Skocz do zawartości
ktry

szarpanie podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Tez bardzo sie zdziwilem jak mi zaczal szarpac po wylaczeniu. I teraz pytanie czy powinno sie wylaczac jadnoczesnie EGr I klape czy to sa dwie osobne rzeczy(sterowniki) I czy mozna/powinno sie jakos programowo wylaczyc ta klape. Ma ktos jakas wiedze na ten temat.

pzdr I dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie wymieniłem i EGR i przepustnice (obie części nowe) i dalej szarpie.

Wyłączenie na chwilę kostek egr'a oraz przepustnicy nic nie dało.

Zapaliła się jedynie kontrolka check engine...

 

Zauważyłem jedynie słabsze szarpanie (naprawdę delikatne) w sytuacji, gdy na dworze temp. była bliska zeru st. C.

Edytowane przez Marecki78s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś tygodnia autem zaczęło szarpać przy ciepłym silniku od ok. 1500-2500 obrotów. Powyżej idealnie. Na zimnym idealnie. Oprócz tego jak go przygazuje na luzie to spada czasem do 500 obrotów i wtedy też nim szarpie jakby chciał zgasnąć, ale za chwile sam wskakuje na 800/900 i jest ok.

 

Dzieje się tak i na benzynie i na gazie...

 

Pomysły?

 

EDIT: Passek B5 1.8 T - wiem że temat dotyczący B6/B7, ale po co zakładać nowy jak tu się zmagacie z podobnym problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od jakiegoś tygodnia autem zaczęło szarpać przy ciepłym silniku od ok. 1500-2500 obrotów. Powyżej idealnie. Na zimnym idealnie. Oprócz tego jak go przygazuje na luzie to spada czasem do 500 obrotów i wtedy też nim szarpie jakby chciał zgasnąć, ale za chwile sam wskakuje na 800/900 i jest ok.

 

Dzieje się tak i na benzynie i na gazie...

 

Pomysły?

 

EDIT: Passek B5 1.8 T - wiem że temat dotyczący B6/B7, ale po co zakładać nowy jak tu się zmagacie z podobnym problemem.

 

Przewody, swiece, sonda, czujnik temp silnika - do sprawdzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana swiec na razie wystarczyla. btw:mam nadzieje ze poprzedni wlasciciel robil wszystko w aso bo oryginalne swiece byly lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój optymizm wyrażony w poście nr 218 był zbyt wczesny i zbyt duży... Problem powrócił. Dodatkowo silnik jakby głośniej zaczął pracować. Odstawiłem autko do warsztatu, panowie stwierdzili, że uszczelka pod kolektorem wydechowym jest do wymiany. (Stąd głośna praca oraz sonda dokonywała błędnego pomiaru co skutkowało przerywaniem przy 5 000 obr/min.) Przystąpiono do wymiany wspomnianej uszczelki, jak się jednak okazało po rozebraniu owego kolektora to w nim leży problem. Mianowicie ma malutkie pęknięcia. Nowy kolektor to koszt w okolicach 5 000 złotych ponieważ jest on na stałe zintegrowany z dwoma katalizatorami. Ponieważ cena skutecznie odwiodła mnie od zakupu nowego kolektora stary został pospawany. Wykasowano błędy w komputerze i na razie jest ok. Silnik pracuje ciszej i nie przerywa podczas przyspieszania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie też mam problem z szarpaniem a mianowicie przy gwałtownym przyśpieszeniu jadąc na 5 biegu gdy redukuję na 4 pojawia się szarpnięcie co to może być??Pasek w automacie zwykła skrzynia nie tiptronic. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś już w 5 innych wątkach to i do B6 trzeba się władować... :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem czasu wcześniej napisać wiec piszę teraz.Zaprowadziłem auto do mojego mechanika i kazałem się zająć problemem.Okazało się,ze jakiś czujnik temperatury pokazywał temperaturę nawet 130 stopni na przepływomierzu.Trzeba było rozpiąć kostkę,wyczyścić i wszystko jest ok już pół roku.Musi być dobry elektryk bo mechanik był u trzech kolegów i dopiero u trzeciego komputer znalazł usterkę.Koszt zero zł bo mechanik mówi,że jeździł moim autem,na moim paliwie,a,że cały czas do Niego jeżdżę to usługa gratis.Także panowie radze wstrzymać się z wymianami części bo ja czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz dzięki elektrykowi wymieniłem niepotrzebnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz opisac jak na kompie sprawdzili ze byla temperatura 130st i ktora wtyczke przeczysciles ta od przeplywomierza czy ta od czujnika temperatury? Ktorego czujnika bo to tez wazne sa dwa jeden przy chlodnicy a drugi kolo bloku silnika. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przeczytałem cały wątek i mam te same obiawy czyli: samochód szarpie przy ruszaniu najczęściej z 1ki i 2ki (sprzęgło puszczone) i ma to miejsce przy dodawaniu gazu - są to 2 lub 3 szarpnięcia po sobie i dalej ciągnie płynnie. Słychać jakby mielenie / szuranie podczas szarpnięć. Zakres obrotów ok 1800-2000. Czasem jadąc na 3ce i puszczając gaz i schodząc z obrotów i ponownie dodając też można zaobserwować pojedyńcze szarpnięcie (zdławienie).

Nie występuje to zawsze (czasem auto rusza normalnie czasem jakby ktoś na ułamek sekundy chwycił za zderzak) a przeważnie jak jest ciepło na zewnątrz. W temp. bliskich 0*C przez całą zeszłą zimę był spokój, teraz znowu się stabilizuje bo temperatury spadają, a jak tylko temp zew podejdzie pod +10*C zaczyna się poszarpywanie.

Samochód to skoda octavia 2,0 tdi BMM 8V 4x4.

Wyeliminowane:

- haldex (wpierw myślałem że napęd) - całkowicie odłączony do testów

- przełożona przepływka

- czyszczony egr, przepustnica, doloty

- sprawdzona szczelność węży

- logi dynamiczne i statyczne wzorowe

- turbo ładuje ok

- logowane wtryski - ok

- wymieniona listwa elektr. wtryskiwaczy

- dpf wypala się ok (8-12% obecnie)

- wymienione filtry, oleje

- błędów brak

 

Nie wiem czego już szukać, albo to jakiś czujnik temperaturowy (bo dlaczego jak niskie temperatury to auto jeździ płynnie) albo mapy. Auto jeździ na 4 różnych mapach. W styczniu chcę wgrać nowy soft (ale o tych samych parametrach), jak to nie pomoże to nie wiem.

Kolega ma to samo auto, ma zrobiony program na 170 i u niego jeździ płynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze pojsc krokiem "Kierowcy" z postu wyzej I przeczyscic ta wtyczke o czujnika temp. Czy wie ktos jak sprawdzic tempereature na przeplywce, ktora grupa w VAGu?

Pozdr I Wesolych swiat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

Przeczytałem cały wątek i mam te same obiawy czyli: samochód szarpie przy ruszaniu najczęściej z 1ki i 2ki (sprzęgło puszczone) i ma to miejsce przy dodawaniu gazu - są to 2 lub 3 szarpnięcia po sobie i dalej ciągnie płynnie. Słychać jakby mielenie / szuranie podczas szarpnięć. Zakres obrotów ok 1800-2000. Czasem jadąc na 3ce i puszczając gaz i schodząc z obrotów i ponownie dodając też można zaobserwować pojedyńcze szarpnięcie (zdławienie).

Nie występuje to zawsze (czasem auto rusza normalnie czasem jakby ktoś na ułamek sekundy chwycił za zderzak) a przeważnie jak jest ciepło na zewnątrz. W temp. bliskich 0*C przez całą zeszłą zimę był spokój, teraz znowu się stabilizuje bo temperatury spadają, a jak tylko temp zew podejdzie pod +10*C zaczyna się poszarpywanie.

Samochód to skoda octavia 2,0 tdi BMM 8V 4x4.

Wyeliminowane:

- haldex (wpierw myślałem że napęd) - całkowicie odłączony do testów

- przełożona przepływka

- czyszczony egr, przepustnica, doloty

- sprawdzona szczelność węży

- logi dynamiczne i statyczne wzorowe

- turbo ładuje ok

- logowane wtryski - ok

- wymieniona listwa elektr. wtryskiwaczy

- dpf wypala się ok (8-12% obecnie)

- wymienione filtry, oleje

- błędów brak

 

Nie wiem czego już szukać, albo to jakiś czujnik temperaturowy (bo dlaczego jak niskie temperatury to auto jeździ płynnie) albo mapy. Auto jeździ na 4 różnych mapach. W styczniu chcę wgrać nowy soft (ale o tych samych parametrach), jak to nie pomoże to nie wiem.

Kolega ma to samo auto, ma zrobiony program na 170 i u niego jeździ płynnie.

 

Kolego u mnie czujnik temperatury pokazywał 130 stopni na przepływomierzu co jest niemożliwe bo spłynąłby.Tez w niskich temperaturach było ok.Mechanik pojechał do kolegi elektryka,doszli do tego,wyczyścili kostkę czujnika i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel28

u mnie szarpał na wysokich obrotach zrobilem 200 km postawiłem pod blokiem by wziac klucze do garazu i samochód juz nie odpalil co to może byc??pomocy koledzy

 

---------- Dodano o 21:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:27 ----------

 

dodam ze nie wyskakują żadne błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik temperatury o którym mowa? Jak go czyścicie? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co taki spokój? Podpowiecie mi z tym czujnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokój bo jest chlodno na dworze i nikomu nie szarpie, temat pewnie ożyje na wiosne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie miałem czasu wcześniej napisać wiec piszę teraz.Zaprowadziłem auto do mojego mechanika i kazałem się zająć problemem.Okazało się,ze jakiś czujnik temperatury pokazywał temperaturę nawet 130 stopni na przepływomierzu.Trzeba było rozpiąć kostkę,wyczyścić i wszystko jest ok już pół roku.Musi być dobry elektryk bo mechanik był u trzech kolegów i dopiero u trzeciego komputer znalazł usterkę.Koszt zero zł bo mechanik mówi,że jeździł moim autem,na moim paliwie,a,że cały czas do Niego jeżdżę to usługa gratis.Także panowie radze wstrzymać się z wymianami części bo ja czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz dzięki elektrykowi wymieniłem niepotrzebnie.

120-130 st. C, to prawidłowa temperatura pracy elektrody, którą mierzy termistor.

Mowa tutaj o przepływomierzu.

Może koledze chodzi o czujnik G42 (czujnik zasysanego powietrza)?

Jego wartość można znaleźć w bloku "air intake temp." (nie wiem który numer).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mozesz powiedziec gdzie znajduje sie ten czujnik G42. Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nogman z tego co mi google wypluło to jest to czujnik ciśnienia doładowania i szukaj go na rurze dolotowej, u mnie jest nie widoczny patrzac od góry silnika. W każdym bądz razie z tego co pamietam powienien byc na rurze odącej od interculera w kierunku EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności