Skocz do zawartości
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

A co w sytuacji silnika 1.6 . Tam nie ma tego nastawnika, a mi też czasem ciężko odpala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba 1.6 I 2.0 wydaję mi się że są podobne . Więc nasatwnik będzie też w 1.6 TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,6 nie posiada tego czegoś jest tylko zwykła chyba nawet plastikowa zaślepka z uszczelką .  Gdzieś ten temat już był nawet ze zdjęciem przez kogoś wrzuconym z 1,6.   

Może to było na forum Superb i mi się pomieszało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś link do tej wiadomości ? Chętnie bym poczytał jak to działa. Wczoraj wyczyściłem czujnik położenia wałka rozrządu, zobaczymy jaki będzie efekt

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.02.2020 o 22:39, krojcu napisał:

Chyba 1.6 I 2.0 wydaję mi się że są podobne . Więc nasatwnik będzie też w 1.6 TDI

Nie ma w 1.6 tdi i nie ma tez tego nastawnika w niektórych 2.0 tdi i tez ciężko palą, jest zaslepka zamiast tego.. i ciekawe gdzie w takim przypadku szukać problemu.. np silnik 2.0 tdi 184km cuna ma a 2.0 tdi 184 cupa nie ma nastawnika faz a tez są problemy.. dodam ze samochod cala zime pali bezproblemowo a przyjdzie lato i przez noc ok 15 stopni i o poranku dlugo kreci.. w zimie -10 i od strzała.. czujnik walka  czyszczony nastawnika nie ma więc co to..? ? aku ok wtryski ok żadnych błędów.. a zdarza się to co któryś poranek wiele osob na grupie seata ma z tym problem.. 2.0 tdi 184km, 150km czy 1.6 tdi.. moze ktos probowal podnosic dawke rozruchową zimnego silnika?? Bo to jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy..

Edytowane przez pablo9407

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Zawor zmiennych faz z obudowa wymieniony. Bylo zimno palil od strzala. Zrobilo sie cieplej i zaczol znowu dlugo krecic przy pierwszym rozruchu. Jak ktos znajdzie przyczyne niech sie podzieli rozwiazaniem

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i tu jest problem jak się cieplej zaczyna robić to z paleniem o poranku gorzej.. jak masz możliwość jedź do dobrego tunera i powiedz zeby ci zwiększył dawkę rozruchową silnika to powinno pomóc.. w zimie pali dobrze bo ponizej iluś stopni wieksza dawk komputer podaje sam od siebie ze wzgledu na niską temperaturę a w lecie o.poranku gdy jest ciepło powinien palic przy takiej dawce jak jest cieply ale widocznie to dla silnika za mala dawka i kręci dłużej dlatego zwiększenie dawki powinno rozwiazac problem.. ASO jak wiadomo nie widzi problemu bo.do iluś sekund jest to dla nich normalne ale nowy diesel powinien palic od strzała :D

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykonać ta operację co ja wykonałem, teraz nie mam problemu z odpalaniem. Musisz wymienić ten wskazany element! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To juz dawno naprawione zawor z obudowa. Problem lezy gdzie indziej.

Auta bez zmiennych faz rozrzadu rowniez maja ten sam problem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie caly czas o tym pisze bo wszyscy sie uparli na ten nastawnik zmiennych faz rozrządu.. a AUTA BEZ TEGO TEZ MAJA PROBLEM Z PORANNYM ODPALANIEM! 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dla sprawdzenia przekrecilem sam zaplon 2 razy i dopiero potem odpalilem i odziwo odpalil normalnie. Wiec wniosek jest taki ze albo swiece zarowe lub ich sterownik albo pompa paliwa w baku lub jej sterownik. Bede jeszcze sprawdzal czy nspewno po przekrecaniu samego zaplonu problem ustapi i wtedy dlasza diagnoza ww elementow.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja juz tak próbowałem.. i mialem tez tak ze mimo ze przekrecilem dwa razy to dłużej kręcil.. czasem pali od strzala a czasem dłużej.. probowalem tez odczekać chwilę dłużej po przekreceniu zaplonu i tez bez różnicy.. :D

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i problem rozwiązałem ;)

U mnie winny był rozrusznik.

Trafiłem do kupienia za 100 zł rozrusznik z auta powypadkowego z 2016 roku z bardzo niskim przebiegiem. i mowie koszt niewielki a sprobowac warto. Bo 2 kolegow mechaników doradzalo wlasnie regeneracje rozrusznika. 15 minut roboty z wymianą.

I jak ręką odjął.(oczywiscie bede jeszcze jeździł i obserwował??)

Stary rozrusznik za wolno krecił i nie wytwarzał odpowiedniego ciśnienia na pompie do otwarcia wtryskiwaczy. Po zamianie rozrusznika kazde odpalenie trwa 0.5 sekundy.

Oczywiscie mam start stop (ja nie używam ale nie wiem jak poprzednicy)i pewnie dlatego rozrusznik ulegl szybszemu zużyciu.

Auto aktualnie 180k przebiegu.

Ps.

Stary rozrusznik był firmy Valeo o numerze 02M911024B

Nowy zamontowalem firmy Denso o numerze

02M911024B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jeśli by to bylo to.. tylko u mnie mysle ze to nie to poniewaz nieraz jest tak ze wieczorem zgaszę auto stoi jedną noc i o poranku juz dluzej kreci na dworze ok 15 stopni a czasem zgaszę wieczorem stoi auto 3 lub 4 dni i zapalam rano tez na dworze ok 15 stopni a on od strzała.. :D doslownie pol obrotu.. kiedyś podladowalem aku prostownikiem przez dzień i na drugi dzien rano byl efekt ale taki ze słychać bylo ze zakrecił żwawo jednak nie od razu ale po 3 czy 4 obrotach zapalil.. więc ja u siebie wykluczam rozrusznik i akumulator.. na forum skody również byli tacy co wymieniali aku i nic to nie pomagało.. ja to potwierdzilem naładowaniem akumulatora do maxa.. i dalej podejrzewam te dawkę rozruchową.. jednak daj znać jak trochę pojezdzisz czy odpalal będzie zawsze szybko czy zdarzy mu się zakręcić dłużej mimo "świeżego" rozrusznika ?

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem co koledzy, wersja 150km, przebieg 190 tyś. Problem wystepuje jak auto stoi 3-4 dni i dłużej. U mnie nie moze być rozrusznik bo w takim przypadku problem byłby za kazdym razem a nie jest. Aku nowe. Ładowanie idealne. Jak po takim postoju się odpala tak na ucho brakuje paliwa w silniku. Albo któryś wtrysk przepuszcza, albo przelewa. Ja chyba poczekam aż się zepsuje na dobre albo problem bedzie co dziennie. Mysle że kierunek z większą dawką paliwa przy odpaleniu jest właściwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, chyba nabroiłem, chciałem samemu wymienić ten zawór, wymieniłem go ale po tym zabiegu mam błąd P0016. Nie mogę go wykasować bo ciągle powraca, Czy jest możliwe że coś przestawiłem? i jak tak to co? Auto odpala od strzała. do blokady użyłem wiertła które miało delikatny luz. Proszę o pomoc,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, roberto190 napisał:

Cześć, chyba nabroiłem, chciałem samemu wymienić ten zawór, wymieniłem go ale po tym zabiegu mam błąd P0016. Nie mogę go wykasować bo ciągle powraca, Czy jest możliwe że coś przestawiłem? i jak tak to co? Auto odpala od strzała. do blokady użyłem wiertła które miało delikatny luz. Proszę o pomoc,

A dokreciles zawor siła 50nm??

Tam trzeba to dokrecic z taka sila zeby sie pokrywaly kanaly olejowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, a czy coś jeszcze mogło się przestawić?

Zastanawiam się czy mogłem w złym miejscu zrobić tą moją blokadę? Bo przyglądam się teraz temu i widzę że w tym wału jest jeszcze taki wycięty kwadracik, który pokrywa się z tym otworem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem stary zawór i mam ten sam błąd, nie mam już pomysłu, ktoś pomoże ?

78B72B36-4CAD-4C42-A9B1-73643E7FD53D.jpeg

Edytowane przez roberto190

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie. Poprzednie auto miało zwykły kluczyk i po długim postoju miało problem z odpalaniem więc włączałem zapłon dwa razy przed uruchomieniem żeby pompa paliwa nabiła ciśnienie. Wtedy odpalał normalnie. W B8 nie mam kluczyka tylko guzik. Jak w takim przypadku 2 razy uruchomić pompę bez odpalania? Dodam że jest DSG na pokładzie. 

Edytowane przez ryba84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności