333michasz333 Zgłoś #201 Napisano 30 Października 2013 hej, mam pytanie. jak odpowietrzyć sprzęgło i skąd tam się bierze płyn? po przewodzie od wysprzęglika nie mogę dojść do zbiorniczka z tym płynem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #202 Napisano 31 Października 2013 To jest płyn hamulcowy .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
333michasz333 Zgłoś #203 Napisano 31 Października 2013 tak myślałem, chociaż już miałem wątpliwości bo hamulcowy ma kolor żółty a tam mi pociekł zielony, pewnie jakiś stary płyn co kiedyś był w układzie hamulcowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #204 Napisano 6 Listopada 2013 Witam Jestem na etapie interesowania się sprzegłem w moim pasku i wczoraj podczas rozmowy ze znajomym mechanikiem usłyszałem ciekawą teorie podobno przez niego zbadana ale jak dla mnie to jest to troche dziwne a mianowice : Gość twierdzi że w VAG sprzegło da sie tylko i wyłącznie dobrać dopiero po zdemontowaniu ponieważ jest różnica miedzy LUK Sachs a Valeo , twierdzi że one nie są zamiennie i jak był np Sachs to już musi byc sachs bo np Luk nie podejdzie - mówi że nia ma możliwosci by załorzyc mieszanke czyli np tarcze sachs a docisk luk czy Valeo po prostu jak komplet to komplet ....... Ktoś kiedyś nie dawno w temacie sprzegła opisał swoje doświadczenia ze szkolenia LUK i pisał ze jakie sprzegło by nie było to wszystko LUK nawet jak Sachs czy Valeo to i tak na licencji LUK Więc co nawet jak z różnych firm podzespoły mają identyczne średnice i takie tam to nie podejdzie ?????? wiem że niektóre tarcze mają sprężynki dodatkowe a niektóre nie maja nic są sztywne to tu może być jakas prawda w tym co On mówi ale ogólnie jakaś dziwna teoria jak dla mnie czy może ktoś to potwierdzić?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #205 Napisano 6 Listopada 2013 u mnie już troche czasu minęło czasu od wymiany. Ale rzeczywiście pamiętam, że do mojego kodu silnika i rocznika tylko luk mial w ofercie sprzęgło i dwumas i takie bylo fabrycznie, myślę że po kodzie silnika i roczniuku auta nie będzie problemu z kupieniem sprzęgła, ale rzecz jasna każdą częsć powinno sie porównać ze zdemontowaną . Napisz tu http://forum.vw-passat.pl/threads/74396-Pytanie-o-numery-czesci-ETKA-cz2?p=1993226#post1993226 na pewno pomogą, po nr. oryginału każdy sklep sprawdzi jakie ma być zamontowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #206 Napisano 6 Listopada 2013 Koledzy idzecie złym tropem... Katalog nie przewiduje np sprzęgła od 2.0 do silnika 1.9. Chodzi mi o to że jeśli chcecie zyskać mocniejsze sprzęgło to nie szukajcie go w katalogu pod typem swojego silnika. Bzdurą jest również to że jeśli oryginalnie był Sachs to nie podejdzie inne... To samo z mieszeniam koła zamachowego ze sprzegłem różnych producentów...... jest niezalecane jednak JEST MOŻLIWE. Przykład u mnie.....oryginałem był SACHS... a obecnie koło LUK >> sprzęgło SACHS. Nawet na trzecim biegu koła tracą przyczepność a sprzęgło trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #207 Napisano 7 Listopada 2013 Jeżeli dobrze widzę, nikt tu nie pisał o dobraniu mocniejszego sprzegła , tylko o sprzegle jakie jest przewidziane fabrycznie. Jak dobrze pamiętam do afv sprzęgło sachs się różnił od luka, ponieważ były montowane 2 rodz. dwumasy sachs i luk, sprzędło sachs nie pasowało do dwumasy luk i odwrotnie. A to że można wstawić mocniejsze sprzegło i katalog nie pokazuje takiej opcji przy wybranym modelu silnika to juz chyba rzecz oczywista. Przy sprzęgłach mniejszych 228mm moze nie ma takich kominacji nie wiem. Powyższe opisałem na swoim przykładzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #208 Napisano 7 Listopada 2013 Witam Jestem na etapie interesowania się sprzegłem w moim pasku i wczoraj podczas rozmowy ze znajomym mechanikiem usłyszałem ciekawą teorie podobno przez niego zbadana ale jak dla mnie to jest to troche dziwne a mianowice : Gość twierdzi że w VAG sprzegło da sie tylko i wyłącznie dobrać dopiero po zdemontowaniu ponieważ jest różnica miedzy LUK Sachs a Valeo , twierdzi że one nie są zamiennie i jak był np Sachs to już musi byc sachs bo np Luk nie podejdzie - mówi że nia ma możliwosci by załorzyc mieszanke czyli np tarcze sachs a docisk luk czy Valeo po prostu jak komplet to komplet ....... Ktoś kiedyś nie dawno w temacie sprzegła opisał swoje doświadczenia ze szkolenia LUK i pisał ze jakie sprzegło by nie było to wszystko LUK nawet jak Sachs czy Valeo to i tak na licencji LUK Więc co nawet jak z różnych firm podzespoły mają identyczne średnice i takie tam to nie podejdzie ?????? wiem że niektóre tarcze mają sprężynki dodatkowe a niektóre nie maja nic są sztywne to tu może być jakas prawda w tym co On mówi ale ogólnie jakaś dziwna teoria jak dla mnie czy może ktoś to potwierdzić?????? Pozdrow go ode mnie. Wiekszych farmazonow nie slyszalem a prowadze warsztat od lat ponad 17!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #209 Napisano 7 Listopada 2013 Jeżeli dobrze widzę, nikt tu nie pisał o dobraniu mocniejszego sprzegła Jak się zna kolegów z forum to się wie że potrzebują mocniejszego sprzęgła Widzisz ile ma kolega Tasior69 koni w swoim samochodzie ? Poprostu czasami nie piszę się rzeczy.... oczywistych. Tasior69 szukaj sprzęgła 228 mm z AWX'a i jeździj spokojnie. Lub obij swoją tarczę tak jak kolega Daron i upalaj kiedy chcesz... i jak długo chcesz (dla przypomnienia sprzęgło Darona przenosi 250PS+ a to tylko 228mm) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #210 Napisano 7 Listopada 2013 Jak się zna kolegów z forum to się wie że potrzebują mocniejszego sprzęgła to widać czytając jego podpis Poprostu czasami nie piszę się rzeczy.... oczywistych. żeby było oczywiste zadał by pytanie w temacie o mocniejszych sprzęgłach. Tasior69 szukaj sprzęgła 228 mm z AWX'a i jeździj spokojnie. to już druga kwestia i podpisuję się pod tym, lecz nie wydaje mi się aby pytanie Tasior69 dotyczyło zmiany na mocniejsze, tylko czy da się ustalić jakie było fabrycznie i jakiego producenta. Chyba że jest inaczej i nie umiem czytać to ... :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #211 Napisano 7 Listopada 2013 (edytowane) Sie ma Dzisiaj znów bajerzyłem troche o tym sprzęgłe i dowiedziałem sie ze chodziło mu o sam wieloklin ze niektóre tarcze maja inny kształt tej wypustki i nie siedzi ona jak powinna dopiero po przeszlifowaniu wchodzi głębiej i jest ok ......ze wlasnie nie zawsze tarcza pasi do DM sachs czy tam odwrotnie luk .... No nie wiem ????? Drugi przypadek o jakim słyszałem to mój kolega zmieńiał sprzęgło w avf i twierdził iż to cieżko dostać co jest totalna bzdura ...... Ale wracając on miał problem podczas składania bo złożył a tu biegów nie ma rozbierał jeszcze 3 razy i tez cos tam szlifował ????? Bo nie siedziało dokładnie No nie wiem ..... A co do sprzęgła to dobrze Mniszek bajerzy bo moje sprzęgło działa ale czuje iż juz powoli odpływa wiec rozglądam sie za czymś konkretnym bo przyznam sie ale mój pasek jest z pod ręki Darona . Jego sprzęgło jest naprawdę bez konkurencyjne wiem bo juz z majstrem od regenerki gadałem (gut prais) a co do tego mojego dwumasu to w CK jest firma Avanti (jest w necie) co robi regenerki DM i tez mogą poprawić standard by trzymał jak trzeba Wiec komplet taki mnie ciekawi tym bardziej że ceny bardzo przystępne w porównaniu do sklepowych a sklepowe tak naprawdę to tez jak sie trafi Ale dzisiaj wpadł mi w oko kompletny zestaw Valeo zamiana DM na sztywne koło Cena porównywalna a nawet niższa jak mojego kompletu po regenerce i nie bardzo wiem co wybrać ???? Bo chce mieć w miarę komfort jazdy po mieście a i tez cos co utrzyma kreski Darka tym bardziej ze projekt idzie ciagle do przodu i to nie jest finał ........ Bo sa tanie komplety używane ale czy one sa warte ???? Jakby jeszcze kupował osobiście gdzie mozna dotknąć oblukać to spoko ale na telefon i na zdjęcia na emila to juz moze byc ciekawie Edytowane 8 Listopada 2013 przez tasior69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wardi Zgłoś #212 Napisano 15 Grudnia 2013 Witam. Koledzy potrzebuję do swojego passata 1,9 tdi afn kompletnego sprzęgła. Obecnie auto ma nie całe 140KM i cos około 320 Nm, seryjne sprzęgło nie wytrzymuje. Jakie sprzęgło proponujecie włożyć ?? z AWX bedzie pasowało? no i czy wytrzyma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #213 Napisano 16 Grudnia 2013 Cos duzo tych niutkow jak na taka moc w VP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazur Zgłoś #214 Napisano 7 Stycznia 2014 Mam pytanie-choć niektórym kolegom wyda się naiwne,ale jestem laikiem w sprawach mechaniki samochodowej.Mój kolega "ekspert"jadąc ze mną stwierdził że głośno słychać łożysko dociskowe sprzęgła i powinienem go szybko wymienić !!!! Nie będę pisał czym grozi nie wymienienie tej części.Pytam więc ---czy można wymienić łożysko w sprzęgle???. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #215 Napisano 7 Stycznia 2014 Łożysko można wymienić ale trzeba zdjąc skrzynie, tylko wtedy sprzęgło też można od razu wymienić jeśli nie było jeszcze robione, rozumiem że hałas jest przy wcisniętym pedale? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szeski Zgłoś #216 Napisano 8 Stycznia 2014 Orientuje się ktoś czy do silnika 1.6ahl tarcza sprzęgła ma średnicę 228 czy 210? Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacper155 Zgłoś #217 Napisano 25 Stycznia 2014 witam w swoim passku chciałbym zdiagnozowac problem sprzegła , powiem tak przy gwałtownym ruszeniu silnik do 2tys sie kreci auto przyspiesza , a w okolicy 3 tys gwałtownie sie wkreca a auto nie przyspiesza prawie wgl na puszczonym sprzegle , inna sytuacja na 5 biegu przy 150km/h gaz do oporu a auto tez mizernie przyspiesza , czy to juz koniec sprzegła? wymiana samej tarczy pomoze czy dwumas itp trzeba wymienic , dodam Passat b5fl 1.9tdi 130hp, AVF przebieg 315tys i sprzegło niebylo robione , z góry dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #218 Napisano 25 Stycznia 2014 witam w swoim passku chciałbym zdiagnozowac problem sprzegła , powiem tak przy gwałtownym ruszeniu silnik do 2tys sie kreci auto przyspiesza , a w okolicy 3 tys gwałtownie sie wkreca a auto nie przyspiesza prawie wgl na puszczonym sprzegle , inna sytuacja na 5 biegu przy 150km/h gaz do oporu a auto tez mizernie przyspiesza , czy to juz koniec sprzegła? wymiana samej tarczy pomoze czy dwumas itp trzeba wymienic , dodam Passat b5fl 1.9tdi 130hp, AVF przebieg 315tys i sprzegło niebylo robione , z góry dzieki za pomoc jeśli obroty silnika idą w górę a auto nie przyspiesza to sprzeglo się slizga. objawy zużycia dwumasu były wielokrotnie opisywane ale rzeczywisty stan zobaczysz jak skrzynia będzie na dole. ale jeśli palenie, gaszenie przebiega kulturalnie, 3 bieg około 3tys obr i kilkukrotne "kopniecie" w pedal gazu, jak również 4,5 bieg i rozpedzanie z niskich obrotów przebiega cicho bez zbędnych dźwięków, to nie masz się co martwić o 2mas. przerabialem to w poniedziałek. 250tysi na blacie( nie wiem czy prawdziwe) 2mas luk oryginał, tarczą była zmieniana sachs. zmieniłem tarcze docisk i łożysko i jest miodzio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fejk Zgłoś #219 Napisano 31 Stycznia 2014 Witam! Mój pierwszy post na forum, także proszę o wyrozumiałość. Powoli i mnie dopada temat sprzęgła i powiem szczerze, że kompletnie nie mam pojęcia co wybrać. Czy ktoś mógłby mi doradzić? Silnik 1.8 20v, nr vin: WVWZZZ3BZVE066903. Nie mam pojęcia jaki to typ silnika, choć wydaje mi się, że ADR. znalazłem zestaw sprzęgła firmy sachs model katalogowy na str intercas 3000 951 210 cena 480zł. Zauważyłem kolosalną różnice między różnymi modelami od 300zł do np: 1800zł. Proszę o radę, czy sprzęgło które znalazłem jest w miare ok, czy może warto zastanowić się nad czymś innym. dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KajusDE Zgłoś #220 Napisano 6 Lutego 2014 Witam jestem na etapie kupna Passata B6 z 2010 w papierach (reszta wskazuje na 9ty rok). Silnik 81KW. Serwisowany i miał być niby w stanie idealnym. Niestety po oględzinach okazało się co innego. Co mnie zmartwiło to dziwny odgłos przy wciskaniu sprzęgła, jak się go nie dotyka to nic nie słychać tylko w początkowej fazie jego wciskania potem cisza i na sam koniec jak juz jest przy podłodze to też dochodzi taki dźwięk jakby grrrgrrrgrrr... Kto miał to będzie wiedział o co chodzi. Szczerze nie chce od auta odbić bo jest z pierwszej ręki i jest naprawdę ladne, ma najechane 170tys. Tylko co to może byc? Liczyć mam wymianę sprzęgła, dwumasu, łożyska oporowego i wysprzęglika? Co to może być i jakie koszta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach