Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

Czy żarówka H7, o której mówisz to jest ten zaznaczony na czerwono element?

Mam na myśli tę żarówkę z przesłonką umiejscowioną najbliżej środka auta/atrapy chłodnicy (dziwne trochę żeby żarówki doświetlające zakręty były po wewnętrznej stronie lampy, ale nie widzę tam innych kandydatów). Kolejne pytanie - czy gdyby przepaliła się żarówka to zamiast "AFS failure" nie miałbym komunikatu o przepalonej żarówce? Co w takim razie sprawdzić w pierwszej kolejności? Silniczek lewo-prawo, czujnik położenia, żarówki, styki czy jeszcze co innego?

Błędy skasuję bo będę i tak na warsztacie, a odpięcie aku nie zawsze pomaga (poza tym niedawno był wymieniany).

Komputer ostatnio pokazał błędy te co pisałem wyżej czyli:

- 02236 Światło statyczne sygnalizacji zakrętu prawego,

- 02235 Światło statyczne sygnalizacji zakrętu lewego.

Zobaczymy jak wyjdzie tym razem. O dziwo nie wyskakują błędy dotyczące doświetlania dynamicznego, a w mojej opinii ono również nie działa...

Spryskiwacze lamp działają jednak i z tego co widzę są ustawione na 1 sekundę :)

h71.jpg

h72.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam widzę niebo w kloszu odbite.

Zrób porządnie zdjęcie i zrób ręką cień, żeby było widać, to jest w środku w lampie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie próbowałem i nie bardzo to idzie - te dwa zdjęcia są najlepsze...

Patrząc od zewnętrznej strony lampy (czyli od prawej w górnym zdjęciu lub od lewej w dolnym) mamy: 1. ksenon, 2. dwie żarówki w jednym pionie, 3. blaszka wygięta na kształt przekroju połowy rury.

Czy żarówka H7, o której mówimy jest ukryta za tą blaszką wygiętą w kształt przekroju połowy rury? Ta blaszka jest skrętna?

Czy to któraś z tych dwóch żarówek, które są jedna nad drugą?

 

Zdjęcie z neta z identyczną lampą:

Volkswagen-Passat-CC-Xenon-Bi-Xenon-proj

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Krawcol82 napisał:

Ja tam widzę niebo w kloszu odbite.

Zrób porządnie zdjęcie i zrób ręką cień, żeby było widać, to jest w środku w lampie.

@Krawcol82, zapomniałeś jeszcze dodać "drzewa" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

schemat lampy w załączniku

passat_B6_CC.JPG

zaznacz tutaj :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie te żarówki są po wewnętrznej stronie lapm bo oświetlenie jest poprzez odbłyśnik który kierunkuje światło, więc się to zgadza. Ale schemat powyżej rozwieje wszelkie wątpliwości. Gdyby żarówki były spalone to by generowały błąd.

Sprawdzenie kostki/wtyczki pinów i przewodów, ew. ich przeczyszczenie to chwila więc do dzieła, a potem skasuj błędy lub odepnij do aku. Ew sprawdz czy zadziała statycznie po skręceniu kół, a błędy później usuniesz.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Statyczne też będzie działać z włączonym kierunkowskazem.

Jeśli jest przepalona żarówka (lub jakiś feler we wtyczce-np zaśniedziały styk) to powinno wywalić błąd spalonej żarówki i błąd AFS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet bez włączonego kierunka będzie działać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli włączony kierunek na wyprostowanych kołach :-)

Dlatego napisałem "też".

15 minut temu, Krawcol82 napisał:

Statyczne też będzie działać z włączonym kierunkowskazem.

 

Edytowane przez Krawcol82
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Ze schematu lampy pasowałby nr 14, ale czy ta żarówka jest schowana za jakąś blaszką? Bo gołym okiem nie widzę tam żarówki tylko właśnie taką blaszkę zaznaczoną poniżej na zielono... Skoro nie wywala oddzielnego błędu żarówki to pewnie jednak coś na łączeniach. Pytanie co mogę sam sprawdzić lub poczyścić bez demontażu zderzaka i lampy? Bo od tego planuję zacząć

 

h712.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek nie zauważyłem tego "też", by the way moze jakies spotkanko we wro?

 

Edytowane przez Mundek84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem tam trochę przy lampach i wyjąłem te żarówki H7 - o dziwo obie są przepalone.  Jutro włożę nowe i zobaczymy - jakby to było jedyną przyczyną usterki to gitarka.

W tych kostkach, do których podłączone były żarówki wszystko stykało elegancko  i było czyściutkie, na wszelki wypadek psiknąłem sprayem kontaktowym, wytarłem i docisnąłem, ale tam wszystko było ok. Co ciekawe tam w kostce miernik wykazuje ciągłość obwodu, natomiast nie ma napięcia - czy to normalne?

Nie mogłem też wyjąć tej wtyczki dużej z 3-ego zdjęcia,  a nie chciałem się z nią siłować. Kojarzycie może co to jest?

 

 

 

IMG_20180207_164210.jpg

IMG_20180207_165939.jpg

IMG_20180207_163540.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Mundek84 napisał:

Tomek nie zauważyłem tego "też", by the way moze jakies spotkanko we wro?

 

Aktualnie do Wrocka mam jakieś 270km... i prędko się tam nie pojawię-za dużo obowiązków. Prędzej dałbym radę spotkać się w Świdnicy-ale dopiero wtedy, jak się w rejonie pojawię.

Paweł, zmień żarówki i zobaczysz, że pewnie wszystko do normy wróci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obyś miał rację :)

Dzięki jeszcze raz wszystkim pomocnym. A kojarzy ktoś co to za gruba wtyczka, której nie mogłem wyjąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest gniazdo reflektora-tam wszystkie kabelko do lampy idą :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie odcina jak jest spalona żarówka lub jej brak, wykrywa usterkę i odcina.

Swoją drogą dziwne, ze brak błędu w związki z ich przepaleniem... może zimna diagnoza jest wyłączona?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przyłożenie końcówek miernika nie powinno sprawić żeby "myślał", że jest żarówka bo obwód jest zamknięty?

Co do błędów to oprócz tych 2 co wyszły na kompie to świeci się kontrolka żarówki na desce rozdzielczej, ale jedynym komunikatem jest "AFS failure", a nie tak jak w innych przypadkach, np. "Rear left fog light not working"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie wykrywa daną oporność jeśli się nie zgadza to jest odcinka, dlatego np. zwykłe ledy nie działają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jestem w szoku - wymiana żarówek pomogła i problem statycznego doświetlania zakrętów został rozwiązany... Ale dziwne, że tak obie naraz przepaliło :P

Odpiąłem aku i zobaczymy czy jutro wyskoczą jakieś błędy bo będę podpinał pod kompa. Ciekawe też co z doświetlaniem dynamicznym bo moim zdaniem nie działa, a błędów brak...

Dodatkowo wywaliło mi tylną przeciwmgielną i miałem nie lada zagwozdkę jak ją wyjąć - okazało się, że trzeba odkręcać lampę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności