Skocz do zawartości
Emyl

Kto wymieniał dwumas na jednomas ? słyszałem ze skrzynie padaja...

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1994

    Tak jak w temacie :) mam do wymiany sprzeglo w AHU i wydaje mi sie ze siedzi tam dwumas dlatego chcialbym zastapic go jednomasem ,wiem juz co gdzie i jak no ale nie moglem znalezc niczego o efektach ubocznych tej operacji... pomocy :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Dwumasowe koło zamachowe oprócz roli, jakie spełnia zwykłe koło zamachowe, ma dodatkowe zadania polegające na tłumieniu drgań skrętnych występujących w układzie napędowym podczas pracy silnika oraz redukowaniu gwałtownego wzrostu momentu obrotowego. Dotychczas rolę tą spełniał tłumik drgań skrętnych znajdujący się w tarczy sprzęgła. Jednak wzrost sił i minimalizacja masy po stronie skrzyni biegów wpłynęły na konieczność przeniesienia tłumika drgań skrętnych na koło zamachowe. Koło to składa się z dwóch mas połączonych tłumikiem drgań, mogących przemieszczać się względem siebie o nawet 80 stopni.

    Jezeli zmienisz je na jednomas na biegu jałowym silnik moze dostawac większych wibracji co obciaża skrzynie biegów i chyba na tym sie kończza skutki takiej zamiany.

     

    ---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:55 ----------

     

    Dwumasowe koło zamachowe oprócz roli, jakie spełnia zwykłe koło zamachowe, ma dodatkowe zadania polegające na tłumieniu drgań skrętnych występujących w układzie napędowym podczas pracy silnika oraz redukowaniu gwałtownego wzrostu momentu obrotowego. Dotychczas rolę tą spełniał tłumik drgań skrętnych znajdujący się w tarczy sprzęgła. Jednak wzrost sił i minimalizacja masy po stronie skrzyni biegów wpłynęły na konieczność przeniesienia tłumika drgań skrętnych na koło zamachowe. Koło to składa się z dwóch mas połączonych tłumikiem drgań, mogących przemieszczać się względem siebie o nawet 80 stopni.

    Jeżeli zmienisz je na jednomas na biegu jałowym silnik może dostawac większych wibracji co obciąża skrzynie biegów i chyba na tym się kończą skutki takiej zamiany.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    Tyle w teorii.

     

     

    W praktyce dwumas zastąpiony zestawem valeo jakieś 3 lata temu i wszystko chodzi jak ta lala.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1994

    hahaha ;D krótko na temat ;D dziekuje za wypowiedzi :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Powiem tak;) Jeżeli chodzi o wymianę na lite koło zamachowe to musisz liczyć się z tym że drgania zostaną przeniesione na karoserię ale szybko idzie się przyzwyczaić;)

     

    Zestaw valeo jest dobry ale do małych mocy.

    Ja u siebie mam lite koło z audi b4 1z + docisk i tarcza i miało to wytrzymać ok 180km. U mnie się poddało przy dużym nm z dołu więc będzie wzmocnione które ma kleić do 440-450nm..

    Zestaw z audi b4 1z polecam do mocy ok 170-180km ale ze spokojnie narastającym nm. Powyżej tylko wzmocnione sportowe sprzęglo;)

     

    O skrzynie nie masz się co martwić bo spokojnie to zniesie.

    W razie potrzeby mam takie i takie do sprzedania:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Czyli żeby sprzęgło wytrzymało mi 400 Nm kupuje całe sprzęgło od 1Z z audi i

    odaje je do Radzikowskiego na wzmocnienie i na spiek.

    Rozumiem że wszystkopo tej modyfikacj bedzie pasowało p&p??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006

    albo pomysl nad sprzegłem od vr6

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001
    albo pomysl nad sprzegłem od vr6

     

    Myśłaem nad tym ale olek_wroc napisał mi że takie rozwiazanie nie podejdzie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Dołanczam sie do tematu co wsadzić do AVB aby wytrzymało jakieś 410-420 Nm

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

     

    albo pomysl nad sprzegłem od vr6

     

    Nie zamontujesz ani vr6 ani g60 do wzdłużnego silnika w b5. Temat sam przerabiałem.

    Do mocy max 170-180km można założyć sprzęgło od 1z audi 80 ale pod warunkiem małego momentu i na pewno nie z dołu.

    U mnie takie sprzęgło dosyć szybko się poddało i ślizga się od 3 biegu w górę.

     

     

    Dołanczam sie do tematu co wsadzić do AVB aby wytrzymało jakieś 410-420 Nm

     

    Jedyne co możesz zamontować to wzmocnione sportowe sprzęgło czyli wzmocniona tarcza organiczna i docisk. Na poziom do 440nm nie ma sensu montować spiekowych okładzin.

    Jeżeli będziesz potrzebował taki zestaw z zamachem + tarcza+ docisk to mam takie na sprzedaż. Trzyma do 440nm.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998

    olek_wroc a dlaczego nie zamontuje ?

     

    Są tarcze z Sharana VR6 23zęby 228mm, więc co innego przeszkadza w zamontowaniu takiego sprzęgła ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Gdzieś tak czytałem:

    "Sharana sprzeglo jednak nie podejdzie po pierwsze bo jest z silnika poprzecznego, po drugie ma walek na 23 zeby ale jest grubszy.

     

    Jedyne rozsadne wyjscie to sprzeglo z zamachem 1Z, wytrzyma do ok 380Nm"

     

    To sprzęgło z 1Z oddajemy do wzmocnienia i wytrzymuje nam ponad 400Nm.

    Edytowane przez Syrop

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    koledzy ale fabryka nie przewidziała az takich ingerencji

    jak mi padła dwumasa , wsadziłem używana od golfa V 105 KM i smiga jak ta lala

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001
    koledzy ale fabryka nie przewidziała az takich ingerencji

    jak mi padła dwumasa , wsadziłem używana od golfa V 105 KM i smiga jak ta lala

     

    hehe przy seryjnym silniko bedzie ok :)

    ale nie przy 420 Nm :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    niestety, te nieszczęsne 228mm. Gdyby tak fabrycznie już z min. 240mm wychodziły...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    podchodzi przeciez sprzeglo z awx do afna, nie jest przypadkiem mocniejsze? mocniejszy docisk?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość mario2501

    ja wymieniłem ostatnio dwumase w moim passacie b5 po lifcie 2004 r. silnik 1.9tdi 101km i mam problemy poniewaz zle wchodza mi biegi tak jakby do konca nie wysprzeglało , wymieniłem wysprzeglik i dalej lipa nic tez nie dały odpowietrzenia itd.. na starej dwumasie biegi chodziły jak masełko a teraz jest lipa najgorzej 1 bieg i wsteczny , załozylem oryginalny kpl. sachsa czyli kolo tarfcza łozysko . jezeli macie jakąś podpowiedz bede wdzieczny

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    pobaw sie przy linkach w komorze silnika przy skrzyni. mi tez mechanik po wymianie na 1-mas male zamieszanie zrobił.. zamiast 1 wchodził wsteczny ale drobna regulacja i ok

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    olek_wroc a dlaczego nie zamontuje ?

     

    Są tarcze z Sharana VR6 23zęby 228mm, więc co innego przeszkadza w zamontowaniu takiego sprzęgła ?

     

    Tak jak przytoczył syrop jest grubszy wałek w sharanie i nie podejdzie do wzdłużniaka ani w a4 ani w passku b5. Niestety właściciele poprzecznych silników mają lepiej ;)

     

     

     

    podchodzi przeciez sprzeglo z awx do afna, nie jest przypadkiem mocniejsze? mocniejszy docisk?

     

    tego nie sprawdzałem więc nie wiem czy podejdzie ale sprzęgło z awx nie jest dużo mocniejsze i też za długo nie wytrzyma 400nm. Poza tym to dwumasówka, która i tak padnie przy dużym nm.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998

    Podejść podejdzie na 100%, bo aktualnie mam skrzynie z awx-a + sprzęgło afn i nie ma żadnych problemów, tylko wiadomo...dwumas. Pocieszyłem sie 2tygodnie i znowu jest tupanie :dolamam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności