falla_x Zgłoś #101 Napisano 24 Listopada 2012 witam powiedzcie mi jestem po wymianie sprzęgła dwumasy i docisku ile mniej więcej muszę jeździć wolniej lub jak kto woli bez mocniejszego używania gazu mechanik mi powiedział ze miedzy 5 a 10 tys co w sumie prędzej mi noga uschnie niż chciał bym tyle sprzęgło stabilizować , ile waszym zdaniem powinno się taki nowy zestaw docierać bezpiecznie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #102 Napisano 24 Listopada 2012 ile waszym zdaniem powinno się taki nowy zestaw docierać bezpiecznie ? Co za bzdura. Jeździj normalnie. Nie ma czegoś takiego jak docieranie sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #103 Napisano 24 Listopada 2012 czyli poważnie sprzęgło z dociskiem czy dwumas nie ma co się tam docierać i jak jeździłem przed wymianą tak samo mogę śmigać po bez obawy że je jak to powiedział mechanik "prędzej spale niż dotrę " mnie to powiedział że najlepiej jak bym zrezygnował z programu i zmniejszył moc do serii żeby przez te 10tys docierało się w normalnym trybie pracy kurcze przejechałem już 500km i powiem szczerze już mnie noga boli od wolnej jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #104 Napisano 25 Listopada 2012 Masz założony cały nowy komplet sprzęgła. Nie widzę przeciwwskazań żeby jeździć normalnie. Sprzęgło jest po to żeby napędzać auto, a nie żeby o nim pamiętać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #105 Napisano 26 Listopada 2012 (edytowane) powiedział że najlepiej jak bym zrezygnował z programu i zmniejszył moc do serii żeby przez te 10tys docierało się w normalnym trybie pracy :haha kurcze przejechałem już 500km i powiem szczerze już mnie noga boli od wolnej jazdy No to dodaj gazu. Noga przestanie boleć a auto bardziej odżyje. Pozdro. Edytowane 26 Listopada 2012 przez vipereeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość micky Zgłoś #106 Napisano 26 Listopada 2012 Wymieniłeś komplet dwumas i tarcze wiec oba te elementy są nowe, idealnie równe powinny być więc nie powinny sie jakoś długo dociera, a jeśli już to napewno się do siebie dotarły. Nie ma sensu oszczędzać. Jeżdzij jak jeżdziłeś tylko unikaj wysokiego biegu i jazdy na bardzo niskich obrotach, przyspieszania z niskich obrotow. Koło dwumasowe wtedy bardzo obrywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawello Zgłoś #107 Napisano 4 Grudnia 2012 Ko;edzy mam taki problem od wczoraj,ciągnie mi na sprzęgle ale tylko od 2000 tyś.tak do 3000 tyś obr. i to na każdym biegu,skrzynia manual. Czy to znaczy że konczy sie sprzęgło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1.9TDI Zgłoś #108 Napisano 4 Grudnia 2012 Kolego, ewidentnie już sprzęgło mówi dość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawello Zgłoś #109 Napisano 4 Grudnia 2012 Kolego, ewidentnie już sprzęgło mówi dość ok dzięki,tesz tak myślałem bo mam przejechane 300 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekgt Zgłoś #110 Napisano 5 Grudnia 2012 Witam wszystkich. Mam pytanie dla expertów. Mam Passata 1,9 TDI 130KM AVF 6bieg 2001r. . Nadmienię, że odwiedziłem z tym problemem grupę mechaników i nikt nie jest mi w stanie pomóc. Wszystko zaczęło się od wibracji całego samochodu przy wyprzedzaniu. Drgania przenoszone są na kierownice, pedały i ogólnie na karoserie. Drgania są wyczuwalne od około 1800obr - 3000obr najbardziej na biegu 6 i 5-tym.(na 4-ce tez czuć ale szybciej na obroty wchodzi i się tak nie odczówa). Jak się równo jedzie jest ok. Drży tylko przy przyspieszaniu i nie musi być gaz w podłodze, tylko normalna jazda. Każdy mechanik ma swoje teorie i takim sposobem wymieniłem: 4 przeguby, 2 komplety opon z felgami, poduszki pod silnikiem (2 komplety - olejowe), sprzęgło, docisk, dwumase i łożysko oporowe bo było już zjechane. Vag-iem sprawdzony silnik bez błędów. W Vagu na bloku 13(dawki paliwa) mam : 0,56, -0,80, 1, -0,81 czyli chyba w normie.(pompowtryski nie leją). Dwumasa poprzednia była dobra i sprzęgło także. Zapala i chodzi jak zegarek. Proszę o pomoc. Jeżdżę już 4-tym dieslem VW i takich usterek nie miałem. Powoli zaczynam, żałować że kupiłem ten samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #111 Napisano 14 Grudnia 2012 witam a jak drga buda lekko na jalowym to bedzie dwumasa ? np. jak jade 50 km/h na 4 i dam gaz do dechy to przez jakies 2 sekundy cala buda trzesie a potem nie , a jak rozpedzam auto na wyzszych obrotach tzn. nie mule go to wubracji nie ma , plecionka wymieniona nawet 2 wlozona i wibracje dalej sa na jalowym .moze to poduchy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #112 Napisano 3 Stycznia 2013 Witam wszystkich. Mam problem z wibracjami/drganiami przenoszonymi na karoserię. Odczuwalne są na biegu jałowym ale najgorsze objawy są przy obrotach 1600-1800 obr. auto wpada w jakiś dziwny rezonans wtedy odczuwalne jest to tak jak by hmm tłumik był przykręcony na sztywno do podłogi lub silnik zawieszony był na jakiś sztywnych poduszkach. przy wyższych obrotach słabną. Sprawdzone zostały : poduszki silnika - są oryginalne wszystkie te na silniku skrzyni i na rurze od intercoolera były też zamienione także na oryginalne i nic się nie zmieniło. sprawdzane były pompowtryski ponoć jeden chyba ostatni jest lekko wyżej od pozostałych ale mieści się w normie cokolwiek to znaczy bo tak powiedział mechanik i sam widziałem to na własne oczy na podłączonym komputerze. Sprzęgło przy ruszaniu lekko szarpie, dość wysoko już wysprzęgla i na pewno słychać łożysko dociskowe. I teraz pytanie co jest przyczyną tych drgań. ten pompowtrysk czy sprzęgło ? Panowie z warsztatu w którym zajmują się naprawą tylko grupę vw skoda audi seat powiedzieli że nie sądzą żeby to było koło dwumasowe bo jeżeli by coś z nim było to wibracje były by znacznie gorsze. moje spostrzeżenia są takie że te drgania się zaczynają nasilać. Może nie są to jakieś duże różnice ale są. Czy mógłby ktoś cokolwiek doradzić na ten temat. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wujek Zgłoś #113 Napisano 5 Stycznia 2013 Witam,mam taki problem,sprzęgło słabo odbija,a potrafi też się jedynka zablokować,dopiero po wyłączenie i włączenie auta mogę np.włączyć wsteczny bieg,może jakaś porada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #114 Napisano 5 Stycznia 2013 ja niedawno u siebie wymieniłem sprzęgło czyli tarcza, docisk, łożysko, dwumas wyglądał OK luz miał normalny po wymianie jeżdżę autem bez oszczędzania jak dawniej co prawda zaraz po wymianie lekko szarpał przy ruszaniu ale to pewnie kwestia ułożenia tarczy do dwumasu bo po ok 30km wszystko wróciło do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #115 Napisano 19 Stycznia 2013 Powiedzcie mi czy wymieniając dwumas trzeba go jakoś ustawiać czy wystarczy odkręcić starą i założyć nową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #116 Napisano 19 Stycznia 2013 Śruby w kole zamachowym są asymetryczne i przykręca sie go tylko w jednej mozliwej pozycji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #117 Napisano 21 Stycznia 2013 koledzy mam takie pytanko czy sprzęgło od afn-a pasje do ajm-a tu i tu skrzynia 5 biegowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomisio Zgłoś #118 Napisano 22 Kwietnia 2013 Koledzy mam taki problem: niedawno wymieniłem dwumasę i tarczę sprzęgła jednak pedał sprzęgła nadal łapie bardzo nisko, dwa razy bez dobicia pedału na maksa do podłogi nie da się wrzucić jedynki. Jednocześnie na pedale, jak się do wciśnie do połowy drgania od silnika są wyczuwalne. Proszę o opinię i pomoc. Pasek z 2008 r. 1.9 TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magnus Zgłoś #119 Napisano 8 Maja 2013 Witam. Silnik AVB skrzynia EEN. Jestem przed wymiana sprzegła. Przebieg na obecnym 325 tys km. Dwumasa od okolo 20 tys delikatnie popukuje jak jest zimna i gdy dlugo chodzi na wolnych obrotach. Sprzegło uslizguje sie na 5 i 4 biegu --czyli cały komplet do wymiany. Komplet sprzegła to dwumasa+śruby dwumasy,docisk,tarcza sprzegłowa i łożysko oporowe. I teraz co z uszczelnieniami wału korbowego i walka w skrzyni biegow. Czy wymieniacie te uszczelnienia profilaktycznie nawet gdy wygladaja na szczelne? i czy lozysko prowadzace sprzegło tez nalezy wymienic ze sprzegłem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyklonit Zgłoś #120 Napisano 21 Maja 2013 (edytowane) Jestem po wymianie sprzęgła kompletnego z kołem dwumasowym. Ogólnie jest ok, zupełnie inna jazda, ale na drugi dzień po wymianie usłyszałem takie metaliczne dzwonienie, niezbyt głośne, jakby ktoś dzwonił dzwoneczkiem. Dźwięk jest w okolicy koła od strony kierowcy. mechanik nie wie co to i mówi, że drgania od padającej dwumasy mogły przy okazji coś rozwalić. Ale co ? Dźwięk nie jest jednostajny, raz jest raz zanika. Jest po odpaleniu, ale jak się przejadę, to potem ustępuje. Co to może być ? Trochę się obawiam, bo dopiero co wydałem 2500 zł, ale jakby coś jeszcze padło ... ... Edytowane 22 Maja 2013 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach