Skocz do zawartości
ktry

szarpanie podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem u mechanika i wyskoczył błąd - czujnik temp. spalin1 P0546 - zwarcie do plusa.

Ile może kosztować taki czujnik i gdzie go można dostać? bo w ASO nie uśmiecha mi się kupować.

Edytowane przez rado82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w odpowiedzi na wątek szarpania , który występował u mnie : wymieniłem turbinę na regenerowaną i problem zniknął! Teraz przyśpiesza wreszcie normalnie . A jeśli chodzi o ten czujnik to też to miałem koszt 260 zł jeśli dobrze pamiętam a trzeba wymienić bo zawali się DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w odpowiedzi na wątek szarpania , który występował u mnie : wymieniłem turbinę na regenerowaną i problem zniknął! Teraz przyśpiesza wreszcie normalnie . A jeśli chodzi o ten czujnik to też to miałem koszt 260 zł jeśli dobrze pamiętam a trzeba wymienić bo zawali się DPF

 

ale gdzie kupiłeś ten czujnik???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w warsztacie gdzie mi go wymienili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w warsztacie gdzie mi go wymienili

 

A pamiętasz może czy to był ten czujnik??? Bo warsztacie którym korzystam takiego czujnika nie mają i odsyłają mnie do serwisu.

Znalazłem taki oto czujnik tylko nie wiem czy to ten: http://www.czesci.autotrader.pl/produkt/czujnik-cisnienia-spalin,vw,passat-variant-3c5-od-2005-08,1-9-tdi-105km,121-5427-18728-102809-0-183-V10721203.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem do opisanych wcześniej ale troszkę jednak się różni. Mianowicie:

Mam passata b6 1.9TDI

Od jakiegoś miesiąca zaczęło mi się dziać tak samo jak wcześniej opisano. Na biegach między 3-5 przy obrotach 1800-2300 zaczyna szarpać. Ale tylko jeżeli będę gwałtownie przyspieszał, jeżeli powoli to jest normalnie. Drugi objaw to zaczął mi dosyć mocno dymić na czarno. I jeszcze jak mi szarpie to skakają mi wtedy obroty góra dół. Czasem też da się wyczuć jakby troszkę nierówno chodził silnik.

Mechanik wcześniej wyczyścił mi ten czujnik ERG ( czy jakoś tak :P). Mówi że prawdopodobnie będzie to koło dwumasowe, ale nie jest tego pewny. A nie chciał bym wymienić wyrzucić tyle kasy a to nie będzie to . Może ktoś miał podobny problem. I byłby ktoś z okolic Ostrowa Wlkp, poznania może bym na kompa podjechał :)

 

Ma ktoś jakiś pomysł?

Edytowane przez andre91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Czy udało się komuś rozwiązać problem szarpania w BLS-e???

Ja mam 2.0 TDI BMP. Mam identyczne objawy jak w BLS-ach. W trakcie spokojnego przyspieszania w granicach obrotów 1800-2000 występuje u mnie dwa, trzy szarpnięcia. W trakcie przyspieszania gwałtownego (gaz w podłogę) objaw ten nie występuje. Dokładnie tak jak piszecie najbardziej odczuwalne na 2 biegu i słabiej na 3 biegu. Czasem występuje u mnie również ładnie tu określony dźwięk odkurzacza na postoju i w trakcie przyspieszania. Jedna rzecz o której tu nikt nie napisał a zaobserwowałem ją u mnie to że problemy występują przynajmniej u mnie tylko latem. W zimie nie mam takich objawów.

Ciekaw jestem czy ktoś z was ma również takie spostrzeżenia.

Z zainteresowaniem oczekuję na rozwiązanie tego problemu.

 

Witam, od niecałych 2 miesięcy też posiadacz paska B6 2.0 TDI i mam ten sam problem co Ty plumar. Nie jest to zawsze, ale raz na jakiś czas. 3 tygodnie temu wymieniłem rozrząd, olej, wszystkie filtry. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Też poszukuje przyczyny i rozwiązania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,jezeli kopci na czarno to obstawiam turbinę,zresztą w obu przypadkach bym postawił na turbo. Nie ma się co czarowac panowie .przebadajcie pod kontem turbawki. Ja też długi czas się oszukiwałem ze może nie turbo ,może cos innego ale nie ma co się cvzarowac ten typ tak ma turbiny padają i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na komputerze pokaże mi że turbina jest uszkodzona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja u siebie nie zaobserwowałem kopcenia - ani podczas jazdy, ani na postoju, ani po uruchomieniu. Zastanawiam się nad przeczyszczeniem turba na warsztacie. Druga sprawa - tak jak pisałem gdzieś powyżej - komp nie pokazuje nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to byly pompki. Opisze swoj przypadek moze ktos z niego wycignie jakies wnioski. Otoz moj samochod byl bardzo slaby mial 97 koni z 140(sprawdzone na hamowni). Wyrok padl na pompki i pompe paliwowa. Zatarlem pompki i pompe paliwowa(lalem zlej jakosci paliwo od tirow) mialem okolo150V napiecie na kazdym wtrysku. Kupiem uzywki na ebayu. Troche postaly zamnim je zamontowalem (brak czasu). Jak wlozylismy trzy uzywki i jedego zupelnie nowego( na pierwszy cylinder). Po tej wymine nie odpalil i musielismy zalozyc z powrotem trzy stare a nowy na pierwszym zosatal. Tak wiec mialem napiecie okolo120V na pierwszym i 150V na starych. I sie zaczelo milem wlasnie opisywane objway czyli trzeslo buda tak 1800 do 2200 na 3, 4, 5 przy mocnym butowaniu na spokoje bylo nie wyczowalne. Teraz mam wszyskie 4 wtryski nowe i nie ma juz szarpania. Tak wiec wydaje mi sie ze problem jest we wtryskach, ze moze za duza roznica w ich stanie tech i pojawiaja problemy.

Jak cos nie zrozumile to piszcie postaram sie pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nogman, a przed / po hamowni podpinałeś pod kompa - jakieś oznaki miałeś na kompie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bylo zadnych bledow, korekty w grupie 13 w normie. Tylko napiecie w grupie (17 i cos tam chyba 23) pokazywalo ze pompki za zatarte. Wydaje mi sie ze to szarpanie jest spowodowane wtryskami o zbyt roznym stanie technicznym. Czyli tak jak u mnie bylo jeden nowy a trzy stare zatarte. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy!

Mechanicy rozkładają ręce a ja nie wiem co robić. Sprawa wygląda natępująco: passat b5 1.8t APU, instalacja gazowa brc (od 30 tys. km), od jakiś 3 tygodni niesamowicie szarpie samochodem przy przyspieszaniu (głównie przedział 3-4tys. obr, powyżej wszystko git). Wybrałem się więc do mechanika, podpięliśmy pod kompa, żadne błędy nie wyskoczyły = cewki w porządku, przepływomierz również; wymieniliśmy świece ale problem nie ustał, sprawdzone zostało praktycznie wszystko co cię dało, od nieszczelności turbiny po przewody wysokiego ciśnienia... Dodam, że samochód ma zrobiony chip w VTG ale nigdy nie było takich problemów, samochód do tej pory jeździł wyśmienicie, zbierał się i nie brał nic oleju stąd wnioskuję, że turbo jeszcze sprawne.

Wielka prośba o pomoc, słyszałem, że można spróbować zmienić ponownie mapę paliwową na oryginalną i zobaczyć jak jeździ? a może uszkodzenie przepływomierza nie wychodzi koniecznie na komputerze? HELP!

 

P.S. Dodam, że to wszystko było robione w zaufanym serwisie, lecz po sprawdzeniu tego wszystkiego zaczął jeszcze wydawać niepokojące dzwięki przy mocnym przyspieszaniu, tak jakby uderzenia o metal ??

 

P.S.2 Szarpie zdecydowanie bardziej na gazie ale na benzynie tez wystepuje to zjawisko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.Mam passata b6 2005.r. 2.0 tdi 140 KM silnik BKP.Problem jest tego typu,ze zaczal czasem szarpac przy przyspieszaniu.Dodam gazu i idzie ok,nagle przydusi go i znow idzie,objaw jest przy 3,4,5 i 5 biegu,czasem tez na dwojce.Pojechalem do elektryka bo zapalila sie kontrolka egine check.Okazalo sie,ze do wymiany przeplywomierz powietrza.Kupilem nowy ogyginalny boscha,zalozylem i jest to samo.Czy moze ktos rozwiazal juz problem?Elektryk mowi,ze trzeba caly czas szukac przyczyny w tym bledzie z przeplywka bo zadnych ubytkow mocy i roznych innych bledow nie pokazalo mu.Mowi,ze mogl sie przetrzec jakis przewod bo ostatnio to robil przy takim pasacie i ma to sprawdzic,ale czytajac co piszecie to az nie chce myslec o najgorszym:)Moze jakies rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierowca mam to samo, tylko u mnie występuje to tylko wtedy gdy na dworze jest pow 22 stopnie w zimie dzieje sie sporadycznie. Problem mija po odpięciu kostki od EGR - wtedy nie szarpnie już ani razu tylko wywali bład na zegarach ktory po podlaczeniu kostki gasnie :) obstawiam u mnie zasyfiony EGR tylko dlaczego mam z nim problem tylko w wysokich temp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateo21 ja tez mam wrazenie,ze gdy jest chlodniej to jest lepiej,ale tez przydusi go momentami i jedzie dalej,ale wkurza mnie to najbardziej jak wyprzedzam i akurat zadlawi sie.Musze to zrobic bo nie lubie jak cos jest nie tak.Gdzie jest ten zawor egr jezeli sie orientujesz u mnie?Moze jak jest zimniej jakos ten syf nie przeszkadza tak,nie wiem.Ja w piatek zaprowadze do elektryka bo swiecie jest przekonany,ze poradzi sobie z tym problem,a gosc jest taki kumaty wiec dam znac po wizycie co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie znajduje sie z przodu auta, najlepiej wpisz w google czyszczenie egr w 2.0 tdi to wyskoczy Ci temat z.naszego foru. Niestety nie wkleje Ci linka bo pisze z telefonu. Czekam czy bedzie u Ciebie poprawa po czyszczeniu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok,dzieki kolego.Nie wiem czy bedzie czyszczenie i co szpenior bedzie robil.Po piatku odezwe sie i napisze co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem nowy, ale podłączę się do tego tematu, ponieważ pasuje do moich objawów. Silnik 1.8 tsi, 2008r. Zauważyłem ostatnio, że zdarza mu się podczas przyśpieszania na 2 delikatnie szarpnąć i spada trochę moc wtedy (nie za każdym razem tak się dzieje), oraz rzecz która dość mocno mnie martwi, to fakt, że na 4 (póki co tylko) zamiast płynnie przyśpieszać delikatnie szarpie (na prawdę delikatnie, jednak mimo to jest to odczuwalne). Podłączony był pod komputer, ale nie wykazuje żadnych błędów. Czy może to być powiązane ze skokami obrotów podczas postoju na rozgrzanym silniku? Mam już zaczynać dość mocno się martwić, czy może można z tego w miarę bezboleśnie wyjść? Będę wdzięczny za odpowiedź i wszelką pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności