Skocz do zawartości
zorro1975

czujniki parkowania ...umarły

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno ten nowy czujnik piszczy ? Może na drugim czujniku chromowym, chrom się złuszczył i widzi go jako przeszkoda. Najlepiej było by podpiąć VCDS'a i sprawdzić odległości poszczególnych czujników, aby wiedzieć, który czujnik na pewno szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no na drugim sie złuszczył ale wyczyściłem go. Masz jakiś poradnik jak sprawdzić te odległości ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VCDS. Bodajże [76] Czujniki parkowania. [8] Bloki pomiarowe. Na którymś kanale 002 czy 003 (będziesz leciał w górę to zobaczysz) znajdują się odległości poszczególnych czujników, przód 4x, tył 4x.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś podać numery lub jakieś inne namiary czujników parkowania z innych marek - audi/skoda/seat/cokolwiek albo może z innego modelu VW, które pasowałyby do grilla chrom do passata b6? Chciałbym znaleźć i zamontować srebrne metalic zamiast chrom, który się za szybko sypie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z audi pomalowane na chrom. Numeru nie pamiętam. Kupiłem używane i sprzedawca mi pomalował w cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z moich poszukiwań wynika, że na przód do grilla chrom muszę kupić jakiekolwiek czujniki do grupy VAG takie złamane jak na pierwszym zdjęciu, a na przód po bokach oraz tył takie proste, jak na drugim zdjęciu. Zgadza się?

 

TP3kVma.jpg

41ABQCs.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Te z pierwszego zdjęcia do grilla zamiast chromu pasują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącze się do tematu..

Zaczołem walkę ze swoimi czujnikami jakiś czas temu. Zaczęło się od długiego dzwieku i migającej kontrolki parktronika.Po podłączeniu Vaga okazało sie ze lewy chromowany wiec zamówiłem nowy i wymieniłem, teraz parktonik juz nie zgłasza błedu ale wzbudza sie cały czas przód.Postanowiłem wymienić tez drugi bo nie wyglądał idealnie chrom był spuchnięty.Po wymianie dalej to samo wzbudza sie przód ale najbardziej po odpaleniu silnika. Doczytałem w tym wątku że moze byc problem z masą więc co mi przyszło na myśl to brazowy przewód od jednego czujnika dodatkowo "domasowałem" ale bez efektu :niekumam. w blokach pomiarowych wartosci srodkowych czujników szaleją.Macie moze jakis pomysł ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypnij czujniki z mocowań, skieruj na pustą przestrzeń i sprawdź co pokazują. Często tak się dzieje, że uszczelka czujnika, gdzieś się podwija i wskazuje jako przeszkodzę. Chrom też puchnie i pokazuje przeszkodzę, ale skoro Ty masz nowy chrom, to powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wypnij czujniki z mocowań, skieruj na pustą przestrzeń i sprawdź co pokazują. Często tak się dzieje, że uszczelka czujnika, gdzieś się podwija i wskazuje jako przeszkodzę. Chrom też puchnie i pokazuje przeszkodzę, ale skoro Ty masz nowy chrom, to powinno być ok.

Dziękuje za sugestie ale wczoraj miałem chwilkę i niestety nic efekt ten sam. Dodam jeszcze ze czujniki najbardziej szaleją po wbiciu wstecznego. Stawiam na instalacje modułu :umm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie zakladam nowego tematu bo nie mogę.

kupiłem passata b6 2007r z uszkodzonym czujnikiem chrom w grillu. po wbiciu wstecznego ciagly sygnał. Po wymianie dwóch czujnikow w grillu nadal to samo, byłem dzisiaj u znajomego na komputerze, tył wszystko dobrze natomiast z przodu te czujniki ktore wymieniłem i jeden z prawej strony w zdezaku szfankują, tak pokazuje na komputerze, wartości odleglosci caly czas sie zmieniają. Co może być tego powodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem w końcu VCDS'em i wyszło na to że wszystkie są ok i tylko włąs nie ten jeden padł ale dziwne jest to że jak odpiąłem kompa odpalam auto to wtedy piszczy nie cały czas ale czasami, więc już nie wiem o co to chodzi pewnie kupie nowy i zobacze co będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie diagnoza wykazała uszkodzony czujnik cofania prawy srodek z przodu, wymieniłem ale ze przy okazij sciągałem zderzak bo był wyciek płynu ze zbiornika spryskiwacza i przez to zauwarzyłem przetarty przewód który szedł w wiązce na zderzaku, po montarzu wszystko zadziałalo łacznie z OPC bez kasowania błedów i podlaczania komp., tak ze sprawdzic trzeba ten przewód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

U mnie też świruje przedni lewy chrom, ale co ciekawe tylko przy włączonym silniku. Czujnik jest zmieniony na nowy z Allegro, więc będę teraz starał się namierzyć uszkodzone wiązki. Sytuacja jednak mnie zaskoczyła, więc pytanie do znawców: Czy czujniki nie powinny być "tak samo źle działające" przy zgaszonym i włączonym silniku?

Pozdrawiam

Edytowane przez Piet-Tia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zaczął od czujników a nie od wiązki. Wiązkę zostaw w spokoju, najpierw podepnij kompa i zobacz. Zapewne któryś dostaje wody. Sprawdź stan uszczelek i kapturków, oraz wtyczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ze w innym działa. Sprawdź u siebie na luźno bez wkładania czy nadal wariują i czy działają. Jak by wiązka była uwalona to byś miał błąd i nic by nie działało. Wiązka idzie lewą stroną i kostka jest pod lewą podłużnicą. od prawego przodu do lewego i potem jak do halogenów. Wiązka zderzaka przedniego jest jednocześnie wiązka halogenów i kierunkowskazów. Przeczyść ew. kostkę połączeniową przy podłużnicy i podmień czujniki. Wg mnie to na 99% czujniki. Ale z miłą chęcią się o tym przekonam Twoim kosztem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

Pozwolę podłączyć się pod temat. W moim b7 z 2011 roku padły ostatnio czujniki parkowania. Standardowo ciągły pisk i migająca lampka.

Ku mojemu zdziwieniu po odczytaniu nie mam informacji o uszkodzonym czujniku lecz poniższy błąd:

 

B107A 16 [009] Napięcie czujników za niskie.

 

Dodam że znalazłem uszkodzenie w przedniej wiązce - czerwony kabel był uszkodzony ale po naprawie sytuacja się nie zmienia.

Napięcie na czujnikach mierzone miernikiem to 7,5 do 8,2 volta. Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się już z takim problemem w b7.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich,

Pozwolę podłączyć się pod temat. W moim b7 z 2011 roku padły ostatnio czujniki parkowania. Standardowo ciągły pisk i migająca lampka.

Ku mojemu zdziwieniu po odczytaniu nie mam informacji o uszkodzonym czujniku lecz poniższy błąd:

 

B107A 16 [009] Napięcie czujników za niskie.

 

Dodam że znalazłem uszkodzenie w przedniej wiązce - czerwony kabel był uszkodzony ale po naprawie sytuacja się nie zmienia.

Napięcie na czujnikach mierzone miernikiem to 7,5 do 8,2 volta. Czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się już z takim problemem w b7.

 

Pozdrawiam

 

Witam,

Naprawdę nikt nic nie podpowie?

Nie mam zielonego pojęcia gdzie szukać czy to wina sterownika czy coś w wiązkach od czujników, a może sam czujnik któryś jest uszkodzony?

Czytając na forum VCDS zawsze wskazywał winowajcę w moim przypadku niestety nie :dolamam

Może chociaż ktoś podpowie jakie napięcie powinno być na czujnikach.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Pasku włączała się dyskoteka po wbiciu wstecznego. Akurat miałem chwilę czekając na parkingu, przeszukanie forum i do roboty. Okazało się że obdrapanie złuszczonego chromu zwykłym kapslem (tylko to miałem pod ręką :D) pomogło. W wolnej chwili rozkręcę grilla, wyczyszczę dokładnie i potraktuję chromem w sprayu.

 

<--film pokazujący jak dobrać się do czujników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Naprawdę nikt nic nie podpowie?

Nie mam zielonego pojęcia gdzie szukać czy to wina sterownika czy coś w wiązkach od czujników, a może sam czujnik któryś jest uszkodzony?

Czytając na forum VCDS zawsze wskazywał winowajcę w moim przypadku niestety nie :dolamam

Może chociaż ktoś podpowie jakie napięcie powinno być na czujnikach.

Pozdrawiam

 

Witam

 

Poniżej załączam zdjęcie błędu - może tak jakoś ktoś pomoże tak jak wspomniałem nie ma nic o ewentualnym winowajcy.

 

IMG_0495.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności