Skocz do zawartości
ktry

szarpanie podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Po odłączeniu przepływki nie szarpie. Już nic z tego nie rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączę się do tematu.

U mnie również występował podobny objaw.

Po przekroczeniu 2200 obr. następował nagły przyrost mocy.

Brak błędów. Dzisiaj byłem w ASO.

Diagnoza : brak śrubki regulującej pracę łopatek turbiny

Sposób naprawy przez VW: wymiana turbiny

Koszt(po rabacie ): około 4 500 zł

Moje pytanie , czy naprawdę nie można tego inaczej naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odlacz przeplywke I daj znac czy dalej szrpie. U mnie tak samo ale jak odlaczylem przeplywke to juz nie. Pzdr

W końcu miałem czas na przetestowanie. Odłączyłem przepływke i nie szarpie. Czyli szukać przepływki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W końcu miałem czas na przetestowanie. Odłączyłem przepływke i nie szarpie. Czyli szukać przepływki?

 

Jeden z kolegów odlączył EGR i nie szarpało, wiec kupił nowego EGRa i na nowym szarpie jak szarpalo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W końcu miałem czas na przetestowanie. Odłączyłem przepływke i nie szarpie. Czyli szukać przepływki?

Sprawdzałeś ją VAG-iem , nie szarpie bo komputer przechodzi w tryb awaryjny, założę się że też wtedy nie ma pełnej mocy.

By wykluczyć przepływkę trzeba zrobić logi, lub zamienić od kogoś na chwilę z tym samym silnikiem, wtedy będzie pewność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem logi. Zobacz ponizej I czy wynika znich ze przeplywka jest walnieta bo szarpie.

 

Zrobilem na razie takie. Z autem wszystko bylo ok bo temp na zewnatrz 18st jak jest powyzej to szarpie ale temp silnika musi byc miedzy 40 a 90st. Taka zagadka. Zauwazylem ze na klimie mniej szarpie. Nikt nie ma pojecia co to moze byc. W dziale B5 mieli podobny przypadek I tez nie wiedza co to jest. Wymiana dwu masy tez nie pomaga. Pzdr

 

http://vaglog.rtnet.pl/landmark_134443.html

http://vaglog.rtnet.pl/landmark_134444.html

http://vaglog.rtnet.pl/landmark_134445.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobilem logi. Zobacz ponizej I czy wynika znich ze przeplywka jest walnieta bo szarpie.

 

Zrobilem na razie takie. Z autem wszystko bylo ok bo temp na zewnatrz 18st jak jest powyzej to szarpie ale temp silnika musi byc miedzy 40 a 90st. Taka zagadka. Zauwazylem ze na klimie mniej szarpie. Nikt nie ma pojecia co to moze byc. W dziale B5 mieli podobny przypadek I tez nie wiedza co to jest. Wymiana dwu masy tez nie pomaga. Pzdr

 

http://vaglog.rtnet.pl/landmark_134443.html

http://vaglog.rtnet.pl/landmark_134444.html

http://vaglog.rtnet.pl/landmark_134445.html

 

Logi wyglądają dobrze, doładowanie turbiny w normie, choć mam wrażenie że jest za duże w okolicy 2000 obr/min, jak by przeładowywał, przepływka wydaje sie być OK.

Wrzuć te logi na forum do działu analizy logów, może ktoś się jeszcze wypowie mądrzejszy.

Pojawia sie jakiś komunikat czy kontrolka w momencie kiedy szarpie?

Gdzieś był opis na forum, żeby sprawdzić wszystkie czujniki temperatury w aucie. Ogólnie chodzi o to by sprawdzić jak silnik jest zimny jeszcze przed uruchomieniem czy czujniki temperatury pokazują podobną temperaturę, jeżeli któryś odstaje znacząco wartością może przekłamywać. Zrób jeszcze logi statyczne z bloku 23, 21, jak zimny i ciepły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic zero bledow, zadnej kotrolki. Tez mi przyszlo do glowy ze czujnik temperatury. Nie wiem gdzie sprawdzic bo ten co jest w bloku chyba 3cim gdziala ok. Fajnie by bylo jakby ktos z guru spojrzal tutaj gdzyz duzo osob ma taki problem. Sam pisze z dwoma osobami. No ale coz. Postaram sie zrobic te logi statyczne jakos szybko. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobilem logi jak szarpalo. Tzn silnik do 90st i temp na zewnatrz powyzej 20st. Prosilbym o sprawdzenie czemu szarpie w przedziale 1800-2000 obrotow. Czy cos z tych logow wynika. Nie sa to logi z gazem w podlodze bo wtedy nie szarpie(albo niewyczowalne). Naprwde bym prosil gdyz juz nie wim co to moze byc.

 

Grupy: 003,009,011 - http://vaglog.rtnet.pl/landmark_135606.html

Grupy: 004,010,005,004,010,005 - http://vaglog.rtnet.pl/landmark_135607.html

 

Dziekuje i pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam podobny problem z tym szarpaniem w przedziale obrotów 1800-2000, już gdzieś o tym pisałem. Nie ukrywam że bardzo mnie to irytuje. Ktoś tutaj napisał żeby odłączyć przepływomierz. W mojej rodzinie jest kilka aut vw, więc zamieniłem się przepływką z 1.9 tdi 115KM i nie ukrywam pomogło na dzień dzisiejszy temperatury powietrza są w przedziale 24-30 stopni i auto pięknie jeździ bez szarpania, lecz od dołu tak mocno nie ciągnie jak na poprzedniej. Nie jestem fachowcem ale możliwe żeby przepływomierz za mocno doładowywał? Dla pewności zamówiłem nowy przepływomierz oryginalny boscha do mojego auta, także po zamontowaniu nowego podzielę się spostrzeżeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znac prosze jak tylko zamienisz na nowa. Ja podmienialem z kolesiem z takigo samego BKP jak ja I tez szarpalo I jestem w szoku ze u ciebie nie. Ja kupilem nowy egr i caly cas to samo. Czekamy na info. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też dołączam się do prośby - jak ktoś usunie to szarpanie to niech da znać co zrobił.

 

U mnie jest tak już od 3 lat, jak jest gorąco i auto z rozgrzanym silnikiem postawie na 10 minut, pod maska się wszystko rozgrzewa i potrafi nieźle za-szarpać. Zimą nie szarpie. Po odłączaniu EGR nie szarpie, ale być może jest wtedy tryb jakiś pół-awaryjny albo coś i nie do końca jestem przekonany że to rzeczywiście EGR. Generalnie to na necie wielu ludzi o tym pisze, ale nikt nie podał rozwiązania, a przynajmniej nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy mam ten sam problem w 90% go zlikwidowałem miałem do wymiany prawy przegub wewnętrzny był na nim luz jak szarpnolem reka to nie było tylko wyczowalne ale i było slychach no ale nie do końca to zniknelo jak jade np. 90km i pedal w podloge to jeszcze delikatnie czuc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy mam ten sam problem w 90% go zlikwidowałem miałem do wymiany prawy przegub wewnętrzny był na nim luz jak szarpnolem reka to nie było tylko wyczowalne ale i było slychach no ale nie do końca to zniknelo jak jade np. 90km i pedal w podloge to jeszcze delikatnie czuc

 

Przeczytaj z uwaga. My mamy inne szarpanie I kiedy indziej. U nas szarpanie zalezy od temparatury zenetrznej I silnika a nie od ilosci gazu w podluge. U nas im bardziej w podloge tym mniej szarpania. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma co się denerwować może komus pomoze moja wypowiedz . pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zróbcie komplet logow i do warsztatu z nimi bo w tych zamieszczanych widac spore przeladowania i że n75 stara się zbić ciśnienie ale caly czas jest za wysokie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, wymiana przepływomierza na nowy za dużo nie pomogła. Niby już nie przerywa przy 1800-2000 obr. ale zdarzy mu się przerwać przy mniejszych obr. 1200-1500. Ktoś pewnie napiszę że zamiast jechać do jakiegoś konkretnego warsztatu to człowiek się bierze za naprawianie metodą prób i błędów. Kolega "unseen" pisze o przeładowywaniach, i może mieć rację. Tylko gdzie znaleźć prawdziwego maniaka mechanika VW, co się pozna na sprawie, jak błędów komputer nie pokazuje i ogólnie auto jeździ bez zastrzeżeń. Te przerywania są sporadycznie i tak w zasadzie mogłyby nikomu nie przeszkadzać, lecz "kochamy" swoje vw i człowieka irytuje taka przypadłość. :)

Muszę bardziej się zagłębić i poczytać o robieniu tych logów, chyba żę ktoś byłby chętny mi pomóc i coś takiego zrobić. Oczywiście gdzieś z okolic Sieradza.

POzdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby jakiś pierwszy lepszy mechanik dał sobie z tym radę, to będzie wymienianie elementów na chybił trafił ;) Powie że przepływa, albo turbina i ileś tam setek idzie się walić, a gwarancji nie ma żadnej że pomoże ;) Ja czekam aż zacznie u mnie szarpać każdorazowo gdy jestem w okolicy 2000 tyś, wtedy będzie łatwiej logować i szukać. Pozytywne jest to ze czekam tak już od 2 lat :) Niedługo zima i przestanie szarpać na kilka miesięcy - przynajmniej u mnie ;) Generalnie to i tak nie wiemy czy wszyscy tutaj piszą o tej samej usterce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem logi jak szarpalo i nic z nich nie wynika. Jakby przeladowywalo to za kazdym razem a nie tylko w naszych szczegolnych warunkach. Jakby przeladowywanie bylo powodem to dlaczego szarpie przy statycznej jezdzie a nie przy mocnym butowaniu. Nobla temu co to rozwiarze ten problem. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do nobla ja dorzucę flaszkę bo zagadka niesamowita!!! :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności