Skocz do zawartości
spyty

Migajaca czerwona kontrolka oleju

Rekomendowane odpowiedzi

To przy jakich przebiegach padają te napędy pompy?bo w moim przypadku to on pad trochę za szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadek gdzie moduł padł przy przebiegu ok 84 tyś km.Auto od samego początku jeździło po naszych drogach(Kraków).

Wiadomo jak jeździmy-odpalamy rano auto,jedziemy ok 10 km,gasimy,za chwilę znowu odpalamy i ruszamy i tak ok 10 razy dziennie

Niemiec jeździ inaczej robi dziennie od 150 do 400(stąd te przebiegi w autach sprowadzonych z zachodniej granicy)

Takie awarie najczęściej występują w granicach 120-240 tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

załapałem się w zagrożony przedział:zeco istnieje możliwość wcześniejszego wykrycia awarii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
załapałem się w zagrożony przedział:zeco istnieje możliwość wcześniejszego wykrycia awarii?

 

Jedynie zdjac miske i obejrzec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te dwa niżej wklejone posty napisałem w innym dziale, który również dotyczył "magicznej" czerwonej konewki. Może moja historia z pompą pomoże komuś w walce z pompą. Pozdrawiam !!!

 

13-07-11, 22:26

Cytat: Napisał Halfik

No i dopadło również mnie !!!.Jadąc do pracy, po przejechaniu ok. 10 km w aucie panika. Trzy razy śmiercionośny i okrutny gong dobiegł mych uszu, a oczom ujawniła się świecąca na czerwono konewka. Zatrzymałem paszczaka, a mój krótki oddech wywołany strachem nie pozwalał egzystować. Oszczędzę Wam opisu moich dalszych reakcji, ale z chwilą kiedy umysł zaczął w miarę funkcjonować wykonałem szybki telefon po lawetę, która za "symboliczną" opłatą przewiozła mojego pieszczocha do mechanika. Po wstępnej diagnozie (m.in. sprawdzenie ciśnienia oleju) padło na pompę. Jutro będzie zdjęta miska, a więc i przyczyna stanie się jasna. Czytając posty związane z pompą czuję jak siwieję, a małżonka w tym czasie już szuka banku z dogodnym systemem ratalnym. I pomyśleć, że od soboty miałem w ramach zasłużonego urlopu wypoczywać ...

 

Cześć Forumowicze !!!

 

Dzisiaj odebrałem swoje jeździdło od mechanika i wreszcie mogę rozpocząć upragniony urlop. Do mojego szczęścia i radości przyczynił się kolega tomek 50917414 , który w sposób profesjonalny, a przede wszystkim bardzo życzliwy i koleżeński podszedł do mojego problemu, ale zacznę od początku.

Po dostarczeniu paszczaka do mechanika diagnoza była jedna : padnięta pompa oleju, a konkretnie wałek + imbus. Znając cenę obowiązującą w ASO, gdzie w grę wchodził jedynie zakup całej pompy rozpocząłem dramatyczną gonitwę za częściami. Nie wiem, może niewłaściwie szukałem, ale w Łodzi nikt nie był mi w stanie pomóc. W tej całej beznadziei zacząłem już kombinować skąd wziąć kasę na nową pompę i ... EUREKA !!!! Przypomniałem sobie o naszym koledze Tomku, który dość często zabiera na naszym forum głos w sprawach związanych m.in. z niedomaganiami przedmiotowych pomp. Ponieważ była to niedziela, nie chcąc nękać kolegi telefonami napisałem na pw. Reakcja ze strony Tomka była błyskawiczna. Po chwili była juz rzeczowa rozmowa telefoniczna po której w dniu następnym o godzinie 9.00 kurier dostarczył mi paczkę, a w niej upragniony wałek wraz z imbusem. Z całym majdanem popędziłem do mechanika, który był pod wrażeniem wykonania regeneracji wałka. Złożył wszystko w jedna całość, wymienił olej, filtry i czujnik ciśnienia oleju. Mój Paszczak ŻYJE !!!!!!.

 

Koledzy - przegladając forum parokrotnie spotkałem się z nieprzychylnymi opiniami dotyczącymi Kolegi Tomka. Oczywiście, każdy z Nas ma prawo do swojej opinii. Jeśli chodzi o mnie to uważam, że jest to Gość przez duże "G". Powołując się na forum potraktował mnie jak dobrego znajomego. Wykazał ogrom zaufania przesyłając błyskawicznie nowy wałek bez czekania aż prześlę mu swój rozwalony. Dzięki Niemu mogę wreszcie cieszyć się urlopem, a nie martwić się o auto, a wszystkim innym Kolegom, których dopadnie "syndrom" pompy polecam usługi Tomka !.

 

Tomek - jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI !!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego to ile cię wyniosla ta naprawa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego to ile cię wyniosla ta naprawa?

 

Wymiana wałka z imbusem, olej, filtry, czujnik ciśnienia oleju oraz robocizna = 1400 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymiana wałka z imbusem, olej, filtry, czujnik ciśnienia oleju oraz robocizna = 1400 zł

 

To jeszcze nie dużo wydaleś na naprawę.Pewnie gdy bym od razu zgasil silnik to też poniusl bym takie koszta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytam i analizuje to wywnioskowalem że jak bym w porę wylączyl silnik-czyli zaraz po informacji na fisie to silnik by dalej dzialal a na naprawę nie wydal bym wiecej jak 2000 tyś zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehhh... dziś otrzymałem telefon od ASO Auto-Wimar. VW odmownie potraktował ich prośbę dotyczącą partycypacji w kosztach naprawy mojego auta. Przygotowany kosztorys opiewa na sumę 38 tyś zł.

Jestem w trakcie redagowania jeszcze jednego pisma, tym razem w swoim imieniu, ale robię to bardziej z zasady niż z wiary w to, że uda mi się namówić ich do pokrycia części kosztów.

Nie jest dobrze, bo ponoszenie takich kosztów nie jest dla mnie ekonomicznie uzasadnione. Używanych silników też wolałbym uniknąć.

Dam znać jaka będzie odpowiedź na pismo przygotowane przeze mnie i jakie podejmę dalsze kroki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze współczuję ale niestety prawda jest taka że B6 2.0tdi prędzej czy później okazuje się skarbonką bez dna. Nie potrafię zrozumieć jak VW mógł sobie pozwolić na wypuszczenie na rynek tak niedopracowanego silnika. Chyba że konstruktorzy z góry zakładali że po 200tkm należy wymieniać silnik na nowy. Moim zdaniem najrozsądniej będzie jak poszukasz używanego silnika. VW przyznał się do pękających głowic w silnikach 2.0tdi z pierwszych lat produkcji. Ostatnio mamy akcję wymiany pompowtrysków. Została jeszcze pompa oleju i długa lista następnych usterek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczerze współczuję ale niestety prawda jest taka że B6 2.0tdi prędzej czy później okazuje się skarbonką bez dna

 

Jak dotąd nic się nie dzieje( oprócz wspaniałej pompy oleju którą mnie dopadła) ciekawe co jeszcze się wydarzy.Zastanawiałem się nad zmianą auta-za swojego dostane grosze-ceny ich spadły okrutnie a dokładając do podobnego modelu to sie chyba nie kalkuluje-zobaczymy ile wytrzyma ten passek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomku pytanie masz już opinie o nowych zabierakach, chodzi mi o ostatnie dostępne przed zmianą rozmiaru oraz obecne ? Na podstawie przeprowadzonych regeneracji i zadowolenia Klientów możesz ocenić czy VW / VAG poprawił ich twardzość ? Ciekawy jestem przy zregenerowanym gnieździe wałka balancera i zabieraku jaka będzie żywotność takiego rozwiązania. Kiedyś chyba pisałeś, jeśli dobrze pamiętam, że ktoś od Ciebie zrobił ponad 100tys km i jeszcze było ok - może masz jakieś nowe info,

Dodatkowo poprawcie mnie jeśli się mylę - na awarie pompowtrysków narażone są wtryski Simens, z tego co wiem z tradycyjnym BOSCHEM nic się nie dzieje,

Warto moim zdaniem być precyzyjnym bowiem o tym modelu krąży już wiele legend,

pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodatkowo poprawcie mnie jeśli się mylę - na awarie pompowtrysków narażone są wtryski Simens, z tego co wiem z tradycyjnym BOSCHEM nic się nie dzieje,

Dokładnie ;) co do wtrysku PD problem występuje z Siemensem, ale z drugiej strony nikt Ci nie powie, że z boschem problemów nie będzie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie ;) co do wtrysku PD problem występuje z Siemensem, ale z drugiej strony nikt Ci nie powie, że z boschem problemów nie będzie…

 

Dokładnie, tylko że z Siemensami występują częściej awarie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś chyba pisałeś, jeśli dobrze pamiętam, że ktoś od Ciebie zrobił ponad 100tys km i jeszcze było ok - może masz jakieś nowe info,

 

najlepiej jak wypowiedzą się koledzy z forum passata-(którzy zregenerowali gniazdo-a było już ich kilkunastu)

odnośnie zabieraka-twardość jest ta sama-tylko długość się zmieniła czyli "imbus" pracuję większą powierzchnią w gnieździe(nasza regeneracja)

 

Ciekawostka

rozbierając nowy moduł z 2011r wyciągnąłem wałek wyrównoważający.okazało się że w gnieździe wałka jest faza ok 2 cm-czyli znowu materiał zabieraka nie trzyma się dobrze gniazda...

 

mała poprawka-faza do gniazda trzymającego zabierak to dł. 15,4mm (pomiary elektroniczne)

 

poczekajmy jak za chwil kilka nowe paski będą siadać...

nowy wa?ek.JPG

walek4.jpg

Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie co do wtrysku PD problem występuje z Siemensem, ale z drugiej strony nikt Ci nie powie, że z boschem problemów nie będzie…

 

Bosch a siemens?? W jednym jak i w drugim występują awarie-tylko, że przy boschu jak nawali to możemy kontynuować jazdę a w siemensie auto staje i nie można go odpalić. Przy walniętym wtrysku boscha najczęstszym objawem jest nierówna praca silnika(telepanie budą) oraz przybywanie oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bosch a siemens??

 

określisz po nr pompowtryskiwacza jakiego producenta jest, np.

 

038 130 073 BQ

03G 130 073 S

03G 130 073 T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
038 130 073 BQ

03G 130 073 S

03G 130 073 T

 

1-Bosch

2,3-Siemens zamienne do końcówki z D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności