Jump to content
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Recommended Posts

witam

mój passat czasem przeważnie rano po nocy ciężko odpala. Ogólnie mówiąc raz na jakiś czas długo kręci aż odpali. Zdarza się to może raz na tydzień. Czy ktoś z Was coś może podobnego miał  i podpowie co z tym zrobić?

dziękuję za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Były/są cały czas takie przypadki, u mnie było i jest bardzo sporadycznie, że dłużej kręci, czym to jest spowodowane to nie mam pojęcia. Występuje relatywnie rzadko, nie zawracam sobie tym głowy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tak samo mam, często po chłodniejszej nocy dłużej kręci żeby załapał

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest ten sam przypadek .Czyli to nie jestem sam , ale stosunkowo żadko się to zdarza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy tym samym motorze nie ma takich objawów, może raz się zdarzyło, że pokręcił 2s w zimę. Auto garażowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez parę razy sie zdarzyło ze długo kręcił zanim odpalił. Było to tylko rano. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz zauważyłem ze każdy komu źle odpalało ma auto z 2015 albo 2014r .. dziwne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, na to odpalanie to na pewno pomoże jakaś firma chiptuningowa. Pewnie trzeba zmienić lekko program. Przynajmniej w 1.9 TDI czy to problem z odpaleniem na ciepłym silniku, czy u znajomego na zimnym zakład do którego jeździliśmy zawsze pomagał. Koszt kilka stówek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem ze jak ostatnio mi źle odpalił to zaraz wyskoczył błąd systemu start stop . Nie zdążyłem jescze szczytać błędów ze sterownika .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie słyszysz Kolego minimalnie głośniejszej pracy silnika przez pierwsze 2-3 sekundy? Tak jakby delikatnie zawory stukały? W poprzednim passacie b8 walczyłem z tym problemem (też w takim przypadku dłużej kręcił). Po wielu tygodniach walki, serwis wymienił jakiś modul sterujący wtryskiem (wcześniej wymienili cały common rail, układ hydraulicznej regulacji zaworów). Po wymianie był spokój i nigdy się więcej problem nie pojawił a samochodem w dwa lata zrobiłem 170 tysięcy.

A nie słyszysz Kolego minimalnie głośniejszej pracy silnika przez pierwsze 2-3 sekundy? Tak jakby delikatnie zawory stukały? W poprzednim passacie b8 walczyłem z tym problemem (też w takim przypadku dłużej kręcił). Po wielu tygodniach walki, serwis wymienił jakiś modul sterujący fazami rozrządu serwis nazwał element „fazatorem” (wcześniej wymienili cały common rail, układ hydraulicznej regulacji zaworów). Po wymianie był spokój i nigdy się więcej problem nie pojawił a samochodem w dwa lata zrobiłem 170 tysięcy. Auto było z grudnia 2014. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasami ma tak ze jak by chciał załapać ale nie umie ..( zapowietrzony układ - tak wygląda odpalanie  )jeszcze nie miałem czasu sprawdzić błędów . Jak sprawdzę dam znać jakie mam błędy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie tak u mnie jest, że jak długo kręci to pokazuje się też błąd systemu Start-Stop . Ale potem w komputerze nic nie ma!  Pytałem się gościa i mówił, że może być problem z ciśnieniem paliwa na powrocie. Może to być oznaka problemu któregoś z wtrysków. Sam już nie wiem. Problem nie powiem ale się powtarza. Jak byłem zmuszony samochód parkować na pochyłej powierzchni (pod górę) to ten problem pojawiał się praktycznie każdego dnia. Podpowiecie coś?

są też zdania , że coś może się dziać z podciśnieniem?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów ja mam passata z 2014 roku przebieg 101 tyś B8 150 KM mam te same objawy, teraz już codziennie i się nasilają. Za dwa dni jadę do serwisu. Czy u kogoś z was stwierdzono coś konkretnie jaka może być przyczyna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj znać co powiedzieli w serwisie. Może to jest jakaś grubsza sprawa i może warto powalczyć z serwisem? a może pójdą na ugodę i jakaś kulencja?  Trzymam kciuki i czekam na wieści

 

może trzeba to nagłośnić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie do wymiany czujnik tem. paliwa. Wymieniałem w kilku autach i pomogło 100 % Zapytajcie w ASO

 

 

czujnik tem.paliwa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, wagen napisał:

Panowie do wymiany czujnik tem. paliwa. Wymieniałem w kilku autach i pomogło 100 % Zapytajcie w ASO

 

ale czy to się tyczy naszego modelu 2.0 tdi 150 koni?

 

czujnik tem.paliwa.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 10.06.2018 o 23:42, grzybk napisał:

witam

mój passat czasem przeważnie rano po nocy ciężko odpala. Ogólnie mówiąc raz na jakiś czas długo kręci aż odpali. Zdarza się to może raz na tydzień. Czy ktoś z Was coś może podobnego miał  i podpowie co z tym zrobić?

dziękuję za pomoc

Na 90% problem z nastawnikiem faz rozrządu. Miałem to samo w 190km. Podobno powrzechny problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Wczoraj byłem w serwisie, zapłaciłem za przegląd 255 złotych, sprawdzili całą elektronikę w samochodzie i nic. Mechanik dołączył regułkę z wytycznymi producenta do dokumentów TPI 2045 401/2  W wytycznych było napisane że : producent po wyżej przebiegu 60 tysięcy km przewiduje głośniejsze odgłosy przy uruchamianiu zimnego silnika. Dokładnie było napisane to jest cecha produktu  jest to związane z luzem na łańcuszku Wakum pompy. Poprosiłem serwisanta o ksero tego dokumentu żeby mieć jakiś konkret w tym momencie z, za trzeciego biurka wyskoczył kierownik serwisu zaczął się rzucać i twierdzić że nie mogą mi przekazać tej dokumentacji ponieważ są to dokumenty wewnętrzne firmy. Po prostu żenada Serwis Lubin nie polecam masakra.  

Plus z tego taki, że wiem chociaż co mam zrobić w samochodzie, w  środę auto idzie na warsztat (inny warsztat!). Dodam jeszcze że kierownik serwisu póżniej przytaczał że już kilku klientów miało ten problem, lecz zostali odesłani z kwitkiem, ponieważ VW nie bierze odpowiedzialności...

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli nadal nic nie wiemy, szkoda

12 godzin temu, Niagara napisał:

Na 90% problem z nastawnikiem faz rozrządu. Miałem to samo w 190km. Podobno powrzechny problem.

i co zrobili Ci z tym nastawnikiem?  czy chodzi tylko o regulację rozrządu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu udało mi się sprawdzić błędy  (sorry że tak długo przeprowadzka) ,faktycznie mam błąd czujnika wałka rozrządu . Wiadomo ile taki nastawnik kosztuje ? Ma ktoś jakieś numery ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy