Skocz do zawartości
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś trochę dłużej kręcił z rana ale to w sumie ze 4 sek. , ze 3 razy mi się zdarzyło.  Zawsze jednak od kopa pali - odpukać , 5 lat - 120 tyś. Niedawno miałem komunikat - słaby akumulator jak były mrozy i stał kilka dni ale odpalił, potem się doładował.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś kto wymieniał zawór, uporał sie z problemem odpalania na zawsze, czy problem powiedzmy nie ustąpił i trzeba było wymienić coś jeszcze?

u mnie problem przez całą wiosne lato jesień występował sporadycznie, raz na 2 miesiące, zimą raz na 2 tyg, przy większych mrozach raz - dwa na tydzień, kręcenie przez ok 3 sek i odpalał

w tamtym tyg postanowiłem w końcu i ja zainwestować i wymienić zawór, operacja przebiegła sprawnie, pacjent przez cały tydzień pięknie odpalał aż do dzisiejszego poranka. dzisiaj znowu długie kręcenie, z tym że nie trwało to 3sek jak dotychczas tylko ok 6 sek, aż mnie strasznie zdziwiło i zaniepokoiło, błędów oczywiście brak

ktoś coś poradzi, lub miał podobnie po wymianie? zastanawiam sie czy nie trzeba czasem, wymienić jeszcze ten czujnik czy siłownik, ten czarny dekielek co dociska zawór 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na poprzedniej stronie pisałem że akumulator mi załatwił temat. Minęło już sporo czasu i absolutnie podtrzymuję swoje zdanie. Przez te kilka miesięcy widzę kolosalną poprawę gdy założyłem nowy akumulator. Raz tylko na początku po wymianie zakręcił dłużej. Do dzisiaj jest ok. Na starym miałem co chwila problem z długim kręceniem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wymieniłem w tamtym roku, dodatkowo że teraz robię krotkie odcinki a zapotrzebowanie na wolty jest w sezonie zimowym znacznie większe to od czasu do czasu, podłączam ładowarkę na noc, więc naładowany raczej jest i to wykluczam.  Poza tym czuć i słychać jak rozrusznik kręci z dużą  siłą a odpalić nie chce. Narazie zdarzyło się to raz, jeśli się powtórzy to wg mojej opinii następnym elementem do weryfikacji to czujnik ciśnienia paliwa, chociaż gdyby był to czujni nie chciałby palić też na ciepłym a tu problem jak w tytule, tylko po nocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.08.2021 o 20:44, voodoo85 napisał:

Witam mam silnik CUNA 184ps golf 7 kupilem ten zawor o ktorym kazdy pisze objawy takie jak u wiekszosci czyli po nocy nie zawsze lub po dlugim posotuju dlugo kreci zanim odpali moj mechanik rozebral i okazalo sie ze jest calowicie cos innego a mianowicie NASTAWNIK 04L109088 https://archiwum.allegro.pl/oferta/vw-golf-vii-2-0-tdi-wariator-nastawnik-04l109088-i7586407596.html

juz mi rece opadaja

wiecie co w takim przypadku moze byc przyczyna dlugiego krecenia?

 

U mnie jest taki zawór...mechanik twierdzi że różni się od zakupionego i nie da rady go zamontować...

IMG_20210819_210751.jpg

i co w takim wypadku? juz nie mam sily do tego dlugiego krecenia...

 Cześć, rozwiązałeś ten problem ? tez zakupiłem golfa 7 gtd 2013r w  zimę i w lato takie kwiatki po postoju .. mechanik nie wie co jest błędów brak ..

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.09.2021 o 13:09, TIGUŚ napisał:

Witam.Posiadam Tiguana 2 2017r 2.0tdi 190km DFHA. Niestety ten silnik nie posiada tego nastawnika.Silnik po dłuższym postoju czasem potrafi dłużej zakręcić tylko nie wiem co może byc przyczyną.Auto ma przebieg 70tys.i jest to autentyczny przebieg. Dodatkowo gdy silnik jest zimny przy rozpędzaniu auta tak między 1200-1500 obrotów i lekkim dodawaniu gazu występuje tak jakby spalanie stukowe.Gdy auto osiągnie 90st.praktycznie wszystko wraca do normy.Wymienione wszystkie wtryski na nowe jak również czujnik ciśnienia paliwa na listwie i bez zmian.Auto będąc w serwisie i po diagnostyce powiedzieli ,że wszystkie parametry silnika są idealne ale ten dzwięk według kierownika serwisu nie powinien występować.Dali mi tylko jakiś dodatek do paliwa i kazali obserwować czy będzie poprawa.Niestety nic to nie pomogło.Auto pomimo tego klekotu przy dodawaniu gazu i  dłuższym uruchamianiu silnika po nocy jeżdzi normalnie ,bez jakichkolwiek szarpań itd.Spalanie ok 7l w cyklu mięszanym.

Cześć, udało się rozwiązać problem stukania,klekotu? Mam ten sam silnik i ten sam objaw/problem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, u mnie też był taki problem, że portafił po weekendzie kręcić ze 4-5s. Nowy akumulator załatwił sprawę. Stary dawał na rozruch 360A, a po weekendzie napięcie miał nawet 11.8V. Może jednak źle to wymyślili, żeby AGM był w komorze silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.01.2022 o 13:00, twinsen napisał:

Tylko ten mój aku jakiś taki mały jest i chudy, chyba że w złym miejscu go szukam. Jest koło kompa po prawej stronie zaraz niedaleko wlewu płynu do spryskiwacza. I nie jest kwadratowy tylko prostokątny ;] 

W BiTDI akumulator jest w bagażniku, po lewej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim :)

W moim 2.0 BITDI CUAA 2016r przelot 298tyś też miałem problem z ciężkim odpalaniem po nocy mimo tego że stoi w ogrzewanym garażu podziemnym. Nadal potrafi się "zachłysnąć" ale odpala bez długiego kręcenia.

Wymienione części:

Olej + filtr

Filtry paliwa

Filtr powitrza

Pokrywa zaworów ori ASO + uszczelnienia wtrysków i powrotów

Akumulator 

Rozrząd 

Łącznik wału tył 

Olej w Haldex

Olej w mechanizmie różnicowym 

Dodam że po wymianie aku jest dużo lepiej tak jak już wcześniej napisałem.

Tak tak wiem że niektóre czynności i części nie mają nic wspólnego z odpalaniem xD

W pasku zmienilem program silnika obecnie 295km i 580nm nie wpłynęło to na odpalanie tuner mi powiedział "to nie jest 1.9 tdi żeby dawkę startową zmieniać"

W skrzyni też jest program zmieniony + adaptacja sprzęgieł przed tym oczywiście wymiana oleju i filtra masakra z tym filtrem 🤯

Wyjmowałem zawor z pompy CR kontrolnie czy nic złego się nie dzieje ale wszystko ok na szczęście 0 opiłków czy syfu

pozostali podejrzani:

1. Rozrusznik

dopiero ja wyłączyłem na stałe system start/stop jestem drugim właścicielem auta. 

2. Zawór listwy CR

3. Czujnik temperatury paliwa 

4. Przelewy na wtryskach choć wtryski mają korekty :

1) - 0,14mg

2)  0,06mg

3) - 0,05mg

4)   0,14mg

5. Świece żarowe 

Błedu nie ma ale oporności nie sprawdzałem no i z tego co mi wiadomo jednakże świec jest z czujnikiem ciśnienia?? 

Macie jakieś pomysły / sugestie co można jeszcze sprawdzić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat. Chociaz mam silnik clha 1.6 tdi to widzę te same problemy. Rano dłużej krci a w dzien, bez wzgledu na ilość odpalen, od strzala. Błędów na vcds nie ma i nie wiem gdzie ręce wepchać. Zmieniałem nawet 8 letni-ale wciąż palący, akumulator na nowego agma. Bez zmian. Nie chcę, z drugiej strony, pchać kasy w ciemno na wymianę czujników. Tutaj mo-nie najdłuższy rozruch- ale jednak. Co możecie powiedzieć o cisnieniu paliwa.?

https://youtu.be/FFRgoRSv7-o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem, przy zimowych temperaturach palił lepiej teraz natomiast czasem musi zakręcić kilka sekund. Czy w silniku CUNA 184 km, 2014r  wymiana zaworu regulacyjnego nastawnik ( numer 03L906455C) pomoże?

Edytowane przez Miras99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wielu walkach z wymianą nie potrzebnie dobrych czujników i wydaniu sporej gotówki problem rozwiązałem koszt 450 zł plus robocizna. Auto pali na tyka a nie że kręci jak stary szrot .Trzeba wymienić zawór regulacyjny nastawnika fabrycznie zdupiony i poprawiony nowszych wersjach po to przeważnie problem aut z roku 2014-16.

Podaję numer części O3L906455C na taki trzeba wymienić i będzie aut będzie palić na tyka nawet mój mechanik był sceptyczny ale od trzech miesięcy od wymiany zaworka auto piękne odpala. Trzeba pamiętać że przy wymianie zaworka zablokować rozrząd i wariator przeciwnym razie rozrząd się po sypie .Wymiana zaworka około godziny dla dobrego mechanika .Filmik rozwiązujący problem trafiłem na you tube

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych odnośnie zaworu nr 03L906455C

 

 

U mnie jeszcze zawór był do wymiany bo kiepsko regulowal ciśnienie paliwa 16690407726826452056029995706854.thumb.jpg.9984428c92cb9cd9c9c3fac51856723b.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po ponad roku od wymiany akumulatora mogę z czystym sumieniem napisać że problem z ciężkim odpalaniem przepadł całkowicie. Zero problemu. W moim przypadku akumulator był winny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.07.2022 o 22:56, M@ciek! napisał:

Cześć, udało się rozwiązać problem stukania,klekotu? Mam ten sam silnik i ten sam objaw/problem. 

Niestety nie.Zostało tylko zmienic mapę w sterowniku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje problemy z długim porannym odpalaniem pomogła wymiana akumulatora. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana akumulatora nie pomogła, od czasu wymiany zaworu auto nie miało przypadku dłuższego kręcenia, a zawór wymieniłem mniej więcej 2 lata temu na ten niby poprawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli w 2.0 TDI 190 koni ten zawor również wystepuje ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszedlem zobaczyc czy mam takie ustrojstwo w aucie i co? I nic, wyglada na to u mnie jest tam zaslepka. Czyli albo u mnie tego nie ma albo jest w zupelnie innym miejscu.

20230704_185508.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kamil1993 napisał:

Czyli w 2.0 TDI 190 koni ten zawor również wystepuje ? 

Ja mam 190 koni, silnik DDAA i mam ten zawór. Wymieniłem go i nie mam problemu z odpalaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności