swierzak Zgłoś #141 Napisano 28 Lipca 2013 witam wszystkich , ostatnio zaczyna mi walic dwumas i zamierzam wstawic zwykle klasyczne kolo zamachowe ,zamierzam tez podniesc moc (silnik AVB) , mojee pytanie brzmi z jakich silnikow (badz skrzyn) podejdzie zamiennik moja skrzynka to GFL nie wiem czy bylo ich wiele ale nie wydaje mi sie sprzeglo jak sie nie myle ma 228 mm i 23 zeby na walku (nie wiem jaka jest ilosc zebow na kole zamachowym) pomozcie bo potrzebuje auta na codzien a nie lubie niespodzianek wolalbym juz miec to za soba dziekuje !! czy sprzegla w skrzyniach GFL i EEN sa takie same ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quki2007 Zgłoś #142 Napisano 12 Sierpnia 2013 Witam, Ja chciałbym Was zapytać, w jaki sposób sprawdzić model (symbol) skrzyni biegów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #143 Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) Model skrzyni biegów masz wpisany na wlepie we wnęce koła zapasowego i jest to trzyliterowy kod Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez wladek1181 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #144 Napisano 21 Sierpnia 2013 Witam. Czy ktoś jest w stanie na podstawie numeru VIN sprawdzić mi jakie sprzęgło i jaką dwumasę muszę kupić do swojego samochodu ? Szukałem części i głównie problem jest z ustaleniem wielkości (średnicy) tego sprzęgła. Jeśli ktoś będzie umiał mi pomóc to VIN prześlę na PW. Dziękuje z góry za zainteresowanie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #145 Napisano 21 Sierpnia 2013 Z tego co sie orientuje to masz 228 bo awx ma skrzynię 5 b czyli to samo co AVB dopiero w skrzyni 6 b jest sprzęgło 240 mm czyli np w AVF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #146 Napisano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) Podobno występują dwa rodzaje. Dlatego potrzebuje kogoś kto by mógł sprawdzić po VIN - tak dla pewności żeby już w momencie kiedy zrzucę skrzynię biegów było pewne, że to co kupiłem mogę zamontować. Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez antost Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #147 Napisano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) Podepne sie pod temat sprzegła Mam taki objaw ze czasami jest problem zeby wrzucic wsteczny, I i II najczesciej jak gdzies nawracam i tak na poł sprzegła to problem jest zeby wrzucic wsteczny jak wrzuce to wchodzi twardo ale bez zadnego zgrzytu itd tak samo z I tez bez zgrzytu ogolnie nic nie zgrzyta jak juz wejdzie ale TWARDO wchodzi co moze byc koledzy tego objawem ?? Podejrzewam docisk ale nie jestem pewny bo dwumas ok nie słychac go, tarcza tez nie slizga sie ani nic... Miał cos ktos podobnego Koledzy, prosze o rade. Pozdrawiam. I jeszcze pytanko jedno jak to jest ze srednica sprzegła do AVF na allegro jedni podaja ze 228 mm pasuje do 130 HP innie ze 240 mm jest do HP idzie sie tego jakos dowiedziec, takie i takie były montowane w tych silnikach ?? Czy po prostu jedno i drugie podejdzie?? Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez techno100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #148 Napisano 21 Sierpnia 2013 Podobno występują dwa rodzaje. Jak skrzynia 5-ka to 228 mm I jeszcze pytanko jedno jak to jest ze srednica sprzegła do AVF na allegro jedni podaja ze 228 mm pasuje do 130 HP innie ze 240 mm jest do HP idzie sie tego jakos dowiedziec, takie i takie były montowane w tych silnikach ?? Czy po prostu jedno i drugie podejdzie?? Tak podają bo zważając na moc silnika to masz 228 lub 240 mm AVF ma wyłącznie 240 mm ! Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #149 Napisano 22 Sierpnia 2013 To rozumiem juz jak to jest z tymi sprzegłami ja mam 6-stke wiec 240 mm. a co do tego pytania pomoze ktos z kolegów: Mam taki objaw ze czasami jest problem zeby wrzucic wsteczny, I i II najczesciej jak gdzies nawracam i tak na poł sprzegła to problem jest zeby wrzucic wsteczny jak wrzuce to wchodzi twardo ale bez zadnego zgrzytu itd tak samo z I tez bez zgrzytu ogolnie nic nie zgrzyta jak juz wejdzie ale TWARDO wchodzi co moze byc koledzy tego objawem ?? Podejrzewam docisk ale nie jestem pewny bo dwumas ok nie słychac go, tarcza tez nie slizga sie ani nic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #150 Napisano 25 Sierpnia 2013 Odswiezam temat pomoze ktos z kolegów?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #151 Napisano 25 Sierpnia 2013 Słabo rozłanczające sprzęgło czyli zużyta tarcza i docisk czyli sprzęgło do wymiany, na zgaszonym silniku wchodzą gładko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #152 Napisano 25 Sierpnia 2013 jak wcisne sprzegło na zgaszonym to w miare wchodza bez sprzegła zalezy.. bo jak juz sobie sciezke ułozy bieg to wchodzi normalnie i ok ale jak zmienie juz na inny i znów np wsteczny na zgaszonym to wejdzie w miare najgorzej na poł sprzegła jak poruszam sie i wtedy problem z wrzuceniem wstecznego badz jedynki, i zauwazyłem to ze jak wrzucam jedynke to czasami słychac jak by cos walneło w silniku ale nie zawsze odczucie takie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #153 Napisano 27 Sierpnia 2013 Koledzy macie może informacje z jakim momentem dokręcić śruby koła dwumasowego do wału silnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #154 Napisano 27 Sierpnia 2013 (edytowane) według Autodaty najpierw 60 niuta a natępnie 90 stopni. Sam tak robiłem. Nie przestrasz się jak będziesz dokręcał..... bo po dokręceniu wychodzi łącznie ponad 150nm a to juz jest spoooooro. A sam docisk... na wyczucie Ciekawostka: Śruby do kół dociągamy z wartością 120nm. Przy 200nm gwint "mówi papa". Edytowane 27 Sierpnia 2013 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #155 Napisano 27 Sierpnia 2013 Czyli dokręcam na 60 Nm i później 90 stopni w którą stronę ? Co do docisku to mam 25 Nm z "VW Passat B5. Sam naprawiam" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #156 Napisano 27 Sierpnia 2013 90 stopni w którą stronę ? :hmm Może to lepiej oddaj do mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #157 Napisano 27 Sierpnia 2013 Piszesz w sposób mało precyzyjny dlatego pytam. Nie możesz sprecyzować ? Btw. sam tego nie robie, a przed robotą chciałbym być na większość problemów przygotowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
addasko Zgłoś #158 Napisano 27 Sierpnia 2013 Koledzy mam problem w swoim passku tdi 131 z 6 biegowa skrzynia. Otóż w samochodzie tym zostało wymienione sprzęgło kompletne tzn (koło dwumasowe docisk łożysko i tarcza) oraz łapa skrzyni biegów wszystkie biegi wchodzą super ale niestety żeby wsteczny wbić muszę się sporo namęczyć co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #159 Napisano 27 Sierpnia 2013 Dobra dzięki wielkie. Sam sobie znalazłem. Dla potomnych: 60 Nm + 90 stopni. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #160 Napisano 27 Sierpnia 2013 Dobra dzięki wielkie. Sam sobie znalazłem.Dla potomnych: 60 Nm + 90 stopni. Pozdrawiam. Gdzie to znalazłeś? Skoro dokręcasz kluczem dynamometrycznym, to co jeszcze chcesz przekręcać na +90 stopni? Czym? I w takim razie po co te 60 Nm, skoro jeszcze tam dowalisz na śrubie. Kumasz już? - 90 a nie "+" :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach