Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

musze wymienic przegub w moim pasku no i stal sie problem zamowilem przegub dostalem, mechanik rozkrecil iii okazalo sie ze nie pasuje :/

zamawialem na allegro i sprzedawca polecil mi wlasnie ten typ

 

http://www.allegro.pl/item834464933_834464933.html

 

ii nie pasuje jest za duzy ;)

moje auto to

Passat 1.9 TDI 115KM 1999 rok, mysle ze sprzedawca zasugrowal sie iloscia KM i dal mi przegub do paska ale po lifcie a ja mam jeszcze stara bude hmm

 

wydaje mi sie ze powinien byc ten

http://www.allegro.pl/item839302405_przegub_napedowy_vw_passat_audi_a4_lobro.html

 

mechanik cos mowil ze u mnie sroba jest na imbus ;) cokolwiek to znaczy

;)

 

czy mozecie potwierdzic lub wskazac odpowiedni?

 

ii jesszcze taki maly off-top robocizna jak myslicie czy za

 

wymiana przegubu lewego

wymiana gumy przegubu prawego

wymiana wahaczy gornych tylnych lewa i prawa

wymiana oleji + filtry

wymiana przewodow hamulcowych przod lewa prawa

wymiana koncowki drazka kierowniczego lewa strona

 

mechanik chcial 250 pln-a czy to normalna cena za duzo? bo nie wiem czy mam szukac nowego mechanika ;)

 

Pozdrawiam

Wiechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, to jest to o czym pisałem. Miało być taniej bo przez net a teraz trzeba zapłacić koszt odesłania niewłaściwej częsci i guzik z oszczędności ( chyba że sprzedawca przyzna się do winy i pokryje koszta ale raczej nic z tego ). a odnośnie robocizny to u mojego mechaniora:

- wymiana przegubu 50 PLN

- wymiana manszety( osłony) 20 PLN

- wymiana oleju i filtru 30

Pozostałych operacji jeszcze nie robiłem więc się nie wypowiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj sprzedawca prawdopodobnie przyznal sie do winy ;)

 

a co do przegubu czy w tych autach byly montowane rozne?

Pozdrawiam

Wiechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Powinieneś mieć przegub o zewnętrznym uzębieniu 33 czyli pierwszy link.

Zakończenie śruby nie ma tu znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinieneś mieć przegub o zewnętrznym uzębieniu 33 czyli pierwszy link.
No właśnie nie, tam silnik AJM wymieniony jest tylko przy golfie, a do passata z tego roku powinien podejść ten z drugiego linka. Co do ceny - właściwie wymiana przegubu czy osłony powinna być w tej samej cenie - i tu i tu trzeba wyjąć przegub. Ja zresztą więcej bym wziął za wymianę samej osłony - bo przecież zdemontowany przegub przed założeniem trzeba dokładnie wymyć i oczyścić, a gdy wymieniam na nowe, to stary aut. Za wymianę wahacza górnego biorą ik. 40 zł, ważne jest żebyś po wymianie końcówki drążka zrobił zbieżność, bo w tej cenie to tego na pewno nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i chyba wlasnie tak bedzie bo wlasnie dostalem ten z pierwszego linka i nie pasowal a pytalem sprzedajacego on sam mi tak polecil :/

 

Jarkow czy jestes na 100% pewny ze wlasnie ten przegub z 2 linku?

Pozdrawiam

Wiechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jestes na 100% pewny
Piszesz że nie pasował, więc pewnie masz już swój wyjęty. Policz zęby na półosi i na przegubie, zmierz średnice - na aukcjach podają przy przegubach ilości zębów i średnice, wtedy będziesz na 100% pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie mam problem bo nie zostal wyjety potrzebowalem auta :/

i w sobote nie zostal nawet wymontowany mechanik stwierdzil ze przegub jest za duzy chyba zrobil to na oko chyba zadzwonie do serwisu moze podasza mi z katalogu co powinnno isc :)

 

chyba ze ktos na forum z identycznym silnikiem i rocznikiem wymienial przegub i moze sie wypowiedziec

Pozdrawiam

Wiechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
chyba ze ktos na forum z identycznym silnikiem i rocznikiem wymienial przegub i moze sie wypowiedziec

Pozdrawiam

 

Ja wymieniałem tego masę,ATJ ma 38zebow a do AJM 33 srednica ta sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Co do ceny - właściwie wymiana przegubu czy osłony powinna być w tej samej cenie - i tu i tu trzeba wyjąć przegub. Ja zresztą więcej bym wziął za wymianę samej osłony - bo przecież zdemontowany przegub przed założeniem trzeba dokładnie wymyć i oczyścić, a gdy wymieniam na nowe, to stary aut."

 

Jarkow masz rację, 20 zapłaciłem za wymianę obejmy osłony a nie za wymianę osłony. Dlatego cena była mniejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie co do przegubu to zaden z linkow ktore podalem :)

w ogole jakis inny wynalazek jak dostane bede mial jakies numerki podam dla potomnych

;)

 

i fakt zamawianie na allegro zazwyczaj stwarza problem ;)

 

Pozdrawiam

Wiechu

 

EDIT:

hmm juz sam nie wiem zadzwonilem przed chwila do serwisu podali mi calkiem inny numer czesci, niz wczoraj w miejscowym sklepie ;)

hmm...

4D0498099

Edytowane przez wieo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

4D0498099 czyli 38/30 z passata VR5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poddaje sie z tymi przegubami ://

mam jakis inny zobaczymy czy bedzie paswoal jesli nie mechanik bedziem musial wyciagnac stary i policzyc pomierzyc ;)

czy da sie to zrobic bez wyciagania przegubu?

Pozdrawiam

Wiechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zamówiłem METELLI zobaczymy jak się będą spisywać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Vitoo

Witam .

Podepnę się pod temat. Otóż mam mały problem z przegubami. Gdy kupiłem auto oazało się iż przeguby po obu stronach delikatnie pukają, dlatego nie czekając aż się rozlecą kupiłem nowe. Nie pamiętam już firmy, ale nie były to jakieś tanie zamienniki. Znajomy który ma spory sklep z częściami poradził mi że do takiego silnika nie opłaca się żałować kilku złotych, zresztą i tak miałem duży rabat. Po wymianie przeguby pukają tylko na wstecznym biegu i maksymalnie skręconych kołach. Przy jeżdzie do przodu problemu tego niema. Jeżdżę tak już ponad rok ponieważ nie jest to jakoś uciążliwe. I moje pytanie. Co może być tego przyczyną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Powiedz po ile i jak mozesz podaj numer czesci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masakra, albo mam "dziwnego" mechanika albo jakies dziwne kombinacje w moim aucie :/// drugi przegub wedlug mechanika nie pasuje :// hmm no i zakladajac stary posul cos i swieci sie kontrolka abs i asr :/// chyba czas na zamiane warsztatu ;)

 

jedyno co zrobil to spisal jaies numerki ze starego przegubu:

 

8D0407305 M30069901

 

iii

 

OKN 15 (GERMANY) 174 99 24 75 LBO

 

czy ktos moze mi wskazac po tych nic mi nie mowiacyc nuerkach jaki mam do chole... zamowic przegub ;)

 

i co z tymi kontrolkami poczytalem ze istnieje mozliwosc ze zabrudzil czujnik , lub nie docisnal wtyczki ;)

 

 

a tak juz na marginesie nie wiedzialem ze do VW jest tyle rodzajow glupiego przegubu czy technilogia zmieniala sie co pol roku produkcji ??

;)

 

 

Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktos mi pomoze ;)

 

ps. chcialem zalozyc osobny temat dotyczacy mojego przegubu no ale niestety jeszcze nie moge a nie mam pojecia czy ktos tu zaglada :)

 

POzdrawiam

Wiechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o te kontrolki to na 90% jest to czujka ABS, która faktycznie mogła się wypiąć albo poprostu zabrudzić. Musiałbyś sprawdzić przy obydwu kołach czy czujki dobrze siedzą w swoich gniazdach a jeśli to nie pomoże to wyjąć i przeczyścić. Miałem dokładnie tak samo kiedy pierwszy raz wymieniałem przeguby u siebie. A co do numeracji przegubów to niestety nie mam tutaj dostępu do ETKI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do passatów b5 3b z silnikiem 115KM są dwa rodzaje przegubów. Do silnika AJM idzie przegub na 33 zęby a do ATJ na 38

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
a tak juz na marginesie nie wiedzialem ze do VW jest tyle rodzajow glupiego przegubu czy technilogia zmieniala sie co pol roku produkcji ??

 

Kolego proszę nie siej zamieszania,masz standardowy przegub do swojego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności