Skocz do zawartości
paolokos

zawieszenie B8 naprawa ( poprawa ) DCC

Rekomendowane odpowiedzi

W tych modelach jest w standardzie DCC i to ono jest wadliwe, podobnie jest w Superbie, Golfie i innych autach z aktualną generacją DCC. DCC obniża zawieszenie o 10mm. O 15mm obniżone może być zwykłe zawieszenie w pakiecie sportowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Guzik prawda,najbardziej tłukł 1 Passat jakim jechałem, tdi 150 bez dcc , potem pojechałem 1.8 tsi bez dcc również i również tłukło.W tym pierwszym , pamiętam jak dziś , jak zadzwoniłem po jezdzie zapytac sprzedawcy czy jest pewien, że to auto jest sprawne, bo aż wierzyć mi się nie chce, żeby zawieszenie w Passacie mogło być tak złe.Najmniej zaś tłukło w alltracku z dcc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki dźwięk jak przy starym łóżku sprężynowym (skrzypiąca sprężyna) dochodzący z tylnej osi, dla obu kół, jak zjeżdżam z krawężnika, itp.

 

To chyba nie te słynne stuki? Wystarczy coś posmarować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w pasku tego stukania nie zauważyłem na jeździe testowej. Może dlatego, że jeździełem dobrymi drogami. Natomiast nie podobało mi się tłumienie i praca zawieszenia tylnego w nowym touranie bez DCC. Może nowe modele VW tak po prostu mają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w pasku tego stukania nie zauważyłem na jeździe testowej. Może dlatego, że jeździełem dobrymi drogami. Natomiast nie podobało mi się tłumienie i praca zawieszenia tylnego w nowym touranie bez DCC. Może nowe modele VW tak po prostu mają?

 

Nie mam DCC bo po jazdach próbnych zdecydowałem że nie działa to jak powinno.

W trybie normalnym działa jak zwykłe, utwardzenie jest odczuwalne ale tryb komfortowy wcale nie jest bardziej komfortowy tylko buja jak na uszkodzonych amorkach. Przy sportowym miałem wrażenie że robi się za twardo przy tej wysokości. Ci co bawili się zawieszeniem wiedzą że utwardzenie amortyzatorów bez obniżenia samochodu daje średnie rezultaty.

 

Zawieszenie B8 nie stuka jak uszkodzone ale fatalnie tłumi i daje poczucie zerowego komfortu, mam wrażenie że lepiej sobie radzi z większymi dziurami niż mniejszymi. Jak na drodze są małe poprzeczne pęknięcia to można je liczyć bezbłędnie z zamkniętymi oczami.

Jężdzę na zmianę kilkoma samochodami, po tych samych drogach w okolicach domu, każdy jest bardziej komfortowy:

- dostawczak, pusty czy pełny lepiej

- mały hh który ma zawieszenie twarde jak beton, zakręca w miejscu ale lepiej wybiera te małe nierówności

- dupowóz większy od B8, fabrycznie "sportowe" zawieszenie, wielki ciężki silnik, koła 20" - bardziej komfortowy a skręca o niebo lepiej

- nowa avensis, dostałem taką na kilka dni za passata, wersja ABC, w dostawczaku mam większy wypas, ale po przejechanych pierwszych 100m było tak wygodnie że serio myślałem czy nie sprzedać paska i nie kupić avensis. Mimo że to nie ma mocy, to kosztuje połowę B8, jest o niebo wygodniejsze i lepiej mi się nim jeździło niż B8. I jedno trzeba toyocie przyznać, tak precyzyjnego manuala nigdy nie doświadczyłem.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek miałem zamawiać passata alltrack na wypasie z silnikiem 240KM TDI. Na jazdę próbną salon ma tylko wersje bez DCC i rzeczywiście jeździłem tylko dobrymi drogami. Pytanie do użytkowników Alltrack-a, czy w nim też wstępują takie problemy w zawieszeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, obecny passat pod względem komfortu zawiesznia to istna parodia. Będę miał teraz 4 próbę naprawy zawieszenia o ile to w ogóle możlwe. Poprzednie trzy próby skończyły się informacją że wszystko jest ok.

 

Jak można wypuścić na rynek samochód z tak fatalnym zawieszeniem?!?!?!!?!

 

W weekend jeżdzilem nowym BMW 525d... szok jaka jest przepaść w jakości zawieszenia, wybierania nierówności... w ten sam weekend jechałem też starą Honda Accord (taxi)...passat też jest daaaaaleko za 15 letnią Hondą w kwestii zawieszenia - bardzo daleko ;-(

 

Dobranoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 18 w Alltracu miałem pewne zastrzeżenia co do głośności tylnego zawieszenia, szczególnie przy wyższych temperaturach ( odgłosy podobne do skaczącej luźnej tylej półki szczególnie z prawej strony) , po zmianie na zimówki 17 problem praktycznie zniknął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam pewnych zasrzeżeń.... To jest farsa, komedia, parodia, dramat itd. mam chyba wyjątkowo trefny egzemplarz!!!

 

Tu też nie chodzi o dziwęki tylko ogolna jakość... tłucze, zero komfortu a na łączeniach na łukach samochód pływa... najpierw przód a potem tył... Wyczuwam to baaardzo wyraźnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez na 18ach troche za glosno pracuje tyl ale glownie w trybie sport i rzeczywiscie przy wyzszych temp bardziej jest to odczuwalne, w comfort jest cicho, na 17ach zimowych praktycznie wogole nie ma problemu. Komfort jazdy uwazam za bardzo dobry, w trybie comfort praktycznie plynie i rzeczywiscie w ostrych zakretach czuc pewne opoznienia, normal przyjemnie sprezysty na codzien, a sport decha sie robi , czuc dziury bardzo wyraznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kriss,

W moim przypadku nie o dzwięk tu chodzi. W tym modelu po prostu zawieszenie pracuje bardzo źle. Zawieszenie jest nadwrażliwe, wybiera każdą nierówność. Nawet jak droga wygląda na idealnie płaską ten samochód cały czas się trzęsie. Nerki już mnie bolą. To że słychać je bardziej jest tylko dodatkiem.

Mam wrażenie że sprawa dotyczy bardziej sedanów niż kombii. DSG też nie ma tu za wielkiego znaczenia. Może się mylę, nie wiem.

 

Dziwię się ze zachodni serwisy zauważają ten problem, my też a nasi testerzy, youtuberzy nie. Pytanie dlaczego?

Na forach angielskojęzycznych też jest podobnie jak u nas. Podobno nowy Superb też tak ma.

 

Tak więc wygląda na to, że ten model tak ma koniec i kropka....

 

Nie wiem tylko dlaczego niektórzy to czują a niektórzy nie... Może jedni nie potrafia a może są różnice w modelach i dlaczego VW nie reaguje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kriss,

 

Mam wrażenie że sprawa dotyczy bardziej sedanów niż kombi.

 

Też mam takie wrażenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym tygodniu jade na "odsłuchanie" zawiasu bo od kilku dni zaczął tłuc prawy przód...:/ tył tak jak było głośno bez zmian

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śledzę wasz wątek, bo mocno zastanawiałem się nad zakupem paska (i nadal jest w planach), ale moja małżonka uparła się na renault talisman no i po przeczytaniu tego wątku powiem wam, że chyba ci konstruktorzy paska i talismana umówili się . W talismanie też jak jedzie się na po np. studzienkach lub innych małych nierównościach to wydaje się, że jest za twardo, ale jak jedzie się w zakręcie to mam wrażenie że zaraz wypadnie, ponadto jak najedzie się na jakieś wybrzuszenie na asfalcie (np. takie jak asfalt w lato się topi i przejedzie ciężarówka to zostanie taki garb)to samochód przez ułamek sekundy staje się niestabilny tak jakby mial luz na wahaczach przednich. Miałem octavię IIFL 1.8 tsi i prowadziła się lepiej , a już na pewno lepiej wybiera nierówności nowy ford fokus , bo miałem przyjemność pojeżdzić nim parę dni jako zastępczym. W tylnym zawieszeniu w talismanach ponoć po przebiegu 15-20kkm też zaczyna się jakieś skrzypienie(w wersja bez 4 kół skrętnych). Miałem zamiar pozbyć się tego auta po gwarancji właśnie ze względu na prowadzenie ale jak widzę w samochodach klasy pasat, talisman czy podobne to ostatnio wszystko jest do d...py. Jedyne co to silnik benzynowy w talismanie nie bierze ani grama oleju w przeciwieństwie do octavi 1,8 tsi z 2009 roku gdzie na 2,5kkm musiałem dolać 1 l oleju, a teść doszedł w takim samym samochodzie do 1l na 600 km. Moja wersja jest bez dcc i bez 4 kół skrętnych (akurat tego świadomie nie brałem bo jeździe z tym wynalazkiem uczucie było jakbym tylnego zawieszenia w ogóle nie miał tak pływało na zakrętach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą niestabilnoscią w passacie to dziwna sprawa. Ja miałem wrażenie, że auto pływa po drodze przy dużych prędkościach. W ASO zrobili pełną geometrie i teraz jedzie jak przyklejone. Już kilka osób mówiło mi, że auto z fabryki nie zawsze ma idealnie ustawioną geometrię. W tej klasie samochodów raczej nie bardzo, aby czuć niestabilność. A propo TALISMANA, miałem Laguna z 2008 roku i jeździła jak przyklejona do drogi a jednocześnie zawieszenie mega komfortowe. Moim zdaniem Passat przy francuskim zawieszeniu to taczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłączyłem się do forum mimo, że mam Tiguana. Ale forum Tiguan właściwie nie ma.

W sierpniu odebrałem nowego Tiguana - wcześniej miałem dwa Passaty i pomyślałem, że może by coś zmienić.

No i wdepnąłem w dokładnie takie same problemy jakie Koledzy opisujecie. Tylne zawieszenie w miarę OK, nie mam większych zastrzeżeń ale przód to jakaś masakra. Przy krótkich szybkich nierównościach, szczególnie w trybie Comfort (mam DCC) wydaje takie dźwięki jakie wydają wybite tuleje w aucie z przebiegiem >300tys. Zaznaczam, że nie chodzi o głośnią pracę zawieszenia ale wyraźnie odczuwalny luz na jakimś połączeniu mechanicznym - to czuć na kierownicy i przez fotel. Tak jest od wyjechania z salonu. Auto cztery razy było w serwisie i za każdym razem specjaliści kiwają głowami, że ".... tak stuka, ma Pan rację ale co my możemy zrobić, przecież nie będziemy Panu rozbierali całego auta bo nowe". Generalnie czekają na jakieś sugestie z "centrali". Na razie czekam i dojrzewam do tego, że któregoś dnia zostawię auto w serwisie i powiem, że nie odbieram dopóki nie będzie naprawione.

Ale może macie Koledzy jakieś sugestie dot. problemów z przednim zawieszeniem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłbym na jakieś sugestie. Już kilka osób pisało, że jest jakaś akcja serwisowa, że jakaś seria, produkowana gdzieś, wymienili tuleje, wymienili amortyzatory.... i nic. Nic się nie potwierdziło, stuka jak stukało. Dzisiaj zrobiłem 500 km i jest mi nie dobrze od tych stuków i luzów. Tak jak piszesz, czuć je na kierownicy i całym ciałem.

Dziwię się, że VW nic z tym nie robi i jak można wypuścić na rynek taką kaszanę!?

Używana, bez serwisu Dacia Logan to S klasa przy moim Passacie ;-(

 

P.S. Po jeździe próbnej moim egzemplarzem znajomy zrezygnował z zakupu Passata a był już blisko. Ojciec ma Fabię i się ze mnie śmieje a żona jeżdzi Toyotą a ja jej zazdroszczę... jak coś sie dowiecie to dajcie proszę znać. W środę mam serwis, zgłosiłem problemy z zawieszeniem. Odezwe się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wie jak reagują serwisy np. w Niemczech, Austrii itp. ?

Czy też olewają czy jednak skutecznie naprawiają ?

Bo chyba nie jest tak, że stukają tylko auta sprzedawane na polskim rynku.

W innych krajach też ten problem musi występować.

Chociaż może być mniej odczuwalny bo jednak jakość dróg ma duże znaczenie - na równym to nawet gokart jest komfortowy.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W tych modelach jest w standardzie DCC i to ono jest wadliwe, podobnie jest w Superbie, Golfie i innych autach z aktualną generacją DCC. DCC obniża zawieszenie o 10mm. O 15mm obniżone może być zwykłe zawieszenie w pakiecie sportowym.

 

 

DCC nie obniża zawieszenia.

Obniża pakiet sportowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dcc obniza w stosunku do standardu 10mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dcc obniza w stosunku do standardu 10mm

 

Obniża :-) racja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności