M.mytnik007 Zgłoś #161 Napisano 12 Sierpnia 2021 W dniu 11.07.2020 o 21:00, roberto190 napisał: Założyłem stary zawór i mam ten sam błąd, nie mam już pomysłu, ktoś pomoże ? Mam ten sam błąd po wymianie, wiesz jaka była u ciebie przyczyną bo nie wiem co dalej robic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
voodoo85 Zgłoś #162 Napisano 19 Sierpnia 2021 (edytowane) Witam mam silnik CUNA 184ps golf 7 kupilem ten zawor o ktorym kazdy pisze objawy takie jak u wiekszosci czyli po nocy nie zawsze lub po dlugim posotuju dlugo kreci zanim odpali moj mechanik rozebral i okazalo sie ze jest calowicie cos innego a mianowicie NASTAWNIK 04L109088 https://archiwum.allegro.pl/oferta/vw-golf-vii-2-0-tdi-wariator-nastawnik-04l109088-i7586407596.html juz mi rece opadaja wiecie co w takim przypadku moze byc przyczyna dlugiego krecenia? U mnie jest taki zawór...mechanik twierdzi że różni się od zakupionego i nie da rady go zamontować... i co w takim wypadku? juz nie mam sily do tego dlugiego krecenia... Edytowane 19 Sierpnia 2021 przez voodoo85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
voodoo85 Zgłoś #163 Napisano 20 Sierpnia 2021 (edytowane) No już poskładany na starym zaworze i będzie patrzył błędy czy będą jakieś podczas długiego kręcenia... Zobaczymy... Także w tym przypadku winne jest coś innego raczej... jak dojdzie co jest przyczyna dam znać ale znając życie wszystko będzie ok a palić będzie tak jak do tej pory... Także jak ktoś szuka takiego zaworu to mam na handel... Jak kreci dlugo podobno slabe cisneinie paliwa na listwie cr... wymienie czujnik cisnienia paliwa... Tak obstawia mechanik ale to wrozenie z kart... Wymienie i zobaczymy czy bedzie jakas poprawa... Edytowane 21 Sierpnia 2021 przez voodoo85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.mytnik007 Zgłoś #164 Napisano 10 Września 2021 Po wymianie zaworu mam błąd p0016, rozrząd jest ustawiony prawidłowo, jak odlącze wtyczkę od nastawnika aż to błędu nie pokazuje. Nie mogę poradzić sobie z tym, miał ktoś problem z tym błędem po wymienie? Czy zawór może być jakoś źle wkręcony? Był dokręcony momentem 50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TIGUŚ Zgłoś #165 Napisano 16 Września 2021 Witam.Posiadam Tiguana 2 2017r 2.0tdi 190km DFHA. Niestety ten silnik nie posiada tego nastawnika.Silnik po dłuższym postoju czasem potrafi dłużej zakręcić tylko nie wiem co może byc przyczyną.Auto ma przebieg 70tys.i jest to autentyczny przebieg. Dodatkowo gdy silnik jest zimny przy rozpędzaniu auta tak między 1200-1500 obrotów i lekkim dodawaniu gazu występuje tak jakby spalanie stukowe.Gdy auto osiągnie 90st.praktycznie wszystko wraca do normy.Wymienione wszystkie wtryski na nowe jak również czujnik ciśnienia paliwa na listwie i bez zmian.Auto będąc w serwisie i po diagnostyce powiedzieli ,że wszystkie parametry silnika są idealne ale ten dzwięk według kierownika serwisu nie powinien występować.Dali mi tylko jakiś dodatek do paliwa i kazali obserwować czy będzie poprawa.Niestety nic to nie pomogło.Auto pomimo tego klekotu przy dodawaniu gazu i dłuższym uruchamianiu silnika po nocy jeżdzi normalnie ,bez jakichkolwiek szarpań itd.Spalanie ok 7l w cyklu mięszanym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heslo1234 Zgłoś #166 Napisano 2 Października 2021 Witam wymieniłem zawór 03l 906 455c od tego czasu zapaliliśmy błąd p0016 jak robert190. Nie znam polskiego, jestem Słowakiem i nie chcę słowackich rad. doradź mi co robić help please Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #167 Napisano 3 Października 2021 aby wymienić zawór trzeba zablokować wałek, do odkrecenia/ przykrecenia zaworu błąd p0016 to błąd synchronizacji wałków poprzez niewłasciwe zablokowanie , ten rozrzad troszke sie przestawia a w zasadzie synchronizacja pomiedzy wałkami. TU nie jestem pewien ale w starszych modelach synchronizacje można było odczytać w vcds w bloku 4 i tam miała być blisko 0, gdzie przestawiało sie do +/- 3st , natomiast w tym aucie sprawdza sie to w bloku 191 (ale pewien nie jestem) ogólnie do porawki synchronizacja pomiedzy wałkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M.mytnik007 Zgłoś #168 Napisano 13 Października 2021 W dniu 2.10.2021 o 15:13, heslo1234 napisał: Witam wymieniłem zawór 03l 906 455c od tego czasu zapaliliśmy błąd p0016 jak robert190. Nie znam polskiego, jestem Słowakiem i nie chcę słowackich rad. doradź mi co robić help please Miałem to samo, u mnie mechanik nie zablokował walka ssącego i jak odkręcił zawór to wałek musiał się przestawić i jak zakręcił nowy zawór to już wałek był w innej pozycji. Znalazłem prawidłowa instrukcje wymiany, trzeba zablokować dwa wałki ssący i wydechowy, wtedy mamy 100% gwarancji że nic się nie przestawi. Aby cofnąć ten błąd musiałem najpierw zablokować górny wałek ssący, wtedy zobaczyłem że aby zablokować wałek wydechowy to aż brakowało 1 cm, tak to się rozjechało. Następnie odkręciłem zawór i musiałem cofnąć rozrząd aby weszla blokada walka wydechowego, następnie przykrecilem ponownie zawór, wałki już były ustawione prawidłowo błąd odrazu zniknął, miesiąc już jeżdżę i pali pięknie, wymiana pomogła. Dodaje zdjęcia z instrukcji, żeby inni nie mieli takich problemów z błędem p0016 bo mi aż miesiąc zajęło znalezienie przyczyny. 3 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #169 Napisano 15 Października 2021 W dniu 9.12.2020 o 08:22, Geralt napisał: Panowie czy ktoś rozwiązał ten problem w BiTdi / CUAA? - tak jak pisałem w innym temacie ten silnik nie ma z boku silnika tego zaworu / nastawnika rozrządu który rozwiązuje problem w jednostkach 150/190km a pierwsze uruchomienie z rana potrafi zająć 2~4sekundy (później od strzała) W dniu 15.02.2021 o 01:47, Zinekkk napisał: Również się podpinam . 2.0bitdi Grzanie świec trzy razy i nie ma problemu z odpaleniem a dzieje się tak jak postoi pare dni albo po długiej nocy . Efekt jak by się zapowietrzal . -czujnik walka czyszczony -filtr paliwa nowy -założony zawór zwrotny ktos się już z tym uporał ? I jak tam Panowie, poradziliscie coś, bo u mnie podobny problem bywa rano. Czasem mysle czy to może nie powoli kres akumulaotra (bo u mnie fabryka itd) Może ktoś zmieniał Aku i powie czy problem rozwiązał, choć żadnych niepokojących znaków nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
revir85 Zgłoś #170 Napisano 5 Listopada 2021 I jak Panowie ma ktos jakis pomysl jesli to nie wina nastawnika? Zrobilo sie chlodniej to pali mi ladnie praktycznie od strzala... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zionx Zgłoś #171 Napisano 13 Listopada 2021 Podałby ktoś średnice wałków z blokad? Z tych w czerwonych kółkach na zdjęciu, z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #172 Napisano 20 Listopada 2021 Dodam od siebie. Też mam czasem problem z długim odpalaniem. Zauważyłem że zegary przy odpalaniu potrafią przygasnąć. Czyli aku. Mam agm. Ori od nowości. Otworzyłem, dolałem samej wody dest i ładowanie do prawie 15v. Od tego czasu minęło ponad miesiąc i problem z długim odpalanie praktycznie nie istnieje. Polecam w pierwszej kolejności ogarnąć akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
revir85 Zgłoś #173 Napisano 23 Listopada 2021 U mne Aku zmieniony na nowy i sytuacja sie nie zmienila czsem kreci mega dlugo raz troche dluzej a innym razem od strzala... Szmelc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryger Zgłoś #174 Napisano 23 Listopada 2021 (edytowane) W BiTdi problemem może być nie tylko słaby akumulator, ale także mniejszy prąd przy rozruchu - BiTDi ma to do siebie, że akumulator jest w bagażniku i przy rozruchu na długości przewodu: bagażnik - komora silnika jest ok 5.6V spadku napięcia i ok 2.2kW straty mocy (zakładając, że prąd przy rozruchu jest ok 400A i przewód o przekroju 100mm2 o długości ok 4m bo chyba grubszy i krótszy nie będzie). Taki spadek, to jest b. dużo. Przez ok tydzień w ramach testu, przy wyjeździe z domu po dłuższym postoju, podłączam sobie na rozruch dodatkowo drugi akumulator 100Ah porządnymi kablami 35mm2; 3m do zacisków w komorze silnika. Przy tej "konfiguracji" zawsze odpalił na max 1 obrót. Edytowane 17 Stycznia przez ryger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saimon25 Zgłoś #175 Napisano 2 Grudnia 2021 W dniu 30.12.2018 o 20:29, auto85 napisał: Ten? Witam. Mam passata B7 2.0tdi z 2011 i nie mogę zlokalizować tego czujnika mógłbyś mi napisać czy on jest od góry czy od dołu bo z góry szukałem i go nie widzę a mam podobne objawy po nocy długo kręci a potem normalnie. Z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kret1313 Zgłoś #176 Napisano 10 Grudnia 2021 Witam, miałem ten sam problem co większość , wymiana zaworu nastawnika jak pisał kolega Marek rozwiązała sprawę . Od 2 tygodni nie mam problemu z paleniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryger Zgłoś #177 Napisano 10 Grudnia 2021 Godzinę temu, Kret1313 napisał: Witam, miałem ten sam problem co większość , wymiana zaworu nastawnika jak pisał kolega Marek rozwiązała sprawę . Od 2 tygodni nie mam problemu z paleniem Zapomniałeś chyba napisać, że nie masz 2.0 TDi 240km, aby nie wprowadzać mniej wtajemniczonych w błąd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kret1313 Zgłoś #178 Napisano 10 Grudnia 2021 4 godziny temu, ryger napisał: Zapomniałeś chyba napisać, że nie masz 2.0 TDi 240km, aby nie wprowadzać mniej wtajemniczonych w błąd... Dokładnie tak , to na szczęście 2.0 TDi 190 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TIGUŚ Zgłoś #179 Napisano 22 Grudnia 2021 Ja również mam 2.0tdi 190km dfha ale ten motor nie mam nastawnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #180 Napisano 5 Stycznia 2022 (edytowane) To i ja się tu dopiszę - tak normalnie to auto odpala mi od strzała, pyk i już. Ale bywają jakieś takie nieokreślone sytuacje, kiedy odnosi się wrażenie że nie ma prądu. Rozrusznik tak próbuje jakby nie mógł. I w końcu po 3 zakręceniach odpala. I to czasem nawet po długiej jeździe. Ale napięcie jest nominalne. Aku przecież nie stary (wrzesień 2019). Tylko ten mój aku jakiś taki mały jest i chudy, chyba że w złym miejscu go szukam. Jest koło kompa po prawej stronie zaraz niedaleko wlewu płynu do spryskiwacza. I nie jest kwadratowy tylko prostokątny ;] Edytowane 5 Stycznia 2022 przez twinsen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach