Skocz do zawartości

quki2007

  • Liczba zawartości

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O quki2007

  • Urodziny 03.03.1981

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    xxx

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2001

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dziękuję za odpowiedź, StreamHD. Na razie skupiłem się na układzie paliwa. Dam znać końcem tygodnia, z jakim rezultatem. Pozdrawiam Witam ponownie, Wymiana pompy paliwa (na nową oryginalną) oraz listwy sterującej (także nowa i oryginalna) pompowtryskiwaczami NIE przyniosły rezultatu. Kolejne elementy, jakie będę chciał sprawdzić to: przeguby wewnętrzne, pompa vacuum. Czy ktoś z Forumowiczów może podpowiedzieć coś jeszcze? Pozdrawiam Witam, A zatem: wymiana pompy vacum (nowa), przepływomierza masowego powietrza (nowy), wałka rozrządu z popychaczami (nowe), nie przyniosły rezultatu. A na pewno nie rozwiązały problemu (jest znacznie lepiej - szarpie tylko na V biegu między 1600-2000 rpm - im mocniej "depnę", tym bardziej szarpie. Ten elekt można "obejść" zmieniając bieg z IV na V tak, aby obroty nie spadły poniżej 2000 rpm. Mechanik sprawdzał przeguby wewnętrzne i nie stwierdził nieprawidłowości... Podejrzenie (mechanika) pada tym razem na sterownik silnika, bo mam auto zachipowane i jest przypuszczenie, że może tutaj coś nie gra (choć chip został zaaplikowany z 5 lat temu i jeszcze kilka miesięcy temu nie było najmniejszych problemów). Czy ktoś z Forumowiczów może coś podpowiedzieć, ewentualnie podesłać kontakt do specjalistycznego warsztatu w woj. dolnośląskim? A może ktoś z Forumowiczów zechciałby pomoc mi (nie za darmo) w rozwiązaniu zagadki? 2022.05.14 - Witam, Wymiana przegubów wewnętrznych i zewnętrznych NIE przyniosły rezultatu. Ktoś, coś?
  2. Witam, szanowne grono Forumowiczów, Już nie raz Wasza wiedza i porady okazały się bardzo pomocne, dlatego i tym razem piszę do Was. Pacjent: VW B5 FL 1,9 TDI (130 kM) AWX z 2001 roku (przebieg ok. 400 000 km). Problem: szarpanie całym autem przy przyspieszaniu (głownie na 4 i 5 biegu w zakresie obrotów między 1500 - 2000) - szczególnie odczuwalne na nierozgrzanym silniku, najbardziej przy wciśnięciu pedału gazu "do dechy". Na rozgrzanym silniu objawy maleją, ale nie całkowicie. Auto 0,5 roku temu miało zamontowaną świeżo zregenerowaną turbinę (Bosch Serivce - 24 miesiące gwarancji), a 02.04.2022 wymienione wszystkie 4 wtryskiwacze (regenerowane przez Bosch Service - 24 miesiąge gwarancji), a przy tej okazji także sam filtr paliwa - wg mechanika, który je montował: pracują idealnie. Rozrząd (komplet) wymieniony 0,5 roku temu. Zaznaczam, że objawy występowały przed wszystkimi wyżej wymienionymi naprawami. Tankuję tylko ON Verva (głownie na 1 sprawdzonej stacji paliw). Ok 1 miesiąc temu (szarpanie było obecne) do pełnego baku paliwa dodałem Liqui Moly 2666 do przeczyszczenia wtrysków / układu paliwowego - nie pomogło. Mam nowe sprzęgło i koło dwumasowe (wymienione 1 miesiąc temu) - Sachs - szarpanie było przed i jest po wymianie, więc z pewnością nie ma związku ze sprzęgłem / dwumasą (chodzi idealnie). Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły, co może być przyczyną? A może miał podobny problem i zna rozwiązanie? Będę wdzięczny za każdą radę.
  3. Witam, Koledzy, potrzebuję Waszej rady - chcę wymienić tylne amortyzatory. Mam VW Passat B5 FL (AWX 130KM) i chcę kupić coś, co posłuży dłużej i będzie odpowiedniej (czytaj dobrej) jakości). Waham się nad markami Sachs, Bilstein i Kayaba. Ktorą z nich polecacie i jaki konkretny model amortyzatora (linki mile widziane). Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!
  4. Witam, Ja chciałbym Was zapytać, w jaki sposób sprawdzić model (symbol) skrzyni biegów?
  5. Witam, Nakorn - dzięki Twojej instrukcji sam dziś wymieniłem osłonę przegubu (tyle, że od strony kierowcy). W kieszeni zostało 50 PLN - niby niewiele, ale satysfakcja po skończonej pracy - bezcenna . Chciałbym podzielić się z Wami moim doświadczeniem, jakie nabyłem podczas wymiany osłony. Otóż na etapie ściągania przegubu, skorzystałem z rady niekrótych z Was - wkręciłem śrubę w przegub licząc na to, że sam zeskoczy z półosi. Niestety, tak się nie stało. Gdy próbowałem ją wykręcić z powrotem, pojawił się problem - śruba wykręcała się BARDZO ciężko, aż dałem sobie spokój. Postanowiłem więc użyć młotka. Po zdjęciu przegegubu, musiałem uporać się jeszcze z zakleszczoną śrubą. Na szczęście udało mi się ją wkręcić (tak - wkręcić, a nie wykręcić), dzięki czemu mogłem bez problemu wykręcić ją drugą stroną, oczywiście po uprzednim ucięciu łba śruby. Dalej to już wg instrukcji kolegi. Pozdrawiam Łukasz P.S. Nakorn - chciałbym Ci dać "pomógł", ale nie widzę tej opcji. Tak, czy inaczej WIELKIE dziękuję!!! Szczęśliwego Nowego Roku!!!
  6. No cóż, ja także podepnę się pod temat. U mnie stuka przy przyspieszaniu i hamowaniu. Wyraźnie stuki dochodzą z okolicy skrzyni biegów / dźwigni hamulca ręcznego. Nawet, jak połóżę rękę na dźwigni, to czuję te puknięcia. Auto (PASSAT 1,9 TDI AWX 130) ma nalatane 260 k, więc trochę już pojeździło. Osobiście stawiam na poduszki pod skrzynią biegów, ale to tylko moje przypuszczenia. Może ktoś z Was ma / miał podobne objawy i wie, jak temu zaradzić?
  7. Wiem, że od ostatniego postu minęło sporo czasu, ale być może moja informacja komuś się przyda. Z uwagi na problemy z kierunkowskazami (tj. nieregularne działanie kierunkowskazów i/lub całkowity ich zanik) zdecydowałem się wymienić włącznik świateł awaryjnych. Moje auto wyposażone jest w hak holowniczy, więc musiałem zakupić włącznik o symbolu 3B0 953 235 E 01C (oryginalny z ASO - koszt 90 PLN). Pamiętajcie, aby dobierać włącznik zależnie od tego, czy macie hak, czy nie (pracownik ASO pytał mnie o to).
  8. Witam, Chciałbym podzielić się z innymi moim doświadczeniem. Otóż, jak to opisałem parę postów wcześniej, miałem problem z parującym przednim prawym reflektorem. Napisałem "miałem", ponieważ udało się problem rozwiązać. Okazało się, że przyczną był właśnie brak gumowej zaślepki (nr 3B0 941 607 E) na otworze, przez który wymienia się żarówki H7. Jeśli ktoś ma podobne zmartwienie, proponuję zacząć właśnie od tego.
  9. Witam, Szkoda, że osób, które zdecydowały się na wyeliminowanie 2masu na rzecz takiego zestawu Kit4P jest "jak na lekarstwo". Dobrze byłoby poznać opinie tych, którzy tak właśnie uczynili. Osobiście nie mam problemu z moim dwumasem, ale wiem, że nic nie trwa wiecznie i wolałbym przygotować się na tę ewentualność. By the way - dziś dzwoniłem do dystrybutora Valeo we Wrocławiu i za Kit4P zestaw do mojego Paska zawołali 2591,6 PLN! Maskakra - to wcale nie taniej, niż za zestaw np. Sachs'a (sprzęgło + dwumas).
  10. Patryk_, A czy te dwa przełączniki da radę rozpiąć? Jeśli tak, to jak rozumiem tylko po wymontowaniu ich z kolumny kierowniczej. Tak? P.S. Poszło pomógł - dzięki
  11. Witam, Mam pytanie: "Czy koniecznie trzeba zdjąć kierownicę, aby dobrać się do przełącznika kierunkowskazów?". Czy nie da rady tego zrobić, po zdemontowaniu osłon (górnej i dolnej) kolumny kierowniczej?
  12. Witam, Czy ktoś zna numer katalogowy (ETKA) tego przerywacza (za włącznikiem świateł awaryjnych)?
  13. Choć nie znałem kolegi, w takiej chwili nie ma to dla mnie najmniejszego znaczenia. Szczerze i głęboko współczuję rodzinie. Będę się modlił za Dawida, bo teraz z pewnością tego najbardziej potrzebuje...Spoczywaj w pokoju...
  14. Witam, Tak dla potomnych - w moim przypadku (cieknąca woda spod prawych przednich drzwi pasażera) źródłem problemu okazała się nieszczelność pod głośnikiem. Sam głośnik był do wymiany (uszkodzona membrana), więc kupiłem nowy + odpowiednie dystanse (to dla tych, którzy nie wiedzą, że są takowe - byłem jednym z nich ) oraz klej gumowy (jak pod szybę). I po kolei: 1. Trochę kleju, 2. Założenie dystansu i przykręcenie głośnika, 3. Dla pewności - uszczelnienie (tym samym klejem) parciejącej (rzekomo) uszczelki między blachą wewnętrzną a ramą drzwi, 3. Podpięcie głośnika (wcześniej wyciąłem sobie kostkę, która była częścią obudowy oryginalnego głośnika, żeby otrzymać właściwe gniazdo na oryginalną wtyczkę), 4. SPRAWDZENIE, CZY WSZYSTKO DZIAŁA (głośnik, szyby, centralny), 5. Założenie tapicerki, 6. Czekanie na solidny deszcz (lub szlauf jak kto woli) celem sprawdzenia rezultatu, 7. SUKCES! Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności