Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

A jak skręcasz maksymalnie to wcale nie stuka? To mogą być objawy naprawdę porządnie rozwalonego już przegubu, ale musi on stukać także na zakrętach. Jeśli nie to nie wiem. Może to przeguby wewnętrzne, bo pod górkę działa na nie wieksza siła oporu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak skręcasz maksymalnie to wcale nie stuka? To mogą być objawy naprawdę porządnie rozwalonego już przegubu, ale musi on stukać także na zakrętach. Jeśli nie to nie wiem. Może to przeguby wewnętrzne, bo pod górkę działa na nie wieksza siła oporu.

 

No właśnie nie, przy maksymalnym skręcie przy ruszaniu jest spokój, także przy jeździe pod górkę na małych prędkościach ze skrętem. Jednak przy dużych zaczyna stukać, tym głosniej im bardziej skręcam i to tylko w 1 stronę - w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spidan jest super ale drogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spidan jest super ale drogi

Wiem o tym że spidan i lobro to sprawdzeni producenci, jednak nie za bardzo jest to odpowiedź na moje pytanie...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny przypadek w a4, przy skręcony kołach nic nie stukało, tylko jak jechałem około 80 km/h i dodawałem gazu stukało metalicznym dźwiękiem, byłem u 3 mechaników jeden stwierdził że to skrzynia biegów, drugi że nie wie, trzeci jeździć dopóki coś więcej nie pójdzie. Dopiero inny gość wyczaił że to przegub, i okazało się że był wcześniej wymieniany i został źle skręcony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okazało się że był wcześniej wymieniany i został źle skręcony
do przegubów dołączana jest taka tulejka która ma za zadanie dopychać przegub (chyba, tak wywnioskowałem z jej budowy). Jak się tej tulejki nie założy, to podobno nawet świeży przegub potrafi stukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mialem podobny przypadek w a4, przy skręcony kołach nic nie stukało, tylko jak jechałem około 80 km/h i dodawałem gazu stukało metalicznym dźwiękiem,

A czy stukało przy tych 80km/h na wprost czy przy skręcie. Bo u mnie tylko jak sie jedzie szybciej i skręca w prawo.

Czy to oznacza że mam szukać winy w prawym przegubie?

Jak się skończyła ta historia - musiałeś założyć nowy przegub czy dało się poskręcać ten stary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stukało jak jechałem na wprost i nie zawsze, złożył ten sam przegub i było ok, ktoś wcześniej źle go założył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem chyba wszystko na temat przegubów i teraz pytanie... Jedni zachwalają spidan-a inni lobro, co wybrać:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem chyba wszystko na temat przegubów i teraz pytanie... Jedni zachwalają spidan-a inni lobro, co wybrać:confused:

 

Obojetne, obie marki to GKN Driveline.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ostatnio na GKN Spidan, narazie są OK. A zdjąłem GKN Lobro (jeszcze ze znaczkami VW), które wytrzymały 280 000 (lewy hałasował od 240 000)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem sie na spidana. Tylko teraz który to bedzie lewy czy prawy? Terkocze przegub przy skrecaniu w lewo. Na forum było wspomniane ze to bedzie prawy, zgadza sie? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam ten sam problem tzn. na 100% przegub, tylko nie moge dojsc ktory. Przy skrecie w prawo podczas manewrow parkingowych na 1-szyn biegu slychac klasyczne terkotanie przegubu-tylko ktorego-prawy, czy lewy? Dodam, ze obie oslony gumowe przegobow sa cale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy skrecie w prawo podczas manewrow parkingowych na 1-szyn biegu slychac klasyczne terkotanie przegubu

Jeżeli terkocze przy skręcie w prawo to na 100% prawy przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przy zakładaniu nie potraktowałeś go młotkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a przy zakładaniu nie potraktowałeś go młotkiem?

No nabijałem go gumowym, u mnie jest już spokój. Rozebrałem jeszcze raz, złożyłem i nic nie stuka Jedynie co mnie zdziwiło to to że zawleczki nie trzymały za bardzo przegubu i można go było zdjąć rękoma. Więc porozginałem troszkę zawleczki nabiłem przegub i jest spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego się pytałem bo najczęściej coś się dzieje jak nabijane są młotkiem np. zaginają się zawleczki i uszkadza środek i po paru kilometrach przegub do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przeguby od nowosci 300kkm na liczniku wiec chyba maja juz prawo domagac sie wymiany. Wiec reasumujac- skret na maxa w prawo i klekotanie to prawy przegub, a gdy klekocze przy skrecie w lewo to mam rozumiec, ze lewy przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm, no i ja nabijałem lekko bokiem młotka, ale tylko tak że trzymając półoś ręką, nie dobijała nawet do końca (bałem się że coś tam w skrzyni mogę uszkodzić) wymieniłem oba, bo oba pykały już od dawna i oba na spidana... mam nadzieję że od tych paru puknięć nic im się nie stało, bo parę stówek poszło :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec reasumujac- skret na maxa w prawo i klekotanie to prawy przegub, a gdy klekocze przy skrecie w lewo to mam rozumiec, ze lewy przegub.

Dokładnie tak jak rozumiesz. Wynika to z różncy obciążeń na przeguby w zależności od strony skrętu.

 

---------- Post added at 21:02 ---------- Previous post was at 20:59 ----------

 

mam nadzieję że od tych paru puknięć nic im się nie stało

Nic im nie będzie. To bardzo wytrzymała konstrukcja i nie takie siły na codzień przenoszą. Przeguby nabija się na półoś, tyle że powinno używać się gumowego młotka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności