tomogolf2 Zgłoś #261 Napisano 20 Marca 2015 ja zauwazylem ze jak ruszam z 1100-1200obr to wcale nie szarpie ani na zimnym ani na cieplym.metode zaczerpnelem z jazdy bmw po wcisnieciu sprzegla obroty silnika same wzrastaja i lepiej sie rusza... cos w tym musi byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mefistokamil Zgłoś #262 Napisano 24 Marca 2015 ja teraz wymieniam dwumas przy 215 tyś i zastanawiam sie ile mnie to wyniesie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #263 Napisano 24 Marca 2015 ja teraz wymieniam dwumas przy 215 tyś i zastanawiam sie ile mnie to wyniesie Jedź ,wymień, zapłać to się dowiesz i nie zaśmiecaj tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxblink Zgłoś #264 Napisano 24 Marca 2015 ja teraz wymieniam dwumas przy 215 tyś i zastanawiam sie ile mnie to wyniesie Kolego, mam to samo autko (fakt z 2006r). Dwumasa Luk 1330zł (po rabatach w Gordonie) + 250zł za wymianę, jutro mechanik będzie robił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #265 Napisano 17 Kwietnia 2015 Panowie takie pytanie troszkę z innej beczki, jakie śruby maja być do docisku sprzęgła jedno-masowego ?? na forum golfa piszą ze N10101001 o takim numerze ale tam są silniki poprzecznie a nie wzdłużne jak u mnie w passacie, jeśli mógłby ktoś podpowiedzieć co już temat przerabiał byłbym wdzięczny pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł GTD Zgłoś #266 Napisano 18 Kwietnia 2015 Ja użyłem śrub z poprzecznego silnika 1z z golfa 3 pasowały bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #267 Napisano 19 Kwietnia 2015 czyli te co wystepuja do audi 80 1z beda pasowac cycus malina dzieki za info zamawiam sruby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #268 Napisano 19 Kwietnia 2015 Będą, przecież Audi 80 też ma silnik wzdłużnie... Aczkolwiek ja kupowałem w sklepie metalowym idealnie takie same śruby, tyle, że klasa twardości 12.9 a ori są 10.8, do tego za 12 sztuk zapłaciłem 5zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #269 Napisano 19 Kwietnia 2015 Kolego polonez15 a mozesz podpowiedziec aby przykrecic zamach srubki maja byc M10x1 dobrze mowie ? a zeby do zamachu przykrecic docisk to maja byc tez M10 czy M8x1? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MZiobro Zgłoś #270 Napisano 22 Kwietnia 2015 ja wymieniłem dwumasę na jednomas Valeo kit 4p - efekt - 58tys i zaczęło ślizgać - AJM po chipie w ECU Project, auto użytkowane głównie w mieście , nie butowane od niskich i nikt z nogą na sprzęgle nie jeżdzi...teraz zastanawiam się co zakładać....wrócić do dwumasy czy...właśnie czy co ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #271 Napisano 22 Kwietnia 2015 ja wymieniłem dwumasę na jednomas Valeo kit 4p - efekt - 58tys i zaczęło ślizgać - AJM po chipie w ECU Project, auto użytkowane głównie w mieście , nie butowane od niskich i nikt z nogą na sprzęgle nie jeżdzi...teraz zastanawiam się co zakładać....wrócić do dwumasy czy...właśnie czy co ?? Wymieniłem dwumasę również na jednomas Valeo kit 4p, po ~7tys km poprawka softu i po przekroczeniu 410nm sprzęgło zaczęło się uślizgiwać ale tylko w piku NM. sprzęgło zdjęte, tarcza wzmocniona kevlarem, docisk zabielony i ogień. Trzyma jak zespawane :D koszt śmieszny w stosunku do efektu - polecam...!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #272 Napisano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja również już po zmianie dwumasy na jednomase ale niestety jakieś efekty nie pożądane występują, w dolnym zakresie od 1-1,5tys obr delikatne buczenie ze skrzyni po przekroczeniu 1,5tys cisza program mam na jakieś 130 +- 10km i ok 330nm z maks momentem przy 2,5tys obr. Bez znaczenia czy dostaje w podłogę czy delikatnie przyspieszam. Ogólnie o niebo lepiej niż na dwumasie dużo niepotrzebnych szarpań ustało jak na razie zrobiłem 200km zobaczymy jak będzie później. kolego Mziobro jeden gość polecił żeby założyć dwumase od 1.8T 160KM podobno sporo potrafi wytrzymać i pasuje plug&play Przejechane 200km od wymiany i niestety ale w niektorych momentach sprzeglo slizga ;/ Kolego Vpuchaty jaki jest koszt takiego obicia sprzegla kevlarem jesli moglbys zdradzic ? Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez cind12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł GTD Zgłoś #273 Napisano 26 Kwietnia 2015 Kolego cind12 spokojnie u mnie też się ślizgało sztywne sprzęgło ,a virusa mam na około 137km i około 330NM po 1500 przejechanych kilometrach zero uślizgów sprzęgła. Wszystko musi się dotrzeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #274 Napisano 30 Kwietnia 2015 Jak na razie 330km za mną i można powiedzieć ze przestało ślizgać, na razie jeżdżę delikatnie i nie cisnę w podłogę za to skrzynia pokazuje swoje oblicze i mówi, ze ma dość hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #275 Napisano 1 Maja 2015 Kolego cind12 spokojnie u mnie też się ślizgało sztywne sprzęgło ,a virusa mam na około 137km i około 330NM po 1500 przejechanych kilometrach zero uślizgów sprzęgła. Wszystko musi się dotrzeć a umnie nie było żadnego docierania, po założeniu sprzęgło trzymało od razu idealnie, no może przez pierwsze 10km lekko plastycznie....ale nie 200 a tym bardzie 1500.... o sprzęgło pytaj Daron'a z forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #276 Napisano 6 Maja 2015 600km za mną i ślizgania brak. Może zależy od siły docisku lub tez tarczy sprzęgłowej, moja była troszkę dziwna bo bez rowków a kupiłem cały komplet nowy sachsa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #277 Napisano 7 Czerwca 2015 Tu krótki wycinek artykułu - dla tych , którzy twierdzą, że nie ma żadnego znaczenia - zamiana dwumasy na jednomas :fajny Coraz większe wysilenie jednostek napędowych prowadzi do powstania silnych drgań skrętnych w układzie korbowym silnika. Z kolei chęć ograniczania zużycia paliwa powoduje obniżanie obrotów silnika w kierunku niszczących niskich częstotliwości. Jednocześnie szersze stosowanie stopów lekkich o niskim tłumieniu drgań powoduje, że wibracje mają niszczący wpływ na silnik. Drgania przenoszące się dalej na układ napędowy niszczą skrzynię biegów, przeguby i inne elementy. I tu z pomocą przychodzi koło dwumasowe, które potrafi przejąć te drgania i je zneutralizować. Pochłaniając drgania, chroni układ korbowo-tłokowy silnika, skrzynię biegów i inne elementy. Gdyby nie obecność koła dwumasowego, w silniku doszłoby do przyspieszonego zużycia panewek, w skrzyni niszczyłyby się synchronizatory i koła zębate, nie wspominając o komforcie jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #278 Napisano 10 Czerwca 2015 Dane75 U mnie byla tragedia, najepierw zmienilem sprzeglo na sztywne czesc objawow ustapila od tego doszla wymiana skrzyni w ostatnim czasie bo raz ze chuczala a dwa slychac bylo tryby w niej + mechanizm roznicowy mial luz i pozniej skonczylo sie na wymianie poduszek pod silnikiem bo byly drgania i buczenia w niskim zakresie oborotowym, i jak narazie mozna jezdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal17464 Zgłoś #279 Napisano 16 Czerwca 2015 Jestem w trakcie zmiany sprzęgła na jednomas i teraz pytanie... kupiłem sprzeglo Sachs z audi a4 o oznaczeniu 1z i nie pasuje do Afn-a ? Niby nie wchodzi na wieloklin? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #280 Napisano 18 Czerwca 2015 Bo sprzeglo mialo byc z Audi 80 1.9 TDI 1Z tarcza bodajze 220 czy 240mm Takie sprzegiełko zakladasz i chula git http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1516171815160-3000_386_001-O1393-zestaw-sprzegla-z-lozyskiem-wyciskowym.html Numer katalogowy 3000 386 001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach