Skocz do zawartości
MłodyWilk22

wymiana sprzęgła + weryfikacja stanu dwumasy

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich , ostatnio zaczyna mi walic dwumas i zamierzam wstawic zwykle klasyczne kolo zamachowe ,zamierzam tez podniesc moc (silnik AVB) , mojee pytanie brzmi z jakich silnikow (badz skrzyn) podejdzie zamiennik moja skrzynka to GFL nie wiem czy bylo ich wiele ale nie wydaje mi sie sprzeglo jak sie nie myle ma 228 mm i 23 zeby na walku (nie wiem jaka jest ilosc zebow na kole zamachowym) pomozcie bo potrzebuje auta na codzien a nie lubie niespodzianek wolalbym juz miec to za soba dziekuje !!

 

czy sprzegla w skrzyniach GFL i EEN sa takie same ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja chciałbym Was zapytać, w jaki sposób sprawdzić model (symbol) skrzyni biegów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Model skrzyni biegów masz wpisany na wlepie we wnęce koła zapasowego i jest to trzyliterowy kod

 

vw-wlepka-1-a-800.jpg

0002230F5NUEDQIG-C116-F4.jpg

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ktoś jest w stanie na podstawie numeru VIN sprawdzić mi jakie sprzęgło i jaką dwumasę muszę kupić do swojego samochodu ?

Szukałem części i głównie problem jest z ustaleniem wielkości (średnicy) tego sprzęgła.

Jeśli ktoś będzie umiał mi pomóc to VIN prześlę na PW.

 

Dziękuje z góry za zainteresowanie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to masz 228 bo awx ma skrzynię 5 b czyli to samo co AVB dopiero w skrzyni 6 b jest sprzęgło 240 mm czyli np w AVF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno występują dwa rodzaje.

Dlatego potrzebuje kogoś kto by mógł sprawdzić po VIN - tak dla pewności żeby już w momencie kiedy zrzucę skrzynię biegów było pewne, że to co kupiłem mogę zamontować.

Edytowane przez antost

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat sprzegła

 

Mam taki objaw ze czasami jest problem zeby wrzucic wsteczny, I i II najczesciej jak gdzies nawracam i tak na poł sprzegła to problem jest zeby wrzucic wsteczny jak wrzuce to wchodzi twardo ale bez zadnego zgrzytu itd tak samo z I tez bez zgrzytu ogolnie nic nie zgrzyta jak juz wejdzie ale TWARDO wchodzi co moze byc koledzy tego objawem ?? Podejrzewam docisk ale nie jestem pewny bo dwumas ok nie słychac go, tarcza tez nie slizga sie ani nic...

 

Miał cos ktos podobnego Koledzy, prosze o rade. Pozdrawiam.

 

 

I jeszcze pytanko jedno jak to jest ze srednica sprzegła do AVF na allegro jedni podaja ze 228 mm pasuje do 130 HP innie ze 240 mm jest do HP idzie sie tego jakos dowiedziec, takie i takie były montowane w tych silnikach ?? Czy po prostu jedno i drugie podejdzie??

Edytowane przez techno100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobno występują dwa rodzaje.

Jak skrzynia 5-ka to 228 mm

 

I jeszcze pytanko jedno jak to jest ze srednica sprzegła do AVF na allegro jedni podaja ze 228 mm pasuje do 130 HP innie ze 240 mm jest do HP idzie sie tego jakos dowiedziec, takie i takie były montowane w tych silnikach ?? Czy po prostu jedno i drugie podejdzie??

Tak podają bo zważając na moc silnika to masz 228 lub 240 mm

AVF ma wyłącznie 240 mm !

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem juz jak to jest z tymi sprzegłami ja mam 6-stke wiec 240 mm.

 

 

a co do tego pytania pomoze ktos z kolegów:

 

Mam taki objaw ze czasami jest problem zeby wrzucic wsteczny, I i II najczesciej jak gdzies nawracam i tak na poł sprzegła to problem jest zeby wrzucic wsteczny jak wrzuce to wchodzi twardo ale bez zadnego zgrzytu itd tak samo z I tez bez zgrzytu ogolnie nic nie zgrzyta jak juz wejdzie ale TWARDO wchodzi co moze byc koledzy tego objawem ?? Podejrzewam docisk ale nie jestem pewny bo dwumas ok nie słychac go, tarcza tez nie slizga sie ani nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odswiezam temat pomoze ktos z kolegów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabo rozłanczające sprzęgło czyli zużyta tarcza i docisk czyli sprzęgło do wymiany, na zgaszonym silniku wchodzą gładko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wcisne sprzegło na zgaszonym to w miare wchodza bez sprzegła zalezy.. bo jak juz sobie sciezke ułozy bieg to wchodzi normalnie i ok ale jak zmienie juz na inny i znów np wsteczny na zgaszonym to wejdzie w miare najgorzej na poł sprzegła jak poruszam sie i wtedy problem z wrzuceniem wstecznego badz jedynki, i zauwazyłem to ze jak wrzucam jedynke to czasami słychac jak by cos walneło w silniku ale nie zawsze odczucie takie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy macie może informacje z jakim momentem dokręcić śruby koła dwumasowego do wału silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według Autodaty najpierw 60 niuta a natępnie 90 stopni. Sam tak robiłem. Nie przestrasz się jak będziesz dokręcał..... bo po dokręceniu wychodzi łącznie ponad 150nm a to juz jest spoooooro. A sam docisk... na wyczucie ;)

 

Ciekawostka: Śruby do kół dociągamy z wartością 120nm. Przy 200nm gwint "mówi papa".

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli dokręcam na 60 Nm i później 90 stopni w którą stronę ? Co do docisku to mam 25 Nm z "VW Passat B5. Sam naprawiam"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
90 stopni w którą stronę ?

 

:hmm Może to lepiej oddaj do mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz w sposób mało precyzyjny dlatego pytam. Nie możesz sprecyzować ? Btw. sam tego nie robie, a przed robotą chciałbym być na większość problemów przygotowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem w swoim passku tdi 131 z 6 biegowa skrzynia. Otóż w samochodzie tym zostało wymienione sprzęgło kompletne tzn (koło dwumasowe docisk łożysko i tarcza) oraz łapa skrzyni biegów wszystkie biegi wchodzą super ale niestety żeby wsteczny wbić muszę się sporo namęczyć co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki wielkie. Sam sobie znalazłem.

Dla potomnych: 60 Nm + 90 stopni.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra dzięki wielkie. Sam sobie znalazłem.

Dla potomnych: 60 Nm + 90 stopni.

Pozdrawiam.

 

Gdzie to znalazłeś? :wmorde Skoro dokręcasz kluczem dynamometrycznym, to co jeszcze chcesz przekręcać na +90 stopni? Czym? I w takim razie po co te 60 Nm, skoro jeszcze tam dowalisz na śrubie.

Kumasz już? - 90 a nie "+" :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności