Jump to content
paolokos

zawieszenie B8 naprawa ( poprawa ) DCC

Recommended Posts

Nie wiem ile tulei wymienili, chyba wszystkie, powiedzialem ze wiem ze jest akcja ze jezleli klient zglasza stuki z tylu zawieszenia to maja wymienic tuleje wahaczy tylnych. Powiedzieli tylko ze sprawdza czy dotyczy to mojego samochodu bo maja jakas wytyczne m. in miejsce produkcji Emden. Zadzwonili za godzine ze tuleje zamowione i zeby przyjechac na wymiane. Postukiwania na pofaldowaniach praktycznie ustaly.

Natomiast uwaga do kolegow ktorzy mowili ze w golfie VIi zawieszenie pracuje cichutko, owszem ale do wersji 125km bo tam jest belka skretna, mocniejsze maja wielowachacz i postukiwania sa ja w passacie, moze troche mniejsze. Mialem okazje pojezdzic trzy dni 150km benzyna i nie jest tak cicho jak w 125km

 

Zauważyłeś różnicę w pracy zawieszenia? U mnie oprócz stuków mam wrażenie że samochód lekko pływa np. na nierównościach na łukach.

Generalnie jestem strasznie zawiedziony zawieszeniem vs B7 ;-(

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawieszenie pracuje tak samo, ale jest duzo cichsze na krotnich pofaldowaniach, mysle ze teraz jest ciszej niz w moim b7 tez z dcc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zawieszenie pracuje tak samo, ale jest duzo cichsze na krotnich pofaldowaniach, mysle ze teraz jest ciszej niz w moim b7 tez z dcc

 

Dzięki za info.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś z Was słyszy stuki z przedniego zawieszenia? Po wymianie tulei z tyłu słychać przód. Może to być coś z końcówkami drążków bo stuki czuć od czasu do czasu na kole kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na kierownicy nic nie czuje, ale po wymianie tulei z tylu teraz slychac troche przod chociaz to juz troche czepianie sie. Tyl w kazdym badz razie ucichl zupelnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt mozna zaobserwowac jak najezdzamy na kilka nierówności, które występują po sobie. Wpada coś wtedy w rezonans i słychać stuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Efekt mozna zaobserwowac jak najezdzamy na kilka nierówności, które występują po sobie. Wpada coś wtedy w rezonans i słychać stuki.

 

Nadal nie wiadomo co z tym zawieszeniem w B8?

Jeżdziłem dzisiaj 5-letnim Yarisem żony. Może baardziej skacze, może mniej komfortowo ale nic nie stuka, nic nie stuka. Ładnie wybiera nierównosci, wielu nawet nie wyczuwam, że śpsą. Tymczasawm nowym Passatem mam wrażenie że jak najezdzam na cień drzewa, lampy to samochód reaguje. Nie wiedzialem że wokół mnie jest tyle nierównych dróg (mowa tu o dobrze położonych)

Samochod poraz drugi znajdzie się w serwisie dopiero za tydzień.

Nie same stuki już mnie irytują, przeżyłbym. Najgorsze jest to że jest to kompletnie skopana konstrukacja.

Nie chce mi się wierzyć że ten typ tak ma, nie chce mi się wierzyc że tak funkcjonują pojedyńcze egzemplarze.

Przewiozłem ostatnio mechanika z VW. Powiedział, ze jak ktoś się przesiada z B6 lub B7 to będzie narzekał!!!!

 

Daramat...

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Nie mam co prawda DCC, ale miałem idealnie taki sam problem jak opisują koledzy wyżej. Metaliczne, irytujące stuki w tylnym zawieszeniu. Jak jechałem przez większe dziury oraz wyboje, to było cicho, bo zawieszenie pracowało wiekszym zakresem, ale wystarczyło tylko wiechać/zjechać z małego krawęznika albo wpaść w malutką dziurke, to odgłosy były dziwne. Pojechałem do serwisu z 2/3 razy i próbowali mi wmówić, ze wszystko jest ok, a to są moje urojenia. Miałem dosyć juz sprzeczania i przepychania się, wiec udałem sie do innego serwisu (co najśmieszniejsze jest, drugi serwis nalezy do tej samej grupy), w którym bez zbednych szczegółów wiedzieli o co chodzi. Po 3/4 godzinach zadzwonili, ze samochod jest ok i można odebrać, a wymienili amortyzatory i tuleje. W koncu mam cisze taka jaką miałem na samym poczatku, a auto przejechane 40kkm

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info,

Jednak nadzieja jakaś jest. Jestem przekonany że tuleje to nie jedyny problem. Czuję że też amortyzatory. Nie możliwe żeby 5 letni Yaris lepiej w niektórych warunkach zachowywal się niż nowy Passat z przebiegiem 8000 km??!?!

 

W pierwszysm tygodniu użytkowania odesłałem go do serwisu. Oddali po sprawdzeniu i oczywiście urojenia, nie ma luzów, ścieżka (Passat 500 km przebiegu a sprawność amortyzatorów 50% -norma jest od 49 do 100 - więc według nich ok!!!!!!!!!!)

Teraz woziłem mechanika no i przyznał że słyszy stuki.

Mam jeszcze problem huczenia od prędkości około 140 km/h. Podobno może być to jakaś guma na obudowie chłodnicy...

Zobaczę czy to zrobię.

Aaaa... I jeszcze rezonujące głosniki a raczej obudowy w drzwiach...

Jestem przekonany że nie zrobią wszystkiego...

 

No cóż... oby większych problemów w życiu nie mieć ;-(

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj na ścieżce nie wykazywał żadnych problemów, ale podobno nie bylem pierwszym przypadkiem dlatego wymienili od razu te dwie rzeczy.

 

Ja zadnego huczenia nie slysze przy predkosciach >140.

 

Co do samego zawieszenia, to nie jest ono najgorsze, porównując go do żony GLK lub Octavii III, to jest w passacie zdecydowanie lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może po wymianie masz lepiej.

U mnie jest słabo. Wczesniej miałem 3 rożne Passaty B7 (dłużej, ktrócej - różnie)

B8 vs B7 w kwestii zawieszenia to przepaść. Może po wymianie zmienię zdanie. Na dzień dzisiejszy to katastrofa.

Na szczęście w kwestii skrzypiącego wnętrza jest znacząca poprawa ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy ktoś z Was słyszy stuki z przedniego zawieszenia? Po wymianie tulei z tyłu słychać przód. Może to być coś z końcówkami drążków bo stuki czuć od czasu do czasu na kole kierownicy.

Mam to samo czuję drgania na kierownicy plus metaliczne dźwięki. Jestem ciekaw co powie ASO. Tyłu nie słyszę na razie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czy ktoś z Was słyszy stuki z przedniego zawieszenia? Po wymianie tulei z tyłu słychać przód. Może to być coś z końcówkami drążków bo stuki czuć od czasu do czasu na kole kierownicy.

 

Wydaje mi się, że przód trochę też słyszę ale duuuużo mniej niż tył.

Większym problelem jest to, że na szybszych łukach jak jest jakieś łączenie asfaltu to mam wrażenie że omawiany przód też w pewnym sensie "zyje". Ciężko mi jest to opisać ale czuję jakby tam był luz. Czuję to np. na ekspresówce w drodze Warszawa -> Ostrów. Dokładnie przenosi się to na kierownicę.

Edited by rainman777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urlop mam :) , ale przymierzam się do zmiany auta i dlatego uważnie czytam , szczególnie o B8. W zeszły weekend byłem na jeździe i szczerze powiem, że zawieszenia tylnego nie słyszałem. Starałem się przejechać kilka progów, jeździć po kostce brukowej jak i wzdłużnych nierównościach. Na pytanie o problem z zawiasem usłyszałem zdawkowe nic na ten temat nie wiem :)

 

Wydaje mi się, że przód trochę też słyszę ale duuuużo mniej niż tył.

Większym problelem jest to, że na szybszych łukach jak jest jakieś łączenie asfaltu to mam wrażenie że omawiany przód też w pewnym sensie "zyje". Ciężko mi jest to opisać ale czuję jakby tam był luz. Czuję to np. na ekspresówce w drodze Warszawa -> Ostrów. Dokładnie przenosi się to na kierownicę.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Proponuję urlop (od forum też) ;-)

 

Bardziej niż ten gość martwi mnie zawieszenie w B8. Na prawdę, B8 to świetny samochód ale te kilka rys.... ;-(

Liczę że wyeliminują i będę się cieszył jazda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie; czy ktoś ma problemy z zawieszeniem w kombi? Albo jestem głuchy (może już tak być) albo tez problem dotyczy tylko sedan-ów?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Urlop mam :) , ale przymierzam się do zmiany auta i dlatego uważnie czytam , szczególnie o B8. W zeszły weekend byłem na jeździe i szczerze powiem, że zawieszenia tylnego nie słyszałem. Starałem się przejechać kilka progów, jeździć po kostce brukowej jak i wzdłużnych nierównościach. Na pytanie o problem z zawiasem usłyszałem zdawkowe nic na ten temat nie wiem :)

 

W przypadku mojego Passata na 100% jest coś nie halo z zawieszeniem. Jak pisałem wcześniej tłuczenie jakoś bym zniósł.

Najbardziej mi przeszkadza fakt, że B7 po prostu płynął przez nierówności a w B8 zastanawiam się skąd nagle powstało tak wiele słabych dróg. Za każdym razem jak jadę nie mogę tego zrozumieć!!!!!!

Jak przesiadłem się z Avensisa to byłem zachwycony komfortem zawieszeniem Passata B7. Teraz w B8 marzę już nawet o Avensisie o B7 nie wspomnę ;-(

 

Pytania są dwa?

1 Jest to losowa sprawa i tylko wybrane Passaty są dotknięte tą usterką.

2 Każdy Passat B8 jest pod tym kątem słaby a wielu usytkowników jest nieświadomych.

 

Sądzę że jednak to pierwsze.

 

Pozdrawiam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

moj na ścieżce nie wykazywał żadnych problemów, ale podobno nie bylem pierwszym przypadkiem dlatego wymienili od razu te dwie rzeczy.

 

Ja zadnego huczenia nie slysze przy predkosciach >140.

 

Co do samego zawieszenia, to nie jest ono najgorsze, porównując go do żony GLK lub Octavii III, to jest w passacie zdecydowanie lepiej.

 

Krzysztof, wielka prośba do Ciebie. Dowiedz się proszę co wymienieli dokładnie. Chodzi mi że na pewno te trefne elementy miały jakieś kody, oznaczenia lub były montowane w określonych seriach lub miejscach produkcji Passatów.

Jakbym wiedzial co wymienili i na co przekazałbym, taką informację w serwisie.

 

Jestes kluczem do rozwiązania mojej zagadki. Ewentualnie wyślij mi adres tego serwisu. Zadzwonię do nich.

 

Dzięki z góry za pomoc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w MY2017 z minimalnym przebiegiem w trybie Comfort zawieszenie jest ok. Jednak im bardziej utwardzę zawieszenie tym gorzej i głośniej. Jasne, rozumiem że w sport bardziej czuć nierówności ale czemu to zawieszenie musi być takie głośne? Słychać głównie tył. Nie wiem czy to kwestia tego, że w aucie nie słychać szumów opon, powietrza ani silnika ale odgłosy z zawieszenia trochę dokuczają ale nie nazwałbym tego metalicznymi dźwiękami. Z drugiej strony jak się do tego trochę zdystansuję to zauważam, że staram się doprowadzić do tego by auto było doskonałe, a może ono faktycznie ma pewne wady i jedną z nich jest głośne zawieszenie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też nie jest to metaliczny dzwięk. To raczej taki tępy dzwięk który można często usłyszeć w rozklekotanych taxi ;-(

Jednak to nie jest to takim problemem jak jakość samego tłumienia. Samochód jest nadwrażliwy, przenosi wszystko, dużo więcej niż jakikolwiek samochód jakim jeździłem.

Liczę że mody coś podpowie... ;-)

 

Miłego weekendu dla wszystkich....

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Panowie, czytam teraz angielskojęzyczne forum. Potwierdza się że to może być probem Passatów wyprodukowanych w Emden.

Jak piszą 11 cyfra kodu VIN oznacza miejsce złożenia samochodu. W tym przypadku powinno to być "E".

U mnie się to zgadza - mam "E" ;-(

Nie wiem czy to prawda... Jeśli nie to sorry za zamieszania.

Sprawdzcie proszę czy Ci coś słyszą mają tam "E"

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie też nie jest to metaliczny dzwięk. To raczej taki tępy dzwięk który można często usłyszeć w rozklekotanych taxi ;-(

Jednak to nie jest to takim problemem jak jakość samego tłumienia. Samochód jest nadwrażliwy, przenosi wszystko, dużo więcej niż jakikolwiek samochód jakim jeździłem.

Liczę że mody coś podpowie... ;-)

 

Miłego weekendu dla wszystkich....

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Panowie, czytam teraz angielskojęzyczne forum. Potwierdza się że to może być probem Passatów wyprodukowanych w Emden.

Jak piszą 11 cyfra kodu VIN oznacza miejsce złożenia samochodu. W tym przypadku powinno to być "E".

U mnie się to zgadza - mam "E" ;-(

Nie wiem czy to prawda... Jeśli nie to sorry za zamieszania.

Sprawdzcie proszę czy Ci coś słyszą mają tam "E"

 

Już tu kolega jeden pisał, że sprawa dotyczy właśnie samochodów wyprodukowanych w Emden jest to potwierdzone przez serwis ale nie znamy szczegółów jaki zakres nr VIN to dotyczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gromchester niby tak... Niby Dotyczy ale nie dotyczy.

 

Ktoś coś powiedział ale serwisy nic nie wiedzą. Pytałem dwukrotnie w serwisach w Warszawie (w poprzednim tygodniu).

Nikt nic nie wie!!!! Ma żadnej akcji ani informacji!!!!

Chciałbym spytać tych co mają wymienione te części jaki był zakres tych napraw, co wymieniali i na co, w których dokładnie serwisach, numery, kontakty wszystko ;-) Jak wy nie wiecie to ja chciałbym zadzwonić do tych serwisów.

 

Potrzebuję tych informacji na przyszły tydzien. Wydrukowałem kilkadziesiąt stron wątków opisujących problemy takie jak w moim egzemplarzu (zawieszenie, skrzypienie, huczenie, utleniające sie listwy chromowane). Niestety wszystko jest opisane ogólnikowo. Chce przekazać to serwisowi aby im pomóc.

Potrzebuję od Was konketów (mam na mysli tu osoby, którym serwisy pomogły). To chyba nie jest takie trudne.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy