Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam wszystkich forumowiczów. Temat zamkniety. Auto odstawione do mechanika diagnoza uszkodzoma uszczelka chlodniczki oleju. Wymieniona i problem usuniety. Dziekije wsxystkik za odpowiedz

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gystlikkk87
    2 posty
    Rejestracja: 25 minut temu

    Samochód:
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    Zgłoś ten post

Napisano 6 minut temu

Witam wszystkich. Jestem tu nowy.

 

Mam problem z Passatem B5fl 1.9 130. Jest to auto mojej ciotki, do którego wczoraj zajrzałem.

Zauważyłem, że w zbiorniczku zbiera sie syf - raczej olej.

Pierwsza diagnoza - uszczelka, ale jak dziś zacząłem jeździć to mam wątpliwości czy to jest to.

 

Syf syfem, ale wg mnie nie ma oznak uszczelki. Górny wąż jest ciepły, dolny zimny, auto działa prawidłowo, obroty nie falują, dymić nie dymi, ogrzewanie działa. Jest problem z termostatem, bo nie chce dojść do 90st, dochodzi do ok 83 i tak zostaje - podejrzewam że jest zasyfiony przez płyn i to jest przyczyna. Samochód zbiera sie normalnie, odpala jak trzeba.

 

Zajrzałem na kanale i zobaczyłem wyciek oleju przy dolnym wężu.
Z czego jest ten wyciek ?  
Jest szansa że tamtędy sie to przedostaje ?

 

Czy jest szansa, że to jest główny powód widocznego brudu w zbiorniczku ?

 

Auto oddam do mechanika po świetach, ale chciałbym już teraz zgłębić wiedze na ten temat.

 

Może ktoś coś doradzić ? Ciężko wróżyć po zdjęciach, ale może ktoś miał doświadczenie z podobnym przypadkiem

 

20171223_135845.jpg

20171223_135853.jpg

20171223_135935.jpg

20171223_135941.jpg

Edytowane przez Gystlikkk87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jakaś nieszczelność na łączeniu przewodu do intercoolera, ale z pewnością nie ma to żadnego związku z układem chłodzenia.

Koniecznie trzeba sprawdzić chłodniczkę oleju, która znajduje się na podstawie filtra oleju. Ze starości zaczyna przepuszczać olej do układu chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w zbiorniczku bardziej przypomina zasyfiony korozją płyn niż olej. Olej jest czarny i osadza się na ściankach zbiornika. 

Zrobiłbym na początek termostat, przy okazji płukanie układu i nowy płyn. I obserwować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Gystlikkk87 napisał:

Zajrzałem na kanale i zobaczyłem wyciek oleju przy dolnym wężu.
Z czego jest ten wyciek ?  
Jest szansa że tamtędy sie to przedostaje ?

 

Można powiedzieć, że to standardowa wada tego modelu. Tak się poprostu dzieje w co drugim B5.

Nie jest to poważna awaria i może mnie ludzie tutaj spalą za te słowa ale jeżeli zbiera się tam znacznie olej to lepiej żeby tam była mikro nieszczelność i olej zlatywał niż zbierał się w całym układzie. 

Jeżeli nie eliminujesz źródła oleju w dolocie ( także standardowa usterka w B5, nie groźna, powszechna ) to MOIM zdaniem lepiej żeby ten olej schodził mikro szczeliną niż tam się magazynował.

 

 

Te dwie usterki zgrały się ze sobą, silnik pluje olej w układ dolotowy, a nieszczelność pozwala temu olejowi się wydostać z tego układu zamiast go zalewać. Takie szczęście w nieszczęściu. 

Chcesz pozbyć się oleju to poczytaj o OCT - OIL CATCH TANK

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 83 stopnie C to temperatura na VAG'u/VCDS'ie to bym się tym nie przejmował. U mnie jest to temperatura otwarcia termostatu. Od 75 C do 105 C wskazówka na liczniku wskazuje temperaturę chłodziwa równą 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.12.2017 o 20:21, Tomcio napisał:

To w zbiorniczku bardziej przypomina zasyfiony korozją płyn niż olej. Olej jest czarny i osadza się na ściankach zbiornika. 

Zrobiłbym na początek termostat, przy okazji płukanie układu i nowy płyn. I obserwować.

 

Tak też właśnie robie. Po konsultacjach u mechanika zaczynam od tego.

Dzis plukanka byla robiona z 10 razy, z dwoma różnymi środkami czyszczącymi.

 

Narazie jest czysto, teraz pozostaje jeździć i obserwować.

Wymiana termostatu również przyniosła efekt, 90 st po nagrzaniu trzyma caly czas.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Chciałbym was koledzy ponownie prosić o pomoc ponieważ niedługo będę wymieniał olej, ale najpierw muszę naprawić usterkę która mnie dość mocno irytuje.

Po ściągnięciu dolnej obudowy silnika widać na niej plamy oleju na wysokości zbiornika od wspomagania czy też zbiornika od płynu do spryskiwaczy (passat b5 fl).

Będąc pod spodem zauważyłem, iż olej spływa nawet po przewodzie od wspomagania więc musi gdzieś konkretnie chlapać. Turbosprężarka kompletnie po drugiej stronie więc jedynie ją mi się udało wykluczyć  zbyt dobry z motoryzacji nie jestem ... dlatego tutaj piszę.

Wrzucam zdjęcia i proszę Was jedynie o podanie możliwości skąd ten olej może wyciekać. 

https://zapodaj.net/b74ea0934fbe0.jpg.html

https://zapodaj.net/0897e32cb69a6.jpg.html

Na ten gruby przewód również wpływa olej (na zdjęciu niestety już został wcześniej przetarty). Swoją drogą od czego jest ten przewód ?

https://zapodaj.net/8f88740782ebc.jpg.html

https://zapodaj.net/5b9c72705abf8.jpg.html

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Wymieniałem dzisiaj (pierwszy raz) olej w moim superbie 1.8t. W motoryzacyjnym poprosiłem o uszczelkę do korka, gość mi wydał normalnie miedzianą uszczelkę... Wykręcam korek spustowy, a tam (na korku) uszczelka której się nie da ściągnąć. Więc zaglądam do neta, a tam widzę, że korki są już sprzedawane z tą uszczelką. Teraz pytanie: Czy wy dajecie dodatkową uszczelkę do tej co jest na korku? Dodam, że kapie mi olej z korka przy dwóch podkładkach :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik daje sylikon - cienka warstwa w miejscu przylegania podkładki. Śruby nie trzeba mocno dociągać, więc gwint nie jest nadwyrężany, a wszystko jest suche.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można także zastosować tzw. pompowaną podkladkę pod korek spystowy. Albo tak jak Tomek napisał jest wystarczające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przecinam starą podkładkę i daję nową, jeszcze nigdy nie pociekło, albo daje nowy korek i uważam że ta opcja jest lepsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taką pompowaną właśnie dostałem w sklepie. Podsumowując wystarczy jedna uszczelka. No nic kupię nowy korek albo przetnę tą starą podkładkę i zobaczymy czy da radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,
przepraszam jeśli już coś takiego się pojawiło na forum, ale nie potrafię tego znaleźć. Panowie pomóżcie. Jestem właścicielką Passata B5 1.8 benzyna+gaz, silnik ADR 125KM.
Po ostatniej wymianie oleju i czyszczeniu EGR, po dwóch dniach zauważyłam plamę oleju na parkingu. Okazało się, że  przez 100 km wygoniło mi prawie cały olej. Mechanik znaleziony na szybko, bo byłam akurat w trasie stwierdził, ze olej wycieka gdzieś z tyłu silnika, uszczelnił mi to klejem i póki co trzyma. Ale w czym rzecz, stwierdził, że trzeba wymienić zawór zmiennych faz rozrządu. Jako, że jestem zielona w tym temacie, podpowiedzcie mi o co chodzi? jakiej części mam dokładnie szukać taniej, bo w serwisie zaspiewali mi 800 pln i czy w ogóle jest to potrzebne jesli po zaklejeniu uszczelki wszystko jest już w porządku i nie ma żadnych wycieków.
Dzięki!

edit. Właśnie pojawił się kolejny wyciek

Edytowane przez agnieszkaB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1. Nie ma u Nas EGR ! Ewentualnie czyszczona przepustnica.

Po 2. Zawór zmiennych rozrządu nie istnieje tylko napinacz hydrauliczny zmiennych faz rozrządu. Jeśli z tego ciekło to zmień lepiej mechanika bo tamta uszczelka kosztuje ok 18 zł oraz wiadomo nowa uszczelka pod klawiature. Max z wymianą 150 zł. Żaden sylikon tu nie pomoże.

Jeżeli z autem wiążesz współpracę na dłużej, nie zamierasz go sprzedawać to napinacz ok 2500 zł tylko ORI a jeśli nie to ok 500 zł chiński, wytrzyma ok 10kkm.

 

Co do wycieków to oddaj do dobrego mechanika który przemyje silnik i zobaczy skąd naprawdę cieknie. SKoro przez ok 100 km wygoniło ok. 3,5L oleju to naprawdę niezły wyciek i znalezienie przyczyny będzie łatwe z kanału lub z podnośnika. Sprawdź odmę i uszczelkę pod podstawą filtra oleju taka ze skrzydełkami, lubi przepuszczać, teraz wiem żeby wymieniać ją co każda wymianę oleju. Koszt ok 10 zł i wystarczy dodatkową jedną nakrętkę odkręcić.

Edytowane przez ZyWiecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napinacz febi, reszta gratów też od  przynajmniej 20k KM żadnych problemów z napinaczem 2,5kzł to przesada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam. Od dłuższego czasu borykam się  z wyciekiem oleju. Olej zbiera się notorycznie na chłodniczce oleju. Uszczelka taka ze skrzydełkami zmieniona 2 razy, pod napinaczem i pokrywą zaworów również. Już mi brakuje pomysłów. Rozmawiałem z mechanikiem na ten temat i podsuwa na myśl że chłodniczka oleju się rozszczelniła??  Nigdy sie nie spotkał z takim wyciekiem z chłodniczki a też ma passata b5 fl od 10 lat. Więcej wycieków nie widać. Olej zbiera się cały czas w tym samym miejscu czyli na samym rogu chłodniczki na samym dole, czasem zbiera się na filtrze oleju.

Podsuniecie coś na myśl?? Uszczelki jak były zmieniane to elring . Filtr mann. Jak zmieniałem tą uszczelkę ze skrzydełkami, od razu po zalaniu olejem, rozgrzał się i gdy była wytarta to olej od razu się pojawił a potem po wytarciu to znów to samo. Brak oleju w płynie chłodniczym. Puszcza na zewnątrz a tam jest zgrzew ..

Edytowane przez ZyWiecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja miałem wyciek z chłodniczki, więc u Ciebie też może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozszczelniła Ci się na zgrzewie czy jak ?? Odpiszesz dokładnie ? Jakiej firmy polecisz.. Znalazłem Nissens, niby dobra (produkuje chłodnice itp.) czy pakować się w ori używkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku było to uszczelka / oring. Wymiana załatwiła sprawę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności