Jump to content
Emyl

Kto wymieniał dwumas na jednomas ? słyszałem ze skrzynie padaja...

Recommended Posts

Tak jak w temacie :) mam do wymiany sprzeglo w AHU i wydaje mi sie ze siedzi tam dwumas dlatego chcialbym zastapic go jednomasem ,wiem juz co gdzie i jak no ale nie moglem znalezc niczego o efektach ubocznych tej operacji... pomocy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwumasowe koło zamachowe oprócz roli, jakie spełnia zwykłe koło zamachowe, ma dodatkowe zadania polegające na tłumieniu drgań skrętnych występujących w układzie napędowym podczas pracy silnika oraz redukowaniu gwałtownego wzrostu momentu obrotowego. Dotychczas rolę tą spełniał tłumik drgań skrętnych znajdujący się w tarczy sprzęgła. Jednak wzrost sił i minimalizacja masy po stronie skrzyni biegów wpłynęły na konieczność przeniesienia tłumika drgań skrętnych na koło zamachowe. Koło to składa się z dwóch mas połączonych tłumikiem drgań, mogących przemieszczać się względem siebie o nawet 80 stopni.

Jezeli zmienisz je na jednomas na biegu jałowym silnik moze dostawac większych wibracji co obciaża skrzynie biegów i chyba na tym sie kończza skutki takiej zamiany.

 

---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:55 ----------

 

Dwumasowe koło zamachowe oprócz roli, jakie spełnia zwykłe koło zamachowe, ma dodatkowe zadania polegające na tłumieniu drgań skrętnych występujących w układzie napędowym podczas pracy silnika oraz redukowaniu gwałtownego wzrostu momentu obrotowego. Dotychczas rolę tą spełniał tłumik drgań skrętnych znajdujący się w tarczy sprzęgła. Jednak wzrost sił i minimalizacja masy po stronie skrzyni biegów wpłynęły na konieczność przeniesienia tłumika drgań skrętnych na koło zamachowe. Koło to składa się z dwóch mas połączonych tłumikiem drgań, mogących przemieszczać się względem siebie o nawet 80 stopni.

Jeżeli zmienisz je na jednomas na biegu jałowym silnik może dostawac większych wibracji co obciąża skrzynie biegów i chyba na tym się kończą skutki takiej zamiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle w teorii.

 

 

W praktyce dwumas zastąpiony zestawem valeo jakieś 3 lata temu i wszystko chodzi jak ta lala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ;D krótko na temat ;D dziekuje za wypowiedzi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak;) Jeżeli chodzi o wymianę na lite koło zamachowe to musisz liczyć się z tym że drgania zostaną przeniesione na karoserię ale szybko idzie się przyzwyczaić;)

 

Zestaw valeo jest dobry ale do małych mocy.

Ja u siebie mam lite koło z audi b4 1z + docisk i tarcza i miało to wytrzymać ok 180km. U mnie się poddało przy dużym nm z dołu więc będzie wzmocnione które ma kleić do 440-450nm..

Zestaw z audi b4 1z polecam do mocy ok 170-180km ale ze spokojnie narastającym nm. Powyżej tylko wzmocnione sportowe sprzęglo;)

 

O skrzynie nie masz się co martwić bo spokojnie to zniesie.

W razie potrzeby mam takie i takie do sprzedania:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli żeby sprzęgło wytrzymało mi 400 Nm kupuje całe sprzęgło od 1Z z audi i

odaje je do Radzikowskiego na wzmocnienie i na spiek.

Rozumiem że wszystkopo tej modyfikacj bedzie pasowało p&p??

Share this post


Link to post
Share on other sites
albo pomysl nad sprzegłem od vr6

 

Myśłaem nad tym ale olek_wroc napisał mi że takie rozwiazanie nie podejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołanczam sie do tematu co wsadzić do AVB aby wytrzymało jakieś 410-420 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

albo pomysl nad sprzegłem od vr6

 

Nie zamontujesz ani vr6 ani g60 do wzdłużnego silnika w b5. Temat sam przerabiałem.

Do mocy max 170-180km można założyć sprzęgło od 1z audi 80 ale pod warunkiem małego momentu i na pewno nie z dołu.

U mnie takie sprzęgło dosyć szybko się poddało i ślizga się od 3 biegu w górę.

 

 

Dołanczam sie do tematu co wsadzić do AVB aby wytrzymało jakieś 410-420 Nm

 

Jedyne co możesz zamontować to wzmocnione sportowe sprzęgło czyli wzmocniona tarcza organiczna i docisk. Na poziom do 440nm nie ma sensu montować spiekowych okładzin.

Jeżeli będziesz potrzebował taki zestaw z zamachem + tarcza+ docisk to mam takie na sprzedaż. Trzyma do 440nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olek_wroc a dlaczego nie zamontuje ?

 

Są tarcze z Sharana VR6 23zęby 228mm, więc co innego przeszkadza w zamontowaniu takiego sprzęgła ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś tak czytałem:

"Sharana sprzeglo jednak nie podejdzie po pierwsze bo jest z silnika poprzecznego, po drugie ma walek na 23 zeby ale jest grubszy.

 

Jedyne rozsadne wyjscie to sprzeglo z zamachem 1Z, wytrzyma do ok 380Nm"

 

To sprzęgło z 1Z oddajemy do wzmocnienia i wytrzymuje nam ponad 400Nm.

Edited by Syrop

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy ale fabryka nie przewidziała az takich ingerencji

jak mi padła dwumasa , wsadziłem używana od golfa V 105 KM i smiga jak ta lala

Share this post


Link to post
Share on other sites
koledzy ale fabryka nie przewidziała az takich ingerencji

jak mi padła dwumasa , wsadziłem używana od golfa V 105 KM i smiga jak ta lala

 

hehe przy seryjnym silniko bedzie ok :)

ale nie przy 420 Nm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety, te nieszczęsne 228mm. Gdyby tak fabrycznie już z min. 240mm wychodziły...

Share this post


Link to post
Share on other sites

podchodzi przeciez sprzeglo z awx do afna, nie jest przypadkiem mocniejsze? mocniejszy docisk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mario2501

ja wymieniłem ostatnio dwumase w moim passacie b5 po lifcie 2004 r. silnik 1.9tdi 101km i mam problemy poniewaz zle wchodza mi biegi tak jakby do konca nie wysprzeglało , wymieniłem wysprzeglik i dalej lipa nic tez nie dały odpowietrzenia itd.. na starej dwumasie biegi chodziły jak masełko a teraz jest lipa najgorzej 1 bieg i wsteczny , załozylem oryginalny kpl. sachsa czyli kolo tarfcza łozysko . jezeli macie jakąś podpowiedz bede wdzieczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

pobaw sie przy linkach w komorze silnika przy skrzyni. mi tez mechanik po wymianie na 1-mas male zamieszanie zrobił.. zamiast 1 wchodził wsteczny ale drobna regulacja i ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
olek_wroc a dlaczego nie zamontuje ?

 

Są tarcze z Sharana VR6 23zęby 228mm, więc co innego przeszkadza w zamontowaniu takiego sprzęgła ?

 

Tak jak przytoczył syrop jest grubszy wałek w sharanie i nie podejdzie do wzdłużniaka ani w a4 ani w passku b5. Niestety właściciele poprzecznych silników mają lepiej ;)

 

 

 

podchodzi przeciez sprzeglo z awx do afna, nie jest przypadkiem mocniejsze? mocniejszy docisk?

 

tego nie sprawdzałem więc nie wiem czy podejdzie ale sprzęgło z awx nie jest dużo mocniejsze i też za długo nie wytrzyma 400nm. Poza tym to dwumasówka, która i tak padnie przy dużym nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejść podejdzie na 100%, bo aktualnie mam skrzynie z awx-a + sprzęgło afn i nie ma żadnych problemów, tylko wiadomo...dwumas. Pocieszyłem sie 2tygodnie i znowu jest tupanie :dolamam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy