Bartek1987 Zgłoś #61 Napisano 5 Października 2011 no dokladnie jestem przed wymiana, chodzi mi o regulacje tarczy wzgledem docisku czy samej dwumasy!Sprawdzales moze vagiem auto zanim zrobiles sprzeglo?? chodzi mi wlasnie o dawke paliwa na biegu jalowym bo nie jestem pewny czy grzebac w pd czy jednak robic mase? na logach u mnie widac ze pd na drugim cylindrze nie domaga i dalbym go do regeneracji ale to jest 1000zl na czesciach boscha to wtej cenie mam tez kupiona mase- i nie wiem co zrobic!! gdzie widziałes dwumas za 1000zł??ja mam AVF i na necie sam dwumas 1850zł LUK+sprzegło za 950zł tez LUk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #62 Napisano 5 Października 2011 (edytowane) gdzie widziałes dwumas za 1000zł??ja mam AVF i na necie sam dwumas 1850zł LUK+sprzegło za 950zł tez LUk za 1850 masz cały zastaw LUK http://moto.allegro.pl/kolo-zam-kpl-sprzeglo-audi-a4-passat-1-9-tdi-avf-i1834497500.html ja niedawno kupiłem cały zestaw SACHS za niecałe 1600 zł (pasuje również do 4Motion) http://moto.allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-sachs-a4-a6-passat-tdi-i1833761745.html Edytowane 5 Października 2011 przez daroslo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1987 Zgłoś #63 Napisano 5 Października 2011 za 1850 masz cały zastaw LUK powiem Ci,ze jestem zdziwiony bo dzwoniłem do kilku sklepów u mnie w miescie i nigdzie nie wychodziło taniej niz 2500zł nie wiem na czym polega haczyk bo ta roznica w cenie jest zbyt wysoka jesli chodzi tylko o marżę.zadzwonie jutro i sie dowiem w tym sklepie na allegro.dzieki za link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #64 Napisano 6 Października 2011 Co do sprzęgła i dwu masy to z tego co się orientuję to tam nic się nie reguluje, a wysoki pedał świadczy o zużytej tarczy sprzęgła, natomiast wibracje budy to może być padnięta dwu masa. Mi obroty nie falowały, sprawdzałem Vagiem silnik i inne podzespoły, natomiast elektronicznie nie zdiagnozujesz stanu sprzęgła czy dwu masy. Czytałem na forum że koledzy mieli włąśnie również objawy falujących obrotów. Co do pompki jak jesteś pewien że już jest na wykończeniu to i tak czeka Cię naprawa ale wcześniej sprawdź wtyczkę przy pompce czy dobrze kontaktuje. wiec chyba wezme i wymienie sprzeglo i dwumase a z pompka poczekam. wtyczki sprawdzalem i sa ok pozatym bipy tez male! o pompce wiem ze jest do roboty bo kiedys jak miala duze korekty na plusie (reszta na minusie) przelozylem ja na inny cylinder i wartosc korekty przeniosla sie razem z pompka. A jeszcze co do wymiany dwumasy to nie trzeba np centrowac tarczy w docisku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #65 Napisano 7 Października 2011 A jeszcze co do wymiany dwumasy to nie trzeba np centrowac tarczy w docisku? Oczywiście że trzeba, inaczej nie wejdzie wałek od skrzyni. ---------- Post added at 12:12 ---------- Previous post was at 12:05 ---------- powiem Ci,ze jestem zdziwiony bo dzwoniłem do kilku sklepów u mnie w miescie i nigdzie nie wychodziło taniej niz 2500złnie wiem na czym polega haczyk bo ta roznica w cenie jest zbyt wysoka jesli chodzi tylko o marżę.zadzwonie jutro i sie dowiem w tym sklepie na allegro.dzieki za link Nie ma haczyków, róznica polega na tym, że sklepy detaliczne w mieście utrzymują hurtownie no i siebie. Natomiast większe sklepy internetowe sprzedające jeden asortyment mają towar bezpośrednio od producenta więc nie ma marż tzw. pośredników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #66 Napisano 8 Października 2011 no a jak poradzic sobie z tym wycentrowaniem tarczy, wiem ze gdzies do malucha mam jakis bolec zeby ustawic tarcze a jak jest w naszych paskach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #67 Napisano 8 Października 2011 no a jak poradzic sobie z tym wycentrowaniem tarczy, wiem ze gdzies do malucha mam jakis bolec zeby ustawic tarcze a jak jest w naszych paskach Zasada ta sama, dobrze mieć wałek z uszkodzonej skrzyni ( ze szrotu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betino2 Zgłoś #68 Napisano 16 Grudnia 2011 Witam !! Posiadam od 7 dni Passata z silnikiem 1,9 TDI ( 131 km ) . Autko jest po wymianie sprzęgła i dwumasy ( ori , wymieniane w serwisie VW w Goerlitz ) i sprzęgła . Mam taki problem - podczas jazdy wciskam sprzęgło i autko delikatnie szarpie , jakby miało jakiś mini luz . Powyższe elementy wymieniane niedawno , tj jakieś 15 tys km temu . Przy okazji zauwazyłem , iż delikatnie rusza się lewarek zmiany biegów . Podejrzewam zaawieszenie silnka lub skrzyni . Ktoś ma jakieś insze porady ? Ew. jak sprawdzić w/w elementy zawiechy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareknec Zgłoś #69 Napisano 17 Grudnia 2011 no a jak poradzic sobie z tym wycentrowaniem tarczy, wiem ze gdzies do malucha mam jakis bolec zeby ustawic tarcze a jak jest w naszych paskach Przy wymianie sprzęgła do wycentrowania tarczy użyłem klucza nasadowego. Nie pamietam już rozmiaru ale 10 lub 11 mm. Po przyłapaniu docisku nasadkę wyciągnąłem szczypcami do segerów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #70 Napisano 19 Grudnia 2011 Witam !! Posiadam od 7 dni Passata z silnikiem 1,9 TDI ( 131 km ) . Autko jest po wymianie sprzęgła i dwumasy ( ori , wymieniane w serwisie VW w Goerlitz ) i sprzęgła . Mam taki problem - podczas jazdy wciskam sprzęgło i autko delikatnie szarpie , jakby miało jakiś mini luz . Powyższe elementy wymieniane niedawno , tj jakieś 15 tys km temu . Przy okazji zauwazyłem , iż delikatnie rusza się lewarek zmiany biegów . Podejrzewam zaawieszenie silnka lub skrzyni . Ktoś ma jakieś insze porady ? Ew. jak sprawdzić w/w elementy zawiechy ? u mnie w aucie ok tygodnia temu było wymieniane sprzęgło i dwumasa i luzy na starym kole dwumasowym spowodowały wyrobienie sie drążka skrzyni biegów i jego pewien luz. Jak stare koło dwumasowe mialo by większe luzy lub dłużej było by nie wymieniame to bardziej by wyrabiało skrzynie gdzie drążek powinien być sztywny, a nie mieć luzy. Dwumasówke wymieniłem ale mechanik powiedział że luzy na skrzyni się nie powiększą ani nie zniką, co oznacza że kiedyś może paść skrzynia:( Może i u Ciebie jest podobny problem i dlatego auto szarpie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
urwis Zgłoś #71 Napisano 22 Lutego 2012 Witam! Też mam Paska 1.9 tdi AFN 81KW kombiaka Doszły mnie sluchy że pasuje do niego sprzęgło z 1Z bo silnik różni się jedynie doładowaniem turbiny, a skrzynia jest taka sama. Czy to prawda i mogę kupić takie sprzęgło, a następnie w pocie smaganego wiekiem czoła wymienić? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Izia Zgłoś #72 Napisano 23 Lutego 2012 Też mam Paska 1.9 tdi AFN 81KW kombiakaDoszły mnie sluchy że pasuje do niego sprzęgło z 1Z bo silnik różni się jedynie doładowaniem turbiny, a skrzynia jest taka sama. Czy to prawda i mogę kupić takie sprzęgło, a następnie w pocie smaganego wiekiem czoła wymienić? pozdrawiam Niestety nie jest to prawdą. Nawet katalog nie zamienia tego sprzęgła. Sprzęgło z 1Z jest słabsze niż do AFN Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter7070 Zgłoś #73 Napisano 7 Marca 2012 Witam kolegów posiadam Paska 1,9 tdi B5 FL 130km 2001 rok. auto ma przejechane 164 tys km z czego 100 tys po miescie. Mam problem który polega na tym ze jesli wrzucam jakiś bieg przy duzych obciążeniach na sprzegle przy puszczaniu sprzegła pojawia mi sie chwilowy zgrzyt !! Wystepuje to tylko wtedy gdy daje w palnik pasatowi przynajmniej 2.5 tys obrotów. najczeście przy szybkiej redukcji, ostrym przyspieszaniu czy wyprzedzaniu. przy spokojnej jeździe nic sie nie dzieje nic nie zgrzyta. Dodam ze sprzegło się nie slizga. na biegu jałowym kierownica sie nie trzesie wszystko chodzi jak nalezy. Jeszcze jedno jak już puszcze sprzegło i nie zazgrzyta albo nawet jak zazgrzyta to w momencie gdy sprzegło jest już puszczone moge mu dawać w palnik nawet do 4 tys obrotu i nic sie nie dzieje. Owe zgrzytanie powstanie tylko przy mocnej redukcji biegów w góre lub w dół i tylko w momencie gdy puszczam sprzegło jednoczesnie czesto dajac mu gazu. Co to moze być? sprzegło przeskakuje czy docisk za słabo dociska czy moze dwumas? naczytałem sie na forum i takiego wątku nie znalazłem. Pomózcie koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #74 Napisano 9 Marca 2012 Dodam ze sprzegło się nie slizga. Co to moze być? sprzegło przeskakuje czy docisk za słabo dociska czy moze dwumas? jeżeli się nie slizga to dociska dobrze, tylko za słabo wysprzęgla, nie ubywa ci plynu hamulcowego?? sprawdź wysprzeglik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emik Zgłoś #75 Napisano 9 Marca 2012 witam Mam pytanie od jakiego modelu silnika pasuje dwumasa i sprzęgło do silnika 1,8 T AEB. (jako zamiennik) Problem z finansami i szukam jakiegoś rozwiązania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kymec Zgłoś #76 Napisano 10 Marca 2012 Niestety nie jest to prawdą. Nawet katalog nie zamienia tego sprzęgła. Sprzęgło z 1Z jest słabsze niż do AFN Pozdrawiam Na 100% pasuje zestaw od 1Z Audi W AFN masz 228mm, u mnie śmiga bez problemowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter7070 Zgłoś #77 Napisano 10 Marca 2012 jeżeli się nie slizga to dociska dobrze, tylko za słabo wysprzęgla, nie ubywa ci plynu hamulcowego?? sprawdź wysprzeglik. Płynu hamulcego mi nie ubywa, jak sprawdzić wysprzęglik?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #78 Napisano 10 Marca 2012 Płynu hamulcego mi nie ubywa, jak sprawdzić wysprzęglik?? przeweżnie cieknie, a jak nie cieknie to nie wiem :hmm innych sposobów nie znam znajduje się on za pedałem sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emik Zgłoś #79 Napisano 11 Marca 2012 Na 100% pasuje zestaw od 1Z Audi W AFN masz 228mm, u mnie śmiga bez problemowo. ok,tylko że ja mam AEB? czy do AEB i AFN wchodzi to samo ?? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kymec Zgłoś #80 Napisano 11 Marca 2012 ok,tylko że ja mam AEB? czy do AEB i AFN wchodzi to samo ?? pozdrawiam Niestety Ci nie pomogę. Odezwij się do tego gościa na gg: 3995871, z pewnością Ci pomoże. ---------- Dodano o 22:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:06 ---------- Panowie mam w sumie znów takie pytanie, czy do ATJ dwumasa/sprzęgło ma średnicę 240 czy 228 mm? Na allegro widzę i takie i takie sprzęgła dedykowane do ATJ... I jeszcze, jeżeli kupię dwumasę 228 i sprzęgło 228 od AFN to będzie grać? Zależy czy masz skrzynie 5 czy 6 biegów i jak idzie wsteczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach