AFS na wyświetlaczu, migająca żarówka, brak doświetlania zakrętów i "testu" reflektorów... Zastanawiałem się co zrobiłem nie tak... Przeczytałem kilka wątków o AFS, ale z uwagi że moja jedyna ingerencja z przed błędu do jego pojawienia się była wypięcie 2 krotne tej wtyczki i do lutowanie przewodu do postojowych skupiłem się na niej, pomimo tego że robiłem to delikatnie nie ciągnąc za przewody na siłę kilka skrajnych pinów we wtyczce się wsunęło, nie było styku i ot zagadka...

Dopchnąłem je od drugiej strony cieniutkim śrubokrętem i zabezpieczyłem po kropelce kleju...

Błąd AFS i żaróweczka zniknęły, pojawił się błąd kierownicy i zaświecił się ESP, ale po krótkiej jeździe i przekręceniu kierownicy skrajnie lewo prawo prosto ESP zniknął kierowniczka też... Ale doświetlanie zakrętów się nie uruchamia, światła nie "testują się" po uruchomieniu, co jeszcze powinienem zrobić? Czy trzeba to od nowa zakodować? Są jakieś inne procedury które można wykonać bez komputera? Póki co brak dostępu do vcds...

Pozdrawiam

IMG_20171209_111431_HDR.jpg

IMG_20171207_170425.jpg

Edytowane przez kruszan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez VCDS'a możesz spróbować odłączyć na dłuższy czas akumulator choć nie wiem czy sterowniki wtedy tracą pamięć błędów - nic nie kosztuje tego sprawdzenie. Jeśli nie pozostaje tylko sprawdzenie VCDS'em błędów i wykonanie wymuszonej adaptacji reflektorów.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i pomogło ? dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sławomi

Witam.Pomoże ktos?Biksenon skrętny z doswietlaniem.Wszystko działa ale od czasu do czasu pojawia sie AFS inoperativ,miga lampka w srodku i swiatła swiecą tylko w jednej pozycji(jakby sie rozlazły na boki).Swieca ale nie wydłużają sie przy zwiększeniu prędkosci.Co więcej na postoju kiedy kupiłem autko własciciel kręcił kołami a soczewki kręciły sie razem z kierownicą Teraz tak nie jest.mam wydruk z dokładnym opisem błędu.02629 Czujnik położenia modułu przechylania z lewej strony.Jestem w miare kumaty jesli chodzi o mechanike więc moge luknąc sam tylko czy warto.Prosze o pomoc lub link do naprawy krok po kroku.pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem temat, i kilka osób miało podobne błędy, ale nikt konkretnie nie napisał rozwiązania, pewnie póki tego ustrojstwa nie rozbiorę na czynniki pierwsze to się nic nie dowiem, ale może ktoś coś podpowie, bo nie mam za bardzo warunków na ten cholerny zderzak, garaż akurat taki żeby wjechać i ostrożnie drzwi otworzyć...

Dopadł mnie problem, najpierw komunikat o ASF potem o Dipper Beam, przestał działać lewy Xenon, widać że próbuje się odpalić podejmuje 3 próby podczas których delikatnie mruga ale finalnie się nie zapala... Lampy nie są zaparowane, stało się to nagle, żarniki były wymieniane 6mies temu oryginalne Phillips, więc ciężko mi uwierzyć, że to jego wina... Do tej pory światło było biało niebieskie, nic nie mrugało, nie było żadnych poświat, żółci, fioletu itp...

Pod koniec grudnia miałem kolizje, ktoś przywitał się z moim tyłem... Auto jest w garażu ale po tej przygodzie xenony działały... Dojechałem do domu, mechanika, na SKP itp... więc odrzucam ta kwestie

Zanim szarpnę ten nieszczęsny zderzak, zacznę przekładać żarniki i przetwornice z lewą na prawo macie jakieś inne pomysły co go mogło tak nagle zaatakować? Mam podpięte drl pod wiązkę lewej lampy ale to tylko sygnał z postojowych do przekaźnika...

Aktywowałem też vcds czujnik światła

na trybie auto wcześniej miałem wpisane same 0, ale to też ma mało wspólnego...

dodatkowo mam słaby akumulator, autko odpala, ale jak się pobawie vcds itp to szybko aku leci...

Proszę o pomoc, bo trochę się nazbierało problemów i usterek od momentu podłączenia komputera, a tu nagle następne niż gruszki ni pietruszki...

IMG_20180110_154845.jpg.fe2f65f9d033a4c5e8d29924fe7d44e9.jpg

IMG_20180110_172916.jpg.33fd1ec09296e344a9c48aab5e35122c.jpg

IMG_20180110_172946.jpg.9d511d85408e8008b235308763b3fa50.jpg

jakie przetwornice zamówić numer i może polecana firma? palniki osram xsenarc chyba zamówie, aby mieć w razie czego już nowe w ręce jak zdejmę ten zderzak, bo wszystko wskazuje na nią... mechanizmy przeczyszczę, nasmaruje... czujniki przy kołach też od razu oblece

Edytowane przez kruszan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypnij wtyczkowe z lampy, psiknij "connectorem" do połączeń elektrycznych wepnij wtyczkę i sprawdź przewody, może któryś jest poluzowany. Jeżdżę  na zamiennikach,  nie kupuje oryginałów bo szkoda kasy. ASF się pojawia jak się  gaz w żarniku kończy(nie koniecznie zmiana barwy na żółć, fiolet )  u mnie żarnik wytrzymał osiem miesięcy i do wymiany( barwa żarnika 6000K była słaba).        

by the way, kup żarnik za 80 zł to nie wydatek :D i załóż zrób odczyt w vcds, inwestycja w aku jak najbardziej polecana 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostka i styki już zrobione ale bez zmian, co bym nie kupił to wolę mieć to aby móc zamontować zanim zdejmę ten nieszczęsny zderzak...

Zastanawiam się nad przetwornicami znalazłem dwie:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7026079534

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6986689372

Plusem będzie czyszczenie lamp, przez otwór od doświetlania zakrętów i smarowanie prowadnic itp... a może się i zdziwię bo zastane bagno o powódź...

Proszę o radę jakie przetwornice dobrać, bo palniki d1s to już tylko osram po lekturze forum, jakie macie barwy aby uzyskać czysta biel, bo te niebieskie to jakoś "discopolowo" wyglądają...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak długo tak realnie Ci wytrzymują te żarniki?

Nie chciał bym zderzaka szarpać za pół roku aczkolwiek mam Phillips i wytrzymał te pół roku więc słaby temat albo pech i czas przyszedł na przetwornice które są od nowości, a te pociągnęły za sobą żarnik lub bylo odwrotnie...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

jedni jeżdżą pól roku, jedni osiem miesięcy a inni tok, ciężko tak naprawdę stwierdzić, nie masz gwarancji na zakupiony żarnik?  zapytaj się w sklepie/hurtowni gdzie kupowałeś o gwarancje producenta(ominiesz dodatkowe koszta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam i będę reklamował ale co z tego jak paragon jest "gdzieś" może znajdę... Poza tym auto codziennie użytkowane, a reklamacja trwa...

jeśli wymienią to będą na zapas bo ja jak rozbiorę to muszę złożyć tego samego dnia, góra sobota niedziela to dwa dni... Dzięki, zamawiam i działam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, u mnie  również wyświetla  się komunikat:  AFS inoperative! See owner's manual ....., problem zaczął się krótko po wymianie  żarników (zamiennik po 60zł), test po odpaleniu -  lampy  wykonują poprawnie, natomiast  po przejechaniu pewnego odcinka po skręceniu kierownicą wyskakuje  błąd  AFS inoperative! See owner's manual ......

doświetlanie  z  prędkością do 20-30 km jest ok, bo zapalają się tylko żarówki H7, natomiast  przy  wyższej prędkości jest  problem, możliwe  że  podczas  wymiany  ktoś mi spartaczył ??? 

Ponadto już jeden żarnik zaczyna mrugać, a  zazwyczaj ma  to miejsce  podczas  skręcania.

Kupiłem żarniki philipsa i sam zabiorę się za  wymianę  i zastanawiam się czy możliwe  jest że  coś podczas  skrętu przycina się  i mógłbym jakoś oczyścić czy możliwe że  coś się  zblokowało i czujnik błędnie  odczytuje położenie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś spadła srebrna plastikowa nakładka z soczewki, tzn wypięła się z jednego zatrzasku i blokowała soczewkę przy skręcie.

Zobacz, czy te nakładki są u ciebie założone symetrycznie-tak czy inaczej, czeka ciebie demontaż lamp.

Możliwe też, że gdzieś jest źle osadzona wtyczka.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.12.2017 o 09:26, Sławomi napisał:

Co więcej na postoju kiedy kupiłem autko własciciel kręcił kołami a soczewki kręciły sie razem z kierownicą

Więc już wtedy coś było nie tak. Soczewki zaczynają się kręcić przy prędkości >40km/h. Problem jest w lampie lewej.

Temat przenoszę i na przyszłość proszę o pisanie postów w już istniejących tematach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

od jakiegoś roku mam w Passacie CC 2010 2.0TSI problem z żółtą kontrolką żarówki i komunikatem "Cornering light (AFS) failure. Owner's manual". Pojawia się zazwyczaj zaraz po odpaleniu lub po jednym z pierwszych zakrętów. Po podpięciu komputera wyskoczyły błędy:

- 02236 Światło statyczne sygnalizacji zakrętu prawego,

- 02235 Światło statyczne sygnalizacji zakrętu lewego.

Na zapłonie lampy "tańczą" i test wygląda na wykonany prawidłowo. Nie działa natomiast doświetlanie zakrętów - ani statyczne, ani dynamiczne. Nie jestem pewien czy u mnie w doświetlaniu statycznym na skręconych kołach powinna zapalać się żarówka w lampie czy halogen? Bo widziałem obie opcje na filmikach - u mnie niestety nic się nie doświetla. Nie mam też pewności czy spryskiwacze świateł działają prawidłowo.

Wymieniłem akumulator bo oryginalny był już na wykończeniu i na dniach skasuję na nowo błędy, ale wątpię żeby to pomogło. Doczytałem w tym temacie i w "Bi-xenon skrętny - usterka?", że problem może leżeć w:

- przepalonych żarówkach do doświetlania (o które chodzi - halogeny czy H7 w lampie, których nie potrafię namierzyć? :/). Halogeny przy włączeniu pokrętłem działają normalnie chociaż lewy jest prawdopodobnie rozszczelniony bo w środku zbiera się para...

- luźno połączonych przewodach/kostkach,

- silniczku /lewo/prawo lub czujniku jego położenia,

- zaśniedziałymi stykami lub elektroniką,

- bezpiecznikiem (jeżeli to możliwe to byłbym wdzięczny za radę, który bezpiecznik powinienem sprawdzić).

Proszę Panowie o radę jak polecacie się do tego zabrać bo jakoś nie wiem od czego zacząć... Będę wdzięczny również za rozwianie moich wątpliwości na temat doświetlania statycznego i  numeru bezpiecznika.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na początek czy masz żarówki H7 w lampach głównych, one służą do doświetlania zakrętów przy niskich prędkościach, widać je z zewnątrz więc tylko się przyjrzyj. Łatwiej by było sprawdzić podłączając się pod komputer...

Ps. Nawet mając żarówki przy lampach można kodowaniem ustawić aby doświetlaniu halogeny lub to i to na raz...

Spryskiwacze sprawdź na włączonych światłach, 5 razy dłużej spryskując szybę muszą zadziałać

Ps. Zależy jak masz to zakodowane, można ustawić ich uruchomienie po sekundzie lub i 5...

U mnie błąd był a winny był Xenon który się przepalił, przy okazji wymiany delikatne smarowanie mechanizmów rozwiązało problem. A na samym początku wtyczka przy lampie miała lekko wsunięte piny które nie stykały jak należy... Od tyłu je podociskałem i zadziałało, a przy okazji można styki sprawdzić. Same błędy bez komputera doraźnie skasuj/omiń poprzez odpięcie aku na 30min...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności