Skocz do zawartości
Beni0

zmiana 235/35/R19 na 235/40/R19 VW CC. Da radę?

Rekomendowane odpowiedzi

A jak z zimówkami?

Myślałem nad Pirelli SottoZero 2 lub SnowControl S3.

Albo coś z tego co podałem wczoraj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też miałem optigripy, masakrycznie wyją
No ja w pewnym momencie chciałem jechać wymieniać łożyska. Do nowych 18-tek kupiłem Toyo Proxes za poradą Angelusa, który nie mógł się ich nachwalić. Tata Johny X doradził, a magik od opon potwierdził, że na tylnej osi trzeba pompować 2 dziesiątki mniej niż podaje fabryka, wtedy się opony nie ząbkują (czy schodkują - nie wiem jak to się fachowo nazywa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak z zimówkami?

Myślałem nad Pirelli SottoZero 2 lub SnowControl S3.

Albo coś z tego co podałem wczoraj.

 

Ja mam dunlopy sp winter sport 3d - zajebiste. Pirelli podobno szybko się ściera, generalnie dobrych opinii o jakości nie miało jak robiłem rozeznanie.

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po jednym sezonie z Dunlop SP SportMaxx RT 215/55R16 97 Y XL MFS V1 - żadnych negatywów nie zauważyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opony do b6 muszą być xl.

Czy ktoś może jednoznacznie powiedzieć jak to jest z tymi oponami XL? Trzeba czy nie? Przeglądając wątek natknąłem się na post, w którym ktoś pisał, że od któregoś roku VW zrezygnował z tych wzmacnianych opon.

Pytam, bo DUNLOP SP Sport BluResponse nie mogę znaleźć wzmacnianych w rozmiarze 215/55R16 (udało mi się, ale tylko z indeksem H) a patrząc na różne testy, to są niby lepsze niż CONTINENTAL ContiPremiumContact 5.

Myślałem też o CONTINENTAL ContiSportContact 5, które znów wypadają lepiej w testach niż DUNLOP SP Sport Maxx, ale nie występują w rozmiarze R16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DUNLOP SP

 

Głośna opona, moim zdaniem Dunlopy w ogóle są głośne i szybko się ścierają.

 

Bridgestone Potenza S001 235/40R18 95 Y XL FR / 73 dB

95 - 690 kg Indeks ładowności

Y - 300 km/h Indeks prędkości

XL - Podwyższony indeks nośności

FR - Zabezpieczenie krawędzi felgi

73 dB - Głośność

 

label_21499.jpg.png

 

Z czystym sumieniem opony mogę polecić, dla mnie mistrzostwo.

 

P1070126.jpg

54158732.bridgestone-potenza-s001-xl-235-40-r18-95y.jpg

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja obsługi B7 dopuszcza zakładanie łańcuchów tylko na 205/55R16. Próbowaliście na inne rozmiary? Na 17" np.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako nowy na forum witam wszystkich użytkowników. :)

Niebawem stanę się, mam nadzieję zadowolonym użytkownikiem Passata B7.

Rozglądam się za oponami zimowymi dla nowego nabytku.

Chciałbym zapytać czy ktoś z użytkowników B7 kombi z silnikiem TDI 177KM

może sprawdzić w homologacji dedykowane rozmiary opon i felg.

Wiem, że samochód będzie miał fabryczne 17", zimówki chciałbym nabyć w rozmiarze 16".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy ktoś z Was użytkował takie opony:

Conti Winter Contact TS 830P 205/50/17 XL 93H FR i czy ktoś z użytkowników kombi jeździ może zimą na 17-kach, jeśli tak to proszę o opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Czy ktoś z Was użytkował takie opony:

Conti Winter Contact TS 830P 205/50/17 XL 93H FR i czy ktoś z użytkowników kombi jeździ może zimą na 17-kach, jeśli tak to proszę o opinie.

 

witam ja mialem juz dwa razy 205 ts 850 contiego, nic lepszego nie mialem, rewelacja, mam porownanie do jakis kleberow tamte to jakis kiepsi zart. Conti hamuje w najgorszych warunkach, jest cicha i wytrzymala, nie sciera sie. Wygrala konkurs dekry czy adac w ostatniej edycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do nowych 18-tek kupiłem Toyo Proxes
Całe szczęście że "kupiłem" za pobraniem, bo bym nie miał opon a na zwrot kasy pewnie bym jeszcze czekał. Krótko. Na zakupione, czy raczej zamówione opony się nie doczekałem. Zaproponowano mi te same ale w cenie o ponad 60 pln na sztuce wyższej :). Podziękowałem niezbyt grzecznie i ostatecznie kupiłem vredestein ultrac sessanta 235/40/18. Ponoć super ciche i komfortowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podpowie ktoś czy do kombi ori Sportline można założyć i użytkować 225/45/18? Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co na lato? Sezon ciepły zbliża się szybciej w tym roku a ja właśnie jestem przed wymianą letnich. Do tej pory miałem Goodyear'y F1 o rozmiarze 235/45/R17. Przejechałem na nich ok. 60kkm. Są już zdarte do kontrolki. Nie jestem z nich w pełni zadowolony bo tak od ok. 15kkm pojawiły się wyząbkowania i hałas był coraz bardziej nieznośny. Jednak to chyba moja wina bo wcześniej przełożyłem tył na przód czego podobno w kombi nie należy robić. Ze wstępnego rozeznania rynku jedne z lepszych parametrów ma Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 V1 235/45R17 94Y, więc praktycznie to samo co miałem (no powiedzmy nowszy model). Chciałbym poznać Wasze zdanie. Co z tym ząbkowaniem? Co ma wpływ na ten efekt? Czy podwyższone indeksy nośności i prędkości? Czy faktycznie nie należy przemieniać tył na przód, a może robić zmiany ale krzyżowo a nie równolegle tj. prawy tył na lewy przód itd. ? Czy na Waszych też to wyząbkowanie występuje? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis bylem w ASO VW / AUDI, przy okazji jazda testowa B7 177KM DSG. Potem mila pogawedka z Panem z dzialu handlowego. Okazuje sie ze VW montuje opony 205/50 R17 np na zime do nowych passatow, a to dla tego ze tylko na taki rozmiar 17 pozwala montowac lancuchy. Na 205/55 R16 oczywiscie tez, taka wlasnie opona byla w B7 ktora maja na testy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam bridge re050a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chriso

Poprzednie auto (Vectra C kombi) kupiłem z założonymi Kleberami Dynaxer HP2. Po jakimś czasie poszły do kosza, bo się wyząbkowały. Kupiłem Bridgestone Er300 i do czasu sprzedaży auta nie miałem żadnego kłopotu. Obecnego Paska kupiłem na oryginalnie założonych Er300, są już starte, ale bez śladu ząbkowania. Również je zmienię na Er300.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poprzednie auto (Vectra C kombi) kupiłem z założonymi Kleberami Dynaxer HP2. Po jakimś czasie poszły do kosza, bo się wyząbkowały. Kupiłem Bridgestone Er300 i do czasu sprzedaży auta nie miałem żadnego kłopotu. Obecnego Paska kupiłem na oryginalnie założonych Er300, są już starte, ale bez śladu ząbkowania. Również je zmienię na Er300.

Nie mogę nigdzie namierzyć mojego rozmiaru 235/45R17 tej ER300?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chriso
Nie mogę nigdzie namierzyć mojego rozmiaru 235/45R17 tej ER300?

Faktycznie nie ma. Ja jeżdżę na 16-kach. Kolega obok poleca re050a.

 

W jeszcze wcześniejszym aucie miałem Continentale SportContact 3 (są w "Twoim" rozmiarze). Też bez problemów z ząbkowaniem, ale bardziej miękkie i szybciej "znikają".

Edytowane przez chriso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy do kombi ori Sportline można założyć i użytkować 225/45/18
Tablekowo jest 235/40/18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat wałkowany wiele razy, wariant oszczędnościowy 205 ma wiele wad...

 

Może ktoś przytoczyć te wady? Przejrzałem cały wątek i przyznam, że nie wiele jest na ten temat - może w innych tematach będzie więcej... Jak ktoś może wspomóc linkiem lub konkretną wiedzą / doświadczeniem tu to będę wdzięczny...

 

Obecnie stoję przed zakupem opon na lato do mojego B6.

Felgi mam oryginalne aluminiowe w rozmiarze 7x16 ET45. Auto kupiłem na zimówkach w rozmiarze 205/55 R16.

 

Naczytałem się trochę i powiem szczerze, że ile ludzi tyle opinii w temacie 205 czy 215. Różnica w rozmiarze niby nie wielka, jednak przy zakupie czterech sztuk 215 cena robi różnicę, bo trzeba ok 500zł więcej zapłacić za komplet opon klasy Uniroyal, Goodyear czy Vredestein.

 

Wszędzie gdzie się nie wejdzie nawet na strony www firmy Michelin podstawowa opcja to 205/55 R16, 215/55 R16 oczywiście opcja. Na klapce wlewu paliwa też 205/55 R16 poniżej 215/55 R16.

 

Może ktoś powiedzieć z własnego doświadczenia czy jest odczuwalna różnica między tymi rozmiarami opon jeżeli chodzi o zachowanie auta na drodze? Warto dopłacić i zakupić 215/55 R16?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności