Skocz do zawartości
mani

Olej do skrzyni biegów G052911A1/A2, norma VW 501.50

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy jeżeli chodzi o oryginalny olej VW który w serwisie kosztuje około 130zł za litr to jego zamiennikiem jest olej marki FUCHS. Cena takiego oleju to 49zł/litr.

Podobno firma fuchs współpracuje z VW i wytwarza dla nich te oleje i podobno różnią się tylko opakowaniem i ceną.

Ja do swojego auta zalałem fuchs'a i polecam.

Mobila nie polecam bo skrzynie vw nie pracują na nim dobrze. Wniosek z tego taki że jeżeli kogoś nie stać na wymianę oleju czyli 3x130zł to może zalać fuchsa za 3x50 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe jakie różnice w temp tych olej tzn castrola i motula o temp roboczą ..

 

Tu masz motul:

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-29.html

 

tu masz castrol:

http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_poland/STAGING/local_assets/downloads/k/karty/taf_x.PDF

 

miłego porównywania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej nie może być lepszy niż podaje producent i musi spełniać normę GL4. jak masz wyższą normę np. GL5 mogą pojawic sie kłopoty właśnie z wrzucaniem biegów. ja osobiście używam smarów Liqui Moly i jestem bardzo zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę trochę stronniczy bo moja firma jest autoryzowanym przedstawicielem firmy FUCHS, ale postaram się obiektywnie podejść do tematu.

 

VW dba o swoje interesy i nie chwali się specyfikacjami dotyczącymi olejów przekładniowych. Wprowadził do sprzedaży kilka olejów do skrzyń manualnych i dopasował ich parametry do produkowanych przez siebie skrzyń biegów. Jednocześnie wypuścił kilkutomową dokumentację dla producentów olejów, aby mogli dostosować swoje produkty do wymagań przekładni.

 

Gamę oryginalnych olejów sprzedawanych w serwisie VW / AUDI możecie poznać tutaj - http://www.skrzynie.com.pl/kategorie-w-sklepie/oleje-przekladniowe/?subcats=Y&features_hash=V96

 

Oczywiście producenci olejów nie zasypują gruszek w popiele i starają się oferować zamienniki powyższych olejów. Jedni z lepszym a inni z gorszym skutkiem. Wspomniany wcześniej Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 to dobry olej przekładniowy, jednak nie do końca sprawdza się w skrzyniach VW. Przez dłuższy czas Mobil lansował go w swojej wyszukiwarce, ale zaprzestał tego robić i w wielu modelach skrzyń podaje w katalogu - Patrz "Instrukcja obsługi".

 

Ani Opel, ani VW, ani żaden inny producent samochodów nie produkuje olejów. Zamawia je u producentów olejów takich jak Total, Fuchs, Castrol, Mobi itd. Jeśli chodzi o marki niemieckie takie jak VW, BMW, Mercedes - takim dostawcą olejów na pierwsze zalanie i do serwisów jest koncern FUCHS. Wiem, że zaraz odezwą się głosy, że VW reklamuje(ował) Castrol, Mercedes czy Skoda Mobila itd..., ale to jest zupełnie inna bajka...

 

Oleje OEM (zalewane fabrycznie) i oleje serwisowe są produkowane pod specjalne zamówienie producenta samochodów. Jednocześnie na rynek są wprowadzane takie same oleje pod marka producenta olejów. W przypadku FUCHS na opakowaniu podane są tylko normy, które spełniają dane oleje. Trochę inna strategię ma Total/Elf który robi oleje dla Renault i offen chwali sie że leje te oleje do Renówek. To już polityka koncernów.

 

Jeśli chodzi o olej G052911 to możemy sie tylko domyślać, że jest to obecnie olej syntetyczny o specyfikacji SAE 75W80 i API GL4 lub 5. "Domyślamy" ;) się ponieważ w firmie FUCHS odpowiednikiem tego oleju jest produkt TITAN SINTFLUID 75W80.

 

Chętnie odpowiem na pytania dotyczące olejów do skrzyń.

Natomiast na pytania o dobór oleju do konkretnej skrzyni ( nie tylko do paska) możecie skorzystać z tego formularza - zapytaj o olej.

 

Jeśli zastanawiacie się czy wymieniać olej w skrzyni czy nie, można przemyśleć informacje z tego wątku - http://forum.vw-passat.pl/threads/112505-Jakie-sa-normy-VW-na-olej-do-skrzyni-biegow-OA4-%28GQQ%29

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

P.S. Jeśli ktoś jest zainteresowany olejami z naszej oferty to dla wszystkich forumowiczów proponuję kupon rabatowy przy zakupie oleju zarówno w sklepie skrzynie.com.pl jak i olejefuchs.pl w wysokości 5% kwoty zakupu. Przy zakupie należy wpisać hasło forpass240712

Oferta dotyczy olejów przekładniowych i silnikowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będę trochę stronniczy bo moja firma jest autoryzowanym przedstawicielem firmy FUCHS, ale postaram się obiektywnie podejść do tematu.

 

VW dba o swoje interesy i nie chwali się specyfikacjami dotyczącymi olejów przekładniowych. Wprowadził do sprzedaży kilka olejów do skrzyń manualnych i dopasował ich parametry do produkowanych przez siebie skrzyń biegów. Jednocześnie wypuścił kilkutomową dokumentację dla producentów olejów, aby mogli dostosować swoje produkty do wymagań przekładni.

 

Gamę oryginalnych olejów sprzedawanych w serwisie VW / AUDI możecie poznać tutaj - http://www.skrzynie.com.pl/kategorie...tures_hash=V96

 

Oczywiście producenci olejów nie zasypują gruszek w popiele i starają się oferować zamienniki powyższych olejów. Jedni z lepszym a inni z gorszym skutkiem. Wspomniany wcześniej Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 to dobry olej przekładniowy, jednak nie do końca sprawdza się w skrzyniach VW. Przez dłuższy czas Mobil lansował go w swojej wyszukiwarce, ale zaprzestał tego robić i w wielu modelach skrzyń podaje w katalogu - Patrz "Instrukcja obsługi".

 

Ani Opel, ani VW, ani żaden inny producent samochodów nie produkuje olejów. Zamawia je u producentów olejów takich jak Total, Fuchs, Castrol, Mobi itd. Jeśli chodzi o marki niemieckie takie jak VW, BMW, Mercedes - takim dostawcą olejów na pierwsze zalanie i do serwisów jest koncern FUCHS. Wiem, że zaraz odezwą się głosy, że VW reklamuje(ował) Castrol, Mercedes czy Skoda Mobila itd..., ale to jest zupełnie inna bajka...

 

Oleje OEM (zalewane fabrycznie) i oleje serwisowe są produkowane pod specjalne zamówienie producenta samochodów. Jednocześnie na rynek są wprowadzane takie same oleje pod marka producenta olejów. W przypadku FUCHS na opakowaniu podane są tylko normy, które spełniają dane oleje. Trochę inna strategię ma Total/Elf który robi oleje dla Renault i offen chwali sie że leje te oleje do Renówek. To już polityka koncernów.

 

Jeśli chodzi o olej G052911 to możemy sie tylko domyślać, że jest to obecnie olej syntetyczny o specyfikacji SAE 75W80 i API GL4 lub 5. "Domyślamy" się ponieważ w firmie FUCHS odpowiednikiem tego oleju jest produkt TITAN SINTFLUID 75W80.

 

Chętnie odpowiem na pytania dotyczące olejów do skrzyń.

Natomiast na pytania o dobór oleju do konkretnej skrzyni ( nie tylko do paska) możecie skorzystać z tego formularza - zapytaj o olej.

 

Jeśli zastanawiacie się czy wymieniać olej w skrzyni czy nie, można przemyśleć informacje z tego wątku - http://forum.vw-passat.pl/threads/11...-OA4-%28GQQ%29

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

To widzę że z olejami jest identyczne jak ze świecami. VW do mojego silnika zaleca świece NGK i teoretyczne żadne inne, ale do Skody Superb z identycznym silnikiem 1.8T, Skoda zaleca świece Brisk - które bądź co bądź są o 1/3 ceny tańsze od świec NGK. Więc ja rozumiem to tylko tak że jest to chwyt marketingowy i nie ma co za bardzo podniecać się i lecieć do serwisu po olej czy świece tylko kupować odpowiedniki tego oleju w sklepie. A swoją drogą ciekawe jakie zalecenia stosuje w oleju do skrzyń Skoda, chodzi mi o model Superb-a. Przecież to praktycznie brat bliźniak Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To widzę że z olejami jest identyczne jak ze świecami. VW do mojego silnika zaleca świece NGK i teoretyczne żadne inne, ale do Skody Superb z identycznym silnikiem 1.8T, Skoda zaleca świece Brisk - które bądź co bądź są o 1/3 ceny tańsze od świec NGK. Więc ja rozumiem to tylko tak że jest to chwyt marketingowy i nie ma co za bardzo podniecać się i lecieć do serwisu po olej czy świece tylko kupować odpowiedniki tego oleju w sklepie. A swoją drogą ciekawe jakie zalecenia stosuje w oleju do skrzyń Skoda, chodzi mi o model Superb-a. Przecież to praktycznie brat bliźniak Passata.

 

Skoda do skrzyń zaleca dokładnie te same oleje co VW, oczywiście odpowiedni olej do odpowiedniej skrzyni. Przy skrzyniach w mniejszych modelach, lansują olej G052512 i leją go nawet, gdy nie jest zalecany. Podobno maja taki prikaz "z góry" bo ponoć na tym oleju skrzynie ciszej pracują (tak w ramach plotek zasłyszanych w serwisie :) ).

 

Jeśli chodzi o dobór oleju do skrzyni to oczywiście nie zawsze trzeba zasuwać do serwisu, ale trzeba też wiedzieć jaki olej wybrać w ramach zamiennika. Często pozorna oszczędność generuje koszty uszkadzając skrzynię. Czasem okazuje się że zamiennik kosztuje tyle co oryginał. Bywa też, że w serwisie lansują nieodpowiednie oleje. Marka na F, proponuje do swoich 6 biegówek olej 75W90 który fatalnie się w nich spisuje i nie może nic z tym zrobić bo koncern olejowo-paliwowy z którym się związali nie daje rady z olejem do tych skrzyń. Do tego kosmiczna cena jak za olej o tej lepkości.

 

Ale bywają też takie przypadki że trzeba pokornie odwiedzić serwis i kupić olej do skrzyneczki i to za kwotę co najmniej 210zł za litr (!) i kupić go 9 litrów na wymianę. Użytkownicy automatów ZF 6HP19A/X i 6HP28AF (Audi, VW) wiedzą jak boli wymiana oleju. Olej (G060162) jest dostępny tylko w serwisie i nie ma zamienników. VW sprytnie zabroniło producentowi oleju wypuszczać zmiennik pod swoją marką, a inne firmy nawet nie próbują go produkować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrące swoje cztery grosze bo widzę że temat poszerzył się o oleje do skrzyń automatycznych. Olej do skrzyń serii 6hp (ale podkreślam wyraźnie NIE DO WSZYSTKICH) można kupić w zamienniku firmy ravenol. Trzeba tylko sprawdzić jaki olej do konkretnej skrzyni zaleca producent tzn firma ZF. Można to zrobić np. w firmie Kujawa która jest dystrybutorem firmy ZF na Polskę. Można też zakupić u nich oryginalny olej ZF ale mają opakowania zbiorcze więc stanowi to mały problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , jaki olej do skrzyni automatycznej 4 biegi oraz ile będę jego potrzebował przy statycznej wymianie ?

Passat rok 1998, 1.9TDI 110km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Atf lt 71141 np. z mobila norma vw g 052 162 ilość potrzebna do wymiany poza filtrem i uszczelką miski to około 4 litrów. Należy tylko pamiętać aby wymianę i sprawdzenie poziomu wykonywać na "zimnej" skrzyni tzn. temperatura (oleju skrzyni biegów) pomiędzy 30 a 50 stopni celcjusza. Nie zapomnij również o sprawdzeniu poziomu oleju w przekładni głównej.

Edytowane przez Marcin1968

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tej skrzynki oprócz Esso, który proponuje Marcin1968 możesz wlać olej FUCHS ATF 4000 który spełnia normę G052162 a do przekładni głównej (G052145) - FUCHS TITAN SINTOPOID FE 75W85- powinien tam wejść 1 litr.

Informacje o wymianie - u Marcina - rzeczowo na temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka firm oferuje olej spełniający normę VW np. Febi lub Swag najważniejsze to norma oleju i kolor żółty(słomkowy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolor żółty(słomkowy)

 

no właśnie co z tym kolorem ? Jak wymieniałem u siebie w DQS to zlałem czerwony olej a wlewając nowy z norma VW 501.50 CASTROLA to żółty .. ocb ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni 5 biegowej 5HP19 ma być zalany olej G 052 162 - żółty jeśli był zalany czerwony to albo ktoś poprzednio chciał zaoszczędzić albo się nie znał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie co z tym kolorem ? Jak wymieniałem u siebie w DQS to zlałem czerwony olej a wlewając nowy z norma VW 501.50 CASTROLA to żółty .. ocb ?

 

MArcin1968 pisał o oleju do automatów.

Do skrzyni DQS ( 6 biegowa skrzynia manualna) należy wlać olej przekładniowy przeznaczony do skrzyń manualnych.

Najczęściej oleje do manuali mają kolor jasnożółyty/słomkowy/beżowy. Są jednak wyjątki np. oleje serwisowe OPEL/GM które są czerwone.

VW również stosował jako olej fabryczny olej przekładniowy do manuali w kolorze czerwonym. Obecnie wszystkie oleje VW do skrzyń manualnych są słomkowe. Stąd mogłeś wylać ze skrzyni olej czerwony.

Często klienci mylą ten olej z olejem do skrzyń automatycznych ATF, ponieważ większość olejów ATF ma kolor czerwony.

 

Istnieje też zależność w druga stronę, tzn. niektóre skrzynie manualne wymagają zalania właśnie olejem ATF, np. niektóre starsze Mondeo, GALAXY/SHARAN, Mercedesy "beczki" - tak producent skrzyni zalecał.

 

Jeśli chodzi o kolor oleju to nie do końca jest on wskaźnikiem rodzaju. Kolor to tylko barwnik :) Jak producent auta zamówi niebieski to producent olejowy zrobi niebieski ;)

Utarło się że oleje do manuali są żółte, a do automatów czerwone. Jak życie pokazuje Opel ma manualne czerwone, niektóre VW ATF są żółte, a Ford czy Honda do skrzyń CVT wlewa zielony.

Edytowane przez BCS_SKRZYNIE
literóka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretną odpowiedź .. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde ta Irlandia to wioska nic tu nie ma. Czy mogę wlać olej 75w90 pół syntetyk do avf 6 biegów?

np taki

http://www.halfords.ie/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_11101_catalogId_15551_productId_209375_langId_-1_categoryId_212351

Jest napisane api4 ale nie wiem czy oznacza to też 4+ .

Czy nie wchodząca 6 i problematyczna 2 może być winą niskiego stanu oleju (mechanik jak odkręcił śrubę to nic nie kapało było sucho).

Troszkę brakowało bo aż 1 litr wszedł-kupiłem oryginał.(23euro za 1litr).

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wymieniłem pierwszy raz olej w skrzyni 6 gang przebieg 314tys. na castrol, dlaczego castrol? Na serwisie vw mój znajomy mistrz działu napraw powiedział:

jak mam za dużo kasy to proponuje olej w ich opakowaniu, a jak chce taki sam olej jak oni na serwisie zalewają to mam kupić castrola to będę miał zalany oryginalny olej w nieoryginalnym opakowaniu. Powiedziałem jemu o problemach ze skrzynią rzekomo po wymianie oleju, że czuć synchronizatory przy wybieraniu, gęstnienie itp. skwitował krótko iż problem nie leży po stronie oleju ten olej zaczyna krzepnąć przy temp. ok -45st. U mnie po wymianie skrzynka śmiga elegancko jedyneczka wchodzi przy prędkości ok 15km/h jak w masełko, 2 jak haczyła delikatnie przed wymianą tak jest i po wymianie, biegi wchodzą mniej agresywnie i praca skrzyni cicha. Przy wymianie zaobserwowałem: stary olej po 314tys. kolor jak herbata bardzo rozrzedzony jak woda lepkości chyba 0 %. Nowy olej kolor prawie przeźroczysty konsystencja taka jak powinna być czyli oleista. Ogólnie po wymianie na castrol jestem zadowolony.

Edytowane przez artur1981

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podzielę się swoją opinią o oleju castrola.

Przy przebiegu 200 tyś km padły łożyska w skrzyni 6 biegowej w pasku. Po samodzielnej naprawie zalałem skrzynie olejem castrola.

Nie widzę absolutnie żadnej różnicy między castrolem, a olejem orginalnym. Biegi wchodzą płynnie i pewnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ile konkretnie wchodzi oleju do skrzyni FRK 6 biegowej,i jakim najlepiej w koncu zalac ta skrzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności