Marecki78s Zgłoś #241 Napisano 8 Stycznia 2014 nogman z tego co mi google wypluło to jest to czujnik ciśnienia doładowania i szukaj go na rurze dolotowej, u mnie jest nie widoczny patrzac od góry silnika. W każdym bądz razie z tego co pamietam powienien byc na rurze odącej od interculera w kierunku EGR. Co do lokalizacji to się zgodzę, jednak jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Być może to jest rozwiązanie problemów z szarpaniem przy wysokiej temp. zewnętrznej. Postaram się ten temat wkrótce rozwiązać u siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #242 Napisano 8 Stycznia 2014 czekamy na rezultaty:) Ten czujnik pełni dwie role i mierzy temp i ciśnienie doładowania no chyba że w 2.0 tdi jest innaczej i np jest jescze jeden czujnik co mierzy tylko cisnienie doładowania w co nie wierze. W golfie 1.9 tdi PD mam zrobiony program i silnik bierze informacje własnie z tego czujnika bo przepływka zaniżała wartości i zotstała pominieta (wyłaczona) z całego systemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #243 Napisano 8 Stycznia 2014 Kolego czyściłeś czy wymieniłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #244 Napisano 8 Stycznia 2014 (edytowane) nogman z tego co mi google wypluło to jest to czujnik ciśnienia doładowania i szukaj go na rurze dolotowej, u mnie jest nie widoczny patrzac od góry silnika. W każdym bądz razie z tego co pamietam powienien byc na rurze odącej od interculera w kierunku EGR. Co do lokalizacji to się zgodzę, jednak jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Być może to jest rozwiązanie problemów z szarpaniem przy wysokiej temp. zewnętrznej. Postaram się ten temat wkrótce rozwiązać u siebie. Czy jezeli dobrze mysle to jest ten co jak sie pztrzy z goty silnika jest tak jakby pod wentylatorami od chlodnicy/klimatyzacji, tak po srodku samochodu, miej wiecej na wysokosci znaczka Vw na atrapie? Jeszcze jedno pytanie do tych wszystkich co maja problem z szarpaniem przy wysokich temperaturach. Czy tez macie takie mocniejsze jedno szarpniecie w okolicach 2500 przy normalym ruszaniu z jedynki nie zaleznie od temperatury zewnetrznej. Tak jakny wolniej sie zbieral do tych 2500 a potem juz lepiej. Dziekuje za informacje. Pzdr wytrwalych Edytowane 8 Stycznia 2014 przez nogman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #245 Napisano 8 Stycznia 2014 Koledzy jutro podjadę do mechanika to zapytam jaki to byl czujnik,ale nie chodzi o ten ciśnienia doładowania bo ten miałem wymieniany i nie pomogło to.Dam znać jak będę coś wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #246 Napisano 9 Stycznia 2014 U mnie było tak,że na przewodach od czujnika ciśnienia doładowania nie było przejścia i elektryk doszedł do tego,a następnie usunął usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4x4 Zgłoś #247 Napisano 13 Stycznia 2014 zimno jest to auto chodzi płynnie Podłączyłem vcds'a popatrzyłem temperatury czujników i wszystko jest w normie, nigdzie nie ma astronomicznych wartości, temp. powietrza zasysanego miała wartość ok 22*C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #248 Napisano 14 Stycznia 2014 witajcie mam audi a6 2,0 tdi BRE i tez mam problemy z szarpaniem w zakresie 1800-2 tys obrotów , podczas szarpania słychać taki pisk jakby pasek się slizgał na alternatorze albo sprzegiełko puszczało , pozatym jak auto pracuje na wolnych obrotach to czuć ze nierówno pracuje faluja obroty , czuć jak co chwile buja autem tak jak by cos się przycinalo , niema znaczenia czy zimny czy ciepły od kupna tak pracuje a zrobiłem już ponad 30tys km , wymieniłem dwumase olej i rozrząd pozatym wszystko bez problemów , skanowałem auto vcds-em i ok ,auto ma moc pracuje normalnie ale musze unikac obrotów 1800-2000 czyli troszkę go butowac by szybko przeskakiwał ta magiczna cyfre , jeśli ktoś ma jakies sugestie co to może być będę wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #249 Napisano 15 Stycznia 2014 witajcie mam audi a6 2,0 tdi BRE i tez mam problemy z szarpaniem w zakresie 1800-2 tys obrotów , podczas szarpania słychać taki pisk jakby pasek się slizgał na alternatorze albo sprzegiełko puszczało , pozatym jak auto pracuje na wolnych obrotach to czuć ze nierówno pracuje faluja obroty , czuć jak co chwile buja autem tak jak by cos się przycinalo , niema znaczenia czy zimny czy ciepły od kupna tak pracuje a zrobiłem już ponad 30tys km , wymieniłem dwumase olej i rozrząd pozatym wszystko bez problemów , skanowałem auto vcds-em i ok ,auto ma moc pracuje normalnie ale musze unikac obrotów 1800-2000 czyli troszkę go butowac by szybko przeskakiwał ta magiczna cyfre , jeśli ktoś ma jakies sugestie co to może być będę wdzięczny U nas jest troszke inaczej gdyz szarpanie jest uzaleznione od temperatury silnika I zewnetrznej. Moze I masz racje w twoim przypadku ze to moze alternator. U nas to raczej niestety nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #250 Napisano 15 Stycznia 2014 ale ogólnie problem jest i ciężko go zdiagnozować ! , mam nadzieje ze komus się to uda i podzieli się tym na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cola_no Zgłoś #251 Napisano 25 Stycznia 2014 Panowie i Panie, jak dotrzeć do przewodów podciśnienia turbiny? z góry czy kanał? Pewnie trzeba coś zdemontować więc nie chcę na ślepo błądzić. Zaczęło mi dzisiaj szarpać a charczy już od jakiegoś czasu, dzisiaj zebrałem siły i motywacja wielka mimo niskiej temperatury:) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4x4 Zgłoś #252 Napisano 12 Marca 2014 tylko się pokazało na termometrze +12 *C a temat szarpnięć wrócił jak bumerang Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #253 Napisano 2 Kwietnia 2014 Witam. Wydaje mi sie ze ogarnalem to szarpanie gdzyz dzis mialem temp powyzej 20st I nie szarpalo a w zeszlym roku w podobnych okolicznosciach tak. Wiec kupilem I wyminilem cala przepustnice gdyz juz wczesniej ja podejrzewalem tylko kasy nie milaem. Jak wyminialem przepustnice to takze wyjalem, rozebralem oraz napsikalem plynem do elektroniki w kostke od czujnika doladowania(tak jak pisal ktos wyzej). Nie wiem co dokladnie pomoglo w kazdym badz razie na chwile obecna nie szarpie I z dolu zbiera sie lepiej. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #254 Napisano 2 Kwietnia 2014 Szkoda że oba zabiegi zrobiłeś za jednym razem:P mi ostatnio przy 18st szarpalo a przy 21 ani razu;/ czekam na dalsze relacje jak to u Ciebie wyglada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4x4 Zgłoś #255 Napisano 8 Kwietnia 2014 Wyeliminowałem problem u siebie. Jak ktoś ma BMM / BLS może potestować u siebie koszt ok 15zł. Założyłem zaślepkę na egr'a ale z dziurą fi 8mm. Całkowicie nie zaślepiałem bo egra trzeba by było z mapy wywalać. Błędów żadnych nie ma. Szarpanie zniknęło jak ręką odjął, auto stało się żywsze, czulsze na gaz. Dpf wypala się bez problemu, nagrzewa się rónież bez zbędnej zwłoki. Czasami jeszcze słyszę delikatnie szurnięcia, ale to nie takie agresywne jak wcześniej (naprawdę trzeba się przysłuchać, ale ja już wiem kiedy mógłby szarpnąć dlatego to jeszcze słyszę) ale szarpania nie ma !!!, nawet najmniejszego !!!. Qźwa tyle walki tyle czasu a tu tylko zwykły kawałek blachy z dziurą załatwił temat. Już wiem dlaczego kolega który ma program w takim samym aucie jak moje, problemu nie miał - bo ma wywalonego egr'a z mapy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #256 Napisano 8 Kwietnia 2014 Ja mam komputerowo wyciety EGR a szarpanie caly czas bylo. Tez myslalem ze EGr byl powodem I dlatego go wykasowalem. Ale dopiero po czynnoscaich wyzej opisanych problem ustapil. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipik Zgłoś #257 Napisano 8 Kwietnia 2014 Witam serdecznie. Jestem nowym uźytkownikiem forum. Kupilem kilka dni temu Passata b6 170km BMR z skrzynia DSG, przebieg 240 tys. Auto bylo serwisowne do 235 tys w niemickim sewisie VW. Podczas zkupu sprzedawca informowl iz jest problem z skrzynia DSG tzn. Szrpie przy przesjciu z 2 na 3 bieg. Pryz szybiej probie tak tez mi sie wydawało. Jednak ze po przyjezdzie i w trasiie okzalo sie źe skrzynia szrpie tylko podczas mocego przyśpieszania. Przy łagodnej jeździe w trybie D do 140 km/h działa wręcz wzorowo. Przy manualnej jeździe i mocnym wcisniecu pedała gazu np na 2, 3, 4 ,5 ,6 biegu pojawia sie efekt jakby ślizgania sprzęgla tj. Obroty gwaltownie rosną a auto nie przyśpiesza. To samo jest na tybie S tyle że auto szrpie i przechodzi w tryb awaryjny. Bylem już u kilku mechaników i każdy ma inna teorie. Nadmienie że ni bylo ostatiowymieniony olej w skrzyni nie wim czy jest sens to robić bo niektórzy mowia że problemem jest skrzynia DSG... Prosze o podpowiedz od czego należalo by zacząc. Oczywiście na komuterze VAG nie ma żadnych błedów nawet po przejsciu w tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #258 Napisano 9 Kwietnia 2014 efekt "slizgajacego" sie sprzegla, to chyba wina uszkodzone sprzegla a nie samej dsg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipik Zgłoś #259 Napisano 15 Kwietnia 2014 Dziś podczas próby na parkingu zauważyłem i z problem chyba leży po stronie silnika przełączajac na N i po dodaniu gazu silnik zaczyna szarpać pow 2500 obr. Podpowiedźcie co to może być. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4x4 Zgłoś #260 Napisano 16 Kwietnia 2014 Ja mam komputerowo wyciety EGR a szarpanie caly czas bylo. Tez myslalem ze EGr byl powodem I dlatego go wykasowalem. Ale dopiero po czynnoscaich wyzej opisanych problem ustapil.Pzdr Jak widać nie ma jednej przyczyny występowania tego problemu. Ja już trzeci tydzień jeżdżę z zaślepką i szarpania nie ma. Problem zniknął. Z dalszych testów: dpf radzi sobie bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach