Skocz do zawartości
Dan266

Komunikat - AFS inoperative! See owner's manual

Rekomendowane odpowiedzi

Mi wywala 'no bend lighting (AFS) function. Owners manual'. W garazu zauwazelem, ze gdy skrecam kierownica w lewo to sie doswietla w prawo niestety juz nie. Xenony pala sie caly czas bez zadnych przerw(nie migaja itp). Obie lampy poziomuja sie w gore i w dol w prawo i lewo rowniez.

Moj mechanik chwilowo jest zawalony robota, bylem tylko sprobowac usunac blad - po usunieciu lampy sie ladnie poziomuja i po chwili jazdy zapala sie znowu blad.

Od czego zaczac?

czyli masz przepalona zarowke. H7 w prawej lampie :)

No wlasnie nie, bo po wlaczeniu halogenow obie zarowki swieca a gdy skrecam w lewo to nie doswietla mi halogenem(dziadek ma tak w b6) tylko lampa chyba, bo halogen sie nie zapala a zakret sie doswietla.

Moze w CC jest inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BYłem dwa razy u niego wymienił moduł w lampie i nic to nie dało, ja wymieniłem go ponownie 2 razy i dalej lipa.

Miał dzwonić do mnie za jakiś czas i cisza na lini.

 

Dzwonilem tam tydzien temu i czekaja na czesci (moduly i silniczki) i ma sie odezwac.

Maja tam kompa do zczytania bledu?

Do czasu az tam pojade bede sam myslal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wlasnie nie, bo po wlaczeniu halogenow obie zarowki swieca a gdy skrecam w lewo to nie doswietla mi halogenem(dziadek ma tak w b6) tylko lampa chyba, bo halogen sie nie zapala a zakret sie doswietla.

Moze w CC jest inaczej?

W Passacie CC jest żarówka H7 w reflektorze do doświetlania.

Skręć kołami na postoju w jedną stronę-podejdź przez auto i popatrz, jak świeci. Następnie skręć kołami w drugą stronę i popatrz, jak świeci-bo chyba tego w ogóle nie zrobiłeś.

Światła p/mgielne nie mają u Ciebie funkcji doświetlania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzwonilem tam tydzien temu i czekaja na czesci (moduly i silniczki) i ma sie odezwac.

Maja tam kompa do zczytania bledu?

Do czasu az tam pojade bede sam myslal.

 

Ja już czekam prawie 3 miesiąc na telefon i echo.

Kompa brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak nie ma kompa to skad wie co naprawiac?

Dziwne :)

 

Zaraz idea ie polozyc pod autem, jak nie musze sciagac kola to przeczyszcze zlacza czujnikow poziomowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany są raptem 2 elementy w lampie. Jeśli to któryś z nich to po założeniu błąd znika i jest po problemie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ale w lampach przed liftowych często pojawiał sie problem z silnikiem. Wystarczyło go przeczyścić, przesmarować i po kłopocie. W najgorszym przypadku wymienić. W lampach po lifcie vw poprawił ten błąd i zlikwidował praktycznie możliwość dostania się do tych silniczków :wmorde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, może ktoś wie jak usunąć komunikat z wyświetlacza o treści : geschwindigkeit 30 km/h überschr ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak lampy sie nie swieca to soczewka sie skreca? Tak jak to jest z poziomowaniem?

 

Przed chwila zajrzalem na czujniki poziomowania, latwy dostep jest. Niestety za zimno aby rozlaczac i nie zniszczyc kostki. Jutro wjade do cieplego garazu i zrobie czyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, może ktoś wie jak usunąć komunikat z wyświetlacza o treści : geschwindigkeit 30 km/h überschr ?

A co to ma wspólnego z xenonami? Masz włączone w komforcie powiadamianie o przekroczeniu bezpiecznej prędkości na zimowych oponach. Albo ty się bawiłeś albo ktoś ci grzebał. Wyłącz i będzie po kłopocie

A jak lampy sie nie swieca to soczewka sie skreca? Tak jak to jest z poziomowaniem?
:wmorde Jak masz błąd to się nie będą skręcać, obojętnie czy będą włączone czy nie. Zanim wlazłeś pod auto trzeba było włączyć lampy i poruszać dźwigniami czujników efekt powinieneś widzieć natychmiast na ścianie garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko blad nie jest u mnie na stale.

Dodatkowo z tego co pamietam to soczewka skreca sie powyzej jakiejs tam predkosci. A tak to wlacza sie doswietlanie zwykla zarowka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powyżej 40km/h. Ale co to ma do rzeczy chłopie? :wmorde. Czujniki na wahaczach służą do ruchu góra dół a nie prawo lewo. Nie myl poziomowania z doświetlaniem dynamicznym. Czujnik na wahaczach reagują na to co wsadzisz do bagażnika i na siedzenia a nie na to z jaką prędkością jedziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo u mnie blad na kompie mowi o skreceniu a nie o poziomowaniu.

I zalacza sie w czasie jazdy przy predkosci powyzej 40km/h i niewazne czy na wlaczonych czy nie swiatlach.

Stad pytalem czy skret soczewki dziala przy wylaczonych swiatlach jak przy poziomowaniu, ktore dziala zawsze jak pisaliscie.

Wylacze i wlacze silnik i wszystko dziala.

 

Dla zasady jedynie przeczyszcze zlaczki od poziomowania aby o tym juz nie myslec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla zasady jedynie przeczyszcze zlaczki od poziomowania aby o tym juz nie myslec.

Raczej sprawdź dźwigienki czujników oraz ich gniazda a przy okazji przesmaruj ;)

Edytowane przez johny x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety mnie również dopadł problem z AFS-em i gasnącym lewym żarnikiem po wjechaniu w dziurę lub przy dynamicznym starcie :( .

Mam pytanie czy aby wymienić ten moduł trzeba wyjąć lampę / zdejmować zderzak lub coś takiego ?

 

Z tego co mówi mi Etka to jest to część nr. 8

FPI_ C__Users_Maciej..._tmp.fpi-1.jpg

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mp005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Poraz kolejny porusze problem odnośnie gaszących świateł mijanie. Problem mam juz od pewnego czasu i wyglada to tak ze podczas jazdy ( przewaznie wjezdzajac w dziure ) gasło mi światło mijania prawe a teraz gaśnie mi również lewe po czym wyrzuca mi błąd AFS inoperative! See owner's manual a nastepnie Front right dipped beam defective oraz Front left dipped beam defective. Dodam ze posiadam bixenon skrętny z doswietlaniem. Wiem ze może to byc moduł AFS ale nie chce mi sie wierzyc ze padl jeden po drugim w krotkim odstepie czasu. Czasami jest tak ze dziala wszysko przez dluzszy czas a czasami ze co chwile wariuje. Wyglada to tak jakby cos nie laczylo. Powiem jeszcze ze w ubieglym roku wymienilem zarowki z oryginalnych osram na zamiennik o barwie 6000. Od czego zaczac bo co chwile slysze ze to moze byc zarnik,za chwile slysze ze to przetwornica, potem moduł AFS. Ktos jeszcze inny stwierdzil ze gubi gdzies mase. A nie chce wymieniac wszystkiego pokolei bo to spore koszta.

 

Miałem dokładnie to samo co Ty. Problem tkwi w zamiennikach zarnikow. Z tym ze u mnie pojezdzilem jakieś 3 miesiące. Najpierw wymieniłem na stare oryginalne i było ok a potem założyłem coś takiego http://allegro.pl/66144cbi-d1s-osram-xenon-ksenon-cool-blue-warszawa-i5064053408.html

Wiem ze koszta spore ale jakośc światła jest super. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz taniej ale patrz na kod zarnika.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam, niestety mnie również dopadł problem z AFS-em i gasnącym lewym żarnikiem po wjechaniu w dziurę lub przy dynamicznym starcie :( .

Mam pytanie czy aby wymienić ten moduł trzeba wyjąć lampę / zdejmować zderzak lub coś takiego ?

 

Z tego co mówi mi Etka to jest to część nr. 8

[ATTACH=CONFIG]128993[/ATTACH]

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

 

 

Niestety żeby to wyjąć musisz wyciągnąć lampę a wiadomo ze do tego trzeba zwalić zderzak. Spójrz post wyżej i upewnij się ze zarniki są oryginalne tzn np Philips lub osram. Spotykałem się kilkukrotnie z takim problemem i kończyło się na wymianę zarnikow z renomowanych firm. Żadnych zamienników!!!

Edytowane przez bbartt1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bbartt1986, no i teraz mam problem, ponieważ zrobiłem "Test" VCDS-em "Xenon Range" no i obydwa silniczki od pozycjonowania soczewek w lampach ładnie się unosiły, skręcały itp. no i oczywiście po teście żaden błąd się nie zapisał. Także możliwe ze to będzie żarnik. Jest może jakiś inny sposób na sprawdzenie tego czy to moduł skrętu czy żarnik ? Ponieważ jeśli dobrze rozumiem jeśli problem byłby z modułem skrętu to podczas testu VCDS-em powinien jakiś błąd wywalić ? Czy się mylę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomóżcie ja mam problem z lewym kierunkowskazem w zderzaku. Nie świeci na desce pali się informacja od zarówki . żarówka nowa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwykła czy ledowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

ostatnio i u mnie pojawił się owy komunikat AFS..., podczepiłem VCDS, sprawdziłem błędy, okazało się że jest problem z lewą lampą. Postanowiłem skasować błąd, zrobiłem testy, wszystko ładnie działa, prawo lewo góra dół, tylko mały szkopuł że po uruchomieniu silnika sam nie robi teraz testów tylko od razu xenony w pozycji roboczej. Oddałem auto do mechanika elektryka, rozebrał sprawdził, potencjometr reaguje na sygnały silniczek sprawny, nie pokazuje żadnych błędów, niby wszystko ok. Tylko dlaczego nie ma testu po odpaleniu silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności