Skocz do zawartości
jaro1005

Ciężko pali przy niskich temp. po dłuższym postoju - CO TO MOŻE BYĆ ?

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdzić vacum musisz czyli wpinasz się w układ paliwa na niej i zobacz jakie ciśnienie daje + czy jest dobry zawór zwrotny w niej ( czy trzymie do 1 bara). W sumie koszt używki boscha + uszczelki to około 180 zł, sprawdzenie jak u mnie wyceniają na 60-80 - to ja bym w ciemno wymienił bo na pewno jeszcze Ci LUK tam siedzi. Szukaj roczników 2008+ z końcówką M i tylko bosch. Pompa w baku ma dać 1 bar - to łatwo sprawdzić wpinając manometr na zasilaniu zatem też możesz ją "zobaczyć"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piękne dzięki za odpowiedź

zapytam jeszcze jaka firma lepsza pierburg czy bosch??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapytam jeszcze jaka firma lepsza pierburg czy bosch??

 

....

 

Szukaj roczników 2008+ z końcówką M i tylko bosch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

czytałeś dokładnie co dev14 napisał ? jeszcze ja Ci odpowiedziałem na poprzedni post .. :wmorde

 

tą co podałeś to nie wsadzaj to jest LUK .. TYLKO BOSH z końcówką M ! :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można jeszcze spytać jaka uszczelka powinna być przy BOSCH z końcówką M:manga

 

---------- Dodano o 09:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:49 ----------

 

czytałem dokładnie co napisał dev14

ale biorę też pod uwagę kupno nowej pompy,a tam była mowa o używkach

różnica jest taka,że BOSCH jest tańszy od PIERBURG

Pytanie czy gorszy??

Edytowane przez maciuch1075

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bosch jest na pewno lepszy niż Pierburg to raz, nowej nie wiem czy jest sens kupować , w tak "młodych" pompach nie ma się co bardzo popsuć najważniejsze by ją przepłukać przed zamontowaniem i zaworek był dobry, będzie zła to jest gwarancja rozruchowa , jak będzie to ten problem z zapalaniem to będziesz się cieszył, a jak okaże się że to nadal nie to - będziesz wkur... że kasy sporo na nową poszła. Decyzja już jest Twoja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego maciuch1075 pisałeś że wlałeś do paliwa STP.Czy wcześniej też to wlewałeś,bo po przeczytaniu twojej wypowiedzi masz takie same objawy jak ja kiedyś w moim B5 po zalaniu STP.Wszystko było ok dopóki nie wyjeździłem całego zbiornika do rezerwy,potem zaczęły się problemy z odpalaniem nawet po krótkim postoju (około 20 do 30 min )musiałem trochę długo kręcić żeby odpalił,jak już odpalił to chodził normalnie.Gdy spuściłem paliwo ze zbiornika było całe zabrudzone i gdy wyjąłem pompę ze zbiornika okazało się że wypłukało cały syf z układu paliwowego i zakleiło filtr siatkowy który jest przy pompie w zbiorniku,pompa chodziła ale nie mogła zassać paliwa.Cały filterek był zaklejony czarną mazią.Po wyczyszczeniu tego filterka i wymianie filtra paliwa jak ręką odjął,auto paliło jak przedtem z półobrotu.Mam nawet zrobione zdjęcia tego filterka ale tylko w telefonie a nie mam kabla żeby je wrzucić do komputera,jeżeli mi się uda to je wrzucę i zobaczycie jak to wyglądało.Radziłbym ci najpierw wyjąć to pompę ze zbiornika i sprawdzić ten filtr zamiast kupować pompę vakum.Jeżeli masz trochę pojęcia o mechanice to nie zajmie ci to więcej jak jedną godzinę. Od tamtej pory nigdy nie wleję już żadnego środka do czyszczenia wtryskiwaczy,bo chciałem sobie polepszyć a narobiłem problemów.

Poniżej zamieszczam zdjęcia

1364220723635.jpg

1364220720907.jpg

1364220721353.jpg

1364220722889.jpg

1364220723233.jpg

Edytowane przez tomas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega maciuch1075 był u mechanika wcześniej, niż wlał stp. Pompki prawdopodobnie też nie ma w zbiorniku.

Wręcz chorobliwe w naszych paskach jest padanie zaworka na przelewie od pompy - i to warto sprawdzić na początku bo to proste. Jedna osoba zaciska powrót, druga kręci - jak zapali - szybko poluzować przewód. Jak po dłuższym kręceniu nic - manometr w pompę. (dev14 - jaki tam gwint - od czego dorobić króciec - pewnie wiesz) Sobotni przypadek AJM - w garażu +15 samochód kopci, łapie na jeden, zapala po kilku minutach - przyczyna to cholerny zaworek. !0 min, prowizorka i kolega pojechał -pali po kilku obrotach. Co tam mu wcześniej pozmieniali - szok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co tam mu wcześniej pozmieniali - szok.

dlatego chwałą za to forum i ludzi którzy się tu dzielą doświadczeniami jest wręcz aż zaskakujące i to na cholernie duży + !

A sporo mechaników prawdę Ci powie jak już Cię z skóry obedrze a jest ich trochę... dlatego lepiej taniej podłubać samemu jak można.

 

Co do gwintu co pasuje -> wkleję linka

http://forum.vw-passat.pl/threads/87334-Pompki-od-AWX-do-AJM?p=1762537#post1762537

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - pamiętałem, że o tym pisałeś ale nie mogłem tego odnaleźć.

Z mechanikami nie było by problemu, gdyby codziennie wieczorem poczytali fora tematyczne. Nawet kilkanaście minut dziennie. Wielu to robi ale ilu nie szkoli się - strach powiedzieć. Ale mechanika to wybiera klient - więc tez niech pomyśli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bosch jest na pewno lepszy niż Pierburg to raz, nowej nie wiem czy jest sens kupować , w tak "młodych" pompach nie ma się co bardzo popsuć najważniejsze by ją przepłukać przed zamontowaniem i zaworek był dobry, będzie zła to jest gwarancja rozruchowa , jak będzie to ten problem z zapalaniem to będziesz się cieszył, a jak okaże się że to nadal nie to - będziesz wkur... że kasy sporo na nową poszła. Decyzja już jest Twoja.

 

dzięki za radę

mam warsztat w którym mają taką pompkę na podmianę

tak bez pewności nowej nie kupię

 

---------- Dodano o 21:52 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:48 ----------

 

kolego maciuch1075 pisałeś że wlałeś do paliwa STP.Czy wcześniej też to wlewałeś,bo po przeczytaniu twojej wypowiedzi masz takie same objawy jak ja kiedyś w moim B5 po zalaniu STP.Wszystko było ok dopóki nie wyjeździłem całego zbiornika do rezerwy,potem zaczęły się problemy z odpalaniem nawet po krótkim postoju (około 20 do 30 min )musiałem trochę długo kręcić żeby odpalił,jak już odpalił to chodził normalnie.Gdy spuściłem paliwo ze zbiornika było całe zabrudzone i gdy wyjąłem pompę ze zbiornika okazało się że wypłukało cały syf z układu paliwowego i zakleiło filtr siatkowy który jest przy pompie w zbiorniku,pompa chodziła ale nie mogła zassać paliwa.Cały filterek był zaklejony czarną mazią.Po wyczyszczeniu tego filterka i wymianie filtra paliwa jak ręką odjął,auto paliło jak przedtem z półobrotu.Mam nawet zrobione zdjęcia tego filterka ale tylko w telefonie a nie mam kabla żeby je wrzucić do komputera,jeżeli mi się uda to je wrzucę i zobaczycie jak to wyglądało.Radziłbym ci najpierw wyjąć to pompę ze zbiornika i sprawdzić ten filtr zamiast kupować pompę vakum.Jeżeli masz trochę pojęcia o mechanice to nie zajmie ci to więcej jak jedną godzinę. Od tamtej pory nigdy nie wleję już żadnego środka do czyszczenia wtryskiwaczy,bo chciałem sobie polepszyć a narobiłem problemów.

Poniżej zamieszczam zdjęcia

[ATTACH=CONFIG]99481[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99482[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99483[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99484[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99485[/ATTACH]

 

 

Właśnie mam zamiar sprawdzić jak wygląda pompa w zbiorniku i jego zawartość

 

---------- Dodano o 21:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:52 ----------

 

Kolega maciuch1075 był u mechanika wcześniej, niż wlał stp. Pompki prawdopodobnie też nie ma w zbiorniku.

Wręcz chorobliwe w naszych paskach jest padanie zaworka na przelewie od pompy - i to warto sprawdzić na początku bo to proste. Jedna osoba zaciska powrót, druga kręci - jak zapali - szybko poluzować przewód. Jak po dłuższym kręceniu nic - manometr w pompę. (dev14 - jaki tam gwint - od czego dorobić króciec - pewnie wiesz) Sobotni przypadek AJM - w garażu +15 samochód kopci, łapie na jeden, zapala po kilku minutach - przyczyna to cholerny zaworek. !0 min, prowizorka i kolega pojechał -pali po kilku obrotach. Co tam mu wcześniej pozmieniali - szok.

u mnie w zbiorniku jest pompa

Pozdrawiam

Edytowane przez maciuch1075

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Ostatnio czyli w czwartek przed świętami pasek znowu odmówił posłuszeństwa i nie zapalił.

Zabrali go na warsztat.Pan mechanik wykluczył pompę paliwa mechaniczną nie powiedział jak ją sprawdzał,elektryczną podmienił na używkę i już myślał,że to przyczyna bo odpalił od strzała ale za dwa dni znowu miał problem.

Ostatnia rzecz jaką zrobili to podmiana PD na inne używki("chore"bo autko w ogóle się nie zbiera) ale jak na razie odpala.Boję się tylko,że to temperatura otoczenia ma wpływ na odpalanie,a ostatnio się ociepliło.Na tych PD mam pojeździć przez tydzień lub dwa i zobaczyć jak zapala(straszny muł). Czy ktoś ma jakieś sugestie?

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkleiłeś u góry opisany przeze mnie przypadek gdzie temperatura nie miała znaczenia. Zmień pompę nie jest to aż tak "zaporowy" wydatek - podejrzewam, że więcej wydałeś na próby u mechanika. Przyczyn może być więcej, mogą się na siebie nakładać ale na dziś najbardziej podejrzana jest pompa. Czy mechanicy potrafią je diagnozować, czy mają duże doświadczenie z nimi - NIE!!! Ja borykałem się się ze swoim problemem od początku zimy, rozmawiałem z wieloma naprawdę doświadczonymi znajomymi mechanikami (trochę w tym siedzę) i nikt z nich nic nie podpowiedział. Nie wiem po co podmieniał Ci mechanik pompkę w zbiorniku (nie podawała paliwa?) - przecież to łatwo sprawdzić. Dlaczego zmieniał pompki? Czy wartości z boków 13 i 23 przekraczały wartości? Najpierw zmienił pompki zamiast spróbować je uszczelnić dając nowe komplety oringów? Moja sugestia - zrób to sam albo z innym mechanikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompki uszczelnił mi 1,5 roku temu jak byłem u niego pierwszy raz z tymi problemami

nastąpiło ocieplenie i było ok do zimy

Edytowane przez maciuch1075

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej jesli auto zapala mi elegancko jak jest temp powyzej zera to co moge wykluczyc? Cofajace sie paliwo ? Czyli vacum pompe ? A pompowtryski? Skoro teraz jest ok , bo juz powoli mi rece opadaja hehe temp dzis 4stopnie odpala od strzala temp ponizej zera pare razy musi zakrecic, czy pompowwtryski moga byc powodem skoro teraz pali dobrze, czy nie powinny one tez szwankowac przy dodatnich temp ,probuje wykluczyc rzeczy przed nastepna zima ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej jesli auto zapala mi elegancko jak jest temp powyzej zera to co moge wykluczyc? Cofajace sie paliwo ? Czyli vacum pompe ? A pompowtryski? Skoro teraz jest ok , bo juz powoli mi rece opadaja hehe temp dzis 4stopnie odpala od strzala temp ponizej zera pare razy musi zakrecic, czy pompowwtryski moga byc powodem skoro teraz pali dobrze, czy nie powinny one tez szwankowac przy dodatnich temp ,probuje wykluczyc rzeczy przed nastepna zima ;)

 

Sprawdź swiece. Miałem to samo (notabene mam ten sam silnik i rocznik). Wsadziłem Boscha Duraterm (były 4 spalone), teraz pali jak złoto. Przy większych mrozach podgrzewam 2-3 razy aż pusci przekaźnik (nie kontrolka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem wczesniej napisać że swiece też wymieniałem ;) cięzki temat z tym odpalaniem a meczy mnie metoda prób i błędów za drogi interes ;) ale chyba nic innego mi nie zostało , bo chyba muszę całkowicie wykluczyć cofające się paliwo czyli vacum uszczelniacze na pompkach wszystkie zaworki zwrotne no bo skoro powyżej zera zapala od strzała no to raczej paliwo się nie cofa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lemmak bądź ktoś życzliwy

Co możesz powiedzieć o takich wartościach?

 

statyczne.JPG

 

dynamiczne.JPG

 

Tylko bez nerwów jak coś źle zrobię,

bo pierwszy raz bawię się vagiem :rumieniec

Edytowane przez maciuch1075

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmak bądź ktoś życzliwy

Co możesz powiedzieć o takich wartościach?

 

[ATTACH=CONFIG]100333[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]100334[/ATTACH]

 

Tylko bez nerwów jak coś źle zrobię,

bo pierwszy raz bawię się vagiem :rumieniec

 

przykro mi to stwierdzić ale na 99,9% szukaj nowych PD albo regeneracja wszystkich 4 swoich. Jednak przed przystąpieniem do tej kosztownej operacji dogiąłbym pierw konektorki w wtyczkach PD pod pokrywą. Jak to nie poprawi to tylko to co w 1 zdaniu. Zloguj też grupe 18.

A loga robisz po prostu tam gdzie napis jest po prawej na dole i potem start zloguj z 1 minute na wolnych 13,18,23 oraz podczas jazdy ~1-2 min. te same grupy. Podpisz sobie co jest co i zamieść tutaj i wstaw link. http://vaglog.rtnet.pl/

PS. Log gr 004 na postoju też by się przydał z ~30s.

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności