bocheno Zgłoś #81 Napisano 26 Października 2010 odnośnie mojego (póki co nie rozwiązanego problemu) szarpania podczas przyspieszania (a w konsekwencji zgaśnięcia silnika) zauważyłem jeszcze dwie sprawy: 1. podczas zadławienia-szarpania - bardzo gwałtownie wzrasta spalania (według komputera) 2. podczas wypalania DPF-a jest bardzo słaby. Jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #82 Napisano 6 Listopada 2010 Podbijam temat i dorzucam informację, że wymieniłem pompę paliwa (nie trzymała ciśnienia w przewodach). Sam silnik. Niestety problem z szarpaniem nie zniknął... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #83 Napisano 19 Listopada 2010 problem rozwiązany... okazało się że panowie źle założyli pompo-wtryskiwacz podczas jego wymiany (prawdopodobnie założyli na stare śruby) co podczas pracy silnika z dużym obciążeniem powodowało jego ruch i przedostawanie się spalin lub powierza do układu paliwowego. Panowie z DIAGTRONIK-a naprawdę znają się na swoim fachu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu131 Zgłoś #84 Napisano 20 Listopada 2010 Cze. Koledzy mam problem z passatem B6 2.0 TDI rok 2005. Zatarł mi się silnik i zakupiłem nowy. Nowy silnik miał mieć 17 tys. km tylko. Po zamontowaniu go w warsztacie auto podczas przyspieszania zaczyna szarpać. Dodam że pompa paliwa (w zbiorniku) kupiłem nową w salonie 6 miesięcy temu. Tego problemu nie było na starym silniku. Wymieniłem już: -koło dwumasowe sprzęgło docisk tarcza oraz łożysko oporowe -wyczyściłem EGR - Wymieniłem wtryski (włożyłem od tego starego silnika) na vagu pokazuje, że są ok. czyli 00000. - wymieniłem przekaźnik pompy paliwa dodam, że jak odłączyłem czujnik N75 (czyli turbinę) i auto nie miało mocy to normalne ale w tedy nie szarpało autem. Zaczyna szarpać dopiero jak przyspieszam auto dostaje duży moment obrotowy. Już sam nie wiem co to może być. Myślę sobie czy może trzeba komputer przeprogramować do tego nowego silnika ale oznaczenie silnika jest taki same jak stary silnik BMP. Może pompa paliwa w zbiorniku znów zaczęła się psuć. CZY MA KTOŚ JAKIŚ POMYSŁ. PROSZĘ O POMOC I ROZWIĄZANIE TEGO PROBLEMU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #85 Napisano 21 Listopada 2010 ale śruby do mocowanie pompek dałeś nowe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu131 Zgłoś #86 Napisano 21 Listopada 2010 Tak dałem nowe. Myślę czy może to być czujnik położenia wału ale ten drugi który jest przy kole dwumasowym. Co myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polski Zgłoś #87 Napisano 21 Listopada 2010 albo kierowniczki w turbinie zapieczone !!! czyszczenie to koszt jakieś 300 zeta Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamci Zgłoś #88 Napisano 18 Września 2011 witam, temat umarł bardzo dawno, a nie padły żadne konkretne podpowiedzi rozwiązania tego ciągle powtarzającego się w bls'ach problemu. Co prawda u mnie problem wystąpił w Octavii II z 2007r. Robiłem wszystko co przyszło mi na myśl, a więc: -sprawdzenie, czyszczenie EGR -sprawdzenie turbiny -pompowtryski -wywalenie dpf'a -sprawdzenie wałka rozrządu wraz ze szklankami wydechowymi (ponoć często się wycierają w tym modelu silnika - u mnie były właśnie wytarte) ostatnio oddałem auto do serwisu skody i zleciłem przeprowadzenie diagnostyki - diagnosta posprawdzał chyba wszystko co się dało i stwierdził nieszczelność w układzie doładowania jeżeli już ktoś uporał się z tym problemem (a wydaje mi się, że przez tyle czasu na pewno) proszę o podpowiedź gdzie ta nieszczelność u was była z góry dzięki pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zweber Zgłoś #89 Napisano 19 Września 2011 Ja miałem podobne objawy w 2,0 tdi okazało się że spadł wąż powierza z intercoolera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamci Zgłoś #90 Napisano 19 Września 2011 (edytowane) u mnie syczenie dochodzi gdzieś z tyłu silnika z pod EGR-u. Na postoju czasem auto samo jakby rozpędzało turbo i gwiżdże jak odkurzacz właśnie zza silnika - dziś w takim właśnie momencie odpiąłem n75 i nastała cisza, ale nie pomogło to w niczym innym dziś auto było u kolejnego mechanika i stwierdził, że problem leży w niesprawnym EGR... zastanawia mnie tylko czemu nie pomogło jego zaślepienie? Edytowane 29 Września 2011 przez mamci edit: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #91 Napisano 16 Maja 2012 Witam Czy udało się komuś rozwiązać problem szarpania w BLS-e??? Ja mam 2.0 TDI BMP. Mam identyczne objawy jak w BLS-ach. W trakcie spokojnego przyspieszania w granicach obrotów 1800-2000 występuje u mnie dwa, trzy szarpnięcia. W trakcie przyspieszania gwałtownego (gaz w podłogę) objaw ten nie występuje. Dokładnie tak jak piszecie najbardziej odczuwalne na 2 biegu i słabiej na 3 biegu. Czasem występuje u mnie również ładnie tu określony dźwięk odkurzacza na postoju i w trakcie przyspieszania. Jedna rzecz o której tu nikt nie napisał a zaobserwowałem ją u mnie to że problemy występują przynajmniej u mnie tylko latem. W zimie nie mam takich objawów. Ciekaw jestem czy ktoś z was ma również takie spostrzeżenia. Z zainteresowaniem oczekuję na rozwiązanie tego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #92 Napisano 17 Maja 2012 kolego odpowiem Ci : problemem z tego co udalo mi sie ustalic jest ... powiedzmy niedoskonala gruszka od turbiny . ja u siebie podkrecilem na sztandze ok 3 obroty tzn skrocilem skok sztangi i jest duzo lepiej . Nie ma juz tego dzwieku (szurania) czy jak kto go nazywa i szarpanie wystepuje duzo rzadziej. Zastanawiam sie jednak nad wymiana gruszki lub calej turbawki na regenerowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pulmar Zgłoś #93 Napisano 18 Maja 2012 Więc hipoteza jest taka że bls-y maja wadliwą gruszkę? I u mnie w BMP jest podobnie? Ciekawi mnie czy wymiana gruszki lub regeneracja turbinki pomoże. Jak zrobisz którąś z tych rzeczy kolego artas to napisz na forum co i jak. A co do regeneracji turbinki to przecież gruszki chyba nie ruszają przy regeneracji. Czy ktoś oprócz kolegi artas próbował jeszcze regulować sztangę w w bls-ie i czy to dało pozytywny efekt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #94 Napisano 24 Maja 2012 witam. zauważyłem dzisiaj stojąc na światłach ze auto delikatnie szarpie na swoich obrotach (być może w czasie jazdy tez ale nie jest to do wyczucia). Spotkał się ktoś z Was z czymś takim? co to może być.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukgreg Zgłoś #95 Napisano 18 Czerwca 2012 Mam dokładnie to samo na 20 TDI BMR 170BHP na wolnych obrotach czuć takie delikatne szarpnięcia a jak dodajesz gazu to szarpie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #96 Napisano 19 Czerwca 2012 kolego odpowiem Ci : problemem z tego co udalo mi sie ustalic jest ... powiedzmy niedoskonala gruszka od turbiny . ja u siebie podkrecilem na sztandze ok 3 obroty tzn skrocilem skok sztangi i jest duzo lepiej . Nie ma juz tego dzwieku (szurania) czy jak kto go nazywa i szarpanie wystepuje duzo rzadziej. Zastanawiam sie jednak nad wymiana gruszki lub calej turbawki na regenerowana. Ciekawa sprawa, chętnie bym spróbował Twojego sposobu, bo mam identyczne objawy. Jak z dostępem do sztangi , można to zrobić bez kanału tzn. z góry ? dużo pracy ? Faktycznie szuranie ustało ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matkwi Zgłoś #97 Napisano 20 Czerwca 2012 Ja wczoraj jadac swoim passkiem wrocilem do domu na lawecie..... zaczął mi szarpać spadły obroty i stanął.... diagnozy nie ma bo moj mechanik pojechal na 2tyg. wakacje ale podejrzewam ze to pompo wtrysk.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #98 Napisano 20 Czerwca 2012 pracy jest moze na piec minut troche trzeba pojezdzic zeby ustawic odpowiednio ale poprawa 100 procentowa szurania nie ma a i szarpanie duzo lepiej. Dostep tylko z gory luzujesz kontre ,ja wzialem klucz oczkowy 10 lamana , wyprostowalem ja w imadle i wsuwajac od dolu na srobe mozna bez problemu pdregulowac. u mnie wyszlo ok 3-4 obrotow wkrecilem tzn skrocilem skok sztangi ja jestem zadowolony . pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukgreg Zgłoś #99 Napisano 22 Czerwca 2012 Czy ta sama procedura sprawdzi się w 2.0 tdi kod silnika BMR ?? Co sądzicie o tych sprayach czyszczących drogę wydechu? działa to ? warto spróbować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polski Zgłoś #100 Napisano 25 Czerwca 2012 pracy jest moze na piec minut troche trzeba pojezdzic zeby ustawic odpowiednio ale poprawa 100 procentowa szurania nie ma a i szarpanie duzo lepiej. Dostep tylko z gory luzujesz kontre ,ja wzialem klucz oczkowy 10 lamana , wyprostowalem ja w imadle i wsuwajac od dolu na srobe mozna bez problemu pdregulowac. u mnie wyszlo ok 3-4 obrotow wkrecilem tzn skrocilem skok sztangi ja jestem zadowolony . pozdrawiam Jesteś w stanie pokazać na zdjęciu jak wygląda ta "grruszka" Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach