Szatek_pl Zgłoś #101 Napisano 11 Lutego 2014 Dla wszystkich niezdecydowanych - polecam usunięcie DPF. Zrobiłem to pół roku temu (jakieś 9 tys km temu) w moim BMP 140 KM i od tego czasu mam święty spokój Wcześniej jeżdżąc praktycznie non-stop w warszawskich korkach, filtr dawał się we znaki już po 2tyg. jazdy. Musiałem przegonić auto po obwodnicy, co było dość irytujące. Do tego padł mi czujnik spalin, którego naprawa kosztowała parę stówek... A wystarczyło usunąć DPF za 1,2 kPLN i jest idealnie Auto chodzi równo, nie muli. Różnicy na spalaniu nie widzę (jeżeli jest, to pewnie minimalna). Jedynym minusem jest to, że teraz auto odrobinę bardziej kopci na biało - zwłaszcza po odpaleniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny122 Zgłoś #102 Napisano 12 Lutego 2014 Dla wszystkich niezdecydowanych - polecam usunięcie DPF. Zrobiłem to pół roku temu (jakieś 9 tys km temu) w moim BMP 140 KM i od tego czasu mam święty spokój Wcześniej jeżdżąc praktycznie non-stop w warszawskich korkach, filtr dawał się we znaki już po 2tyg. jazdy. Musiałem przegonić auto po obwodnicy, co było dość irytujące. Do tego padł mi czujnik spalin, którego naprawa kosztowała parę stówek... A wystarczyło usunąć DPF za 1,2 kPLN i jest idealnie Auto chodzi równo, nie muli. Różnicy na spalaniu nie widzę (jeżeli jest, to pewnie minimalna). Jedynym minusem jest to, że teraz auto odrobinę bardziej kopci na biało - zwłaszcza po odpaleniu. Kolejnym minusem jest to że nie możesz nim już jechać za granicę, tzn. możesz ale jak Cię złapią np. niemieckie psiaki to koszt nawet do 5000e kary za brak tego gówna, no i nie wiadomo jak będą nasi do tego podchodzić choćby na przeglądach, niby maja kontrolować od 2015r za brak DPF-a kara. Ja jeszcze raz spróbuję go zregenerować ale jak mnie to wk.... to też go chyba wywalę albo autko pójdzie do żyda, choć z żalem bo mój to udany egzemplarz-raczej.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #103 Napisano 12 Lutego 2014 Jaki jest koszt wymiany na nowy filtr w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szatek_pl Zgłoś #104 Napisano 12 Lutego 2014 Kolejnym minusem jest to że nie możesz nim już jechać za granicę, tzn. możesz ale jak Cię złapią np. niemieckie psiaki to koszt nawet do 5000e kary za brak tego gówna, no i nie wiadomo jak będą nasi do tego podchodzić choćby na przeglądach, niby maja kontrolować od 2015r za brak DPF-a kara. Ja jeszcze raz spróbuję go zregenerować ale jak mnie to wk.... to też go chyba wywalę albo autko pójdzie do żyda, choć z żalem bo mój to udany egzemplarz-raczej.... Niby tak, ale patrol Policji musiałby Cię skierować do warsztatu albo mieć mocno specjalistyczny sprzęt - "na oko" nie da się stwierdzić braku DPF... A jeżeli chodzi o nasz piękny kraj - nie jest przypadkiem tak, że od 2014 ma obowiązywać norma Euro 6, która będzie wymagała jeszcze większej redukcji spalin, ale tylko w nowych autach? Bo gdyby mój B6 miał być niedopuszczony do ruchu ze względu na spaliny, to obawiam się, że na polskich drogach razem z nim zniknęłoby 75% aut... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #105 Napisano 12 Lutego 2014 coś mi świta że okolice 7000 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #106 Napisano 12 Lutego 2014 Dla wszystkich niezdecydowanych - polecam usunięcie DPF. Zrobiłem to pół roku temu (jakieś 9 tys km temu) w moim BMP 140 KM i od tego czasu mam święty spokój Wcześniej jeżdżąc praktycznie non-stop w warszawskich korkach, filtr dawał się we znaki już po 2tyg. jazdy. Musiałem przegonić auto po obwodnicy, co było dość irytujące. Do tego padł mi czujnik spalin, którego naprawa kosztowała parę stówek... A wystarczyło usunąć DPF za 1,2 kPLN i jest idealnie Auto chodzi równo, nie muli. Różnicy na spalaniu nie widzę (jeżeli jest, to pewnie minimalna). Jedynym minusem jest to, że teraz auto odrobinę bardziej kopci na biało - zwłaszcza po odpaleniu. zrobiłem to ponad rok temu i też mam święty spokój. Mój włączał się zazwyczaj w piątki kiedy to jest najmniejsza szansa na wypalenie...złośliwiec wstrętny. Przy ikazji zrobiłem program i Pass chodzi teraz jak przeciąg - polecam gdyż minusów brak! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #107 Napisano 14 Lutego 2014 Przechodziłem ostatnio i tak: Koszt nowego z wymianą ASO Waw - 6800 PLN Pozbycie się DPF u tunera (pucha zostaje, wywalają wsad tylko) - od 1200 PLN Ja jeszcze mojego dłubnąłem tak, ze mi na 5 biegu mieli (no ale pogoda na to pozwala) Co do dymienia i niemców, dymi trochę , to nie podlega dyskusji, ale nie tak jak stare diesle, a niemcy czy inne kraje muszą Ci udowodnić że nie masz DPF, jeżdze dużo Berlinie i nigdy nie miałem tego problemu, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #108 Napisano 14 Lutego 2014 Jeden kolega, który mieszka w Niemczech, pisał że po usunięciu DPF trzeba płacić nie 300 a 320 euro podatku. Jeśli to prawda, tzn że wyjęcie filtra jest w pełni legalne o ile zgłosi się to odpowiedniemu urzędowi (I wpisze do dowodu rej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piho Zgłoś #109 Napisano 14 Lutego 2014 Z podatkiem drogowym jest tak: 308Euro z DPF a 321Euro bez DPF. Jeśli się jednak usunie DPF to spada się do niższej klasy emisji spalin i nie można wjeżdżać do centr niektórych miast, gdzie obowiązuje EURO4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #110 Napisano 14 Lutego 2014 Ale czy z DPF em czy bez to jest euro 4 (zielona). Przynajmniej w b6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #111 Napisano 15 Lutego 2014 i to są bardzo cenne (bo konkretne) informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0691noge Zgłoś #112 Napisano 15 Lutego 2014 Witam. Po "życiorysie" widzę, że obecnie użytkujesz Passata B6 Comfortline. Jesteś szczęśliwcem bo w tej wersji komputer informuje kierowcę o konieczności regeneracji DPF-a. Tak więc proszę dobrze obserwować MFA, kiedy i na jakim biegu optymalnie jechać. Jeśli komputer nakazuje redukcję biegów-choć nie wynika to z aktualnej sytuacji drogowej- tzn, że w tej chwili konieczna jest procedura wypalania popiołu. Gwarantuję szybkie wyciągnięcie wniosków. Nigdy żadnych problemów z DPF ( bez konieczności jego fizycznego usuwania). SZEROKOŚCI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #113 Napisano 15 Lutego 2014 i to są bardzo cenne (bo konkretne) informacje Do kogo to? @up - nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #114 Napisano 15 Lutego 2014 Do kogo to? @up - nie. do Ciebie - nie wiedziałem tego a tez mam pustą puchę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #115 Napisano 15 Lutego 2014 Aha, ok, bo myślałem że to jakaś szydera Pierwsze Paski B6 nie miały DPF a były Euro 4. Ale zapytam się dokładnie jak będę na przeglądzie za miesiąc dwa. Wiem na pewno że mój były szef miał T5 bez DPF I też zieloną plakietke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dany_2002 Zgłoś #116 Napisano 15 Lutego 2014 Dziękuję fabryce że oszczędzili mi tego ustrojstwa Nie mam teraz problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #117 Napisano 16 Lutego 2014 nie, poważnie - bez szydery. Konkrety z kwotami w niemczech i konkrety związane z normą emisji spalin. Inaczej mówiąc: niech mnie cmokną w pompkę a jeszcze lepiej w puszke po dpf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny122 Zgłoś #118 Napisano 17 Lutego 2014 ktoś wie jak ustawić na kompie aby pokazywało w danym momencie, że zaczęło się wypalanie? Pasek z 2006 170KM jest MFA, nie chce dopuścić aby znowu mi się zapchał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #119 Napisano 17 Lutego 2014 Nie da sie czegos takiego ustawic, jedynie po czym poznasz to po podniesionych obrotach biegu jalowego, innej pracy silnika etc - nie da sie wlaczyc zadnego powiadomienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #120 Napisano 18 Lutego 2014 (edytowane) Godzina takiej jazdy raz na pół roku to chyba żadne poświęcenie. Koszta takiego wypadu są o niebo niższe niż ewentualne koszty rewitalizacji lub wymiany filtra cząstek stałych. O DPF najzwyczajniej w świecie trzeba dbać. Nie powiem nic nowego, przypominając, że jazda miejska na krótkich odcinkach jest najbardziej zabójcza dla DPFa. Więc jak ktoś, jak kolega Maciek dojeżdża codziennie do pracy 50 km i jeszcze w miesiącu jakąś autostradę robi, to zakładam, że filtr ma w świetnym stanie. I mógł by nawet sprawdzić jego zapchanie na komputerze i podać tutaj, żebyśmy wiedzieli jak taka jazda jak jego wpływa na filtr i jego zużycie. Więc podaję:-) Wczoraj podłączony pod kompa - wartość /particle filter oil ash volume/ - 105ml. Max. napełnienie wynosi 175ml. Tak, jak wcześniej pisałem, codziennie dojeżdżam do pracy po 50km. w jedną stronę, co jakiś czas "przegonienie" na A1, zimą wyjazd na narty, latem do Chorwacji, roczny przebieg 45tys.km. w tej chwili 167tys.km. Edytowane 18 Lutego 2014 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach