Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

No to wygląda że pierdoła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczę na to :P

 

Dam znać jak podmienię żarówkę. Dzięki za odpowiedzi :ok

 

 

Aktualizacja:

Żarówka wymieniona i błąd zniknął.

Tak więc ...uffff...tym razem to błahostka warta jedynie 25 PLN...:hurra

Edytowane przez Mars_2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, opisze swoj problem.

 

Passat B6 z czerwca 2006r.

Lampy bi xenon skretny z doswietlaniem zakretow.

Pojawil sie blad afs.

Po podpieciu pod kompa - sporadyczny blad afs poziomowania.

Na kompie sprawdzone dzialanie lamp i wszystko dziala.

 

A w praktycze wszystko dziala. Po odpalaniu przejade kawalek i zalacza sie bald afs i mruga ikona zarowki i nadal wszystko dziala.

Najlepsze, ze jak mam za dnia zalaczone lampy w trybie dziennym czyli xenon nie swieci tylko halogeny na 30% i blad AFS sie tez pojawia. A rozumiem, ze wtedy xenon sie nie poziomuje, bo jest wylaczony.

 

Gdzie najpierw szukac przyczyny? Modul afs? Mam lampy gdzie modul lewy i prawy jest inny jak czytalem.

 

Problem dotyczy lampy prawej jak mowi komp.

Edytowane przez lukas_wrocek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A rozumiem, ze wtedy xenon sie nie poziomuje, bo jest wylaczony.

Xenon poziomuje się zawsze po uruchomieniu silnika-niezależnie od włączonych świateł.

Podaj dokładny kod błędu z opisem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kalibracje robi dopiero po ich zalaczeniu.

Mimo wszystko co wymieniac? Od razu cala lampe? Modul?

 

W ogole jaki dostep jest do modulu? W ktorym miejscu sie znajduje?

Silniczki chyba tez sa sprawne, bo przeciez wszystko dziala.

 

I czasem potrafie przejechac z 8 km bez bledu a czasem jest od razu.

Zgaszenie i odpalenie zawsze niweluje blad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wywala 'no bend lighting (AFS) function. Owners manual'. W garazu zauwazelem, ze gdy skrecam kierownica w lewo to sie doswietla w prawo niestety juz nie. Xenony pala sie caly czas bez zadnych przerw(nie migaja itp). Obie lampy poziomuja sie w gore i w dol w prawo i lewo rowniez.

Moj mechanik chwilowo jest zawalony robota, bylem tylko sprobowac usunac blad - po usunieciu lampy sie ladnie poziomuja i po chwili jazdy zapala sie znowu blad.

Od czego zaczac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po odpalaniu przejade kawalek i zalacza sie bald afs i mruga ikona zarowki i nadal wszystko dziala.
Jesteś pewien? A nie jest czasem tak że prawa lampa świeci ci niżej?
A rozumiem, ze wtedy xenon sie nie poziomuje, bo jest wylaczony.
Jak odpalasz auto to bez względu na to czy masz włączone lampy czy nie to robi test xenonów i wtedy wyłapuje błąd. Wrzuć skan bo inaczej to wróżenie z fusów, oprócz uszkodzenia mechanicznego samej lampy mógł paść moduł skrętu albo moduł zasięgu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bede mial okazje podlaczyc znowu pod kompa to napisze.

 

Bledu nie wywala przy kalibracji. Dopiero pozniej w czasie jazdy. Nie musi byc skretu lampami czy tez nie musi byc wjazd w dziure. Na prostej rownej drodze sie wlacza.

Jak jest blad afs to jak wjezdzam do garazu to widze, ze swiecia dokladnie tak samo jak zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale kalibracje robi dopiero po ich zalaczeniu.

Zawsze po uruchomieniu silnika poziomuje lampy-powtarzam.

W garazu zauwazelem, ze gdy skrecam kierownica w lewo to sie doswietla w prawo niestety juz nie

Czyli masz przepaloną żarówkę H7 w prawej lampie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak jest blad afs to jak wjezdzam do garazu to widze, ze swiecia dokladnie tak samo jak zawsze.
Gdyby lampa załapała błąd przy kalibracji wtedy ustawiłaby się w najniższej pozycji.
Ale kalibracje robi dopiero po ich zalaczeniu.
Nie
W ogole jaki dostep jest do modulu? W ktorym miejscu sie znajduje?
Moduł zasięgu jest przykręcony z tyłu lampy na 3 śrubach, moduł prawo-lewo jest w samej lampie nad soczewką. W starym typie lampy dostęp do silniczków jest dosyć prosty po odkręceniu przetwornicy.
Silniczki chyba tez sa sprawne, bo przeciez wszystko dziala.
Niekoniecznie, to że działa test lampy o niczym nie świadczy. Mogą być zapieczone/uszkodzone zębatki i wtedy lampa będzie wariować
Mimo wszystko co wymieniac? Od razu cala lampe? Modul?
A tam od razu lampę. Podpiąć sprawdzić jaki błąd i odpowiednio do tego zareagować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bledu nie wywala przy kalibracji. Dopiero pozniej w czasie jazdy. Nie musi byc skretu lampami czy tez nie musi byc wjazd w dziure. Na prostej rownej drodze sie wlacza.

Jak jest blad afs to jak wjezdzam do garazu to widze, ze swiecia dokladnie tak samo jak zawsze.

Zerknij również na sam czujnik poziomowania ( w jakim jest stanie solanka i syf na drodze robi swoje ) , znajomy miał podobnie skasowałem błąd i było wszystko ok . Czasami kilka dni było ok , a czasami po kilku km wywaliło błąd . Okazało się że czujnik poziomowania był skorodowany i było tam też trochę syfu co było powodem zacinania się . Wyczyszczenie i nasmarowanie części ruchomych okazało się najlepszym lekarstwem :ok;

Edytowane przez johny x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Okazało się że czujnik poziomowania był skorodowany i było tam też trochę syfu co było powodem zacinania się . Wyczyszczenie i nasmarowanie części ruchomych okazało się najlepszym lekarstwem :ok;

 

Czyli rozumiem, ze i tak rozebranie lampy, bo czujnik jest w srodku? Jesli w srodku to skad tam solanka?

 

Sa gdzies manuale rozebrania lampy?

Z wyciaganiem lampy najgorsze jest to, ze auto unieruchomione bedzie. Zatem jak mam rozkrecic to wole miec pod reka czesci na podmianke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek pisze o czujnikach poziomowania na przednim i tylnym wahaczu. Ale ja mam jedną wątpliwość. Gdyby to był błąd czujnika poziomowania to komputer nie zgłaszałby błędu konkretnej lampy. Tym niemniej warto też sprawdzić to o czym Janek pisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujniki poziomowania
, bo czujnik jest w srodku? Jesli w srodku to skad tam solanka?

:wmorde te czujniki znajdziesz pod autem , kliknij w google będziesz wiedział czego szukać :ok:

Edytowane przez johny x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek to jest auto z 2006 roku więc są 2 czujniki. Na przednim i na tylnym lewym wahaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, sprawdze i przeczyszcze czujniki. Duzo rzeczy w passacie naprawialem czyszczeniem zlaczek wiec wszystko jest mozliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W razie czego półtorej godzinki baną do Stalinogrodu gdzie jest dobry magik zajmujący się xenonami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Xenon expert? Bo biore to pod uwage...

BYłem dwa razy u niego wymienił moduł w lampie i nic to nie dało, ja wymieniłem go ponownie 2 razy i dalej lipa.

Miał dzwonić do mnie za jakiś czas i cisza na lini.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności