Skocz do zawartości

twinsen

  • Liczba zawartości

    146
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2020

Ostatnie wizyty

583 wyświetleń profilu
  1. Dzień dobry, Byłem na delegacji, auto stało 5 tygodni, rozładowało się do zera. Żeby wejść do auta, musiałem użyć mechanicznego kluczyka, zdejmując zaślepkę w drzwiach kierowcy. Po odpaleniu z boosterka, przejechaniu 200 km, w zasadzie wszystkie błędy zgłoszone przez auto, zniknęły. Jedynie co teraz mi nie działa, to antena NFC i Kessy w drzwiach kierowcy. Nie da się ani otworzyć telefonem, ani mając pilota w kieszeni - przez dotyk klamki. Nie da się też zamknąć auta przykładając palec do czujnika. Pozostałe 3 klamki działają poprawnie. Czy to przez to że otwierałem te drzwi tym grotem z kluczyka? Czy musi minąć jeszcze parę dni i samo zacznie działać? Miał ktoś tak?
  2. Ze względów bezpieczeństwa (jakieś dyrektywy unijne) VAG zablokował możliwość wyłączenia tego. Ale nie znam jeszcze tunera który by to obszedł
  3. Tak na marginesie, zawsze się zastanawiam po co developerzy VAG robią nowy soft do sterowników, o czym można się dowiedzieć np. za pomocą OBD11, kiedy żaden serwis nie chce tych nowszych softów wgrywać i tylko jeśli ktoś zgłosi problem z czymś, to łaskawie podłączają ODISa i wykonują dany upgrade. Okropnie nie prokliencka postawa, nieprawdaż?
  4. W sterowniku klimy długie kodowanie i szukaj "cośtam for hot countries" i sobie ustaw. To działa tylko z oryginalnym panelem klimy, u mnie niestety trzeba było kodować. W sensie - miałem dokładane Webasto i do tego jest inny panel. Webasto działa, ale traci się np. profile klimy. Ja straciłem też ustawienie "Ręcznie/Auto/OFF" z ekranu. Klawisze panela działają, jest AUTO, przekręcenie czegoś przestawia na manual a temperatura max w lewo to OFF. Zgaduję, bo ekspertem nie jestem - że w wielu autach gdzie coś się dokłada, nie jest to opcja przewidziana przez VAG w opcjach wyposażenia (w zestawie opcji, które sprzedają). I co prawda wszystko działa bo CAN zawsze będzie działał jak w gateway zakodujemy sterowniki, natomiast możemy stracić pewne opcje których po prostu nie ma w oprogramowaniu. Bo np. auto bez Webasto z REST, ma profile klimy, a np. Webasto występuję np. w Alltracku gdzie jest inny panel, i tam to w oprogramowaniu jest. Przełożysz panel - opcji nie będzie. Chyba że źle to rozumiem @Eldar
  5. Ujmę to tak - ja nie znam się na kodowaniach, jedyne co robiłem to proste rzeczy typu "pamięć czegośtam" czy zimniejsze powietrze z klimy - za pomocą OBD11. Często za pomocą aplikacji tam dostępnych. Ale kodowanie takich rzeczy jak TJA czy czegokolwiek gdzie w grę wchodzą kamerki, zostawiłbym profesjonalistom. Np. Eldarowi.
  6. Ja nie mam spryskiwaczy świateł, bo to MY2020, tam jest IQ.LED więc nie dawali bo i w sumie po co. Także nie jestem przeciwny ostrzeżeniom, ale to co zrobiono w AID po 2020, to jest chyba na złość kierowcom których pasażerowie np. śpią. Spać mogą i dorośli i dzieci, a ostatnio jak wjechałem na A4, to do najbliższej stacji gdzie zalałem płyn, co 5 minut miałem ostrzeżenie o braku płynu... A może ktoś by się podjął wyjęcia AID i zalepienia tego głośniczka plasteliną?
  7. Hej, A macie jakiś patent na brak płynu w spryskiwaczu? Ostrzeżenie o tym obudzi umarłego, a jak płyn jest na granicy, to w zasadzie co parę minut ostrzega. Da się wyłączyć chociaż dźwięk?
  8. Funkcja rozkładania lusterek po zapłonie, działa tylko przez pewien czas. Szyna CAN może być w stanie aktywnym, albo standby. Nie wiem ile ten czas wynosi, ale opcja działa doskonale zaraz po zgaszeniu silnika i jeśli zapomnimy coś z auta i je otworzymy, lusterka się nie rozłożą = oszczędzamy cykle rozkładania/składania czyli silniczki. Natomiast po pewnym czasie CAN przechodzi w standby i wtedy już lusterka się rozkładają i ja osobiście uważam że tak jest najlepiej. Modyfikacja ta pomaga oszczędzać silniczki, ale jest też użyteczna bo jak po nocy przychodzimy do auta, to raczej żeby gdzieś jechać, więc czemu mają się nie rozłożyć same?
  9. Z tego co gdzieś czytałem, musisz przycisnąć dłużej, wtedy odezwie się Google Assistant Ale - czemu nie powiesz po prostu "OK Google"? Telefon to usłyszy, u mnie słyszy nawet jak jest głośno.
  10. To działało, kiedyś. W starszych autach wiem że to działa, koledze z paskiem z 2015 chyba to działało. Ale mnóstwo opcji zostało historycznie, ale już firmware danej jednostki sterującej tego nie obsługuje, albo jest to zablokowane poziom wyżej. Są chyba 4 poziomy dostępu do parametrów w sterownikach, do 2 z nich mają dostęp interfejsy typu OBD11 czy VCDS. Do dwóch pozostałych nie. Jeśli przenieśli niektóre ustawienia poziom wyżej, to sterownik po prostu dane ustawienie olewa. Część z tych rzeczy jest wymuszona np. przez prawo. I tak np. pikanie na otwarte drzwi przy włączonym silniku jest obecnie zablokowane w ustawieniach w których można grzebać. Czasami koderzy są w stanie zmodyfikować parametry poprzez reflash obszaru pamięci w których te stałe ustawienia siedzą. A pewne rzeczy nie działają, bo nie ma ich obsługi w firmware starownika, no to jak tam nie ma to ustawienie tego gdziekolwiek nic nie daje. Tak mi to ktoś kiedyś tłumaczył.
  11. Nie każdemu to działa. U mnie w roczniku 2020 nic to kodowanie nie daje. Ja się posiłkuję PedalBoxem
  12. Tzn. żeby być dokładnym, to na moich lampach pisze "IQ.Light" i przypuszczalnie nie mam takiej funkcjonalności w ogóle, stąd popsucie nastaw lamp po użyciu tego. U mnie po prostu jak dam długie, to włącza się tryb automatyczny gdzie jak jest odpowiednio ciemno to się z białego robi na niebieski ikonka i wycina wiązkę. Przypuszczam że HBA to to samo bez wycinania wiązki w tych słabszych lampach LED. EDIT: na problem z brakiem nastaw znalazłem manuala gdzieś kiedyś na vwvortex czy czymś takim i to sobie zrobiłem, po tym błąd zniknął.
  13. Ja to kiedyś kliknąłem to skończyłem z "brak nastaw podstawowych" 😁
  14. U mnie ACC jest niedostępny jak jest zimno. Jak się auto rozgrzeje, to wszystko działa jak należy. Byłem z tym w ASO, zmienili firmware tego sterownika, ale nadal jak jest zimny to jest ta usterka. Dobry trop jest z tym akumulatorem, spróbuję wymienić aku i zobaczymy.
  15. Nie wiem czy to kwestia akumulatora, ale u mnie od nowości, praktycznie od odbioru samochodu, po 20 minutach niezbyt głośnego grania radia, wyskakuje komunikat że akumulator słaby i żeby uruchomić silnik. ASO rozkłada ręce, TTTM. Kiedyś przejechałem trasę Katowice-Szwajcaria w 1 dzień, na hotelowym parkingu zgasiłem silnik i coś tam dłubałem w telefonie, po 25 minutach - słaby akumulator... B8FL, 240 BiTDI, 4Motion - jeśli to ma znaczenie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności