s27 Zgłoś #61 Napisano 28 Września 2010 było - pompa paliwa w zbiorniku sprawdzona ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #62 Napisano 28 Września 2010 Koledzy mam problem... otóż podczas przyspieszania (gaz w podłogę) najczęściej na 5 lub 6 biegu (raz się zdarzyło że na 4 biegu też) w zakresie obrotów tak powyżej 2000/min - nie jest to stałe to znaczy występuje przy różnych powyżej tego zakresu zaczyna szarpać (drzeć czy rzucać od silnika) autem - obroty nie wzrastają - wtedy nawet skrzynia biegów głupieje. Jak odpuszczam i lekko popracuję gazem (żeby nie zgasł) uspokaja się. Po takim zachowaniu potrafi zgasnąć na przykład na światłach. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem za którymś razem odpala. Brak jakichkolwiek błędów. Filtr paliwa i powierza wymieniony 1000km temu. EGR był czyszczony. Chętnie zrobię logi tylko jakie grupy mogą pomóc w rozwiązaniu problemu. Jakie macie sugestie... proszę o poradę. Kolego miałem to samo (poczytaj mój wątek - http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=71180) - przyczyna była niedziałająca pompa paliwa w baku. Łatwo sprawdzisz czy działa czy nie. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bambo Zgłoś #63 Napisano 8 Października 2010 Witam koledzy.. Ja miałem tą samą przypadłosc w swoim pasku...1.9 TDI 105KM BLS i po długim poszukiwaniu i wizytach w service doszedłem do celu..A mianowicie powodem tego było przegrzane turbo.. W tych modelach montowana jest sprężarka ze zmienna geometria...sprawdzcie na VAG-u cisnienie turbospręzarki...i wszystko sie okaże..Powiem że koszt nowej to ok 7000zł w VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #64 Napisano 8 Października 2010 a ja jeszcze dodam moje spostrzeżenia odnośnie tego dziwnego zachowania mojego auta... otóż zachowuje się tak dziwnie jak opisywałem tylko wtedy kiedy DSG jest w trybie "D" albo "manualnym". Przerzucenie na "S"port brak jakichkolwiek objawów chorobowych... Nasuwa mi się pytanie: które z zaworów sterowanych przez komputer ulegają "przesterowaniu" kiedy przechodzi się na tryb sportowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #65 Napisano 9 Października 2010 Witam koledzy.. Ja miałem tą samą przypadłosc w swoim pasku...1.9 TDI 105KM BLS i po długim poszukiwaniu i wizytach w service doszedłem do celu..A mianowicie powodem tego było przegrzane turbo.. W tych modelach montowana jest sprężarka ze zmienna geometria...sprawdzcie na VAG-u cisnienie turbospręzarki...i wszystko sie okaże..Powiem że koszt nowej to ok 7000zł w VW Jak możesz to opowiedz coś więcej, co to jest przegrzanie turbo, i jakie ciśnienie sprawdzić? Zmienna geometria to żadna nowość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #66 Napisano 9 Października 2010 Przy zmiennej geometri może dojść do zabrudzenia kierownic i kwalifikuje się to do czyszczenia. Za 7 tys. to ten silnik można spokojnie na 170 koni robić na ARL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #67 Napisano 9 Października 2010 bocheno bo właśnie w tym sęk , że jak dasz mu w gary od samego dołu to on idzie , problem w tym , że jak jedziesz spokojnie to wtedy objawia się dziura w rejonie 2000 obrotów. Co do zmiennej geometrii - to chyba nie jest żadna nowość - B6 nie jest egzemplarzem testowym tej turbiny - w 1992 roku do produkcji została ona po raz pierwszy wpuszczona przez Peugeota w 405 -ce - więc nie jest to cud techniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #68 Napisano 10 Października 2010 mwilk71 wszystko okej ale mi po takim drżeniu często po prostu silnik gaśnie... co sądzę w przypadku "źle" pracującego turbo nie będzie miało miejsca... u mnie jest następnie objaw albo braku paliwa albo braku powietrza... nie wiem czy mógłbym wykluczyć paliwo - bo jak wspomniałem przy trybie sportowym wszystko działa normalnie - co przy wadliwie działającej pompie paliwa objaw powinien występować z większym nasilenie - bo przecież spalanie wzrasta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #69 Napisano 11 Października 2010 Masz rację, jeżeli w jednym trybie silnik pracuje w drugim występuje z nim problem to chyba tylko komputer i diagnostyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #70 Napisano 11 Października 2010 na komputerze jest czysto jeżeli chodzi o sprawy silnika pytanie - na jakich kanałach w VAG sprawdzić ciśnienie doładowania, dawkę paliwa, i inne parametry dotyczące powietrza zasysanego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #71 Napisano 12 Października 2010 Przyjrzałem się siłownikowi podciśnieniowemu przy turbince. Widzę że w B6 jest to jakoś inaczej zrobione niż w B5, gdzie przy wyłączonym silniku sztanga była opuszczona, a tutaj jest w górze. Czyli co, wychodzi na to że w B6 powietrze jest wtłaczane do zaworu, a w B5 na odwrót??? Poza tym to poruszałem sztangą i chodzi bardzo płynnie i bez zacięć, wiec wygląda że tutaj jest ok. Ciśnienie można sprawdzić w bloku 011. Mam pytanie do użytkowników BLS'ów. Czy podczas powolnego przyspieszania na 1, 2, 3 biegu słyszycie syczenie z pod maski?? U mnie dosyć głośno słychać i zastanawiam się czy tak ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #72 Napisano 12 Października 2010 słyszycie syczenie z pod maski??U mnie dosyć głośno słychać Kolego głośne syczenie może być tylko spowodowane nieszczelnością w układzie dolotowym sam to nie dawno przerabiałem w B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #73 Napisano 12 Października 2010 No właśnie , że syczenie nie jest sprawą nieszczelności dolotu. Po prostu ten silnik - po prostu BLS - jedyny w swoim rodzaju tak ma. Pojawia się czasami buczenie - jak to ktoś trafnie ujął - z rury odkurzacza. To , że BLS to całkiem inny motor od innych to fakt - problematyczny nie jest ale daje dużo do myślenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #74 Napisano 12 Października 2010 Przyjrzałem się siłownikowi podciśnieniowemu przy turbince. Widzę że w B6 jest to jakoś inaczej zrobione niż w B5, gdzie przy wyłączonym silniku sztanga była opuszczona, a tutaj jest w górze. Czyli co, wychodzi na to że w B6 powietrze jest wtłaczane do zaworu, a w B5 na odwrót??? Poprawiam się, wszystko jest tak samo tylko turbina jest odwrócona:) Co do syczenia to właśnie myślałem że jest to jakaś nieszczelność, ale nic nie mogę znaleźć. Powiedzmy że ten typ tak ma, ale to nie możliwe żeby silnik się tak zachowywał jakbym mu w pewnym momencie odjął gazu, no dosłownie jakby musiał drugi oddech złapać i wtedy jedzie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawaroti Zgłoś #75 Napisano 12 Października 2010 Mógłbyś wskazać w jakiś sposób gdzie szukać sztangi. Z ceikawości chciałbym poruszać u siebie i zobaczyć jak chodzi. U mnie sytuacja się poprawiła po wymianie filtra powietrza. Może nie jest idealnie ale jest dużo lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #76 Napisano 12 Października 2010 (edytowane) Nie wiem czy w 2.0 jest tak samo, ale jak zdejmiesz osłonę na silniku to przy ścianie grodziowej masz taką puszkę przy turbince, z niej wychodzi "wajcha" czyli nasza sztanga i nią należy poruszać. Mam jeszcze prośbę do użytkowników BLS. Zauważyłem u siebie że mam zamontowany zawór N75 o oznaczeniu 1J0906627B, który był montowany w B5FL i innych ale chyba nie w B6. Tutaj powinien być 1K0906627A. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie jaki ma zaworek. Znajduje się on przy ścianie grodziowej i nie ma problemu z dojściem. Poza tym może ktoś wie czy one są zamienne, czy to raczej nie robi różnicy? Edytowane 12 Października 2010 przez pogromca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #77 Napisano 12 Października 2010 pogromca - ja mam w swoim BLS 1K0 906 627A - skontaktuj się z serwisem VW może udzielą Ci odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #78 Napisano 12 Października 2010 Dzięki, wygląda na to że one są zamienne. Podmienię na próbę z B5 i zobaczę czy coś się polepszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dirkdiggler Zgłoś #79 Napisano 13 Października 2010 Też miałem podobne objawy wAlhambrze 1,9 tdi AUY 115KM. Samochód miał niewielki przebieg 52tys km i po prostu przy łagodnym przyspieszaniu szarpał. Działo się to w zakresie obrotów ok 1500-2200. Najbardziej odczuwalne na 2gim i 3cim biegu. BYło to lekko irytujące. Dodatkowo przy dynamicznym pełnym obciążeniu np. podczas wyprzedzania auto łapało Notlauf, nie za każdym razem ale tak w 60% przypadków Pomogło rozebranie i wyczyszczenie turbiny. Objawy minęły.... na ok 10tys km. Przy przebiegu 62tys km delikatne szarpanie znów się pojawiło, bez Notlaufów tym razem ale sądzę że to kwestia czasu aż sie znów pojawią. Auto było przeganiane na trasach, autostradach itp, trochę po mieście. Turbina eksploatowana właściwie. Wcześniej miałem octavkę ASZ, potem Toledo ARL po programie i nigdy nie miałem tylu problemów z doładowaniem jak w Alhambrze. Całe sterowanie turbiną sprawdzone, szczelne, zaworki banglają, pompki ok, gruszka OK. Geometria znów się zasyfiła i się przycina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaca1971pl Zgłoś #80 Napisano 13 Października 2010 panowie, a może znacie jakiś link do artykułu lub opisu jak oczyścić turbinkę w BLS. pozdro jaca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach