kubek197878 Zgłoś #181 Napisano 5 Stycznia 2022 (edytowane) Dziś trochę dłużej kręcił z rana ale to w sumie ze 4 sek. , ze 3 razy mi się zdarzyło. Zawsze jednak od kopa pali - odpukać , 5 lat - 120 tyś. Niedawno miałem komunikat - słaby akumulator jak były mrozy i stał kilka dni ale odpalił, potem się doładował. Edytowane 5 Stycznia 2022 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #182 Napisano 12 Stycznia 2022 czy ktoś kto wymieniał zawór, uporał sie z problemem odpalania na zawsze, czy problem powiedzmy nie ustąpił i trzeba było wymienić coś jeszcze? u mnie problem przez całą wiosne lato jesień występował sporadycznie, raz na 2 miesiące, zimą raz na 2 tyg, przy większych mrozach raz - dwa na tydzień, kręcenie przez ok 3 sek i odpalał w tamtym tyg postanowiłem w końcu i ja zainwestować i wymienić zawór, operacja przebiegła sprawnie, pacjent przez cały tydzień pięknie odpalał aż do dzisiejszego poranka. dzisiaj znowu długie kręcenie, z tym że nie trwało to 3sek jak dotychczas tylko ok 6 sek, aż mnie strasznie zdziwiło i zaniepokoiło, błędów oczywiście brak ktoś coś poradzi, lub miał podobnie po wymianie? zastanawiam sie czy nie trzeba czasem, wymienić jeszcze ten czujnik czy siłownik, ten czarny dekielek co dociska zawór Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #183 Napisano 15 Stycznia 2022 Ja na poprzedniej stronie pisałem że akumulator mi załatwił temat. Minęło już sporo czasu i absolutnie podtrzymuję swoje zdanie. Przez te kilka miesięcy widzę kolosalną poprawę gdy założyłem nowy akumulator. Raz tylko na początku po wymianie zakręcił dłużej. Do dzisiaj jest ok. Na starym miałem co chwila problem z długim kręceniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #184 Napisano 16 Stycznia 2022 Akumulator wymieniłem w tamtym roku, dodatkowo że teraz robię krotkie odcinki a zapotrzebowanie na wolty jest w sezonie zimowym znacznie większe to od czasu do czasu, podłączam ładowarkę na noc, więc naładowany raczej jest i to wykluczam. Poza tym czuć i słychać jak rozrusznik kręci z dużą siłą a odpalić nie chce. Narazie zdarzyło się to raz, jeśli się powtórzy to wg mojej opinii następnym elementem do weryfikacji to czujnik ciśnienia paliwa, chociaż gdyby był to czujni nie chciałby palić też na ciepłym a tu problem jak w tytule, tylko po nocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filip34343 Zgłoś #185 Napisano 4 Lipca 2022 W dniu 19.08.2021 o 20:44, voodoo85 napisał: Witam mam silnik CUNA 184ps golf 7 kupilem ten zawor o ktorym kazdy pisze objawy takie jak u wiekszosci czyli po nocy nie zawsze lub po dlugim posotuju dlugo kreci zanim odpali moj mechanik rozebral i okazalo sie ze jest calowicie cos innego a mianowicie NASTAWNIK 04L109088 https://archiwum.allegro.pl/oferta/vw-golf-vii-2-0-tdi-wariator-nastawnik-04l109088-i7586407596.html juz mi rece opadaja wiecie co w takim przypadku moze byc przyczyna dlugiego krecenia? U mnie jest taki zawór...mechanik twierdzi że różni się od zakupionego i nie da rady go zamontować... i co w takim wypadku? juz nie mam sily do tego dlugiego krecenia... Cześć, rozwiązałeś ten problem ? tez zakupiłem golfa 7 gtd 2013r w zimę i w lato takie kwiatki po postoju .. mechanik nie wie co jest błędów brak .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@ciek! Zgłoś #186 Napisano 5 Lipca 2022 W dniu 16.09.2021 o 13:09, TIGUŚ napisał: Witam.Posiadam Tiguana 2 2017r 2.0tdi 190km DFHA. Niestety ten silnik nie posiada tego nastawnika.Silnik po dłuższym postoju czasem potrafi dłużej zakręcić tylko nie wiem co może byc przyczyną.Auto ma przebieg 70tys.i jest to autentyczny przebieg. Dodatkowo gdy silnik jest zimny przy rozpędzaniu auta tak między 1200-1500 obrotów i lekkim dodawaniu gazu występuje tak jakby spalanie stukowe.Gdy auto osiągnie 90st.praktycznie wszystko wraca do normy.Wymienione wszystkie wtryski na nowe jak również czujnik ciśnienia paliwa na listwie i bez zmian.Auto będąc w serwisie i po diagnostyce powiedzieli ,że wszystkie parametry silnika są idealne ale ten dzwięk według kierownika serwisu nie powinien występować.Dali mi tylko jakiś dodatek do paliwa i kazali obserwować czy będzie poprawa.Niestety nic to nie pomogło.Auto pomimo tego klekotu przy dodawaniu gazu i dłuższym uruchamianiu silnika po nocy jeżdzi normalnie ,bez jakichkolwiek szarpań itd.Spalanie ok 7l w cyklu mięszanym. Cześć, udało się rozwiązać problem stukania,klekotu? Mam ten sam silnik i ten sam objaw/problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrVVlad Zgłoś #187 Napisano 22 Lipca 2022 Cześć, u mnie też był taki problem, że portafił po weekendzie kręcić ze 4-5s. Nowy akumulator załatwił sprawę. Stary dawał na rozruch 360A, a po weekendzie napięcie miał nawet 11.8V. Może jednak źle to wymyślili, żeby AGM był w komorze silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #188 Napisano 22 Lipca 2022 W dniu 5.01.2022 o 13:00, twinsen napisał: Tylko ten mój aku jakiś taki mały jest i chudy, chyba że w złym miejscu go szukam. Jest koło kompa po prawej stronie zaraz niedaleko wlewu płynu do spryskiwacza. I nie jest kwadratowy tylko prostokątny ;] W BiTDI akumulator jest w bagażniku, po lewej stronie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrian R BiTDI Zgłoś #189 Napisano 31 Lipca 2022 Cześć wszystkim W moim 2.0 BITDI CUAA 2016r przelot 298tyś też miałem problem z ciężkim odpalaniem po nocy mimo tego że stoi w ogrzewanym garażu podziemnym. Nadal potrafi się "zachłysnąć" ale odpala bez długiego kręcenia. Wymienione części: Olej + filtr Filtry paliwa Filtr powitrza Pokrywa zaworów ori ASO + uszczelnienia wtrysków i powrotów Akumulator Rozrząd Łącznik wału tył Olej w Haldex Olej w mechanizmie różnicowym Dodam że po wymianie aku jest dużo lepiej tak jak już wcześniej napisałem. Tak tak wiem że niektóre czynności i części nie mają nic wspólnego z odpalaniem W pasku zmienilem program silnika obecnie 295km i 580nm nie wpłynęło to na odpalanie tuner mi powiedział "to nie jest 1.9 tdi żeby dawkę startową zmieniać" W skrzyni też jest program zmieniony + adaptacja sprzęgieł przed tym oczywiście wymiana oleju i filtra masakra z tym filtrem 🤯 Wyjmowałem zawor z pompy CR kontrolnie czy nic złego się nie dzieje ale wszystko ok na szczęście 0 opiłków czy syfu pozostali podejrzani: 1. Rozrusznik dopiero ja wyłączyłem na stałe system start/stop jestem drugim właścicielem auta. 2. Zawór listwy CR 3. Czujnik temperatury paliwa 4. Przelewy na wtryskach choć wtryski mają korekty : 1) - 0,14mg 2) 0,06mg 3) - 0,05mg 4) 0,14mg 5. Świece żarowe Błedu nie ma ale oporności nie sprawdzałem no i z tego co mi wiadomo jednakże świec jest z czujnikiem ciśnienia?? Macie jakieś pomysły / sugestie co można jeszcze sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harvard Zgłoś #190 Napisano 18 Września 2022 Podbijam temat. Chociaz mam silnik clha 1.6 tdi to widzę te same problemy. Rano dłużej krci a w dzien, bez wzgledu na ilość odpalen, od strzala. Błędów na vcds nie ma i nie wiem gdzie ręce wepchać. Zmieniałem nawet 8 letni-ale wciąż palący, akumulator na nowego agma. Bez zmian. Nie chcę, z drugiej strony, pchać kasy w ciemno na wymianę czujników. Tutaj mo-nie najdłuższy rozruch- ale jednak. Co możecie powiedzieć o cisnieniu paliwa.? https://youtu.be/FFRgoRSv7-o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miras99 Zgłoś #191 Napisano 18 Września 2022 (edytowane) U mnie ten sam problem, przy zimowych temperaturach palił lepiej teraz natomiast czasem musi zakręcić kilka sekund. Czy w silniku CUNA 184 km, 2014r wymiana zaworu regulacyjnego nastawnik ( numer : 03L906455C) pomoże? Edytowane 18 Września 2022 przez Miras99 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiekp1975 Zgłoś #192 Napisano 4 Listopada 2022 Po wielu walkach z wymianą nie potrzebnie dobrych czujników i wydaniu sporej gotówki problem rozwiązałem koszt 450 zł plus robocizna. Auto pali na tyka a nie że kręci jak stary szrot .Trzeba wymienić zawór regulacyjny nastawnika fabrycznie zdupiony i poprawiony nowszych wersjach po to przeważnie problem aut z roku 2014-16. Podaję numer części O3L906455C na taki trzeba wymienić i będzie aut będzie palić na tyka nawet mój mechanik był sceptyczny ale od trzech miesięcy od wymiany zaworka auto piękne odpala. Trzeba pamiętać że przy wymianie zaworka zablokować rozrząd i wariator przeciwnym razie rozrząd się po sypie .Wymiana zaworka około godziny dla dobrego mechanika .Filmik rozwiązujący problem trafiłem na you tube Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrian R BiTDI Zgłoś #193 Napisano 21 Listopada 2022 Dla potomnych odnośnie zaworu nr 03L906455C U mnie jeszcze zawór był do wymiany bo kiepsko regulowal ciśnienie paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #194 Napisano 23 Listopada 2022 Ja po ponad roku od wymiany akumulatora mogę z czystym sumieniem napisać że problem z ciężkim odpalaniem przepadł całkowicie. Zero problemu. W moim przypadku akumulator był winny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TIGUŚ Zgłoś #195 Napisano 31 Marca 2023 W dniu 5.07.2022 o 22:56, M@ciek! napisał: Cześć, udało się rozwiązać problem stukania,klekotu? Mam ten sam silnik i ten sam objaw/problem. Niestety nie.Zostało tylko zmienic mapę w sterowniku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andre_72 Zgłoś #196 Napisano 1 Czerwca 2023 Na moje problemy z długim porannym odpalaniem pomogła wymiana akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kur2 Zgłoś #197 Napisano 5 Czerwca 2023 U mnie wymiana akumulatora nie pomogła, od czasu wymiany zaworu auto nie miało przypadku dłuższego kręcenia, a zawór wymieniłem mniej więcej 2 lata temu na ten niby poprawiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #198 Napisano 4 Lipca 2023 Czyli w 2.0 TDI 190 koni ten zawor również wystepuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #199 Napisano 4 Lipca 2023 Poszedlem zobaczyc czy mam takie ustrojstwo w aucie i co? I nic, wyglada na to u mnie jest tam zaslepka. Czyli albo u mnie tego nie ma albo jest w zupelnie innym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kur2 Zgłoś #200 Napisano 4 Lipca 2023 4 godziny temu, kamil1993 napisał: Czyli w 2.0 TDI 190 koni ten zawor również wystepuje ? Ja mam 190 koni, silnik DDAA i mam ten zawór. Wymieniłem go i nie mam problemu z odpalaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach