Skocz do zawartości
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, pkucharc napisał:

@rafus1984Dzięki że znalazłeś chwilkę czasu, w weekend podejmę się podmianki tego zaworu u siebie.  Fajnie że opisałeś że da się to zrobić poprzez elektrozawór. Jeszcze jedno pytanie,  a jak ustawiałeś punt 0 na wałku, kręciłeś kołami na podnośniku, czy od spodu wałem. 

Pozdrawiam

Sciągnołem koło i powoli kręciłem wałem od spodu aż w okienku serwisowym pojawił się otwór na blokadę, to mi zajęło najwięcej czasu jako że sam to robiłem i musiałem co chwilę wstawać od klucza od wału i zerkać na okienko serwisowe, i z powrotem do klucza itd. następnie blokada w okno serwisowe próba przekręcenia wałem czy aby na pewno blokada trzyma i czy rozrząd jest napięty.

Przed odkręceniem elektro zaworu podłuż szmatę pod obudowę nastawnika, w razie gdyby olej wyleciał, nie ma go tam za dużo ale może zabrudzić inne elementy silnika, odkręcasz elektrozawór i kluczem poluzuj zawór i wykręcaj go ręką idzie bardzo gładko, i przytym masz czaly czas kontrolę nad samym nastawnikiem rozrządu który jest dookoła zaworu, wymiana zaworu na nowy, wkręcenie ręką do oporu i kluczem z momentem 50nm i to koniec.

Daj znać jak poszło.

 

A i po wymianie i poskładaniu wszystkiego, dobrze jest pokręcić wałem 2 pełne obroty przed rozruchem silnika, aby sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył i czy nie zaskoczy cię nic przy odpalaniu.  ( Być może to wiesz ale wolę napisać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas rozruchu auto potrafiło nie odpalić i wyskakiwał komunikat "uruchom silnik ręcznie"? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, biszkopt napisał:

Czy podczas rozruchu auto potrafiło nie odpalić i wyskakiwał komunikat "uruchom silnik ręcznie"? 

Tak w moim przypadku kilka razy miałem taki komunikat. Ale powciskalem guzik start kilka razy i później już odpalił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, rafus1984 napisał:

Tak w moim przypadku kilka razy miałem taki komunikat. Ale powciskalem guzik start kilka razy i później już odpalił.

U mnie z początku wymieniłem czujnik temperatury paliwa, filtr paliwa i wyczyściłem czujnik wałka. Była chwila spokoju. Z racji przebiegu zaczęliśmy myśleć o wtryskach. Okazało się że już są mega słabe, więc podjąłem temat regeneracji. Auto śmiga super, nawet lepiej spod dołu się zbiera. Jednak po dwóch tygodniach temat wrócił sporadycznie i się jąka podczas rozruchu. Podejmę temat tego nastawnika i chyba sprzedam to auto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jednak wymiana zaworu 03L906455C, w moim przypadku nie pomogła :(,  dzień po wymianie zaworu wymieniłem tez obudowę 03L109096B która jest wymieniona w filmiku (kupiłem używkę na allegro za 70zł) w celu wyeliminowania uszkodzonej mojej, ale nadal problem występuje. 

- czyszczenie czujnika położenia wałka rozrządu - nie pomogła

- podmiana czujnika położenia wałka rozrządu - nie pomogła

- podmiana czujnika temperatury paliwa - nie pomogła

- wtryski jedynie sprawdziłem za pomocą VCDS, Esi Bosch i są jak nowe, ale sprawdzanie w ten sposób wtrysków jest mało rzetelne, bo to jest sprawdzanie tylko elektroniki wtrysku, a nie samego wtryskiwacza. Wiec wtryskiwacz może lać, albo nie domagać bez wyjęcie tego nie sprawdzę. 

- mam jeszcze do upewnienia się (poczytania, popytania itp) czy ten problem może być spowodowany że na 3 i 4 wtrysku mam nie wielkie zapocenie. Nie mam tam kałuży ropy. Dziś to umyję i będę obserwował czy poci się z jednego czy dwóch i jak szybko. 

Co do podmiany nie których czujników/części to mam szwagra z  VW B8 z takim samym motorem CRLB tylko że  z 2016r. U niego już był zamontowany nowy czujnik i obudowa.    

Jestem zawiedziony, 

20190909_071416739_iOS.jpg

20190909_071446429_iOS.jpg

20190909_071536380_iOS.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś odczekać około 7 sekund po zgaśnięciu wszystkich kontrolek...

i wtedy dopiero odpalać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak długo nie czekałem. 

jedynie

1. Start (test zegarów, kontrolek itp)

2. sprzęgło

3. start z wciśniętym sprzęgłem 

jutro rano przetestuję. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.09.2019 o 09:32, pkucharc napisał:

Cześć,

Jednak wymiana zaworu 03L906455C, w moim przypadku nie pomogła :(,  dzień po wymianie zaworu wymieniłem tez obudowę 03L109096B która jest wymieniona w filmiku (kupiłem używkę na allegro za 70zł) w celu wyeliminowania uszkodzonej mojej, ale nadal problem występuje. 

- czyszczenie czujnika położenia wałka rozrządu - nie pomogła

- podmiana czujnika położenia wałka rozrządu - nie pomogła

- podmiana czujnika temperatury paliwa - nie pomogła

- wtryski jedynie sprawdziłem za pomocą VCDS, Esi Bosch i są jak nowe, ale sprawdzanie w ten sposób wtrysków jest mało rzetelne, bo to jest sprawdzanie tylko elektroniki wtrysku, a nie samego wtryskiwacza. Wiec wtryskiwacz może lać, albo nie domagać bez wyjęcie tego nie sprawdzę. 

- mam jeszcze do upewnienia się (poczytania, popytania itp) czy ten problem może być spowodowany że na 3 i 4 wtrysku mam nie wielkie zapocenie. Nie mam tam kałuży ropy. Dziś to umyję i będę obserwował czy poci się z jednego czy dwóch i jak szybko. 

Co do podmiany nie których czujników/części to mam szwagra z  VW B8 z takim samym motorem CRLB tylko że  z 2016r. U niego już był zamontowany nowy czujnik i obudowa.    

Jestem zawiedziony, 

20190909_071416739_iOS.jpg

20190909_071446429_iOS.jpg

20190909_071536380_iOS.jpg

Przeszedłem przez wszystkie punkty, nie ruszyłem tylko NASTAWNIKA ROZRZĄDU.

Wtryski wszystkie zregenerowane w profesjonalnym warsztacie - są teraz idealne i problem zająknięcia podczas rozruchu występuje raz na tydzień szczególnie w poniedziałki kiedy w niedziele zazwyczaj samochód nie jest używany.
Nie wiem czy ruszać ten temat dalej czy to olać, chociaż jest to denerwujące...

Raz po problemie z rozruchem podpiąłem komputer i wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu i 4-tej świecy, skasowałem i cisza. Po tygodniu kolejny raz był dłuższy rozruch i już czysto pod komputerem...
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości Panowie ile zapłaciliście za ten zawór? Tez walcze z tematem  i zastanawiam sie gdzie kupic. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie przebiegi, że takie rzeczy się dzieją. Ja na razie nic takiego nie mam ale może musze być gotowy. Mam 205k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, noogman napisał:

A jakie macie przebiegi, że takie rzeczy się dzieją. Ja na razie nic takiego nie mam ale może musze być gotowy. Mam 205k

U mnie dopiero albo i aż 120k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, noogman napisał:

A jakie macie przebiegi, że takie rzeczy się dzieją. Ja na razie nic takiego nie mam ale może musze być gotowy. Mam 205k

225 tys.km.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

71900. Mam tę bolączkę w 190 konnym tdi. Auto z maja 2015. Irytuje mnie to długie odpalanie. Mam jeszcze stare vw t4 z 1991 roku 1.9d 840tys przebiegu i gada od strzału a tu prawie nowe auto i nie pali jak należy. No passaciku wstyd!

Edytowane przez Kur2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2018 o 07:34, Seba b8 napisał:

Witam u mnie sprawę załatwiła wymiana wakum pompy odpala rano i jest cicho. Nie kręci też bez zapłonu tylko od razu odpala.  Koszt oryginalnej wakum pompy to 1200 wymiana 400. Nowa wakum pompa jest inaczej zrobiona więc problem nie powinien się powtórzyć. Pozdrawiam. 

A taki objaw miałem rano 

Jedno jest pewne jeśli ktoś ma auto na gwarancji. Nie dajcie się zwieść że tak ma być żądajcie wymiany w ramach gwarancji w Lubinie odmawiają. Powodzenia. 

Witam kolego mam ten sam problem z tym ( grzechotaniem) czy to napewno pompa? I czy po jej wymianie pomogło skutecznie? Proszę o odp. Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poście podobnym ktoś wspomniał o vacum pompie - jest też filmik i typowe grzechotanie. U mnie czasami też występuje. 
Potwierdza ktoś info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A świece żarowe przede wszystkim sprawdzaliście ? Można bez wyciągania świec, mierząc miernikiem elektrycznym oporność na wszystkich 4 sztukach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jest u mnie mały postęp. Dzień po wymianie zaworu 10.09.2019, postanowiłem wygenerować błąd tego zaworu odpinając wtyczkę od obudowy. Samo wciśnięcie przycisku "Start" nie generowało błędu, poszedłem krok dalej i odpaliłem auto. Silnik odpalił normalnie, został wygenerowany błąd (nie pamiętam nr błędu), ale brzmiał dosyć poważnie że został przestawiony rozrząd. Od tego czasu nie mam już problemu z odpalaniem auta, nawet jak stoi 2-3 dni. Nigdzie nie znalazłem artykułu czy jest wymagana adaptacja tego zaworu. 

PS. Rozrząd wymieniłem dużo wcześniej i mam 100% pewność że był dobrze ustawiony. Przed wymianą rozrządu problem z odpalaniem też występował. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje pięć groszy,

pytanie czy rozrusznik zaczyna od razu kręcić po przyciśnięciu Startu czy jest chwila zwłoki na "odpalenie" świec żarowych ?

Jest jakiś błąd w oprogramowaniu silnika i czasami zbyt późno włącza świece żarowe, ASO ma na to rozwiązanie,

więc jeżeli kręci od razu po wciśnięciu guziora przy niskich temp. i nie ma żadnych błędów w ECU to należy to sprawdzić temat włączania świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę ale wydaje mi się że czasem kontrolka świec się zapala i gaśnie więc je nagrzewa ale sprawdzę

ogólnie nie ma na to reguły, czasem stoi 2-3 dni i po takim staniu pali od strzała a czasem potrafi po 8 godzinach odpalać ciężko

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności