Skocz do zawartości
MłodyWilk22

wymiana sprzęgła + weryfikacja stanu dwumasy

Rekomendowane odpowiedzi

no dokladnie jestem przed wymiana, chodzi mi o regulacje tarczy wzgledem docisku czy samej dwumasy!

Sprawdzales moze vagiem auto zanim zrobiles sprzeglo?? chodzi mi wlasnie o dawke paliwa na biegu jalowym bo nie jestem pewny czy grzebac w pd czy jednak robic mase? na logach u mnie widac ze pd na drugim cylindrze nie domaga i dalbym go do regeneracji ale to jest 1000zl na czesciach boscha to wtej cenie mam tez kupiona mase- i nie wiem co zrobic!!

 

gdzie widziałes dwumas za 1000zł??ja mam AVF i na necie sam dwumas 1850zł LUK+sprzegło za 950zł tez LUk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie widziałes dwumas za 1000zł??ja mam AVF i na necie sam dwumas 1850zł LUK+sprzegło za 950zł tez LUk

 

za 1850 masz cały zastaw LUK

http://moto.allegro.pl/kolo-zam-kpl-sprzeglo-audi-a4-passat-1-9-tdi-avf-i1834497500.html

 

ja niedawno kupiłem cały zestaw SACHS za niecałe 1600 zł (pasuje również do 4Motion)

http://moto.allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-sachs-a4-a6-passat-tdi-i1833761745.html

Edytowane przez daroslo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za 1850 masz cały zastaw LUK

 

powiem Ci,ze jestem zdziwiony bo dzwoniłem do kilku sklepów u mnie w miescie i nigdzie nie wychodziło taniej niz 2500zł

nie wiem na czym polega haczyk bo ta roznica w cenie jest zbyt wysoka jesli chodzi tylko o marżę.zadzwonie jutro i sie dowiem w tym sklepie na allegro.dzieki za link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do sprzęgła i dwu masy to z tego co się orientuję to tam nic się nie reguluje, a wysoki pedał świadczy o zużytej tarczy sprzęgła, natomiast wibracje budy to może być padnięta dwu masa. Mi obroty nie falowały, sprawdzałem Vagiem silnik i inne podzespoły, natomiast elektronicznie nie zdiagnozujesz stanu sprzęgła czy dwu masy. Czytałem na forum że koledzy mieli włąśnie również objawy falujących obrotów. Co do pompki jak jesteś pewien że już jest na wykończeniu to i tak czeka Cię naprawa ale wcześniej sprawdź wtyczkę przy pompce czy dobrze kontaktuje.

 

wiec chyba wezme i wymienie sprzeglo i dwumase a z pompka poczekam. wtyczki sprawdzalem i sa ok pozatym bipy tez male! o pompce wiem ze jest do roboty bo kiedys jak miala duze korekty na plusie (reszta na minusie) przelozylem ja na inny cylinder i wartosc korekty przeniosla sie razem z pompka.

A jeszcze co do wymiany dwumasy to nie trzeba np centrowac tarczy w docisku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeszcze co do wymiany dwumasy to nie trzeba np centrowac tarczy w docisku?

 

Oczywiście że trzeba, inaczej nie wejdzie wałek od skrzyni.

 

---------- Post added at 12:12 ---------- Previous post was at 12:05 ----------

 

powiem Ci,ze jestem zdziwiony bo dzwoniłem do kilku sklepów u mnie w miescie i nigdzie nie wychodziło taniej niz 2500zł

nie wiem na czym polega haczyk bo ta roznica w cenie jest zbyt wysoka jesli chodzi tylko o marżę.zadzwonie jutro i sie dowiem w tym sklepie na allegro.dzieki za link

 

Nie ma haczyków, róznica polega na tym, że sklepy detaliczne w mieście utrzymują hurtownie no i siebie. Natomiast większe sklepy internetowe sprzedające jeden asortyment mają towar bezpośrednio od producenta więc nie ma marż tzw. pośredników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no a jak poradzic sobie z tym wycentrowaniem tarczy, wiem ze gdzies do malucha mam jakis bolec zeby ustawic tarcze a jak jest w naszych paskach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no a jak poradzic sobie z tym wycentrowaniem tarczy, wiem ze gdzies do malucha mam jakis bolec zeby ustawic tarcze a jak jest w naszych paskach

 

Zasada ta sama, dobrze mieć wałek z uszkodzonej skrzyni ( ze szrotu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !! Posiadam od 7 dni Passata z silnikiem 1,9 TDI ( 131 km ) . Autko jest po wymianie sprzęgła i dwumasy ( ori , wymieniane w serwisie VW w Goerlitz ) i sprzęgła .

 

Mam taki problem - podczas jazdy wciskam sprzęgło i autko delikatnie szarpie , jakby miało jakiś mini luz . Powyższe elementy wymieniane niedawno , tj jakieś 15 tys km temu . Przy okazji zauwazyłem , iż delikatnie rusza się lewarek zmiany biegów . Podejrzewam zaawieszenie silnka lub skrzyni . Ktoś ma jakieś insze porady ?

 

Ew. jak sprawdzić w/w elementy zawiechy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no a jak poradzic sobie z tym wycentrowaniem tarczy, wiem ze gdzies do malucha mam jakis bolec zeby ustawic tarcze a jak jest w naszych paskach

Przy wymianie sprzęgła do wycentrowania tarczy użyłem klucza nasadowego. Nie pamietam już rozmiaru ale 10 lub 11 mm. Po przyłapaniu docisku nasadkę wyciągnąłem szczypcami do segerów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam !! Posiadam od 7 dni Passata z silnikiem 1,9 TDI ( 131 km ) . Autko jest po wymianie sprzęgła i dwumasy ( ori , wymieniane w serwisie VW w Goerlitz ) i sprzęgła .

 

Mam taki problem - podczas jazdy wciskam sprzęgło i autko delikatnie szarpie , jakby miało jakiś mini luz . Powyższe elementy wymieniane niedawno , tj jakieś 15 tys km temu . Przy okazji zauwazyłem , iż delikatnie rusza się lewarek zmiany biegów . Podejrzewam zaawieszenie silnka lub skrzyni . Ktoś ma jakieś insze porady ?

 

Ew. jak sprawdzić w/w elementy zawiechy ?

 

u mnie w aucie ok tygodnia temu było wymieniane sprzęgło i dwumasa i luzy na starym kole dwumasowym spowodowały wyrobienie sie drążka skrzyni biegów i jego pewien luz. Jak stare koło dwumasowe mialo by większe luzy lub dłużej było by nie wymieniame to bardziej by wyrabiało skrzynie gdzie drążek powinien być sztywny, a nie mieć luzy. Dwumasówke wymieniłem ale mechanik powiedział że luzy na skrzyni się nie powiększą ani nie zniką, co oznacza że kiedyś może paść skrzynia:( Może i u Ciebie jest podobny problem i dlatego auto szarpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Też mam Paska 1.9 tdi AFN 81KW kombiaka

Doszły mnie sluchy że pasuje do niego sprzęgło z 1Z bo silnik różni się jedynie doładowaniem turbiny, a skrzynia jest taka sama.

Czy to prawda i mogę kupić takie sprzęgło, a następnie w pocie smaganego wiekiem czoła wymienić? :)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mam Paska 1.9 tdi AFN 81KW kombiaka

Doszły mnie sluchy że pasuje do niego sprzęgło z 1Z bo silnik różni się jedynie doładowaniem turbiny, a skrzynia jest taka sama.

Czy to prawda i mogę kupić takie sprzęgło, a następnie w pocie smaganego wiekiem czoła wymienić?

 

pozdrawiam

Niestety nie jest to prawdą. Nawet katalog nie zamienia tego sprzęgła. Sprzęgło z 1Z jest słabsze niż do AFN

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

posiadam Paska 1,9 tdi B5 FL 130km 2001 rok. auto ma przejechane 164 tys km z czego 100 tys po miescie. Mam problem który polega na tym ze jesli wrzucam jakiś bieg przy duzych obciążeniach na sprzegle przy puszczaniu sprzegła pojawia mi sie chwilowy zgrzyt !! Wystepuje to tylko wtedy gdy daje w palnik pasatowi przynajmniej 2.5 tys obrotów. najczeście przy szybkiej redukcji, ostrym przyspieszaniu czy wyprzedzaniu. przy spokojnej jeździe nic sie nie dzieje nic nie zgrzyta. Dodam ze sprzegło się nie slizga. na biegu jałowym kierownica sie nie trzesie wszystko chodzi jak nalezy. Jeszcze jedno jak już puszcze sprzegło i nie zazgrzyta albo nawet jak zazgrzyta to w momencie gdy sprzegło jest już puszczone moge mu dawać w palnik nawet do 4 tys obrotu i nic sie nie dzieje. Owe zgrzytanie powstanie tylko przy mocnej redukcji biegów w góre lub w dół i tylko w momencie gdy puszczam sprzegło jednoczesnie czesto dajac mu gazu. Co to moze być? sprzegło przeskakuje czy docisk za słabo dociska czy moze dwumas? naczytałem sie na forum i takiego wątku nie znalazłem. Pomózcie koledzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam ze sprzegło się nie slizga.

 

Co to moze być? sprzegło przeskakuje czy docisk za słabo dociska czy moze dwumas?

jeżeli się nie slizga to dociska dobrze, tylko za słabo wysprzęgla, nie ubywa ci plynu hamulcowego?? sprawdź wysprzeglik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam pytanie od jakiego modelu silnika pasuje dwumasa i sprzęgło do silnika 1,8 T AEB. (jako zamiennik)

Problem z finansami i szukam jakiegoś rozwiązania.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety nie jest to prawdą. Nawet katalog nie zamienia tego sprzęgła. Sprzęgło z 1Z jest słabsze niż do AFN

 

Pozdrawiam

 

Na 100% pasuje zestaw od 1Z Audi :) W AFN masz 228mm, u mnie śmiga bez problemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli się nie slizga to dociska dobrze, tylko za słabo wysprzęgla, nie ubywa ci plynu hamulcowego?? sprawdź wysprzeglik.

 

Płynu hamulcego mi nie ubywa, jak sprawdzić wysprzęglik??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Płynu hamulcego mi nie ubywa, jak sprawdzić wysprzęglik??

 

przeweżnie cieknie, a jak nie cieknie to nie wiem :hmm innych sposobów nie znam :cool znajduje się on za pedałem sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 100% pasuje zestaw od 1Z Audi :) W AFN masz 228mm, u mnie śmiga bez problemowo.

 

ok,tylko że ja mam AEB?

czy do AEB i AFN wchodzi to samo ??

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok,tylko że ja mam AEB?

czy do AEB i AFN wchodzi to samo ??

pozdrawiam

 

Niestety Ci nie pomogę. Odezwij się do tego gościa na gg: 3995871, z pewnością Ci pomoże. :cool

 

---------- Dodano o 22:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:06 ----------

 

Panowie mam w sumie znów takie pytanie, czy do ATJ dwumasa/sprzęgło ma średnicę 240 czy 228 mm? Na allegro widzę i takie i takie sprzęgła dedykowane do ATJ... I jeszcze, jeżeli kupię dwumasę 228 i sprzęgło 228 od AFN to będzie grać?

 

Zależy czy masz skrzynie 5 czy 6 biegów i jak idzie wsteczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności