Jump to content

stiepa

  • Content Count

    142
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About stiepa

  • Birthday 03/26/1973

Informacje osobiste

  • Imię
    stiepa
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Mazowsze

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
  • Rok produkcji
    2008

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Więc ja dzisiaj wymieniłem pierwszy raz po 12 latach i 124 tys. km Niby nic nie pukało itd. i nie były w sumie w złym stanie ale widać już było proces degradacji gumy, na co zwrócił uwagę diagnosta. Wybrałem opcję kompletnych tulei Meyle HD - nie są tak bezkompromisowe jak pełna guma od S3, ale mają 2 otwory mniej niż oryginał - więc na pewno będą sztywniejsze/twardsze. Zestaw tulei był z kompletem śrub. Nie mam dostępu do prasy, a w tych okolicznościach przyrody nie chce mi się latać po warsztatach - nie wiem na ile to prawda, ale podobno niektóre tuleje po pewnym czasie się obruszają - nie za bardzo w to wierzę - ale takie info dostałem od warsztatu który jest w mojej okolicy - albo bzdura albo to był jakiś tani zamiennik. Co do wcześniejszych tutaj wpisów - co do konieczności robienia zbieżności po tej operacji - to według mnie nie potrzeba, oznaczyłem przed odkręceniem oryginałów markerem przyleganie tulei i śruby idealnie ustalają nowy element dokładnie w tym samym miejscu.
  2. Panowie montował ktoś z Was MEYLE HD TULEJA WAHACZA niby wzmocnione? nie jest to wersja z pełnymi gumami jak od S3 czy Cupry ale coś pośredniego przynajmniej ze zdjęć - jest to coś warte ?
  3. Przy pierwszym samochodzie za który się brałem też się nad tym zastanawiałem więc okręcałem taśmami, folią i papierami to co mogłem, przy drugim pojechałem po przewodach paliwowych, hamulcowych, wężykach, osłonach aluminiowych i innych elementach w tym plastikowych łącznie z bakiem. Po 2 latach stwierdziłem, że nic się z tym nie dzieje. Obawiałem się, że na gumach zawieszenia czy wężykach będą "pęknięcia" farby albo będzie odchodzić czy łuszczyć się. Nic takiego nie miało miejsca więc, paska poleciałem po całości. Wszystko zależy od farby jej agresywności, zdolności przywierania oraz elastyczności powłoki. Z demontażem masz rację - to byłoby najlepsze rozwiązanie, można dodatkowo to lepiej doczyścić we wszystkich zakamarkach i podejść z preparatami do miejsc do których w mój sposób nigdy nie dotrzesz. Uwierz mi jest to mega mega dużo pracy. Akurat na YT jest film z B6 z takimi pracami o jakich mówisz, że buda zostaje sama, później piaskowanie, epoksyd itp - ale napisałem na początku, że komercyjnie to kilkanaście tys. zł, a samemu przynajmniej w moim przypadku jest to niewykonalne. Zrobiłem to metodą domową na tyle dobrze na ile mogłem. Wiadomo zawsze można to zrobić lepiej, dokładniej i lepszymi/ droższymi preparatami. Mi to sprawiło przyjemność i satysfakcję, a dodatkowo lubię testować różne preparaty konserwacyjne, farby itp. Z moich spostrzeżeń dot. rdzy na pasku: zawieszenie tylne, wózek, nadkola itp - standardowo jak w innych, np. z tego samego rocznika honda civic (2008r garażowana - wyglądała gorzej), tutaj jest ciekawie ponieważ uważam, że w przypadku ostrych zim lepiej jak auto stoi na zewnątrz niż w ciepłym garażu (pomijam akumulator i odpowiednie rozgrzanie oleju przed jazdą) - jak auto ma słabe zabezpieczenie antykorozyjne to po wstawieniu do ciepłego garażu proces korozji przebiega agresywniej niż na mrozie. - stwierdzone na podstawie dwóch takich samych aut ten sam model i rocznik - konkretnie ople vectra. Co do korozji tylnej klapy teoretycznie bardziej rdzewieją te chyba poniżej 2008 r - mocowanie oświetlenia tablicy rejestracyjnej lampkami na wkręty nie na wcisk przynajmniej u mnie i u moich znajomych Co to błotników - rdzewieją bardziej z lewej strony od kierowcy mimo, że pianka jest z obu stron taka sama, w tym samym miejscu a dodatkowo błotnik z prawej strony jest bardziej narażony na wodę, ze względu na jazdę od strony pobocza. Czemu? - nie wiem. Praktycznie na alledrogo nie można kupić lewego do B6 nie wymagającego malowania - nie mówię o podróbkach w kolorze. Co do większości preparatów do profili wewnętrznych w drzwi, progi itp. Spray'e można odpuścić prawdopodobnie za małe ciśnienie i zbyt drobna mgła żeby to mogło działać - u mnie po roku na 2 różnych autach i na 2 różnych preparatach drzwi po wymontowaniu w jednym głośnika, drugim boczku nawet nie były tłuste, zabezpieczone itp.- nie ma śladu wosków na czym były oparte - dodam kupując takie rzeczy nie kieruje się ceną - gdyż jak robić to dobrze. Na podobnych preparatach przeznaczonych pod pistolet jest duża różnica nawet w gęstości, ale to wymaga właśnie lekkiego podgrzania i większego ciśnienia niż preparat z puszki/spray'u. Co do tłumika (oryginał) nie wiem dokładnie z jakiego materiału jest zrobiony, ale w kilku miejscach miał delikatne wżery które dla testów pomalowałem preparatem wiążącym rdzę - i o dziwo zareagował/związał (ten czarny kolor na zdjęciach) - tego jeszcze nie praktykowałem, zobaczymy jak się sprawdzi - niektórzy malują farbami żaroodpornymi przeznaczonymi do pieców - czy jest sens nie wiem. Oryginał jak na tyle lat wygląda bardzo dobrze, natomiast jakiś tani zamiennik można wymalować żeby się nie rozleciał po roku/dwóch, chociaż farba po zewnątrz raczej go nie wzmocni🙂. Takie moje przemyślenia nie z Internetu, a z własnego doświadczenia i obserwacji - może błędnych ale bazuje na tym z czym mam kontakt.
  4. Tak już miałem kończyć ale..... to jest oczywiste Tomek co piszesz, napisałem w uproszczeniu, praktycznie każdy Android ma wyjście niskopoziomowe ale to nie wiele daje w jakości dźwięku. Jak ktoś ma wygłuszone auto a dodatkowo miał tam Alpine czy nawet Pionieera to będzie przepaść. Uważam, że gra to dużo gorzej od fabrycznych RDS. Dlatego w swoim Volvo zostałem z oryginałem.
  5. Co do jakości dźwięku to wzmacniacz tylko wzmacnia jak od strony źródła masz słaby signal-to-noise ratio to żaden wzmacniacz tego nie poprawi. Liczy się jakość i czystość źródła. Ale to już takie OT.
  6. Co do zmiany impedancji przy łączeniu głośników - masz rację spada i stanowi podwójne obciążenia dla końcówki wzmacniacza - jednak przy założeniu, że wzmacniacz będzie firmowy i posiada wszelkie zabezpieczenia - nic się nie stanie - sprawdzone wielokrotnie. Zresztą wzmacniacz zewnętrzny z założenia powinien posiadać znacznie większą moc niż suma W poszczególnych głośników - wtedy mamy znacznie lepszą dynamikę. Co do androida to tak, jeśli jesteś audiofilem albo przynajmniej dźwięk ma dla Ciebie duże znaczenie - to nie wymieniaj. Ja kupiłem 10" w max wersji też z DSP itp. 3 czy 4GB RAM itp,. co do funkcjonalności to tak mapy, mp3, kamera cofania itp. to wypas. Wygląda bardzo nowocześnie - natomiast nikt mi nie powie, że na dźwięku nie ma różnicy - można bawić się korektorami itp. i coś uzyskać ale to daleko daleko od firmowego sprzętu. Jak się uprzesz to pozostaje jeszcze albo wymiana wzmacniacza albo oddanie go do elektronika aby wszedł cinchami bezpośrednio na przedwzmacniacz.
  7. Dla potomnych wystarczy zdjąć tylne nadkola - mamy zaślepkę, aby dostać się do progów.
  8. Passat 2008 r od nowości 125 tys. km nigdy nie uszkodzony - stoi cały czas na zewnątrz. Czyszczone wiertarka + włosy murzyna + klasyczne szczotki stalowe na to rust converter, 24h na zgryzienie. Potem farba 3 w 1 (grunt + podkład + warstwa nawierzchniowa) - pistolet (2,4L) W progi i otwory technologiczne Valvoline tectyl 550. (1,8L) Wiem, że najlepiej wypiaskować ale trzeba by wszystko demontować - coś takiego profesjonalnie - 13 tys zł - więc w tym roczniku połowa lub całe auto. Podobny zabieg robiony w hondzie civic 2008r (tutaj vw naprawdę nie ma się czego wstydzić) - nic nie wychodzi po 3 latach i wygląda jak "nowa". gąbka/pianka w błotnikach przednich wyrzucona. miejsca ranty zabezpieczone przed rdzą. Wyrwane 3-4 dni z życiorysu. z.
  9. Witam, Panowie - pytanie jak można dostać się do samych progów celem konserwacji - czy są jakieś otwory technologiczne od dołu ? zaślepki ? czy może od tylnego nadkola - wzdłuż ? Jak się tam dostać najmniej inwazyjnie - aby wprowadzić dysze ze środkiem.
  10. Ja mam te https://pl.aliexpress.com/item/32814799948.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fjhTyMW i polecam.
  11. I jeszcze jedno - ostatnie pytanie Moja poducha miała standardowe mocowanie (klamra metalowa - którą należy zsunąć śrubokrętem z zatrzasku) natomiast ta ma jakiś plastik z drutem i zapadki/zatrzask - jak się ją demontuje ???, ponieważ zatrzasnąłem a muszę przekręcić o jeden może 2 ząbki. Oglądałem na YT i te z golfa 6/passata - MF12 mają standardowe zapięcia tak jak moja stara, a nie chce popsuć tego wynalazku ponieważ wygląda delikatniej niż stare rozwiązanie.
  12. Panowie, założyłem moduł AJ od Paska CC , kierownicę MF 12 połączyłem - zrobiona adaptacja G85 oraz wspomaganie. Kodowanie aktualne kierownicy to 0000512 ? możecie sprawdzić czy dobrze zrobiłem, zakładając auto z tempomatem, kombi z wycieraczką, manual itp
  13. Panowie kolejne pytanie, mam już tą kierownicę z Golfa VI MF 12, z poduszką i oryginalną wiązką, dokupiłem cały komplet (manetki, moduł o oznaczeniu AJ i zwijak - z passata CC) który pracował z taką samą kierownicą - MF12. - i teraz te kable które są poodcinane (zdjęcie) to rozumiem, że wystarczą te moje aktualne ? - może głupie pytanie ale nie rozbierałem obudowy kierownicy i nie wiem co jak leci kablowo - a przed wymianą chce mieć komplet, żeby auto na jak najkrócej uziemić. - jeśli ten moduł latał w pasku z taką samą kierownicą to trzeba coś jeszcze konfigurować/adoptować itp?
  14. Tzn. może źle się wyraziłem, nowa jako że nowa dla mnie, natomiast kierownica używana ale w bardzo dobrym stanie - ponieważ jeszcze jest w trakcie wysyłki, natomiast na zdjęciach przesłanych mi wcześniej wygląda jak nowa. Cena z poduszką, oraz taśmą - 520 zł więc bardzo dobra przynajmniej dla mnie. Dla twojej wiadomości porządne obszycie kierownicy to około 350 zł można i za 150 zł ale nie polecam, miałem te 2 opcje cenowe i tej za 350 nie odróżniłbyś od oryginału - nawet skórę mogą ci dobarwić jeśli potrzeba i zalakierować/zabezpieczyć. W naszych paskach zwykle czarna jak afroamerykanin ,więc nie ma problemu -ale jak robiłem w swoim Volvo w kolorze beige to naprawdę ma znaczenie. Bardziej zdziwiły mnie ceny tych modułów, większość sprzedających wie o co chodzi i ceny są mało atrakcyjne, zbliżają się do ceny nowych/zamienników z Aliexp. Ale jak jesteś z Poznania to na giełdzie sądzę że możesz kupić w dowolnej cenie i stanie, a jak nie to zamówić?
  15. Panowie Passat B6, liczniki czerwone, pełen FIS, komputer z manetki, kierownica 3 ramienna bez MF jedno nabojowa,tempomat, moduł kierownicy 3C0 953 549 AD, nowa kierownica z Golfa 6 z poduszką kompletna z MF - jak na zdjęciach. Teraz pytanie: - Wiem że na pewno muszę wymienić moduł i teraz tak jak pisał kolega bimbasz kiedyś - AH, AJ, AK są słabo dostępne przy tych modułach jest jeszcze info o sofcie (SW0025 lub 0030) czy w moim przypadku (żeby działał komputer, tempomat, klakson itp.) wystarczy jakikolwiek moduł z dopiskiem Highline ? Bo tego AJ nigdzie nie ma - jeśli któryś z kolegów dysponuje na sprzedaż takim, lub innym żeby mi działało proszę o info. - Rozumiem, że ta kierownica według nazewnictwa to 12 przyciskowa? I pytanie czy są moduły Highline które obsługują tylko 8 a np. 12 nie ? żebym nie popełnił wtopy. PS. czy moduł AE obsłuży moją konfiguracje? - i czy muszę wymienić wiązkę miedzy kierownicą i modułem ? - jeśli tak to o jakim nr ? - czy muszę wymienić ten zwijak czy jak go zwał z kolumny kierowniczej - jeśli tak to o jakim nr ? Żeby nie było, przeczytałem tu wszystkie wątki na temat tej wymiany i czym więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie co z czym będzie działać bez problemów. Jeśli możecie to proszę o info, ponieważ nie chce kupować na "pałę" i wymieniać na zasadzie, a może się uda. Z góry koledzy dziękuje.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy