Skocz do zawartości
Emyl

Kto wymieniał dwumas na jednomas ? słyszałem ze skrzynie padaja...

Rekomendowane odpowiedzi

ja zauwazylem ze jak ruszam z 1100-1200obr to wcale nie szarpie ani na zimnym ani na cieplym.metode zaczerpnelem z jazdy bmw po wcisnieciu sprzegla obroty silnika same wzrastaja i lepiej sie rusza... cos w tym musi byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja teraz wymieniam dwumas przy 215 tyś i zastanawiam sie ile mnie to wyniesie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja teraz wymieniam dwumas przy 215 tyś i zastanawiam sie ile mnie to wyniesie

 

Jedź ,wymień, zapłać to się dowiesz i nie zaśmiecaj tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja teraz wymieniam dwumas przy 215 tyś i zastanawiam sie ile mnie to wyniesie

 

Kolego, mam to samo autko (fakt z 2006r). Dwumasa Luk 1330zł (po rabatach w Gordonie) + 250zł za wymianę, jutro mechanik będzie robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie troszkę z innej beczki, jakie śruby maja być do docisku sprzęgła jedno-masowego ?? na forum golfa piszą ze N10101001 o takim numerze ale tam są silniki poprzecznie a nie wzdłużne jak u mnie w passacie, jeśli mógłby ktoś podpowiedzieć co już temat przerabiał byłbym wdzięczny

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem śrub z poprzecznego silnika 1z z golfa 3 pasowały bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli te co wystepuja do audi 80 1z beda pasowac cycus malina :) dzieki za info zamawiam sruby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będą, przecież Audi 80 też ma silnik wzdłużnie...:P Aczkolwiek ja kupowałem w sklepie metalowym idealnie takie same śruby, tyle, że klasa twardości 12.9 a ori są 10.8, do tego za 12 sztuk zapłaciłem 5zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego polonez15 a mozesz podpowiedziec aby przykrecic zamach srubki maja byc M10x1 dobrze mowie ? a zeby do zamachu przykrecic docisk to maja byc tez M10 czy M8x1?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem dwumasę na jednomas Valeo kit 4p - efekt - 58tys i zaczęło ślizgać - AJM po chipie w ECU Project, auto użytkowane głównie w mieście , nie butowane od niskich i nikt z nogą na sprzęgle nie jeżdzi...teraz zastanawiam się co zakładać....wrócić do dwumasy czy...właśnie czy co ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wymieniłem dwumasę na jednomas Valeo kit 4p - efekt - 58tys i zaczęło ślizgać - AJM po chipie w ECU Project, auto użytkowane głównie w mieście , nie butowane od niskich i nikt z nogą na sprzęgle nie jeżdzi...teraz zastanawiam się co zakładać....wrócić do dwumasy czy...właśnie czy co ??

 

Wymieniłem dwumasę również na jednomas Valeo kit 4p, po ~7tys km poprawka softu i po przekroczeniu 410nm sprzęgło zaczęło się uślizgiwać ale tylko w piku NM. sprzęgło zdjęte, tarcza wzmocniona kevlarem, docisk zabielony i ogień. Trzyma jak zespawane :D:D koszt śmieszny w stosunku do efektu - polecam...!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również już po zmianie dwumasy na jednomase ale niestety jakieś efekty nie pożądane występują, w dolnym zakresie od 1-1,5tys obr delikatne buczenie ze skrzyni po przekroczeniu 1,5tys cisza program mam na jakieś 130 +- 10km i ok 330nm z maks momentem przy 2,5tys obr. Bez znaczenia czy dostaje w podłogę czy delikatnie przyspieszam. Ogólnie o niebo lepiej niż na dwumasie dużo niepotrzebnych szarpań ustało jak na razie zrobiłem 200km zobaczymy jak będzie później.

kolego Mziobro jeden gość polecił żeby założyć dwumase od 1.8T 160KM podobno sporo potrafi wytrzymać i pasuje plug&play

 

Przejechane 200km od wymiany i niestety ale w niektorych momentach sprzeglo slizga ;/

Kolego Vpuchaty jaki jest koszt takiego obicia sprzegla kevlarem jesli moglbys zdradzic ?

Edytowane przez cind12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego cind12 spokojnie u mnie też się ślizgało sztywne sprzęgło ,a virusa mam na około 137km i około 330NM po 1500 przejechanych kilometrach zero uślizgów sprzęgła. Wszystko musi się dotrzeć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie 330km za mną i można powiedzieć ze przestało ślizgać, na razie jeżdżę delikatnie i nie cisnę w podłogę ;) za to skrzynia pokazuje swoje oblicze i mówi, ze ma dość hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego cind12 spokojnie u mnie też się ślizgało sztywne sprzęgło ,a virusa mam na około 137km i około 330NM po 1500 przejechanych kilometrach zero uślizgów sprzęgła. Wszystko musi się dotrzeć

a umnie nie było żadnego docierania, po założeniu sprzęgło trzymało od razu idealnie, no może przez pierwsze 10km lekko plastycznie....ale nie 200 a tym bardzie 1500....

o sprzęgło pytaj Daron'a z forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

600km za mną i ślizgania brak. Może zależy od siły docisku lub tez tarczy sprzęgłowej, moja była troszkę dziwna bo bez rowków a kupiłem cały komplet nowy sachsa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu krótki wycinek artykułu - dla tych , którzy twierdzą, że nie ma żadnego znaczenia - zamiana dwumasy na jednomas :fajny

 

Coraz większe wysilenie jednostek napędowych prowadzi do powstania silnych drgań skrętnych w układzie korbowym silnika. Z kolei chęć ograniczania zużycia paliwa powoduje obniżanie obrotów silnika w kierunku niszczących niskich częstotliwości. Jednocześnie szersze stosowanie stopów lekkich o niskim tłumieniu drgań powoduje, że wibracje mają niszczący wpływ na silnik. Drgania przenoszące się dalej na układ napędowy niszczą skrzynię biegów, przeguby i inne elementy.

I tu z pomocą przychodzi koło dwumasowe, które potrafi przejąć te drgania i je zneutralizować. Pochłaniając drgania, chroni układ korbowo-tłokowy silnika, skrzynię biegów i inne elementy. Gdyby nie obecność koła dwumasowego, w silniku doszłoby do przyspieszonego zużycia panewek, w skrzyni niszczyłyby się synchronizatory i koła zębate, nie wspominając o komforcie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dane75 U mnie byla tragedia, najepierw zmienilem sprzeglo na sztywne czesc objawow ustapila od tego doszla wymiana skrzyni w ostatnim czasie bo raz ze chuczala a dwa slychac bylo tryby w niej + mechanizm roznicowy mial luz i pozniej skonczylo sie na wymianie poduszek pod silnikiem bo byly drgania i buczenia w niskim zakresie oborotowym, i jak narazie mozna jezdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie zmiany sprzęgła na jednomas i teraz pytanie... kupiłem sprzeglo Sachs z audi a4 o oznaczeniu 1z i nie pasuje do Afn-a ? Niby nie wchodzi na wieloklin?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo sprzeglo mialo byc z Audi 80 1.9 TDI 1Z tarcza bodajze 220 czy 240mm

Takie sprzegiełko zakladasz i chula git http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1516171815160-3000_386_001-O1393-zestaw-sprzegla-z-lozyskiem-wyciskowym.html

Numer katalogowy 3000 386 001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności