Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marewel

Nie mam zastrzeżeń,ani reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie wymieniłem prawy zewnentrzyny przegób ruville i ucichło ale jak czasami wezme koła na maxa i mu depne to jak bym slyszał terkotanie , czy moze to byc ze i powoli lewy bedzie do wymiany ??? czy jest to jakis przegób wewnetrzny ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witajcie wymieniłem prawy zewnentrzyny przegób ruville i ucichło ale jak czasami wezme koła na maxa i mu depne to jak bym slyszał terkotanie , czy moze to byc ze i powoli lewy bedzie do wymiany ??? czy jest to jakis przegób wewnetrzny ???

 

przegub wewnętrzny pracuje w bardzo małym zakresie, pozatym jego dzialanie nie jest zależne od skrętu kół - za to odpowiadają przeguby zewnętrzne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie musi to byc przegub tylko wahacz ma luzy na głowce i stuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli na maxa skrecasz kierwonice i piszczy to przegub a jezeli nie to konca i piszczy to zapewne jakis wahacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przegub wewnętrzny pracuje w bardzo małym zakresie, pozatym jego dzialanie nie jest zależne od skrętu kół - za to odpowiadają przeguby zewnętrzne.

czyli poprostu powoli pada ten z lewej a wewnetrzne sa ok ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy psujący się przegub wymaga natychmiastowej wymiany? Mnie przy skręcie w prawo terkocze z prawej strony i to zależy jeszcze jak skręcę mocno kierownicą. Jadąc na wprost nic nie stuka. Wiadomo, że wymiana wiąże się z kasą, a tej zawsze brakuje ;)

Czy postępująca awaria przegubu będzie z czasem dawała inne oznaki czy po prostu coś się stanie i auto nie pojedzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie taki moment ze ci raz strzeli i stoisz na skrzyzowaniu :hyhy. kolega ostatnio tak mial i stal na skrzyzowaniu a jezdzil pol roku na strzelajacym mocno przegubie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy psujący się przegub wymaga natychmiastowej wymiany? Mnie przy skręcie w prawo terkocze z prawej strony i to zależy jeszcze jak skręcę mocno kierownicą. Jadąc na wprost nic nie stuka. Wiadomo, że wymiana wiąże się z kasą, a tej zawsze brakuje ;)

Czy postępująca awaria przegubu będzie z czasem dawała inne oznaki czy po prostu coś się stanie i auto nie pojedzie?

Wypadało by go wymienić...Może wytrzyma pół roku a może pół godziny ;)

Co do oznak-będzie nadal tak stukał i to coraz mocniej aż nie wytrzyma.A jak już się "coś stanie" jak to napisałeś to napewno zauważysz-bo staniesz w miejscu :)

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w końcu dwa przeguby zewnętrzne na Lobro. Takie miał akurat mechanik. I co się okazało?

 

Kiedy tylko zjechałem z podnośnika i wyjechałem z warsztatu, przy hamowaniu zaczęło coś zgrzytać. Wróciłem do "fachowca" który zdjął ponownie oba koła, ale powiedział, że nic nie widzi. Na wszelki wypadek przetarł klocki i powiedział, że pewnie jakaś rdza wpadła pod klocki i po jakimś czasie będzie ok.

 

Zrobiłem już ponad 1tkm i nadal przy hamowaniu (nie zawsze) słyszę takie pojedyncze odgłosy. A dodatkowo jak jadę to obracające się koło wywołuje lekkie piszczenie, które po naciśnięciu pedału hamulca ustaje. :niekumam

Jak myślicie co to może być? Przed wymianą przegubów takich objawów nie było:****

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanie. Gdy ja słyszę takie terkotanie przy skręcie auta w środku, to osoba stojąca na zewnątrz też to powinna słyszeć? A jeśli nie będzie tego słyszała na zewnątrz, a ja będę to słyszał w środku to znaczy, że to nie przegub?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy ja słyszę takie terkotanie przy skręcie auta w środku, to osoba stojąca na zewnątrz też to powinna słyszeć?

Z pewnością osoba na zewnątrz to usłyszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeszcze jedno pytanie. Gdy ja słyszę takie terkotanie przy skręcie auta w środku, to osoba stojąca na zewnątrz też to powinna słyszeć? A jeśli nie będzie tego słyszała na zewnątrz, a ja będę to słyszał w środku to znaczy, że to nie przegub?

 

Skręć koła i niech druga osoba nasłuchuje,napewno usłyszy ;) Może będzie słychać nawet przy małym skręcie.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy skręconych kołach w lewo i ruszaniu nic nie terkota, ale jak jadę w lewo po rondzie albo po serpentynach to słychać z lewej regularne stukanie, to też wina przegubu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie przy skręconych kołach w lewo i ruszaniu nic nie terkota, ale jak jadę w lewo po rondzie albo po serpentynach to słychać z lewej regularne stukanie, to też wina przegubu?

 

Bardzo możliwe,przynajmniej z Twojego opisu na to wskazuje.Najlepiej podnieś auto z lewej strony (jakiś stabilny lewarek) odpal auto i lekko naciskając na gaz skręcaj w prawo i lewo powoli do oporu.Niech druga osoba nasłuchuje-dowiesz się czy to przegub.To takie raczej równomierne klekotanie.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że nie słychać klekotania tylko delikatne pukanie to też może być przegub??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem dlatego ponieważ ostatnio znajomy słuchał na zewnątrz i nic nie było słychać, a w środku słyszałem pykanie przy skręcie z prawej strony ale absolutnie nie takie metaliczne jak było opisywane, tylko takie plastikowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko że nie słychać klekotania tylko delikatne pukanie to też może być przegub??

 

Pukanie może także być spowodowane luzami w układzie zawieszenia.Wahacze,łaczniki etc.

 

---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:33 ----------

 

Pytałem dlatego ponieważ ostatnio znajomy słuchał na zewnątrz i nic nie było słychać, a w środku słyszałem pykanie przy skręcie z prawej strony ale absolutnie nie takie metaliczne jak było opisywane, tylko takie plastikowe.

 

Jeżeli występuje tylko odczas skręcania to najprawdopodobniej przegub.Inną możliwością-objawiającą się także podczas jazdy na wprost są luzy na wahaczach,ale to raczej "pukanie" szczególnie ujawniające się na dziurach,ale nie zawsze.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stawiam na czujnik ABS-u wyciągnąć, przeczyścić czujnik i otwór, włożyć i docisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ośki nie dokręcił ? Czujnik pewnie nie ruszał a jakby byl uszkodzony to by świeciło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności