Skocz do zawartości
Beni0

zmiana 235/35/R19 na 235/40/R19 VW CC. Da radę?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewne pytanie. Mam zamiar kupic dwie zimowki do mojego passka. Teraz mam letnie 215/55/16. Dwie zimowki chce rozmiar 205/55/16 i zalozyc je na przod. Czy nie bedzie zadnego problemu z abs i esp gdy beda rozne rozmiary. Roznica wynosi 11mm czyli na wskazaniu predkosciomierz o 1.7%. Prosze o odpowiedz i jezeli ktos tak zakladal to o opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem latem 235/45R17 i mam zawieszenie obniżone o 15mm. Ponieważ muszę zakupić nowe oponki zastanawiam się nad rozmiarem 225/50R17. Na tych poprzednich (235) trochę było za twardo. Zdaje sobie sprawę ,że będą przekłamania na liczniku (większa średnica) ale co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przyszedł dobry czas na to aby kupić opony letnie . Zimą ponoć jest trochę taniej .

Czy któryś z forumowiczów może ma jakieś doświadczenie z tanimi oponami ;

http://allegro.pl/opony-235-45-17-235-45r17-firenza-nowe-lato-poznan-i3813385643.html

http://allegro.pl/opony-205-50-17-205-50r17-nowe-letnie-ciche-poznan-i3833913413.html

http://allegro.pl/opony-225-45-17-225-45r17-poznan-infinity-05-sport-i3809758361.html

Dodam że robię samochodem około 15 000 rocznie głównie po powiatowych drogach . W ubiegłym roku dwie opony przeciąłem na dziurawej krawędzi drogi i trochę bolało .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jest taniej, ale stare przysłowie mówi, że jak masz na krowę to musisz mieć też na łańcuch...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy ta krowa na tym tańszym łańcuchu będzie chodzić podobnie . :mniam

Tak jak napisałem w ubiegłym roku dwie opony przeciąłem .

Pytam bo może ktoś ma doświadczenie z tanimi nowymi oponami i się podzieli z mniej doświadczonym .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Miałem latem 235/45R17 i mam zawieszenie obniżone o 15mm. Ponieważ muszę zakupić nowe oponki zastanawiam się nad rozmiarem 225/50R17. Na tych poprzednich (235) trochę było za twardo. Zdaje sobie sprawę ,że będą przekłamania na liczniku (większa średnica) ale co Wy na to?

 

Ogólnie spotkałem się z informacjami, ze producent uwzględnia +/- 2% swobody na "bezpieczne odstępstwa" od standardu (tu: średnicy zewnętrznej koła) - i nie powinno nic obcierać przy dociążeniu auta lub pokonywaniu dziur.

 

Jeśli przyjmiemy, że w Twoim przypadku standardem jest - 205/55R16 [średnica ok. 632mm]

To 235/45R17 [średnica ok. 643mm] = 1,8% wiecej od "standardu" (auto będzie podniesione o 5, 7 mm niż standard - czyli tyle co grubość bieżnika)

A 225/50R17 [średnica ok. 656mm] = 3,94% wiecej od "standardu" (auto będzie podniesione o 12,5 mm niz standard)

 

 

Tez mnie to nurtuje czy taka różnica jest akceptowalna?

(dlatego w wiadomości poniżej kieruje się do bardziej doświadczonych kolegów

z Twoim pytaniem w jej bardziej ogólnej postaci)

IMHO zwiększenie średnicy opony (zwiększenie/pogłębienie

negatywnego stering offset'u ?) zwiększy siły działające na układ kierowniczy,

tym samym będziesz miał wrażenie, ze układ kierowniczy jest ciut bardziej czuły

:-o (a on sam będzie podlegał ciut większym siłom)

 

PS.

Być może wybrałem błędnie 205/55R16 jako Twój standard

i stad niekorzystnie przekroczone 2% ?

 

 

Pozdrawiam !!!

Edytowane przez tgrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni !!!

 

Ta wiadomość na początku była pytaniem - z czasem wyewoluowała w próbę wyjaśnienia problemu.

 

Pytanie:

Czym skutkuje użycie opony o za małej lub za dużej średnicy?

 

Geneza pytania:

Przy dużej różnicy w średnicy opony punkt przecięcia:

płaszczyzny koła z prostą kąta pochylenia sworznia zwrotnicy (rysunek)

znajduje się w ZUPEŁNIE innym miejscu niż pierwotnie-seryjnie.

(względem punktu styku opony z nawierzchnią)

A to wpływa na charakterystykę prowadzenia się samochodu w zakrętach i podczas hamowania.

Lenkrollradius.jpg

 

Wyjaśnienie (nie eksperckie):

Wyżej wymienione proste (niebieskie na rysunku) wyznaczają na czole opony (styku z nawierzchnią) odległość nazywaną promieniem zataczania.

Większość (cywilnych) aut posiada niewielki ujemny promień zataczania,

co ułatwia hamowanie w linii prostej, jest jednym (nie jedynym i nie kluczowym) z czynników powodujących prostowanie się kół przy wychodzeniu z zakrętu.

 

Zmiana opony na taką o średnicy za dużej lub za małej (w porównaniu do seryjnej)

może zmienić ten promień zataczania na ujemny za duży(za duża opona) lub dodatni(za mała) (rysunek powyżej).

 

Ten promień zataczania (nie ważne czy ujemny czy dodatni) reprezentuje/powoduje zwiększenie sił (momentu) działającego na drążek poprzeczny układu kierowniczego. Z tego powodu samochód

staje się bardziej wrażliwy na wszelkiego rodzaju siły zewnętrzne typu: koleiny, wiatr, uślizg jednego z kół napędzanych itp.

Niektórzy kierowcy mogą to odbierać jako precyzyjniejsze czucie nawierzchni, warunków jazdy itp.

 

Promień zataczania = 0 odpowiada minimalnej pracy układu kierowniczego - wykonuje on wówczas pracę z najmniejszym obciążeniem.

 

Wnioski:

- lepiej nie eksperymentować z za małymi średnicami opon - bo z ujemnego promienia zataczania wpadniemy w dodatni (lub zerowy)

- nie ma co przesadzać z za dużymi średnicami bo:

-- tracimy komfort jazdy (po koleinach, ruszaniu z uślizgiem 1 koła itp.)

-- układ kierowniczy będzie się intensywniej zużywał

 

ps.

zmiana ET powoduje zmianę promienia zataczania - ale o tym nie w wątku o oponach :-)

 

 

Pozdrawiam !!!

Edytowane przez tgrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W teorii można by to przeliczyć na rozmiary opon jakie dopuszcza VW w Passatach tj. od 205/55R16 na ori stalówce do 235/40R18 na alu i zawieszeniu ze Sportline (-15mm). Wtedy też możnaby eksperymentować w przedziale obu tych wartości. Podejrzewam, że zachowanie auta przy zastosowaniu wariantów z tego przedziału będzie takie samo (w sensie że różnica jest marginalna i nieodczuwalna). Oczywiście poza obiektywnymi kryteriami różnic pomiędzy oponą 205 a 235.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie czy jest sens zmieniać dotychczasowe 235/45R17 na np. 215/50R17 (różnica w średnicy +3,5mm, zawieszenie sportline -15mm)- jakie będą tego "+" a jakie "-"?

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

235/45R17 --> 215/50R17

 

Rożnica w średnicy (i wysokości auta) niezauważalna.

 

Google wynajduje B6 z takimi oponami - czyli nie jest to jakiś egzotyk.

 

Opony węższe niż Twoje dotychczas więc:

- trzeba się liczyć minimalnie dłuższą drogą hamowania

- trochę większym marginesem bezpieczeństwa w pokonywaniu szybkich zakrętów

- mniejszą ochroną boku felgi przez gumę (wysoki krawężnik, dziury)

+ minimalną oszczędnością w spalaniu

 

Opony na profilu grubsze niż Twoje dotychczas o 1,75 mm więc:

+ nie wiem czy dostrzeżesz tę subtelną różnicę w grubości gumy

 

Jeżeli głównym celem zmiany rozmiaru jest zmniejszenie twardości

to IMHO więcej minusów niż plusów dostrzegam.

 

ps.

Wcześniej wspomniane przez Ciebie 225/50R17

są używane w B7 Alltrack (podwyższony)

i gdyby nie to, ze masz zawieszenie obniżone ... dlatego mam wątpliwości :-|

(przesiadka: 235/45R17 --> 225/50R17 to o 6,75 mm gumy na profilu więcej, średnica koła 13,5 mm większa)

 

 

Pozdrawiam !

Edytowane przez tgrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli reasumując nie ma sensu zmiana z 235/45R17 -->215/50R17 bo różnica w komforcie jazdy ( a przede wszystkim o to mi chodziło) będzie prawdopodobnie nie wyczuwalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy posiadam oryginalne alu 17 .

Jak proponujecie opony do paska b6 . Dodam że pokonuje około 8 000 km rocznie . Przy tym przebiegu nie chciał bym inwestować w opony z górnej półki . Może coś polecicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość duszyk
czyli reasumując nie ma sensu zmiana z 235/45R17 -->215/50R17 bo różnica w komforcie jazdy ( a przede wszystkim o to mi chodziło) będzie prawdopodobnie nie wyczuwalna.

 

ale różnica w cenie opon jest dość spora; na dniach kupuję passata na 235/45/17 z letnim ogumieniem i muszę dokupić zimówki; za komplet NOKIAN WR A3 w rozmiarze 235/45/17 zapłacę 2460zł a za 215/50/17 1880zł (w tym samym sklepie); różnica w cenie jest zatem znacząca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie powinno byc 205/50r17?

 

Też może być ale różnica między średnicami w tym przypadku będzie -6,5mm ( przy 215... +3,5mm).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie przejrzałem temat ale nie znalazłem odpowiedz. Chodzi mi o opony do B6 kombi w rozmiarze 18, wiem ze standardowo powinno być 235/40 R18 natomiast czy ktoś miał założone może 235/45 R18 jak to wygląda na aucie i jak się na tym jeździ i jakie mogą być skutki większego profilu ? Mam okazje kupić w przyzwoitych pieniążkach 235/45 stad to pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej to dobry temat- planuję kupno zimówek- chciałbym aby passek wszedł mi na letnich 17stkach, a na zimę będę mieć gorsze felgi, bo wiadomo jak to bywa- błoto, piach i sól.

Co polecacie? Mam kilka typów:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-2-205-55-r16-91-h---mo#44696495

http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-winter-sport-4d-205-55-r16-91-h-mo#39252869

http://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-kristall-montero-3-205-55-r16-91-t#31775651

http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-a3-205-55-r16-91-h#36700946

http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-d3-205-55-r16-91-h#39229804

Najfajniejsze wydają się Pirelli SottoZero ze względu na indeksy, ale wiadomo- to tylko papier.

Co wy polecacie albo czego mam nie kupować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę kupić komplet opon letnich. Myślę, że teraz powinny być trochę tańsze niż w sezonie. Zastanawiam się nad dwoma modelami w rozmiarze 215/55R16 93V:

 

DUNLOP SP Sport BluResponse

 

CONTINENTAL ContiPremiumContact 5

 

Czy ktoś może się podzielić jakimiś doświadczeniami lub wskazówkami, które mogą ułatwić mi wybór?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dunlopy są super do 30 000 przebiegu. Potem 5 000 - 8 000 lekkiego horroru zwłaszcza na mokrym i wymiana na nowe. Ale do 30kkm dawały naprawdę dużo frajdy, po tym przebiegu degradacja następowała niestety bardzo szybko. Przy fabrycznych ciśnieniach na tylnej osi opony dosyć mocno się zeschodkowały (kombi) więc hałas był spory. W sumie niecałe dwa sezony i poszły do piachu. Zmieniłem na opitigripy, ale nie jestem zadowolony - głośne jak 100 nieszczęść. Z continentalami nie mam doświadczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dunlopy są super do 30 000 przebiegu. Potem 5 000 - 8 000 lekkiego horroru zwłaszcza na mokrym i wymiana na nowe. Ale do 30kkm dawały naprawdę dużo frajdy, po tym przebiegu degradacja następowała niestety bardzo szybko. Przy fabrycznych ciśnieniach na tylnej osi opony dosyć mocno się zeschodkowały (kombi) więc hałas był spory. W sumie niecałe dwa sezony i poszły do piachu. Zmieniłem na opitigripy, ale nie jestem zadowolony - głośne jak 100 nieszczęść. Z continentalami nie mam doświadczeń.

 

Ja też miałem optigripy, masakrycznie wyją. Contisportcontact3 rewelacyjna gumka ale cena nie porównywalna. Opony do b6 muszą być xl.

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności