Skocz do zawartości
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wciskaj sprzęgła lub hamulca to nie odpali

Edytowane przez traksio
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mogę podzielić się z wami  tym, że od 2 tygodni samochód odpala perfekcyjnie, jestem w 100 % zadowolony z wymiany tego zaworku, 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 
Poczytałem,  z objawów wynikało, że zawór (nr części: 03L-906-455-C), zakupiłem, wymieniłem i jak ręką odjął.

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Problem rozwiązał wyżej opisany zawór. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, opisywany w tym wątku problem dotyczył również mojego Paska z 2015. Rok temu Serwis ASO zarekomendował wymianę akumulatora, co oczywiście nie pomogło. Więc tym razem  posłuchałem się innych i wymieniłem wspomniany zawór. Minęło już ok 2 tygodnie podczas których testowałem nawet 3 dniowy postój na chłodzie i za każdym razem odpala już od razu. Tuż przed wymianą codziennie w chłodne dni kręcił długo. Przy wymianie okazało się po rozmowie z ASO że zawór z literką C na końcu, przeszedł modyfikację technologiczną, więc pewne VW też znalazł powód długiego kręcenia. Poniżej wklejam zdjęcia starego i nowego zaworu dla porównania. Wszystkim, którzy podobnie jak ja się irytują długim zapalaniem polecam wymianę. Koszt zaworu 350-370 zł plus wymiana (poza ASO) ok 100-200 zł. Ja wymieniałem w Warszawie poza ASO i zrobili mi to dobrze i teraz zapala bez problemu (choć przekazałem uwagi jakie tu znalazłem od kolegi Rafusa1984 (dzięki!!) ) 

zawor_2.jpeg.4c3c5e1f4a3a0e2353d003176f77dc72.jpeg     zawor_1.thumb.jpeg.0ad00a95c90aa159194d13b1fa561c8a.jpeg

Edytowane przez macfit
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobną sytuację pasek 2016 190 DFCA 205kk przebiegu. Miałem błąd świecy nr 2 i wymieniłem na ori taką samą. Nic nie pomogło dalej z rana potrafi pokręcić 4-7 s.  Czy  myślicie że ten problem może być też u mnie. Błędów nie ma, akumulator AGM doładowany prostownikiem elektronicznym bo małe przebiegi ostatnio robię

 

Proszę o poradę i dziękuję 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam sporadycznie problem z kilkusekundowym kręceniem rozrusznikiem zanim odpali. Zgłaszałem ten problem 2 razy przy okazji wizyty w serwisie . Naciskałem żeby się tym porządnie zajęli, ale próbowali mnie zbyć. Pokazałem im zdjęcia tych zaworów i opis problemu. Na koniec wizyty dostałem odpowiedź, że w silniku 190 km DFCA ten zawór nie występuje i problem może leżeć po stronie układu wtryskowego. Jeżeli ktoś mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć to bardzo o to proszę. 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez poproszę o informacje na ten temat. Czy w 190ce jest ten zawór czy nie.

Dziekuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet zmieniłem aku i lipa długo kręci jak jest ok 5st 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 190 ale kod silnika to DDAA i u mnie on występuje, nie wiem jak z innymi kodami być może już z tego zaworu zrezygnowano. Zerknij pod maskę i powinno być wszytko jasne.

Dodam tylko na marginesie że już ponad rok jestem po wymianie tego zaworu i od tamtej pory zero kłopotów z odpalaniem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też zmieniałem w silniku DDAA ale czy w innych jest to nie wiem. U mnie pomogło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś rozwiązał ten problem w BiTdi / CUAA?  
- tak jak pisałem w innym temacie ten silnik nie ma z boku silnika tego zaworu / nastawnika rozrządu który rozwiązuje problem w jednostkach 150/190km a pierwsze uruchomienie z rana potrafi zająć 2~4sekundy (później od strzała)

Edytowane przez Geralt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod pytanie - czy ktoś z BiTdi 240 rozwiązał ten problem? Problem pojawił się w tym tygodniu - wcześniej (4 lata) nie miałem go.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również się podpinam . 2.0bitdi  Grzanie świec trzy razy i nie ma problemu z odpaleniem a dzieje się tak jak postoi pare dni albo po długiej nocy . Efekt jak by się zapowietrzal . 

-czujnik walka czyszczony 

-filtr paliwa nowy 

-założony zawór zwrotny  

ktos się już z tym uporał ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem również wydłużony poranny rozruch. Po zmianie oleju z 5W30 na 0W30 problem ustąpił. Odpala bez problemu, poza tym silnik na wolnych obrotach pracuje ciszej. Ja używam Ravenol SVW OW30 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby zmiana oleju rozwiazała problem dłuższego kręcenia rozrusznikiem. Co innego bardziej cicha praca silnika, to juz bardziej realne. Teraz obecne temperatury sprawiają że mój równiez pali bez problemu. Zaczekaj do lata do temperatur 15/20 stopni gdzie zostawisz auto na 8 godzin postoju wtedy po pewnym czasie będziesz mógł powiedzieć czy zdarzy mu się kręcić dłużej.

Edytowane przez mkpol
Ostatni raz proszę, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpisujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.10.2020 o 15:19, macfit napisał:

Cześć, opisywany w tym wątku problem dotyczył również mojego Paska z 2015. Rok temu Serwis ASO zarekomendował wymianę akumulatora, co oczywiście nie pomogło. Więc tym razem  posłuchałem się innych i wymieniłem wspomniany zawór. Minęło już ok 2 tygodnie podczas których testowałem nawet 3 dniowy postój na chłodzie i za każdym razem odpala już od razu. Tuż przed wymianą codziennie w chłodne dni kręcił długo. Przy wymianie okazało się po rozmowie z ASO że zawór z literką C na końcu, przeszedł modyfikację technologiczną, więc pewne VW też znalazł powód długiego kręcenia. Poniżej wklejam zdjęcia starego i nowego zaworu dla porównania. Wszystkim, którzy podobnie jak ja się irytują długim zapalaniem polecam wymianę. Koszt zaworu 350-370 zł plus wymiana (poza ASO) ok 100-200 zł. Ja wymieniałem w Warszawie poza ASO i zrobili mi to dobrze i teraz zapala bez problemu (choć przekazałem uwagi jakie tu znalazłem od kolegi Rafusa1984 (dzięki!!) ) 

zawor_2.jpeg.4c3c5e1f4a3a0e2353d003176f77dc72.jpeg     zawor_1.thumb.jpeg.0ad00a95c90aa159194d13b1fa561c8a.jpeg

Witam, dokladnie mialem ten sam problem dziwne chrobotanie i ciężko odpalal, po wymianie tego zaworku wszystko dziala jak należy.  

Edytowane przez diverse91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie dotarł. Zrobiły się lepsze pogody to zapala normalnie, ale na przyszłość wymiana nie zaszkodzi

20210511_081237.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę wymienić ten zawór o którym wszyscy piszą ale wałek nie pokrywa mi się z tym otworek który służy do zablokowania go. Ktoś podpowie jak przestawić wałek żeby go zablokować? Trzeba rozbierać całą obudowę rozrządu czy jest jakiś inny sposób? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności