Jump to content

Tobol

  • Content count

    829
  • Joined

  • Last visited

About Tobol

  • Birthday 09/13/1990

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szczecin

Samochód

  • Generacja
    -
  • Silnik
    B8 2.0 TSI 220KM DSG6
  • Rok produkcji
    2016

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dlatego zamiast dopłacać kosmiczne pieniądze warto założyć sobie np. to co wysłał kriss555. U siebie od ponad 2 lat używam dokładnie tego: https://mojaautomatyka.pl/piloty-specjalne/132-pilot-hb-sensor.html w systemie DTM. Jak widać tych standardów jest bardzo dużo i trzeba dobrać pod to co jest wbudowane w bramę. Puszka leży sobie pod fotelem kierowcy, a kabelek z sensorem jest wsadzony pod boczny plastik tunelu centralnego. Dzięki temu nie "wyślizguję" w widocznym miejscu plastików auta, otwieranie bramy jest proste (wierzchem dłoni) i mogę pilota zabrać z auta w kilka sekund aby np. przełożyć do zastępczaka.
  2. Tobol

    Chip tuning 2.0 TSI

    Czym się różnią CHHB i CXDA?
  3. Tobol

    Zapach wilgoci z nawiewów

    Serwis klimatyzacji w ASO to nie jest ozonowanie tylko konkretny serwis z aplikacją preparatu grzybobójczego bezpośrednio na chłodnicę klimy. U mnie coś takiego niestety też się zdarza. Najpierw wyczyściłem klimę samemu + kanały + filtr zgodny z oryginałem (chyba MANN ten żółty) ale nie pomogło. Byłem później na serwisie klimy w ASO gdzie sami wyczyścili oraz wywalili też do śmieci mój nowy filtr i musiałem zapłacić za kolejny bo "takie procedury albo nie będzie gwarancji na usługę" ale też nie pomogło. Co gorsza z tej "gwarancji na usługę" nie mam jak skorzystać bo zanim zdążę przyjechać do ASO to już nie śmierdzi (nawet jak będę jechał z wyłączonym nawiewem), a zostawianie auta też jest bez sensu bo raz, że trzeba by czekać na deszcz i nie zawsze się pojawia, a dwa, że znając ludzi z ASO to pewnie też by nic nie zauważyli. Oczywiście zabawy w stylu "sami zadbamy o wilgoć" żeby to zreprodukować są poza ich zasięgiem. Na tą chwilę się poddałem, nie wiem co mogę w tej sprawie zrobić co nie zajmie mi wielkich ilości czasu.
  4. Tobol

    Apple CarPlay

    Albo przyczyny od nich niezależne albo reklamy. Stawiam jednak na to drugie i kłamstwo ze strony Yanosika. Bo przecież nad wyświetlaniem reklam raczej są w stanie zapanować Inna sprawa, że gdyby kwestia nawigacji samochodowych została jakkolwiek uregulowana prawnie to i tak przepisy by z pewnością zakazywały wyświetlania tak wielkich rozpraszaczy jak reklamy. Na tą chwilę jedynymi "regulatorami" są Google i Apple. Można jeszcze mieć nadzieję, że YetiWay zostanie wydane na iOS z wbudowaną nawigacją i wsparciem CarPlay. Ale coś czuję, że prędzej Google wprowadzi u siebie funkcję zgłaszania kontroli prędkości i zabije tym Yanosika.
  5. Oj ty niewinny jak nieosrany trawnik. Już od dawna "segment samochodu" oznacza jedynie zewnętrzny rozmiar auta. Na tą chwilę VW Polo ze wszystkimi opcjami będzie lepiej wyposażone niż gołe BMW serii 7 będąc przy tym parę razy tańsze.
  6. Tobol

    Passat B8 FL w 2019

    Jak dla mnie bezprzewodowy carplay to największa zmiana w tym lifcie. ciekawi mnie czy coś zmienili czy nadal AID staje się bezużyteczne podczas włączonej navi na carplay lub android auto - bo aktualnie nie ma ani mapy ani nawet tytułu piosenki. Co do map to nadal będą od HERE ale szybsza aktualizacja danych może odmienić ich oblicze. W przedliftowych B8 największym problemem są procedury ich aktualizacji przez co zawsze dostajemy mapy mające już około roku. Możliwe, że przy tej zmianie sposobu aktualizacji map zmieniły się też procedury i mapy będą chociaż świeże. No dobra ale przejdźmy do konkretów. Kto się podejmie retrofitu do MIB 3 i za ile?
  7. Tobol

    Passat B8 FL w 2019

    Pokuszę się o małe podsumowanie: - Małe zmiany stylistyczne - zderzaki - kolory - światła - napis modelu jak w arteonie - Nowe lampy z przodu - matrix led - ledowe przeciwmgłowe (w końcu) - MIB 3 - bezprzewodowy carplay - USB-C - esim - może szybszy - na pewno jakieś jeszcze zmiany w sofcie - Nowa kierownica - inaczej wygląda - "pojemnościowa" czyli pewnie nie da się jej obszyć po czasie i oszukać asystenta pasa ruchu butelką - IQ.DRIVE - nowa nazwa na to co już było? - "częściowo autonomiczna jazda" czyli lane assist + aktywny tempomat + dodatki z arteona + zwalnianie przed skrzyżowaniami (to już było w arteonie czy w touaregu?) - Emergency Steering Assist - samochód będzie sam hamował podczas testu łosia - Nic nie warte w PL platformy cyfrowe do płacenia bezgotówkowo za parking itp. - Zwiększony zasięg w GTE - +40% - Otwieranie auta wybranymi telefonami Samsunga - nowe AID - takie jak w nowym Polo, z mapą na cały ekran itp. - Nowy silnik 2.0 TDI 150KM Evo - ten i wszystkie inne silniki (benzynowe 1.5 150, 2.0 190, 2.0 272, diesel 120, 190, 240) spełniają normy Euro 6d-TEMP - Brak przycisków nad środkowym ekranem - przeniesione do obszaru wokół dźwigni zmiany biegów - Ładowanie bezprzewodowe telefonu - Więcej kolorów oświetlenia ambient Coś pominąłem? Ach tak! wewnątrz nie ma analogowego zegarka, na który były takie narzekania. W zamian dostaliśmy "stylowe, podświetlane logo Passata". Z deszczu pod rynnę. Moim zdaniem duży plus za to, że nasze passaty przez kolejne parę lat będą wyglądać świeżo.
  8. Na pewno dobry link wrzuciłeś? W nazwie tematu 2.0tsi, a w linku 2.0 tdi 150km. Poza tym od takich pytań jest ten przyklejony temat: https://forum.vw-passat.pl/topic/60698-porady-w-sprawie-zakupu-konkretnego-samochodu/
  9. w B8 klapa jest wyraźnie bliżej szyby, więc może trochę lepiej zatrzyma śnieg ale pewnie też może się coś takiego zdarzyć. Co do bezramkowych szyb to zimą mogą być problemy ale nie muszą. Na pewno trzeba trochę bardziej dbać o smarowanie uszczelek ale hartowane szyby wbrew pozorom nie są wcale słabym elementem. Wystarczy poszukać tematów na forum i filmów w necie na ten temat. No i VW to nie Tesla, przewidzieli, że auta będą używane w ujemnych temperaturach
  10. Obawiam się, że jeśli masz tylko mirrorlink, a nie masz android auto i carplay to masz MIB1 i nie obejdzie się bez zmiany sprzętowej
  11. Orientujecie się ile aktualnie kosztuje wymiana MIB 2 na MIB 2,5 (z ekranem 9.2 cala) i gdzie można to zrobić?
  12. Tobol

    Filtr kabinowy

    @Dean dokładnie taki sam kupowałem do swojego. I jestem prawie pewien, że dokładnie taki sam był fabrycznie (MY2017). Oryginalny też był żółty i chyba też MANN. Nie widziałem w sklepie innego żółtego filtra. Wydaje mi się, że właśnie to jest ta cała antyalergiczna funkcja VW brandowana „AirCare”.
  13. Tobol

    Wyświetlacz Active Info

    Nie każde AID ma wszystkie skórki. Im nowszy model rocznikowy tym więcej skórek da się wybrać przez kodowanie. W moim standardowo jest ta druga. Auto z połowy 2016 ale to był już pierwszy rzut MY2017. Nie ukrywam, że byłem pozytywnie zaskoczony 🙂
  14. Tobol

    Czy każdy B8 ma zielone szyby?

    Przyciemniane fabrycznie szyby rzeczywiście są trochę zielonkawe. Mi to osobiście nie przeszkadza i byłem tego świadomy przed zakupem. Podobnie jest z elektrycznie przyciemnianymi lusterkami - po przyciemnieniu też mają takie zielone zabarwienie.
  15. Tobol

    Apple CarPlay

    Pewnie włączone nagrywanie ekranu
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy