Skocz do zawartości
MłodyWilk22

wymiana sprzęgła + weryfikacja stanu dwumasy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój pierwszy post na forum, także proszę o wyrozumiałość.

Powoli i mnie dopada temat sprzęgła i powiem szczerze, że kompletnie nie mam pojęcia co wybrać. Czy ktoś mógłby mi doradzić? Silnik 1.8 20v, nr vin: WVWZZZ3BZVE066903. Nie mam pojęcia jaki to typ silnika, choć wydaje mi się, że ADR. znalazłem zestaw sprzęgła firmy sachs model katalogowy na str intercas 3000 951 210 cena 480zł. Zauważyłem kolosalną różnice między różnymi modelami od 300zł do np: 1800zł. Proszę o radę, czy sprzęgło które znalazłem jest w miare ok, czy może warto zastanowić się nad czymś innym.

dzięki za pomoc

 

napisz do kolegi maćka z auto parts jarosław. dobierze Ci coś fajnego w dobrej kasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

mam passata z 2004 roku 1.9 TDI silnik AUB

ma on po za tym takie oznaczenie 74kw TDI AG4 czyli znaczy to że skrzynia automatyczna ?

 

a mam manualną :)) która się w dodatku kończy,

 

Gdy jadę conajmniej 50 km/h i i lekko skręcam po łuku w lewo,

czyli robi się duże obciążenie na przednie prawe koło, i trzymam przy tym gaz wciśnięty to

(drga jakby szarpie na boki) coś w przednim prawym kole.

Przy prędkości 100 km/h drgania te są bardzo duże,

W momencie gdy gaz odpuszczę to drgania mijają.

 

wymieniłem oba przeguby przy prawym kole ten przy skrzyni oraz przy kole, plus dodatkowo przegub przy lewym kole,

i nic się nie zmieniło,

 

 

Mechanik obstawia mechanizm różnicowy,

jest to skrzynia 5 biegowa, podobno niezniszczalna, ale jednak...

Skoro ten Passat był automatem, to ktoś kupił najtańszą skrzynię, widać że jeden uchwyt do skrzyni był spawany, coś tam przy nim było ucięte... także było to przerabiane.

 

Po za tym dziwne odgłosy dochodzą ze skrzyni gdy jadąc pociągnę lewarek w prawo bądź lewo,

 

Wychodzi na to że trzeba szukać powoli nową skrzynię, jakaś używkę, i czy może mi ktoś podać symbole 5 biegowych skrzyń które będa pasować do silnika AUB ? 6 biegowe psuły się i raczej nie ma co takiej kupować ? Po za tym uchwyty mogą nie pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nie słyszałem o silniku aub jeśli masz 74kw to będzie silnik avb na moje oko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądają sanki skrzyni ? Czy uchwyty w tych saniach (nie patrz na skrzynię) na łapy skrzyni po obydwu stronach są identyczne czy dwa różne mocowania ?

 

tj:

masz takie (ver1):

540x405_sanki-mocowania-silnika-vw-passa-23977052.jpg

 

czy takie (ver2):

61121717_1_644x461_vw-passat-b5-16-sanki-wozek-silnika-kielce.jpg

 

 

 

Coś Ci dobierzemy......

 

 

Być może będziesz musiał sanki zmienić... lub wykorzystać tę spawaną łapę (jak solidnie zrobiona to według mnie nie ma problemu).

 

 

EDIT: a wiesz jaki symbol ma skrzynia obecna ?

Edytowane przez mnichu
dopisałem pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

S8305743.jpg

A to zdjęcie łapy przyspawanej

 

Panowie z autem to się takie jaja dzieją że już spać po nocach nie mogę,

Łapa wygląda na solidnie dospawaną,

teraz są takie drgania że podczas przyspieszania niesie je na całe auto, szarpie wszystkim,

 

Mam Silnik AVB i Powiedzcie mi jakie symbole skrzyni będą pasować do tego auta ?

na skrzyni odczytałem taki numer DHF 0590 - czyli wychodzi na to że to skrzynia od silnika AFN 110 konnego ? a ja mam 101 koni AVB, i może poprostu nie bardzo pasuje do tego modelu ?

 

Ja to mam takie szczęście do samochodów że się wykończę normalnie, okazji to nigdy się nie uświadczy.. a tylko minę, w Grudniu kupiłem no i za długo się nie nacieszyłem.

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odczytasz z wlepki w bagażniku jaką oryginalnie miałeś skrzynie.

 

---------- Dodano o 10:05 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:01 ----------

 

http://www.skrzynie.com.pl/info-vw.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odczytasz z wlepki w bagażniku jaką oryginalnie miałeś skrzynie.

 

---------- Dodano o 10:05 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:01 ----------

 

http://www.skrzynie.com.pl/info-vw.html

 

 

Kolego oryginalnie miałem skrzynię automatyczną EPV AG4

 

a teraz jest manualna,

 

chyba znalazłem w Krakowie w końcu uczciwego mechanika który porządnie podszedł do tematu,

mianowicie, podniósł maskę kazał poszarpać na jedynce silnikiem i od razu stwierdził że poduszki pod silnikiem do wymiany, na jednej poduszce silnik podobno jest za nisko,

a stwierdził to tym że mieszek na jednym z przegubów był lekko wygięty, a po drugiej stronie na przegubie prosty, w momencie gdy samochód stał na prostej powierzchni,

następnie powiedział że skoro jeden uchwyt do skrzyni był dospawywany był w celu zamontowania skrzyni, to całe sanki trzeba wymienić, bo nigdy się idealnie nie dospawa, po za tym powiedział że silnik ma jakieś punkty krytyczne w których powinien być ustawiony, i trzeba je posprawdzać... dobrze ustawić silnik i skrzynię, dokręcić na nowych poduszkach i nowych sankach wtedy powinno być dobrze.

Na dodatek mechanik ten zajmował się kiedyś sprzedażą używanych części do passatów, i ma sanki, ma poduszki, ma ośki takie jak być powinny...

 

No i dziś tam kończą naprawiać jakiegoś mercedesa i umówiłem się z nimi na jutro,

 

Powiedział także że jeśli mam skrzynię od silnika 1.9 TDI 110 koni, która ma symbol DHF, to nic się nie dzieje złego w tym przypadku samochód będzie nieznacznie szybszy na trójce i czwórce, niż na oryginalnej skrzyni manaulnej w tym samochodzie...

 

Może ktoś wie jakie oznaczenie ma manualna skrzynia biegów która pasuje do AVB ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dodatek mechanik ten zajmował się kiedyś sprzedażą używanych części do passatów, i ma sanki, ma poduszki, ma ośki takie jak być powinny...

 

Nie chce być adwokatem diabła, ale żeby się przypadkiem nie okazało, że mechanior wciśnie Ci wszystko to co mu leży w garażu a później okaże się, że poprawa jest znikoma.. ;)

 

Może ktoś wie jakie oznaczenie ma manualna skrzynia biegów która pasuje do AVB ?

 

Oryginalna do AVB miała oznaczenie EEN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to dziękuję za informację,

a czy skrzynia EEN pasuje do tych samych sanek co skrzynia DHF ? oczywiście w Silniku AVB :) czy inne są mocowania ?

I czy użytkowanie skrzyni DHF z tym silnikiem nie będzie powodować niczego złego ? Czy półosie w tych skrzyniach są takie same czy mogą być inne ? chodzi tutaj głównie o długości, pasowanie do przegubów przy kołach ?

 

a jeszcze czy półosie z automatycznej pasują do manualnej ?

 

może u mnie problem w głównie tkwi w złych półosiach, zna ktoś numery takich które powinny pasować do skrzyni DHF i silnika AVB ? Czy piasty w kołach też powinny być wymienione czy nie ma różnicy automat a manualna ? temat rzeka..

 

 

Sprawa panowie rozwiązana,

wymienione zostały sanki, ponieważ uchwyt przyspawany był skoszony o jakieś 2 cm, półośki były założone dwie prawe, z czego jedna została a drugą wymienili mi na lewą, poduszka pod silnikiem nie była wylana ani za bardzo widocznie uszkodzona, była poprostu zapadnięta centymentr w dół,

został także wymieniony cały mechanizm sterujący biegami, czyli ta cała wajcha do zmieniania biegów wraz z cięgłami, bo tam też coś było spawane kombinowane...

Efekt jest taki że jak jadę teraz na trójce i mam 1000 obrotów wcisnę gaz do spodu to w aucie jest nieporównywalna cisza :) nic nie puka, nic nie drga, zmienił się niesamowicie komfort,

Przekładkę z automatu na manual można zrobić ale trzeba to wykonać z głową,

to co ja miałem zrobione to była partyzantka.. Poznałem także fachowców mechaników, którzy znają się na rzeczy, nawet zawieszenie po wymianie sanek dokręcali mi kołach pod obciążeniem samochodu, z czym wcześniej nigdy się nie spotkałem, bo gdy mechanik wymieni nam całe zawieszenie, dokręci je na wiszących kołach, a potem opuści samochód auto tąpnie, to wszystkie gumki naciągną się w wachaczach, następnie z czasem popękają, a my znów będziemy narzekać że nowe zawieszenie kupiłem, i się rozleciało po chwili... :)

W sumie chodzę do wniosku że warto nawet kupić za grosze automata, oddać takim fachowcom, przerobią należycie, i samochód będzie śmigał jak trzeba ! :)

Narazie muszę odkuć się finansowo, i pojadę do nich na czyszczenie turbinki, i jeszcze tam jakieś rzeczy mi posprawdzają :)

:))

Pozdraiwam

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zabieram się za wymianę sprzęgła. Jest kanał, klucze, chęci ale brak mi osoby do pomocy. Dam rade samemu wyciągnąć skrzynie? Dodam że w golfie dawałem rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytargać dasz radę bo w dół zawsze lżej :) Ale do montażu trzeba pary w łapach i najlepiej dwie osoby ;) chyba że masz specjalny podnośnik :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Może uda się wytargać samemu a do włożenia poproszę kogoś. A czy ta dwumasa polata jeszcze trochę, da to się tak ocenić? Zamieszczam filmik na początku bez oporu, potem trzeba już się przyłożyć żeby ruszyć.

I jeszcze jedno, czym i jak zablokować dwumas żeby odkręcić-dokręcić śruby ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ta dwumasa polata jeszcze trochę, da to się tak ocenić? Zamieszczam filmik na początku bez oporu, potem trzeba już się przyłożyć żeby ruszyć.

Szrot!

Szkoda twojego czasu. :nono

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już długo nie pojeździ. Ja bym tego już nie zakładał bo luzy ma bardzo duże :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zachowuje się nowe koło, jakie ma luzy? Mam problem z szarpaniem (bardzo mocnym) w korkach podczas ruszania. Czytałem o tym na forum i niektórzy wymieniając na nowy zestaw nie pozbyli się tego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe koło ma o połowę mniejsze luzy niż twoje i nie chodzi tak lekko jak u Ciebie tylko z oporem ;)

Jak się kręci nim ręcznie to nie jest to takie łatwe żeby nim obrócić o tyle stopni jak ty to obracasz na filmie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe koło, te luzy wcale nie takie małe. Osiowy może mniejszy ale na boki to lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po filmie to ciężko rozpoznać, ale w praktyce są różnice :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z szarpaniem (bardzo mocnym) w korkach podczas ruszania.

sprawdź sprzęgło alternatora i poduszkę środkową przy chłodnicy.

Edytowane przez KrajesK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wsadziłem ten komplet i szarpania ustały bynajmniej na razie. Ale mam kolejny problem po montażu i odpowietrzeniu pedał sprzęgła nie wchodzi do podłogi, tylko tak 2/3 i przystawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności