Kafmilekk Zgłoś #181 Napisano 15 Sierpnia 2014 (edytowane) Sprawdzalem i na obudowie silnika jest AVF, wole jednomas poniewaz lubie szybsza jazde, chip zrobiony, wiec wiesz jak jest. Zreszta jego czas tez juz jest policzony :-). Tak wiec po skrzyni 5 biegowej mam sie sugerowac tym ze to sprzeglo 228mm? Edytowane 15 Sierpnia 2014 przez Kafmilekk pisownia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek3232 Zgłoś #182 Napisano 15 Sierpnia 2014 Sprawdzalem i na obudowie silnika jest AVF, wole jednomas poniewaz lubie szybsza jazde, chip zrobiony, wiec wiesz jak jest. Zreszta jego czas tez juz jest policzony :-). Tak wiec po skrzyni 5 biegowej mam sie sugerowac tym ze to sprzeglo 228mm? Teoretycznie tak. Ale wygląda na to że w tym aucie już coś było zmieniane. Skrzynia lub tabliczka znamionowa Chyba że się mylę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #183 Napisano 15 Sierpnia 2014 Moze był automat ??? A w bagażniku co pisze ??? Czyżby spawane było ??? Hmmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #184 Napisano 15 Sierpnia 2014 Panowie u mnie sprzęgło zaczęło się ślizgać zatem dwumase wymieniłem na komplet 1Z z A80......koło przejechane papierem , sprzęgło komplet SACHS, uszczelniacz wału elring i...dalej się ślizga jak trochę pojeżdże jest zdecydowanie lepiej niż na zimno....czy wysprzęglik może tak psocić (lub pompka sprzęgła) ? bo tylko to mi przychodzi do głowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kafmilekk Zgłoś #185 Napisano 16 Sierpnia 2014 Historia mojego passata jest dluga, to anglik sprowadzony do PL , przekladka, czesci dawane z niemieckiego auta, pozniej samochod jeszcze mial powaznie skasowany przod. Tak wiec jeszcze jak mi podpowiecie na jakiej stronie moge zamowic ten zestaw valeo to bede szczesliwy, bo mam coraz mniej czasu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #186 Napisano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Wybaczcie pytanie tutaj zwłaszcza, że mam bynę ale podobnego tematu znaleźć nie mogę ale czy ktoś zamieniał dwumas na jednomas w silniku benzynowym? I czy koło od 1Z nie będzie za ciężkie do mojej benzyny 1.8 APT 125 KM? Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez tomek921 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #187 Napisano 17 Sierpnia 2014 Koło od 1Z i 2.0 w A80 się nie różni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #188 Napisano 17 Sierpnia 2014 Koło od 1Z i 2.0 w A80 się nie różni. Dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drift pl Zgłoś #189 Napisano 17 Sierpnia 2014 Ja ostatnio wymienialem dwumasa nowe przyszlo od BRD troche drozsze jak do AVF ale podobno mocnejsze jest i pasuje jak by bylo od niego :marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #190 Napisano 24 Sierpnia 2014 W poprzednim pasku padł mi dwumas po programie na 140km i założyłem jednomas z z 1z z nowym sprzeglem. Na niższych obrotach halasowalo jakbym jechał starym busem z milionem na liczniku. Po tygodniu go wyrzuciłem i założyłem dwumas. Po dalszych modach było prawie 200/400 i z dwumasem żadnych problemów. Nigdy więcej jednomasu w moim aucie nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #191 Napisano 28 Sierpnia 2014 Witam Wszystkich!!! W mojej IBI po pewnych zabiegach podnoszenia mocy zaczęło się ślizgać sprzęgło (wymienione wraz z dwumasą około 35kkm temu), najpierw na 4-5 biegu , później było gorzej. Postanowiłem to zmienić, ponieważ szkoda było mi dobrej dwumasy -pierwsza myśl - jednomasa. Zakupiłem zastaw - koło 1 mas, tarcza i 4 szt docisków (używane, niby o znikomym przebiegu......:kijemgo). A teraz historia kolejnych montaży sprzęgieł: 1 - jednomas+tarcza standard+ najlepiej wygladający docisk SACHS = brak sprzęgła - powód: pęknięty drut pod słoneczkiem w docisku 2 - jendomas+tarcza standard+ drugi docisk LUK= ślizga się na 4 i5 biegu przy próbie jakiegokolwiek mocniejszego przyspieszania - powód:podejrzewałem słabość docisku LUK więć.... 3 - jendomas+tarcza standard+UWAGA! wzmocniony docisk podwójne słoneczko= brak możliwości obracania silnikiem - powód: łby śrub imbusowych M6 trzymające słoneczka zaparły się o obudowe skrzyni 4 - jendomas+tarcza standard+wzmocniony docisk podwójne słoneczko, zeszlifowane łby = brak możliwości wysprzęglenia - powód: siłownik wysprzęglnika cieknie,zakupiłem nowy dalej to samo, powód: słoneczka za mocne..nie wiem,,, przy okazji oględzin jednomasy i tarczy sprzęgła dostrzegam ślady miejscowego przehartowania koła i poharatane okładziny tarczy 5 - zabielony jednomas+ tarcza okładziny kevlar+nowy docisk SACHS od vr6+nowe łożysko oporowe= WIELKI BANAN NA TWARZY, ZNOWU MIELI OPONAMI NA 3 BIEGU (rozmiar opon 215/45/16) DLA POTOMNYCH!!!!! jeśli planujecie przejście na wzmocnione sprzęgło i jednomas NIE KOMBINUJCIE tak jak ja tylko wykonujcie punkt 5, czyli : - bezwzględnie zabielić używany jednomas, jeśli nowy - nie trzeba - z nowego zestawu sprzęgła vr6/g60 zanosicie tarcze do obicia kevlarem - posiadając taki zestaw dopiero demontujecie skrzynie i go zakładacie. Spodziewane koszta: -używany jednomas do 200pln, zabielenie 40pln, zestaw sprzęgła SACHS g60 - ok 400pln lub vr6 -ok 650pln, obicie kevlarem tarczy - 170pln, wymiana sprzęgła - 250pln. Efekt - sprzęgło chodzi lżej niz na ori dwumasie, klei pięknie, w/g mojej oceny przeniesie ponad 400NM z palcem w nosie a im brutalniej traktowane tym lepiej skleja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #192 Napisano 28 Sierpnia 2014 kubazibizy mam takie właśnie sprzęgło i to w cięższym aucie B4 na identycznych kołach, nie idzie tego zabić,ciągnie bezbłędnie 410Nm a zgodnie z obietnicami twórcy pociągnie około 450Nm. Jakkolwiek twoje i moje sprzęgło to fakt to i tak zaraz znajdzie się tu jakiś mądrzejszy z wypowiedzią typu- a bo kumpel ma to i tamto,a bo znajomy mechanik powiedział itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubazibizy Zgłoś #193 Napisano 4 Września 2014 kubazibizy mam takie właśnie sprzęgło i to w cięższym aucie B4 na identycznych kołach, nie idzie tego zabić,ciągnie bezbłędnie 410Nm a zgodnie z obietnicami twórcy pociągnie około 450Nm.Jakkolwiek twoje i moje sprzęgło to fakt to i tak zaraz znajdzie się tu jakiś mądrzejszy z wypowiedzią typu- a bo kumpel ma to i tamto,a bo znajomy mechanik powiedział itd. Jaaano właśnie dlatego opisałem krok po kroku moje "wariacje" na temat sprzęgła żeby nie było takich gadek. Tak wogóle to mój mechanik od poczatku mi mówił :"żadnych używek i przeróbek, tylko nowe", no i wyszło na jego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny92bb Zgłoś #194 Napisano 24 Września 2014 Witam, jestem posiadaczem Passka b5 AFN po chipie na ok. 140km i 300Nm. Kończy się sprzęgło i dwumas i muszę się z tym uporać. Myślę o dołożeniu wtrysków 0.216, chciałem kupić komplet z dwumasem z sachsa: http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-vw-passat-afn-1-9-tdi-110-i4622207513.html ale boję się że może to długo nie wytrzymać przy takim setupie. Czytałem cały ten temat i chyba będę musiał uderzyć w jednomas i moje pytanie, czy taki zestaw będzie w porządku, czy czegoś brakuje itp: http://allegro.pl/kolo-zamachowe-wieniec-audi-80-b4-1-9tdi-1z-i4624068777.html i http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-80-a4-vw-passat-1-9tdi-1z-ahu-i4622619272.html Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #195 Napisano 24 Września 2014 Tak to jest ten zamach i sprzęgło,brakuje śrub do zamachu i docisku oraz uszczelniacza wału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarny92bb Zgłoś #196 Napisano 24 Września 2014 Tak to jest ten zamach i sprzęgło,brakuje śrub do zamachu i docisku oraz uszczelniacza wału. Wybacz, ale lekko zielony w temacie, coś takiego? http://www.motointegrator.pl/produkty/249162-uszczelniacz-walu-korbowego-elring-342093 A śruby skąd dorwać takie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #197 Napisano 24 Września 2014 http://forum.vw-passat.pl/threads/73716-Zmiana-2-massa-na-1-massa-%29-%28AHU-AHH-AFN-itd-%29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pelematao Zgłoś #198 Napisano 2 Października 2014 Witam. Widze ze niedawno byla tu obecnosc w tym temacie wiec moze ktos mi odpowie bo chyba od tygodnia szukam odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Wymieniam automat na manual, mam skrzynie DQS 6biegowa lecz brakuje mi kola masowego i sprzegla. Jest tutaj duzo przerobek na jednomas z b4 1Z i sprzeglo 228. Czy do tego jednomasu podejdzie sprzeglo 240mm ?? Jezeli nie czy jest jednomas pod sprzeglo 240mm ?? Teraz chce dokonczyc przerobke a po nowym roku planuje podniesc parametry do 180/350 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #199 Napisano 3 Października 2014 Jezeli nie czy jest jednomas pod sprzeglo 240mm ?? Jest: http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=pd&string=KO%C5%81O+SZTYWNE+SPRZ%C4%98G%C5%81O+KIT+4P+VALEO+1.9+tdi&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-default-0905 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pelematao Zgłoś #200 Napisano 3 Października 2014 Jest:http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=pd&string=KO%C5%81O+SZTYWNE+SPRZ%C4%98G%C5%81O+KIT+4P+VALEO+1.9+tdi&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-default-0905 A jaka jest roznica miedzy tymi zestawami za 1900,1500 a tymi za 1000 zl ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach