Skocz do zawartości

kffiatek

  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O kffiatek

  • Urodziny 12.03.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Kwiatek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Polska

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 190KM DSG6
  • Rok produkcji
    2017
  1. Tak, mam auto z kierownicą po lewej, kupione w Polsce. W prawej lampie jest w tym miejscu prostokątne wycięcie symetryczne z lewą, świecącą lampą, ale właśnie nie mam pojęcia, jak to sprawdzić bez rozbierania lampy. Sprawdziłem kostki w lampach - liczba przewodów i ich kolory są takie same po obu stronach. Wg zagranicznych for, powinno świecić po przestawieniu w menu. Ale nie świeci, ani przez menu, ani przez VCDS.
  2. Koledzy Doszedłem do tego, że w passacie B8 powinna się świecić z tyłu lewa lampa przeciwmgielna przy ruchu prawostronnym i prawa - przy lewostronnym. Niestety u mnie działa tylko lewa a po zmianie w menu nic się nie zmienia. Próbowałem VCDSem uruchomić tą drugą dla testów adaptując "Leuchte27NSL RC6" tak, jak jest w opisach (Lichtfunktion i Dimmwert), jednak nawet wtedy lampa nie włącza się nawet gdy ustawi się włączenie na stałe (100%activ). Mam wrażenie, jakby w ogóle nie było tego modułu w lampie. Czy komuś udało się uruchomić prawą tylną lampę przeciwmgielną? Korzystałem z tego opisu: https://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/?tab=comments#comment-3567267
  3. Letnie koła mam 17", fabryczne. Chciałem kupić opony 16" na zimę. W instrukcji Passata B8 mam do wyboru: 6 1/2 J x 16 ET 41 6 1/2 J x 16 ET 42 A mam komplet felg stalowych: 7 J x 16 ET 42 Jeździłem na nich passatem B6 i się nigdy nie zastanawiałem, ale teraz mam 3 pytania: 1. czy to będzie pasować? 2. czy to będzie powód do utraty gwarancji? 3. czy to będzie normalnie wyglądać? Jak myślicie?
  4. Czy w Waszych Passatach B8 ze światłami TOP LED też jest tak, że za każdym włączeniem świateł mijania lewy reflektor się kalibruje (podnosi) a prawy się nie rusza. Co któreś uruchomienie jest też tak, że oba się ruszają i kalibrują jak było w B7 (xenon). Sprawdzałem na ścianie i obawiam się, że lewy ma jakiś problem. Nie można go też na stałe podnieść śrubą jak w poprzednich, pomimo kręcenia nie rusza się. Ponadto po otwarciu maski oba się opuszczają.
  5. Cześć! Jak obiecałem, w oczekiwaniu na odpowiedź na mój problem, przedstawiam sposób na podpięcie kamerki (albo czego chcecie) pod oświetlenie do czytania z przodu. Sposób jest trochę droższy niż ten, który mamy już na forum, ale za to nie ingeruje się w elektrykę samochodu. Potrzebne części (wraz z numerami katalogowymi) 6Q0 972 706 wtyczka 6Q0 972 716 gniazdo 000 979 009 E przewody z wtykiem żeńskim (3) 000 979 012 E przewody z wtykiem męskim (3) Przewody jak je kupujemy są z obu stron zakończone tym samym wtykiem, więc potrzeba nam na 1 auto po 3 (dokładnie 2 i pół). Przewody przecinamy na pół i wkładamy do wtyczek. I teraz krótko. Wymontowujemy moduł oświetlenia do czytania z przodu zgodnie z instrukcją (klapka z dziurkami, 2 wkręty torx, zatrzaski, które widać). Wtyczka, która jest weń wpięta, to na schematach T6b („Sam naprawiam Passata”, str. 319), są na niej cyferki, jak na schemacie. I te cyferki pasują! Z obu zakończonych wtyczek łączymy przewody 1 – 1, 2 – 2 ... 5 – 5. Masę podpinamy do przewodu [4], a +12-14V mamy na [5]. Lutujemy to wszystko razem i izolujemy. Można dużo skrócić przewody, bo właściwie mogłyby tylko łączyć wtyczki ze sobą. Przewód z mikro/miniUSB do zasilania kamery wyprowadzamy z przodu pod osłoną lusterka wstecznego. Trzeba uważać na zgrubienia na kablu zasilającym kamerę (np filtr antyprzepięciowy) bo nie przejdą. Osłone lusterka wstacznego zdejmuje się zależnie od tego czy jest czujnik deszczu i front assist trochę inaczej, ale generalnie i w B6 i w B7 praktycznie bez narzędzi – ściskając i delikatnie szarpiąc. Nadmiar kabli upychamy w podsufitce, lepiej z tyłu, żeby żarówki nie przepaliły niczego jak się nagrzeją. Skręcamy wszystko. Gotowe!
  6. Najważniejsze w takich sytuacjach to działać delikatnie. Kilkakrotnie przerabiałem to na grupie aut w górach i proponuję zacząć od znalezienia najmniej zamarzniętych drzwi - czasem to są te od bagażnika, zwłaszcza (niestety) w sedanach. Potem ciepłe szmaty na obwód (ale nie gorące) i delikatne odkuwanie lodu. Na wszystko zaplanuj sobie godzinę. Im szybciej chce się to zrobić, tym potem więcej czasu się traci na powikłania. Po wejściu odpalamy i grzejemy. P.S. Jeśli użyjesz soli, radzę potem spłukać auto wodą na myjni.
  7. Jakie opony kupić, patrzy się w testach ADAC. Są zimowe i lenie w popularnych rozmiarach. Co by nie mówić, szansa na to, że te z górnej części listy są dobre, jest o wiele większa niż szansa na to, że te testowane tu pojedynczo bez porównania z innymi, są bardziej wiarygodne. http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx
  8. Rzeczywiście, z kluczem w środku nie zamyka się. Dobrze, że o tym pomyśleli:)
  9. Wracając do kessy: kiedy kieruje strumien wody na klamki, odpowiadają zamykaniem/otwieraniem drzwi. Czyli tak, jak miało nie być.
  10. A czy nastawy mają szansę być na gwarancji? Czy samemu mam robić?
  11. Mam inny problem z DSG w B7 170KM. Ogólnie mówiąc, jest źle ustawiona. W trybie D samochód cały czas praktycznie jeździ mając niewiele ponad 1000obr./min. Przy 60km/h jest już na 6-stce. Silnik bardzo często przyspieszając wpada w drgania od zbyt niskich obrotów. W górach jest jeszcze gorzej: jazda pod górkę odbywa się praktycznie na granicy zdławienia silnika. Jedyną opcją jest przełączenie na S albo ręczne ustawianie biegów. Z kolei na S jeszcze przy 90km/h samochód jest dalej na 3. biegu, nawet kiedy spokojnie przyspieszam! To jest auto cywilne, nie wyścigowe, na co mi taki tryb jazdy? Zostaje mi przełączenie na manual, ale wtedy muszę zmieniać biegi samemu. W audi A4 miałem te tryby jakoś bliżej siebie i bardziej zgrane. Czy można zmienić te wartości obrotów przy których zmienia się bieg? Chciałbym, żeby w trybie D było co najmniej 1500 obr./min po zmianie biegu, wtedy auto nie dusiłoby się.
  12. Instrukcja obsługi B7 dopuszcza zakładanie łańcuchów tylko na 205/55R16. Próbowaliście na inne rozmiary? Na 17" np.?
  13. Bardzo dobry pomysł. Czy ktoś zaimplementował? U mnie niby działa poprawnie, ale już wyrobiłem sobie odruch wyłączania tego badziewia. A może da się wyłączyć programowo VCDSem?
  14. No dobrze, ale zasilanie które steruje przekaźnikiem jest z tego samego źródła, które zasila kamerę. Zwykle robi się tak, że sterowanie jest z jakiegoś wyłącznika, a zasilanie, które przekaźnik odcina jest np. bezpośrednio z akumulatora, gdzie napięcie jest cały czas. Tutaj przecież kamera powinna być odłączana nawet bez przekaźnika. A chodzi o pin w złączu 6-stykowym (niebieskim), ale już znalazłem. w schemacie jest 5. (+) z głównego przekaźnika a 4. masa.
  15. Próbuję zrealizować ten pomysł u siebie w B7 i jednej rzeczy nie rozumiem. Jak takie podłączenie przekaźnika, cokolwiek zmienia. Przecież przed i za przekaźnikiem jest napięcie z tego samego źródła. Czy mogę prosić o wyjaśnienie? I druga sprawa. Na którym pinie po przykręceniu, pojawia się masa? Chciałbym wszystko podpiąć wpinając przejściówkę z odgałęzieniem we wtyczkę. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności