Skocz do zawartości
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.07.2020 o 21:00, roberto190 napisał:

Założyłem stary zawór i mam ten sam błąd, nie mam już pomysłu, ktoś pomoże ?

Mam ten sam błąd po wymianie, wiesz jaka była u ciebie przyczyną bo nie wiem co dalej robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam silnik CUNA 184ps golf 7 kupilem ten zawor o ktorym kazdy pisze objawy takie jak u wiekszosci czyli po nocy nie zawsze lub po dlugim posotuju dlugo kreci zanim odpali moj mechanik rozebral i okazalo sie ze jest calowicie cos innego a mianowicie NASTAWNIK 04L109088 https://archiwum.allegro.pl/oferta/vw-golf-vii-2-0-tdi-wariator-nastawnik-04l109088-i7586407596.html

juz mi rece opadaja

wiecie co w takim przypadku moze byc przyczyna dlugiego krecenia?

 

U mnie jest taki zawór...mechanik twierdzi że różni się od zakupionego i nie da rady go zamontować...

IMG_20210819_210751.jpg

i co w takim wypadku? juz nie mam sily do tego dlugiego krecenia...

Edytowane przez voodoo85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No już poskładany na starym zaworze i będzie patrzył błędy czy będą jakieś podczas długiego kręcenia... Zobaczymy... Także w tym przypadku winne jest coś innego raczej... jak dojdzie co jest przyczyna dam znać ale znając życie wszystko będzie ok a palić będzie tak jak do tej pory... Także jak ktoś szuka takiego zaworu to mam na handel... 

Jak kreci dlugo podobno slabe cisneinie paliwa na listwie cr... wymienie czujnik cisnienia paliwa... Tak obstawia mechanik ale to wrozenie z kart... Wymienie i zobaczymy czy bedzie jakas poprawa...

Edytowane przez voodoo85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie zaworu mam błąd p0016, rozrząd jest ustawiony prawidłowo, jak odlącze wtyczkę od nastawnika aż to błędu nie pokazuje. Nie mogę poradzić sobie z tym, miał ktoś problem z tym błędem po wymienie? Czy zawór może być jakoś źle wkręcony? Był dokręcony momentem 50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Posiadam Tiguana 2 2017r 2.0tdi 190km DFHA. Niestety ten silnik nie posiada tego nastawnika.Silnik po dłuższym postoju czasem potrafi dłużej zakręcić tylko nie wiem co może byc przyczyną.Auto ma przebieg 70tys.i jest to autentyczny przebieg. Dodatkowo gdy silnik jest zimny przy rozpędzaniu auta tak między 1200-1500 obrotów i lekkim dodawaniu gazu występuje tak jakby spalanie stukowe.Gdy auto osiągnie 90st.praktycznie wszystko wraca do normy.Wymienione wszystkie wtryski na nowe jak również czujnik ciśnienia paliwa na listwie i bez zmian.Auto będąc w serwisie i po diagnostyce powiedzieli ,że wszystkie parametry silnika są idealne ale ten dzwięk według kierownika serwisu nie powinien występować.Dali mi tylko jakiś dodatek do paliwa i kazali obserwować czy będzie poprawa.Niestety nic to nie pomogło.Auto pomimo tego klekotu przy dodawaniu gazu i  dłuższym uruchamianiu silnika po nocy jeżdzi normalnie ,bez jakichkolwiek szarpań itd.Spalanie ok 7l w cyklu mięszanym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniłem zawór 03l 906 455c 

od tego czasu zapaliliśmy błąd p0016 jak robert190. Nie znam polskiego, jestem Słowakiem i nie chcę słowackich rad. doradź mi co robić

 

help please

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aby wymienić zawór trzeba zablokować wałek, do odkrecenia/ przykrecenia zaworu

błąd p0016 to błąd synchronizacji wałków

poprzez niewłasciwe zablokowanie , ten rozrzad troszke sie przestawia a w zasadzie synchronizacja pomiedzy wałkami. 

TU nie jestem pewien ale w starszych modelach synchronizacje można było odczytać w vcds w bloku 4 i tam miała być blisko 0,  gdzie przestawiało sie do +/- 3st , natomiast w tym aucie sprawdza sie to w bloku 191 (ale pewien nie jestem)

ogólnie do porawki synchronizacja pomiedzy wałkami 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.10.2021 o 15:13, heslo1234 napisał:

Witam wymieniłem zawór 03l 906 455c 

od tego czasu zapaliliśmy błąd p0016 jak robert190. Nie znam polskiego, jestem Słowakiem i nie chcę słowackich rad. doradź mi co robić

 

help please

Miałem to samo, u mnie mechanik nie zablokował walka ssącego i jak odkręcił zawór to wałek musiał się przestawić i jak zakręcił nowy zawór to już wałek był w innej pozycji. Znalazłem prawidłowa instrukcje wymiany, trzeba zablokować dwa wałki ssący i wydechowy, wtedy mamy 100% gwarancji że nic się nie przestawi. Aby cofnąć ten błąd musiałem najpierw zablokować górny wałek ssący, wtedy zobaczyłem że aby zablokować wałek wydechowy to aż brakowało 1 cm, tak to się rozjechało. Następnie odkręciłem zawór i musiałem cofnąć rozrząd aby weszla blokada walka wydechowego, następnie przykrecilem ponownie zawór, wałki już były ustawione prawidłowo błąd odrazu zniknął, miesiąc już jeżdżę i pali pięknie, wymiana pomogła. Dodaje zdjęcia z instrukcji, żeby inni nie mieli takich problemów z błędem p0016 bo mi aż miesiąc zajęło znalezienie przyczyny.

FB_IMG_1632729971346.jpg

FB_IMG_1632729961474.jpg

FB_IMG_1632729957825.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.12.2020 o 08:22, Geralt napisał:

Panowie czy ktoś rozwiązał ten problem w BiTdi / CUAA?  
- tak jak pisałem w innym temacie ten silnik nie ma z boku silnika tego zaworu / nastawnika rozrządu który rozwiązuje problem w jednostkach 150/190km a pierwsze uruchomienie z rana potrafi zająć 2~4sekundy (później od strzała)

 

W dniu 15.02.2021 o 01:47, Zinekkk napisał:

Również się podpinam . 2.0bitdi  Grzanie świec trzy razy i nie ma problemu z odpaleniem a dzieje się tak jak postoi pare dni albo po długiej nocy . Efekt jak by się zapowietrzal . 

-czujnik walka czyszczony 

-filtr paliwa nowy 

-założony zawór zwrotny  

ktos się już z tym uporał ? 

I jak tam Panowie, poradziliscie coś, bo u mnie podobny problem bywa rano.
Czasem mysle czy to może nie powoli kres akumulaotra (bo u mnie fabryka itd)

Może ktoś zmieniał Aku i powie czy problem rozwiązał, choć żadnych niepokojących znaków nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak Panowie ma ktos jakis pomysl jesli to nie wina nastawnika? Zrobilo sie chlodniej to pali mi ladnie praktycznie od strzala...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podałby ktoś średnice wałków z blokad?

Z tych w czerwonych kółkach na zdjęciu, z góry dzięki

Screenshot_20211113-184554_Adobe Acrobat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie. Też mam czasem problem z długim odpalaniem. Zauważyłem że zegary przy odpalaniu potrafią przygasnąć. Czyli aku. Mam agm. Ori od nowości. Otworzyłem, dolałem samej wody dest i ładowanie do prawie 15v. Od tego czasu minęło ponad miesiąc i problem z długim odpalanie praktycznie nie istnieje. Polecam w pierwszej kolejności ogarnąć akumulator. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mne Aku zmieniony na nowy i sytuacja sie nie zmienila czsem kreci mega dlugo raz troche dluzej a innym razem od strzala... Szmelc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W BiTdi problemem może być nie tylko słaby akumulator, ale także mniejszy prąd przy rozruchu - BiTDi ma to do siebie, że akumulator jest w bagażniku i przy rozruchu na długości przewodu: bagażnik - komora silnika jest ok 5.6V spadku napięcia i ok 2.2kW straty mocy (zakładając, że prąd przy rozruchu jest ok 400A i przewód o przekroju 100mm2 o długości ok 4m bo chyba grubszy i krótszy nie będzie). Taki spadek, to jest  b. dużo.
Przez ok tydzień w ramach testu, przy wyjeździe z domu po dłuższym postoju, podłączam sobie na rozruch dodatkowo drugi akumulator 100Ah porządnymi kablami 35mm2; 3m do zacisków w komorze silnika. Przy tej "konfiguracji" zawsze odpalił na max 1 obrót.

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.12.2018 o 20:29, auto85 napisał:

Ten?

image.jpeg

Witam. Mam passata B7 2.0tdi z 2011 i nie mogę zlokalizować tego czujnika mógłbyś mi napisać czy on jest od góry czy od dołu bo z góry szukałem i go nie widzę a mam podobne objawy po nocy długo kręci a potem normalnie. Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem ten sam problem co większość , wymiana zaworu nastawnika jak pisał kolega Marek rozwiązała sprawę . Od 2 tygodni nie mam problemu z paleniem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kret1313 napisał:

Witam, miałem ten sam problem co większość , wymiana zaworu nastawnika jak pisał kolega Marek rozwiązała sprawę . Od 2 tygodni nie mam problemu z paleniem 

Zapomniałeś chyba napisać, że nie masz 2.0 TDi 240km, aby nie wprowadzać mniej wtajemniczonych w błąd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, ryger napisał:

Zapomniałeś chyba napisać, że nie masz 2.0 TDi 240km, aby nie wprowadzać mniej wtajemniczonych w błąd...

Dokładnie tak , to na szczęście 2.0 TDi 190 km 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam 2.0tdi 190km dfha ale  ten motor nie mam nastawnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się tu dopiszę - tak normalnie to auto odpala mi od strzała, pyk i już. Ale bywają jakieś takie nieokreślone sytuacje, kiedy odnosi się wrażenie że nie ma prądu. Rozrusznik tak próbuje jakby nie mógł. I w końcu po 3 zakręceniach odpala.

I to czasem nawet po długiej jeździe. Ale napięcie jest nominalne. Aku przecież nie stary (wrzesień 2019). Tylko ten mój aku jakiś taki mały jest i chudy, chyba że w złym miejscu go szukam. Jest koło kompa po prawej stronie zaraz niedaleko wlewu płynu do spryskiwacza. I nie jest kwadratowy tylko prostokątny ;] 

Edytowane przez twinsen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności