Jump to content
paolokos

zawieszenie B8 naprawa ( poprawa ) DCC

Recommended Posts

@gromchester niby tak... Niby Dotyczy ale nie dotyczy.

 

Ktoś coś powiedział ale serwisy nic nie wiedzą. Pytałem dwukrotnie w serwisach w Warszawie (w poprzednim tygodniu).

Nikt nic nie wie!!!! Ma żadnej akcji ani informacji!!!!

Chciałbym spytać tych co mają wymienione te części jaki był zakres tych napraw, co wymieniali i na co, w których dokładnie serwisach, numery, kontakty wszystko ;-) Jak wy nie wiecie to ja chciałbym zadzwonić do tych serwisów.

 

Potrzebuję tych informacji na przyszły tydzien. Wydrukowałem kilkadziesiąt stron wątków opisujących problemy takie jak w moim egzemplarzu (zawieszenie, skrzypienie, huczenie, utleniające sie listwy chromowane). Niestety wszystko jest opisane ogólnikowo. Chce przekazać to serwisowi aby im pomóc.

Potrzebuję od Was konketów (mam na mysli tu osoby, którym serwisy pomogły). To chyba nie jest takie trudne.

 

Pozdrawiam.

 

Na dzwiek "mam tu info z forum" doradcy dostaja furii a mechanicy cie znienawidza. I nie dziw sie im ludzie przychodza z masą niesprawdzonych info, plotek, i wierzą mocniej internetowi niz procedurom producenta. Wiec ostrożnie z tym.pokazywaniem wydruków z forum :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie; czy ktoś ma problemy z zawieszeniem w kombi? Albo jestem głuchy (może już tak być) albo tez problem dotyczy tylko sedan-ów?

Mam kombi i ja nie słyszę żadnych metalicznych czy tym podobnych stuków od elementów zawieszenie. Owszem, są przenoszone dźwięki i inne głuche puknięcia po przejechaniu jakiejś zapadniętej studzienki, czy wystającej łaty nadlanej na asfalcie, ale te hałasy pochodzą ewidentnie od uderzenia opon w taką nierówność i dotyczą zarówno przednich jak i tylnych kół. Podobnie z odczuwalnym przenoszeniem na budę drgań po przejechaniu przez wspomniane nierówności. Ich amortyzacja też w jakimś stopniu zależy od wielkości balona opony. Mam dostęp do Paska kombi z felgami 17" i kiedyś robiłem nawet takie porównanie - oba w trybie Normal i potem Comfort. Te same nierówności, na tej samej drodze, przy podobnej prędkości były w nim wyraźnie mniej odczuwalne (lepiej amortyzowane) niż w moim z kołami 18" napompowanymi wówczas do ok. 2,9. Po obniżeniu ciśnienia do 2,7 poprawiła się trochę amortyzacja drobnych nierówności. Na Sport za bardzo nie czuję różnicy, bo w obu tłucze na maxa, ale oprócz opon, na razie nic nie stuka z zawiechy.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Na dzwiek "mam tu info z forum" doradcy dostaja furii a mechanicy cie znienawidza. I nie dziw sie im ludzie przychodza z masą niesprawdzonych info, plotek, i wierzą mocniej internetowi niz procedurom producenta. Wiec ostrożnie z tym.pokazywaniem wydruków z forum :-)

 

Zgadza się. Jeżeli chcecie faktycznie rozwiązać jakiś problem, to w ASO nie powoływać się na żadne forum i tym podobne internetowe opinie i porady, tylko dokładnie przedstawcie serwisowi wadę + ewentualnie prezentacja podczas jazdy (o ile jeszcze jedzie ;) ).

Edited by jot

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim świecie czarne to czarne a białe to białe.

Jeżeli prawdą jest że są serwisy które wymieniają tuleje i amartyzatpry w określonych seriach Passatów B8 produkowanych w Emden to dlaczego inne autoryzowane serwisy też marki Volkswagen o tym kompletnie nic nie wiedza?!?!?

Przepraszam ale nie ogarniam tego! Może w tych drugich serwisach serwis personel nie umie odczytać informacji przesyłanych z centrali typu "W określonych seriach od xxxxxxx do yyyyyyy Passatów B8 wyprodukowanych w Emden może dojść do uszkodzenia..... zalecamy wymiane częsci nr xxxx, yyyy, zzzz na .....

...A może to te pierwsze serwisy wymieniają co popadnia aby nabijac centralę w butelke.

Nie wiem tego...

Wiem natomiast że Passat którego jestem użytkownikiem ma kłopot z zawieszeniem.

Jedyne co chcę wiedzieć to aby osoby z tego forum przekazały mi informacje co było dokładnie wymieniane i w jakich serwisach.

Za co z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak bylem w Polsce, pytalem o ta kwestie w VW w Sosnowcu, nic nie wiedza o takowej akcji:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak bylem w Polsce, pytalem o ta kwestie w VW w Sosnowcu, nic nie wiedza o takowej akcji:(

 

No właśnie...a są tacy ktorym naprawili i tuleje i amortyzatory... ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przyszłym tygodniu sprobuje zadzwonić do serwisu i wypytać o kody części.

Ja nie wiem czy jest akcja serwisowa, ale wiem napewno, ze nie bylem pierwszym przypadkiem, któremu wymieniali tuleje i amortyzatory.

 

Jak pisałem, to kilkakrotnie byłem w serwisie "Centrum Poznan na głogowskiej" gdzie nie potrafili mi pomoc i odbijali temat jak piłeczkę. W końcu pojechałem do Krotoski-Cichy Przeźmierowo gdzie rozwiązano mój problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W przyszłym tygodniu sprobuje zadzwonić do serwisu i wypytać o kody części.

Ja nie wiem czy jest akcja serwisowa, ale wiem napewno, ze nie bylem pierwszym przypadkiem, któremu wymieniali tuleje i amortyzatory.

 

Jak pisałem, to kilkakrotnie byłem w serwisie "Centrum Poznan na głogowskiej" gdzie nie potrafili mi pomoc i odbijali temat jak piłeczkę. W końcu pojechałem do Krotoski-Cichy Przeźmierowo gdzie rozwiązano mój problem.

 

Dzięki,

Będę akurat w serwisie Krotoski-Cichy na radzymińskiej w W-wie. Będę wdzięczny za pomoc - jakby się udało zdobyć jakiekolwiek info nt. Tych napraw.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie, czytam teraz angielskojęzyczne forum. Potwierdza się że to może być probem Passatów wyprodukowanych w Emden.

A nie jest tak, że wszystkie B8 produkowane są w Emden? Wg mojej wiedzy tak było, chyba, że coś się zmieniło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A nie jest tak, że wszystkie B8 produkowane są w Emden? Wg mojej wiedzy tak było, chyba, że coś się zmieniło.

 

Nie mam takiej wiedzy. Całkiem możliwe.

 

Wikipedia podaje że B8 produkowany jest w dwóch miejscach:

 

Assembly:

 

 

Edited by rdob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głównie jest produkowany w Emden ale cześć Variantów również w Zwickau (Mosel,VIN "P") Dotychczas nikt się nie pochwalił, że ma Passata z Mosel, można by stwierdzić więc, że chyba wszystkie w Polsce są z Emden.

Problemy z głośnym zawieszeniem warto zacząć rozwiązywać od sprawdzenia ciśnienienia w oponach, spotkałem niedawno kolegę co właśnie narzekał na słaby komfort, zmierzyliśmy porządnym cisnieniomierzem i okazało się że miał ponad 3,4! A jeździ przeważnie sam więc przy takim ciśnienieniu trudno o kulturalną pracę zawieszenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy pierwszej wizycie sprawdzono u mnie ciśnienie, bagażnik, mocowanie koła itp., luzy, ścieżka.... Wszystko w porządku...

...jak stukało tak stuka i pewnie znając życie będzie stukać... ;-(

 

Jeszcze raz zaznaczę że ze stukaniem bym jakoś żył (głosniej muza ;-) ) problemem większym jest nadwrażliwosć tego zawieszenia. Reaguje na nawet równej drodze. Caly czas czuję jego pracę. W b7 był spokój. Zawieszenie jest bardzo ale to bardzo sensytywne.

Przy dłuższej drodze męczy mnie to strasznie.... tym bardziej że cały czas o tym myślę.... I chętnie bym zapomniał ale nie mam jak ;-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzy razy jechałem Passatem.Po pierwszym razie stwierdziłem,że może ze mną coś nie tak było i pojechałem na drugą jazdę innym autem.Tłukło jak wściekłe.Jak napisałem tutaj co myślę,to mnie wywaliliście z forum na 2 tyg.Pojechałem po raz trzeci,bo pomyślałem,że może miałem pecha i trafiłem na dwa zepsute auta.Po raz trzeci było to samo.Dla mnie to auto nie nadaje się do jazdy.Podobnie ma zresztą Tiguan.Tylko dziwię się,że nie słyszeliście tego na jazdach próbnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Głównie jest produkowany w Emden ale cześć Variantów również w Zwickau (Mosel,VIN "P") Dotychczas nikt się nie pochwalił, że ma Passata z Mosel, można by stwierdzić więc, że chyba wszystkie w Polsce są z Emden.

Problemy z głośnym zawieszeniem warto zacząć rozwiązywać od sprawdzenia ciśnienienia w oponach, spotkałem niedawno kolegę co właśnie narzekał na słaby komfort, zmierzyliśmy porządnym cisnieniomierzem i okazało się że miał ponad 3,4! A jeździ przeważnie sam więc przy takim ciśnienieniu trudno o kulturalną pracę zawieszenia

 

Info potwierdzone - znajomy ma Passata Varianta z Mosel. Samochod kupiony w Polsce.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Trzy razy jechałem Passatem.Po pierwszym razie stwierdziłem,że może ze mną coś nie tak było i pojechałem na drugą jazdę innym autem.Tłukło jak wściekłe.Jak napisałem tutaj co myślę,to mnie wywaliliście z forum na 2 tyg.Pojechałem po raz trzeci,bo pomyślałem,że może miałem pecha i trafiłem na dwa zepsute auta.Po raz trzeci było to samo.Dla mnie to auto nie nadaje się do jazdy.Podobnie ma zresztą Tiguan.Tylko dziwię się,że nie słyszeliście tego na jazdach próbnych.

 

Tomaszu, jeździłem trzema różnymi Passatami B8 i tylko mój ma ten problem.

Jeździłem przed jak i po tym jak otrzymałem swój. W innych cisza - jestem tego w 100% pewien.

Edited by rdob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja byłem w Koszalinie Krotoski-Cichy. Posprawdzali, ale nic nie wymienili. Wali jak waliło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Głównie jest produkowany w Emden ale cześć Variantów również w Zwickau (Mosel,VIN "P") Dotychczas nikt się nie pochwalił, że ma Passata z Mosel, można by stwierdzić więc, że chyba wszystkie w Polsce są z Emden.

 

Ja mam Varianta MY2016 z Mosel-Zwickau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, niestety u mnie to samo z zawieszeniem. B8 mam od roku, z reklamacją pojechałem od razu po zakupie. W ASo wymienili z łaska amorki ale jak waliło tak wali. Teraz mam przejechane 35000km i cały czas tak samo. Oczywiście ASO twierdzi że jest ok. Wybieram się ponownie w przyszłym tygodniu z reklamacją dam znać czy wymienia tuleje wahaczy.

 

B8 190kM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś jakieś nowe info w tej sprawie, albo pojawił się jakiś nowy user, któremu STUKA z przodu zawieszenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo. Stuki metaliczne z lewej strony od góry, ale tylko na krótkich progach (płyty betonowe itp.) DCC jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba niestety trzeba mniej pompować opony. W swoim B6 mam założone 97Y i pompuję 2.35=2.4 zamiast książkowego 2.6 Bara. Inaczej wszystko wali. Negatywnego wpływu na bezpieczeństwo nie zauważyłem, przynajmniej w tych niebezpiecznych momentach jakie miałem. Zmniejszenie ciśnienia ma natomiast znaczący wpływ na poprawę komfortu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno cisnienie ma duze znaczenie, przed dluzsza droga ostatio podnioslem do 2,8 bo samochod obciazony i tyl zdecydowanie glosniejszy sie zrobil niz na 2,6, na 2,6 naprawde przyzwoicie, mysle ze srednia z segmentu , na 2,8 zdecydowanie za glosno szczegolnie po zmiejszeniunu obciazenia samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy